Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:28

Ik betaal niks, kwa huishouden.
Zelf onderhoud ik wel mezelf (ziekezorg, kleding, rijbewijs, school etc) daarom mag ik 'zonder' kosten thuis blijven. Tot ik school vrij ben. (nog 2 jaar).

Ook heb ik andere kosten, mijn hond, konijn, katten, rijbewijs (zoals eerder genoemd Knipoog en school etc.)
Dit zijn flinke kosten.

De vaatwasser draaid denk ik zo'n 2 of 3x per dag. Persoonlijk vind ik dit te veel. Het kan makkelijkk 1x of max. 2x.
We gebruiken geen verwarming, maar hebben een houtkachel. Veel beter voor de kosten en het huis blijft langer warm.

In de winter trek ik ook een dikke trui aan, en wacht zo lang mogelijk met de kachel of douche.
Ik vraag alleen om die extra minuutjes om te douchen...

ooh en ik las ergens de vraag: waarom maak je er een topic over?
Omdat ik graag de meningen van anderen wil weten.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:29

HarolduKyra schreef:
10 euro per maand aan water? Haal je het uit een put ofzo? Onze waterrekening ligt echt een heel stuk hoger, om nog maar te zwijgen van de energie die het kost om het water warm te krijgen!

Ja serieus.
Wij wonen in een flatgebouw en we betalen de kosten gezamelijk omdat we geen aparte watermeter hebben. Het totale bedrag wordt door 100 gedeeld wat al jaren uitkomt op rond de 10 euro per persoon.

bezuinigen heeft in ons geval dus ook geen zin, omdat dat dan maar een heel klein percentage is op het hele bedrag, maar dat is dan weer een ander verhaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:30

Nou ja je gaat toch geen maximum tijd instellen? Vind ik niet normaal, maar er zijn net als ik drnet al aangaf andere manieren om minder kosten te maken en je weet dat het leven duurder is geworden en alleen maar duurder wordt. Maar iedereen mag zijn mening geven dus zeg maar niks erover... Vrijheid van menings uiting noemen we dat hier Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:30

MISTRAL94 schreef:
Ze kan er toch ook voor kiezen om elke dag 7 minuten te gaan douchen?

Klopt, maar waarom elke dag douchen, als je ook om de dag kan. Scheeld 1, weer water. (als de kraan aan gaat, is ie eerst ijskoud Knipoog )
2, shampoo (ik vrees dat ik dan meer ga gebruiken)
3, tijd
4, gas

ga zo maar door Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:30

Ielsje schreef:
HarolduKyra schreef:
10 euro per maand aan water? Haal je het uit een put ofzo? Onze waterrekening ligt echt een heel stuk hoger, om nog maar te zwijgen van de energie die het kost om het water warm te krijgen!

Ja serieus.
Wij wonen in een flatgebouw en we betalen de kosten gezamelijk omdat we geen aparte watermeter hebben. Het totale bedrag wordt door 100 gedeeld wat al jaren uitkomt op rond de 10 euro per persoon.

bezuinigen heeft in ons geval dus ook geen zin, omdat dat dan maar een heel klein percentage is op het hele bedrag, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Hoe kun je dan roepen dat water zo goedkoop is? Dat slaat dan ook nergens op dan roep je dingen waar je geen kennis van hebt. Waarom zouden al die mensen klagen over de hoge vaste lasten?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:32

purny schreef:
Nou ja je gaat toch geen maximum tijd instellen? Vind ik niet normaal, maar er zijn net als ik drnet al aangaf andere manieren om minder kosten te maken en je weet dat het leven duurder is geworden en alleen maar duurder wordt. Maar iedereen mag zijn mening geven dus zeg maar niks erover... Vrijheid van menings uiting noemen we dat hier Knipoog

Dan dnek ik als het mij niet zou aanstaan was ik ergens anders gaan wonen waar die regeltjes niet gelden. Wanneer mensen niet mee betalen aan vaste lasten moeten ze niet te hard klagen dan mag je eerder in je handen knijpen dat je zo goedkoopt wonen kunt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:33

EngeltjeS schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ze kan er toch ook voor kiezen om elke dag 7 minuten te gaan douchen?

Klopt, maar waarom elke dag douchen, als je ook om de dag kan. Scheeld 1, weer water. (als de kraan aan gaat, is ie eerst ijskoud Knipoog )
2, shampoo (ik vrees dat ik dan meer ga gebruiken)
3, tijd
4, gas

ga zo maar door Knipoog

Tja keuzes ik snap niet dat er gezeurd wordt van ik douche maar om de dag maar mag niet eens langer douchen. Wees blij dat je uberhaupt douchen mag Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:34

...of geen kostgeld hoeft te betalen...
Dat wordt misschien de volgende optie als er thuis steeds over door gegaan wordt...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:36

Iedere dag 7 minuten douchen kan ja, maar dan belast ts het milieu dus meer dan dat haar ouders zeggen oké om de dag 10 minuten om je haar twee keer te wassen en toch nog lekker te kunnen douchen. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig als ouders zijnde. Dan ben je alleen maar star bezig met regeltjes stellen om het regeltjes stellen.
En wat gebeurt er dan als de TS opzichzelf gaat wonen? Grote kans dat ze lekker lang doucht en er voor de rest niet zoveel is bijgebracht over energiebesparing, want er moest altijd energie bespaart worden op een voor de ouders acceptabele manier. Daar bereik je imo helemaal niks mee, zonde.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:37

runningkawa schreef:
...of geen kostgeld hoeft te betalen...
Dat wordt misschien de volgende optie als er thuis steeds over door gegaan wordt...

Misschien niet verkeerd dan leren mensen ook eens wat die kosten van vaste lasten zijn Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:38

Fleurtje100 schreef:
Iedere dag 7 minuten douchen kan ja, maar dan belast ts het milieu dus meer dan dat haar ouders zeggen oké om de dag 10 minuten om je haar twee keer te wassen en toch nog lekker te kunnen douchen. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig als ouders zijnde. Dan ben je alleen maar star bezig met regeltjes stellen om het regeltjes stellen.
En wat gebeurt er dan als de TS opzichzelf gaat wonen? Grote kans dat ze lekker lang doucht en er voor de rest niet zoveel is bijgebracht over energiebesparing, want er moest altijd energie bespaart worden op een voor de ouders acceptabele manier. Daar bereik je imo helemaal niks mee, zonde.

Maar wie ben jij om te oordelen over de centen van een ander? De ouders van TS kiezen dus om wat voor reden ook om deze regel in te voeren. Wie zijn wij dan die mensen te veroordelen?

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:42

Ik heb heel lang haar, en ik kan zeggen, 7 minuten is lang zat. Maar ik laat me dan ook eerder nat worden. Dan draai ik het water uit, was sop mijn haar in, was mezelf. Water terug aan en haar uitspoelen. De rest van de minuten kan je dan gewoon genieten van het stromende water, of er nu nog 3, of 10 over zijn.
Als je haar met 1x wassen niet proper is, raad ik je aan om andere shampoo te zoeken Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:44

de vaatwasser staat 2 a 3 x per dag aan Nors opkijken dat is belachelijk slecht voor het milieu en onwijs duur!! mag je misschien ook 2 keer per dag 7 minuten douchen? dan doe je s ochtends je haar en s avonds je lichaam! maar waarom was je je haar 2 keer?? dat snap ik echt nogf steeds niet. ik heb ook lang haar (halverwege mn rug) en was het gewoon 1 keer en het is echt wel schoon hoor! wat doe je overdag met je haar?€ werk je bij een friettent?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:45

pfoeoe als mijn ouders dit zouden doen dan zorg ik er voor dat het huis te klein is Clown douchen is tog iets belangrijks???(ik sta ongeveer 10min per dag onder de douche) het gaat hier wel om hygiene hoor!!! als mn ouders over water besparen gaan zeuren onder de douche dan zal ik ook over besparen gaan zeuren, dan zal ik alles tot de puntjes gaan opzoeken en uitvogelen wat er allemaal bespaart kan worden...als er bespaart moet worden doen we het tog? maar dan op alles!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:46

Jilletje schreef:
pfoeoe als mijn ouders dit zouden doen dan zorg ik er voor dat het huis te klein is Clown douchen is tog iets belangrijks???(ik sta ongeveer 10min per dag onder de douche) het gaat hier wel om hygiene hoor!!! als mn ouders over water besparen gaan zeuren onder de douche dan zal ik ook over besparen gaan zeuren, dan zal ik alles tot de puntjes gaan opzoeken en uitvogelen wat er allemaal bespaart kan worden...als er bespaart moet worden doen we het tog? maar dan op alles!!!

Betaal jij ergens aan mee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:47

Ik vind sommige hier toch wel een hele grote mond tegenover zijn of haar ouders hebben. Dat moest ik maar eens proberen Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:47

Ik heb hier geen douchetijd maar langer dan vijf minuten zie je me normaal niet onder de douche staan. En ik heb krullen die graag vettig worden tot over mijn BH bandje (kan je nagaan hoe ze van werkelijke lengte zijn Knipoog ) en 1x wassen is ruimschoots genoeg. Clown Niet zo zeuren, wees blij dat je kan douchen.

Jilletje hmhm, wacht maar tot jij een keer in geldnood komt, dan ga je er met die puberstreken niet geraken. Knipoog

Wat een ramp zeg...Máár 7 min douchen.

Wij hebben een boiler gehad die een beetje rot deed Haha! Als je niet in drie minuten gewassen was dan had je koud water Vork

Ik zou ook iets in die aard doen, desnoods na vijf min gewoon de boiler afzetten Haha! Daarna zou je van mij zo lang mogen douchen als je wilde Haha!

edit: foute bokker aangesproken *LOL*
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-08-08 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:49

Zo ik dacht dat mijn ouders met sommige dingen er rare regels opna hielden. Maar dit vind ik toch wel ver gaan hoor, ja oké het is het huis van je ouders en jij hebt jezelf daar maar bij neer te leggen. Ik douche elke dag minimaal 30min vaak ook nog wel 2 keer op een dag. Ik heb haar tot aan m'n kont dat ga ik écht niet redden in 7min!
Ik hoef overigens geen kostgeld of wat dan ook te betalen, ik ben 19 jaar en werk. Hoef alleen mijn eigen spullen zoals kleren/shampo/toiletartikelen enz. te betalen verder geen kosten voor eten en drinken of wat dan ook maar.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:49

MISTRAL94 schreef:
Jilletje schreef:

Betaal jij ergens aan mee?

ja ik moet regelmatig boodschappen doen, en ook een aantal dingen moet ik de helft de rekeningen mee betalen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:51

@ pharagirlke je hoeft mij niks over geldnoot te vertellen hoor, mijn ouders zijn meerdere malen financieel door de grond geweest door mijn moeder(gescheiden ouders) zo hebben we een jaarlang hoofdzakelijk van mijn salaris geleefd

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:54

katiavl schreef:
Ik vind sommige hier toch wel een hele grote mond tegenover zijn of haar ouders hebben. Dat moest ik maar eens proberen Nagelbijten / Gniffelen

Nou ik zit sommige reacties ook met open mond te lezen Clown
Mijn dochter hoeft het echt niet in haar hoofd te halen zulke dingen te zeggen dan is ze nog niet jarig iig Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:55

Jilletje schreef:
ja ik moet regelmatig boodschappen doen, en ook een aantal dingen moet ik de helft de rekeningen mee betalen

Moet je kijken wat je moet betalen als je op jezelf woont Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:56

@ Mistral, volgens mij geef ik gewoon mijn mening (net als jij) en ik heb nergens gezegd hoe de ouders van de TS hun geld uit moeten geven. Iedereen oordeelt hier over hoe lang je nodig hebt om je haar te wassen, of twee keer wassen wel nodig is etc. Toen ik ik 16 was en ik snel vet haar had deed ik het ook twee keer wassen, dat werd het veel minder snel vet, en ik had echt wel goede shampoo hoor. Het ene haar is het andere niet Knipoog. Het ligt ook een de kraan die je hebt. Met de thermostaat van thuis had ik altijd snel water op de juiste temperatuur. Nu in mijn studentenhuis (met beetje vreemde kraan) sta ik soms echt even te draaien voor ik de juiste temperatuur heb. Als de buren (zitten op dezelfde ketel) net ook warm water pakken is het warme water kouder, dus dat is iedere dag weer passen en meten. Tijdens het douchen wordt het soms ook ineens koud en dan moet ik weer meer warm minder koud etc.
TS heeft trouwens al aangegeven dat ze niet mee mag betalen aan de rekeningen om langer te douchen, haar ouders willen gewoon dat ze in 7 minuten leert douchen. Ik heb zo'n vermoeden dat de TS, aangezien ze haar eigen zorgverzekering ed. betaalt inmiddels al 18 is en dan vind ik het maar vreemde regels, meebetalen en eigen verantwoordelijkheid zou ik dan eerder zeggen.
Nog iets: Wettelijk gezien zijn je ouders tot je 21 financieel verantwoordelijk voor je (ook pas vanaf je 23e krijg je een redelijk minimunloon, daaronder krijg je nog jeugdloon). Zo gek is het niet dat je onder die leeftijd thuis gebruik mag maken van de douche.

Anoniem

en de een bezuinigt op dit de ander op dat en de ander vind lang douchen onzin...
Zo werkt dat als je thuis woont...als je later op jezelf woont mag je het helemaal doen zoals je zelf wilt Lachen
Nu niet....

Ielsje

MISTRAL94 schreef:
Ielsje schreef:

Ja serieus.

Hoe kun je dan roepen dat water zo goedkoop is? Dat slaat dan ook nergens op dan roep je dingen waar je geen kennis van hebt. Waarom zouden al die mensen klagen over de hoge vaste lasten?

Waar slaat deze opmerking nou nou weer op???
Ik heb ook natuurkunde en rekenen op school gehad, en weet heus wel hoe een waterrekening eruitziet!!

Water is wel degelijk erg goedkoop!!
De gaskosten, dáár gaat het om! NIET om de kosten van het water!!

water kost gemiddeld tussen de 0,00117 - 0,00200 euro per liter
We douchen gemiddeld 7,5 minuut en verbruiken daarbij gemiddeld 57 liter water.
Dat betekent dat je per douchebeurt van 7,5 minuut 0,114 euro kwijt bent
Douche je twee keer zo lang (dus 15 minuten) ben je 0,228 euro kwijt...

Als je 15 minuten ipv 7 minuten verspil je dus ongeveer 12 eurocent!!
Nou, nou wat een verspilling!!! Rolleyes

En helemaal in het geval van de TS is het dus GEEN verspilling, omdat ze dus om de dag doucht..

Daarom vind ik de argumenten van de ouders kinderachtig en nergens op slaan....