uitverkocht bij de apotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: uitverkocht bij de apotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:07

Wahahaha ja je bent toch het eerste aanspreekpunt voor patienten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:20

Ja inderdaad.. soms denk ik echt wel eens (als ik 5 boze/moeilijke patienten gehad heb), waar doen we het eigenlijk voor hé??
Ze denken volgens mij dat wij ook de polis van de verzekering in elkaar flansen, en de prijzen zelf samenstellen.. én vooral dat wij als assistenten héél rijk worden van heel deze toestand..

Nou ik vertel sommige patienten ook wel eens héél vriendelijk: meneer, wist u dat ik ook 130 euro aan het CZ per maand betaal? En ook medicijnen nodig heb die ik gewoon moet betalen??
Dan zeggen ze meestal wel; jaaa jij kan er ook niets aan doen... maar je baas...
haha..
nou liever mijn baas als pispaal, dan ik!!! Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:34

Mensen vragen ons idd ook vaak wat het kost en of ze daarvoor verzekerd zijn. Tja dan moet je toch echt bij je zorgverzekering zijn. Maar met die nieuwe regeling die per 1 juli in gegaan is zijn mensen ook niet erg blij mee. En wij ook niet wat een werk al die verklaringen invullen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:56

MISTRAL94 schreef:
Mensen vragen ons idd ook vaak wat het kost en of ze daarvoor verzekerd zijn. Tja dan moet je toch echt bij je zorgverzekering zijn. Maar met die nieuwe regeling die per 1 juli in gegaan is zijn mensen ook niet erg blij mee. En wij ook niet wat een werk al die verklaringen invullen.

Bij ons nemen de patienten het op zich wel heel goed aan gelukkig.. op een uitzondering na..
Maar er zijn er ook genoeg die origineel willen blijven houden inderdaad.
Daarnaast hebben wij een soort van 2e lade kast in het magazijn voor de "preventie-regeling" medicijnen.
We lopen ons eigen gek joh.. Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:19

ja als je alles origineel hebt zijn de problemen opgelost.....bij ons zijn het de wat 'rijkere' patienten die perse alles origineel willen(pochen bij de buuf en vriendinnen oid?)

ik moet zeggen dat het idd ook meevalt bij ons,met boze mensen over de nieuwe regeling.
we leggen uit dat dit van de verzekering uitkomt,en dat snappen de meeste wel.
wel had ik een meneer die dacht dat wij geen verzekering hoefden te betalen(was het maar zo)en dat alle winst in onze zakken ging(waarop ik zei: zie ik er zo rijk uit dan?dan had ik inmiddels wel meerdere tonnen op mijn rekening gehad)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:08

Ik weet het niet er zijn wel degelijk mensen die het beste reageren op het merk dus of het altijd interessant doen is vraag ik me af.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:21

maar het grappige is dat mensen bijna nooit een probleem maken van een duurder merk,maar wel van een goedkoper merk.
natuurlijk zijn er uitzonderingen,dat weet ik.
maar ik kan niet geloven dat er mensen zijn die alles origineel willen,dan ook niet tegen de andere merken kunnen,dat is echt onzin.
het kan liggen aan de hulpstoffen,maar dan zouden mensen ook last moeten hebben met andere medicijnen.
verder draait het om de werkzame stof en die is wel gelijk bij generieke middelen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:28

Ik kan er geen oordeel over geven ik voel en merk niet wat andere mensen doen op bepaalde medicijnen. Ik had wel van de week een patient die een goedkoper middel kreeg en dat ging dus echt niet goed diegene was er echt goed ziek van en dat mag toch niet de bedoeling zijn. Je kunt een mening hebben maar wees voorzichtig met uitspraken, geen mens is gelijk en ook niet iedereen zal dezelfde medicijnen verdragen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:31

nee,maar je zou eens een dag mee moeten lopen,dan begrijp je wat ik bedoel.
nogmaals,waarom is een duurder medicijn bijna nooit een probleem en een goedkoper wel?

trouwens,ik maak er nooit een probleem van aan de balie,als een patient medische noodzaak op het recept krijg,ben ik niet degene om ze te zeggen dat ze het niet mogen hebben,ik hou er vooral maar mijn mond over.
ik zeg het wel als mensen alle dure medicijnen willen,maar wel klagen over de kosten.

ik denk dat een deel ook psychisch is en dat snap ik best.
zeker bij oudjes die al jaren een bepaald merk hebben en dat een ander merk krijgen.

en tuurlijk zijn er ook mensen die echt een specifiek merk moeten hebben bv vanwege allergie van hulpstoffen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:34

Ik koop het orgineel om de economie te behouden, de witte producten zijn degene die geproduceerd worden na dat het patent is vervallen. En dus deels verantwoordelijk zijn voor de ontslagen bij omega pharma, bayer, jansenss. Omdat die nooit tegen die prijs kunnen verkopen, en de witte wel want onderzoek daarvoor is al lang gedaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:36

oke,dat volg ik niet helemaal(beetje blond,sorry)
ben je apotheker?(omdat je het hebt over kopen van medicijnen)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:39

Snoevie schreef:
oke,dat volg ik niet helemaal(beetje blond,sorry)
ben je apotheker?(omdat je het hebt over kopen van medicijnen)

Nee, geef gewoon een reden waarom mensen de duurdere vorm kopen inplaats van de goedkopere. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:41

oh okee,op die manier

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:09

Ik snap m ook niet helemaal..

Ja ik geloof best dat sommige mensen beter reageren op een bepaald merk..
maar vaak is het mond op mond reclame... dénk ik dan.
Dan komen ze aan de balie..ja mijn buurvrouw heeft andere.. en die zijn veel beter.. en ze krijgt ze gewoon vergoed.
Tja.. geef daar maar een antwoord op...

Ik vind 't moeilijk, maar zolang het van de verzekering uit komt, snappen ze het vaak wel.
En inderdaad de "rijkere buurt" krijgt meer origineel.. dat zie ik ook wel, die zijn niet bang om het straks niet vergoed te krijgen denk ik..?

het blijft een leuk beroep zo... ! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:10

Tja feit blijft wel dat die mensen ermee moeten leven die moeten medicijnen gebruiken. Al zou het psychisch zijn als het maar helpt toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:12

ach afwisselend is het werk zeker......maar soms he....dan krijg je echt lelijke dingen naar je hoofd,en vraag je je af waarom je dit doet....en een kwartiertje later help je iemand met een vraag die dan heel blij met je hulp is,en dan denk je; ohja!

idd hoor medicijnen werken voor een groot deel vaak ook psychisch.....maakt idd niet uit als het maar werkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:13

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:14

Ja al helpt t psychisch inderdaad..

Ja snoevie dat heb ik ook...
Moet wel dat ik nu, nu ik 6e jaars ben, het wel een beetje gezien heb als fulltimer zijnde..
hoe lang werken jullie in de apotheek?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:16

hmm dat zal je tegenvallen mistral,onze apotheek staat niet echt in een fijne buurt,maar idd in een winkel als de AH is het wat dat betreft ook niet fijn(ik heb er ook gewerkt,kan erover meepraten)

en je noemt het klagen,maar het nekt je op een gegeven moment wel een beetje.
bij ons is het best erg hoor,weet ik best.

maar dan denk ik aan de mensen die wel blij zijn met advies en hulp en dan vergeet ik het weer even.

ik werk nu 3 jaar als assistente,daarvoor 1 jaar als medewerkster tijdens mijn stagetijd

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:17

MISTRAL94 schreef:
Ach Snoevie ik denk dat jij nog niet zoveel te klagen hebt als in dit topic [STW] Winkelpersoneel: niet menswaardig, maar minderwaardig.. Clown

Vergeet niet dat mensen van buiten ook vaak denken dat ik heel de dag achter de balie en kassa sta hoor.. Bloos Boos!

Er komt veel meer kijken bij het werk als apothekersassistenten..
oh ja???? zeggen ze dan!! Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:18

Het hangt soms af wanneer het advies gegeven word, ik ben op een moment dik geworden van de medicijnen. En was toen al hard aan het werken om ze eraf te krijgen. Ga ik allergiepilletjes halen krijg ik eet tips dat ik niet teveel moest eten. Hahah toen kon ik ze wel wurgen Tong uitsteken

Verder ben ik altijd blij met het advies, of als ze het nog is extra op het doosje zetten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:18

Ik zie het in mijn beroep ook hoor maar ik weet ook dat je sommige mensen gewoon nooit tevreden kunt krijgen. Ik hou mijn fatsoen doe mijn best meer dan dat kan ik niet doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:19

of zoals afgelopen week,erg drukke vrijdagmiddag,3 assistenten aan de balie,en ik achter als een gek recepten aan het klaarzetten voor de mensen die komen.
dan roepen ze of ik niet kan komen helpen,maar ze begrijpen niet dat de recepten die ze zelf komen halen ook wel klaargemaakt moeten worden.

katia,kan ik best begrijpen hoor!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:25

Ik zie dit topic nu pas. Ik belde twee weken geleden ook naar mijn apotheek voor de prikpil. Niet leverbaar, problemen met de productie. Ja, maar ik heb hem toch echt nodig, wat nu? Nou, ik moest bellen met de vervangende huisartsenpraktijk, want mijn huisarts was op vakantie. Dan kon ik een recept krijgen voor een gewone pil.

Daar had ik nou eigenlijk helemaal geen zin in, ik gebruik voornamelijk de prikpil omdat mijn bloedsuikers dan veel stabieler zijn en mijn diabetes dus beter te regelen. Met een gewone pil weet ik totaal niet hoe ik ga reageren.

Ze konden me niet vertellen hoe lang dit zou gaan duren, boden geen alternatief aan en dus ben ik zelf maar op zoek gegaan. Ik heb Pfizer gebeld, de fabrikant van Depo Provera en daar wisten ze me die maandag te vertellen dat vanaf woensdag het produkt weer bij de groothandel zou liggen.

Dat heb ik dus afgewacht en 's maandags was hij bij de apotheek. Tussentijds maar even 'een touwtje tussen de klompen' gedaan, zoals mijn huisarts vroeger zei dat je maar even geen sex mocht hebben;-)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:25

katiavl schreef:
Het hangt soms af wanneer het advies gegeven word, ik ben op een moment dik geworden van de medicijnen. En was toen al hard aan het werken om ze eraf te krijgen. Ga ik allergiepilletjes halen krijg ik eet tips dat ik niet teveel moest eten. Hahah toen kon ik ze wel wurgen Tong uitsteken

Verder ben ik altijd blij met het advies, of als ze het nog is extra op het doosje zetten.

Dat vind ik ook een raar advies.. maargoed.
Soms heb je er mensen bij.. !?
Snoevie schreef:
of zoals afgelopen week,erg drukke vrijdagmiddag,3 assistenten aan de balie,en ik achter als een gek recepten aan het klaarzetten voor de mensen die komen.
dan roepen ze of ik niet kan komen helpen,maar ze begrijpen niet dat de recepten die ze zelf komen halen ook wel klaargemaakt moeten worden.

katia,kan ik best begrijpen hoor!

Ja juist.. en wij hebben nog het geluk dat wij niet meer bereiden, maar er zijn wel 3 tehuizen die hun medicijnen allemaal bezorgd willlen hebben.
De recepten moeten aangeschreven worden, klaargemaakt worden, gecontroleerd worden...
tja.. het is best door pezen als assistente.. Tong uitsteken