hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:59

Knoopje ik heb gereageerd in het andere hernia topic. Gewoon ook Klein Rosendael eens bellen en de verzekering. Ik ben brutaal geweest en heb veel mazzel gehad. Ik wachtte ook al lang tot er actie kwam, maar had anders nog langer moeten wachten op een afspraak met de chirurg en de operatie zelf. Ben er ook helemaal happy mee. Werd pijnvrij wakker en was snel ter been, ook al moet je echt nog even heel rustig aan doen. Ik spaar mijn rug wel meer, maar kan daardoor andere dingen zoals rijden weer gewoon doen!!
Succes!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:04

superpony:kunnen hun ook mri regelen of doe ik dat via de huisarts?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:04

De ha heeft mij doorgetsuurd naar de neuroloog die op korte termijn een MRI plande voor mij. Die kwam binnen 1 week en het gesprek met hem daarover een week later weer. Ik moest naar een ander ziekenhuis om geopereerd te worden. Mijn eerste afspraak daar zou 5 weken later zijn. En die zou mij op de wachtlijst zetten voor een operatie. Toen heb ik de verzekeraar gebeld, omdat ik van meerdere bokkers ook had gehoord dat Klein Rosendael en een kliniek in Duitsland goed zijn en sneller werken.
Ik had mijn dvd bij me waar de MRI op stond, maar volgens mij kunnen zij ook verwijzen.
Ze nemen niet iedereen, maar de arts die ik had staat behoorlijk achter de ingreep die ze doen. Het is de moeite waard om te bellen en goed aan te geven dat je echt een gesprek wil. Beetje brutaal zijn ook. Als ze je die kans geven, kan je altijd nog je verzekeraar bellen dat je dat wil.
Mijn verzekeraar had in mijn geval hun al gebeld en ben dezelfde dag al teruggebeld voor een afspraak in de week daarop. Na dat gesprek kon ik al de volgende dag geopereerd worden, omdat het voor kerst was en hij 2 weken wachten te lang vond. Ik vond het best voor de kerst en lag inmiddels ook al lang plat al met al.......De afstand vond ik geen probleem, want je gaat erheen, wordt gedaan, rust uit, slaapt en gaat volgende dag naar huis. Dat lukt wel zonder visite en je hebt je tel. Verzorging achteraf is heel netjes. Maar reken nog wel op goeie herstelperiode dat je echt nog even rustig aan doet!! Met fysio natuurlijk. Geven ze je daar een brief voor mee, wat de fysio met je moet doen.
Zou morgen meteen bellen. In Duitsland is ook iets, dus kan ook en wat ik zeg, je bent snel geholpen en snel weer thuis, dus zou het om de afstand niet laten. Ook zijn de klinieken prima in hun operaties. Op de site van Klein Rosendael ( google even) kan je zelfs een schematisch filmpje zien van de ingreep!! Heb dus echt een heel klein litteken ook maar, keurig dus!!
Succes, ben benieuwd!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 08:35

dank je wel super pony!
ga nu eerst de huisarts weer bellen,heb net al mijn manueelterrapeut gebeld en daar kan ik morgen terecht,maar denk dat de doktor meer voor mij kan doen,ik wil nu een scan en naar de neuroloog.
een klapvoet wat is dat eigenlijk?is dat als je b.v de stoep oploopt en je kijkt waar je je voet neer zet en toch raak je nog de stoeprand,of als je been even niet meeloopt?
groetjes saskia

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:34

net bij de dokter geweest,hij wil morgen eerst het oordeel afwachten van de terrapeut voor hij me door stuurt naar een neuroloog,ik verga van de pijn,de pijn is nog nooit zo erg geweest,maar toch vond hij mijn reflex in mijn aggilespees beter geworden,dus morgen afwachten,het klopt toch niet als de pijn alleen maar erger word,ik kan vandaag nouwlijks lopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:40

Balen joh! Ik vind ook dat huisartsen te lang wachten. Een neuroloog zal je op de lijst zetten voor een MRI. Daarna wordt er dan pas geoordeelt of je op de lijst komt van een operatie. Zonder die klapvoet of incontinentie ben je geen spoed. Valt me nog mee dat je niet bergen rotzooi mee krijgt. Ik heb bergen valium, tramal etc gehad. Maar dat wilde ik niet en hielp ook niks.

Ik zou echt Klein Rosendale eens bellen voor second opinion. En als ze je willen zien, zeg je dat je contact opneemt met je verzekeraar. Krijg je nee, dan ook je verzekeraar bellen dat het zo niet langer gaat!!
Gewoon doen hoor!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:49

ja ga ik zeker doen!
die bergen rotzooi had ik allemaal al,valium, diclofinac,heb ook al eens een spuit in mijn been gehad met pijnstilling.ik denk dat ik morgen wel doorgestuurt word,want mijn terrapeut,ziet er volgens mij zo ook geen heil in.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:32

Een klapvoet is dat als je op je hakken loopt je een voet niet omhoog kunt houden. Hij klapt dus neer. Mocht je incontinent worden dan gelijk naar de eerste hulp!!!

Moet helaas zeggen dat wij veel second opinions krijgen van Klein Rosendaal maar wil niet zeggen dat ze niet kundig zijn.Hetzelfde geldt voor ViaSana in Mill, daar kun je ook snel terecht volgens mij. Bij ons (St. Maartenskliniek) is de vraag zo groot dat we lange wachtlijsten hebben helaas. Krijg je als je als beste Orthopedie van Nederland wordt uitgeroepen Haha!

Hou je ons op de hoogte? Knipoog

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:23

hoi hoi.
ivonka dank je wel!
vandaag ga ik naar de manueelterrapeut,moet er om kwart voor 3 zijn.
daarna gaat hijde doter bellen en overleggen wat ze gaan doen.
alleen heb ik een probleem,de pijn is zo erg dat ik bijn niet kan lopen,mijn heup en kuit don vresenlijk zeer,ik wou net even uit bed en ging eerst op de bedrand zitten,werd helemaal duizelig en missenlijk,werd echt even beroerd,ben naar de wc geweest en metteen terug in bed,zo missenlijk.denk dat het komt door de pijn en stres.zit nu te bedenken hoe ik bij mijn auto kom vanmiddag,moet een gang door lopen voor ik bij de auto ben(woon in flat)die gang is te ver lopen met de pijn.
jaja gaat lekker!
groetjes saskia

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:25

Kun je niet iemand meevragen? Je moet ook in en uit de auto en weet dat dat erg pijnlijk kan zijn en dan kan een hulpje erg handig zijn. Kun je nog wel autorijden?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:39

ja denk dat auto rijden wel lukt,hoef alleen de koppeling in te trappen,ik heb wel iemand die mee wil denk ik,alleen dan nog moet ik die gang door,de pijn is zo erg met lopen dat je na 3 passen even niet verder kunt,ik ben niet kleinzerig maar vandaag wel geloof ik,en dan doe ik 15 min over de gang,ik heb tijd zat,word alleen zo duizelig en missenlijk,lastig dus!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:42

Nee hoor, je bent niet kleinzerig. Het is gewoon heel erg pijnlijk en kan me voorstellen dat je dat opbreekt.... Je zou kunnen proberen om te hangen op je "helper" door met je handen op de schouders van helper te gaan hangen en zo te lopen. Zo deed ik dat ook weleens als ik echt niet meer vooruit kon komen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:45

dank je wel!
ik ga proberen!wie weet loopt het makkenlijker.
hoe gaat het nu met jou dan?
groetjes saskia.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:00

Ze kunnen ook naar jou toe komen, lijkt me nog beter!! Zien ze ook dat het echt niet meer gaat!!
De pijn is ook behoorlijk. Bij een hernia is het toch zenuwpijn.
Ik zou niet zomaar alleen een stuk lopen nu en zeker niet autorijden. Als je iets neemt al helemaal niet.

De fysio moest na de operatie ook naar mij toekomen de eerste 2 weken, dus zo een 4x. En de laatste keren dat ik bij de ha was, zei hij zelf dat ie liever naar mij toe was gekomen.

Ik denk dat ze je wel doorsturen, maar vergis je niet dat je nu steeds op wachtlijsten komt als ze je geen spoed vinden en dat ben je niet snel. Wachtlijst voor afspraak neuroloog, wachtlijst MRI, dan weer terug naar neiroloog en afspraak voor chirurg en dan pas operatie. Dan ben je nog een stukje verder hoor.

Ivonka, dat klinkt ook goed!! Ik ben zelf erg te spreken over Klein Rosendael. Ik had de MRI al gehad en moest naar een ander ziekenhuis om te zien of ze me wilde opereren, dat duurde 5 weken en dan was ik pas op de wachtlijst gekomen voor een operatie. Ik heb meteen de verz gebeld dat ik naar KR wilde. Die belden gelijk terug en kon ik de week daarop terecht. Hij vond meteen een operatie hard nodig toen ie me zag. En hij stond ook niet achter dat 2 of 3 maanden rust eerst, want vaak helpt dat te weinig of helemaal niet en moet je wel een jaar rekenen als het al gaat helpen.........
Ik kon toen in Januari geopereerd worden, dat was zo een 3 weken. Maar ik kwam thuis en toen vroegen ze of ik er bezwaar tegen had om voor de kerst geopereerd te worden. Nou, ik niet, dus kon meteen de volgende ochtend. Dan moet je voor je kind enzo veel regelen, maar die kans gepakt. En ik werd na de operatie echt pijnvrij wakker. Ik heb een heel klein littekentje en gaat best erg goed.
Ze geven een streng protocol mee hoe daarna, ook voor fysio, maar dan ben je nog sneller op de been dan met alle wachtlijsten. Mijn rug blijft wel mijn zwakke plek, maar dat is heel goed te doen. Ik ben voorzichtiger en mest niet of til niks zwaars onnodig. Maar ik kan wel rijden bijv.

KR staat ook goed bekend en heeft ook veel (bekende) sporters geholpen. En ik vind de zorg erna ook erg netjes. De afstand boeide me voor die ene dag niks. Ik zag mijn zoontje de volgende dag alweer thuis. Maar ik was anders zeker gaan kijken naar een kliniek in Duitsland die ook erg goed schijnen te zijn.

Succes knoopje, ben erg benieuwd wat je te horen krijgt!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:01

Wisselend, maar dat is al een hele poos zo.
Ik hoop dat ze nu wel zullen inzien dat het niet verder kan zo met jouw! En dat je dus snel in de molen van neuro enz. komt....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:24

balen dat het zo wisselent gaat!
ik hou het op de hoogte hoe het vanmiddag gaat,
en of ik eindelijk door mag naar de neuro,ik vind het hoog tijd in iedergeval!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:45

Ja vraag iemand die met je meegaat.
Ik had dat ook eens. Moest mjn zoon naar school brengen (was toen nog klein) en zelf naar de fysio. Zat ik eenmaal in de auto kon ik niks meer. Mijn zoontje naar de buren gestuurd om die te halen en die heeft me uit de auto geholpen (kon niks meer) en mijn zoon naar school gebracht en mij helemaal naar de fysio "gesleept". Hangend aan zijn schouders. Oh als ik er nog aan denk. Ze konden niet veel doen op het moment dus kreeg ik een hele warme parafine deken op mijn rug zodat ik wel naar huis kon. Vreselijk.
Hoop dat er vanmiddag actie ondernomen wordt voor je Knoopje Ja

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:58

kun je van een hernia ook missenlijk worden?
ik word telkens licht in mijn hoofd en dan breek het zweet me uit,ook als ik gewoon in bed lig,of is dat een beetje stres?
heb net diclofinac genomen dan kom ik tenminste bij de wc

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:07

knooopje schreef:
kun je van een hernia ook missenlijk worden?
ik word telkens licht in mijn hoofd en dan breek het zweet me uit,ook als ik gewoon in bed lig,of is dat een beetje stres?
heb net diclofinac genomen dan kom ik tenminste bij de wc

Niet van de Hernia geloof ik maar wel van de pijn Ach gut

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:12

Je kunt inderdaad ziek worden van pijn. Misselijk, maar ook flauwvallen enz. Mocht je echt last van je maag krijgen, dan kun je beter even overleggen of je andere pijnstillers kunt krijgen of een maagbeschermer, want diclofenac is/kan zeer slecht zijn bij een gevoelige maag.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:14

ivonka en zammie ik heb een pm gestuurt
heb weer advies nodig Bloos

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:11

Je kan echt flink beroerd zijn van die pijn. Het vraagt ook echt wel wat van je lijf.
Ik kreeg bij diclo bij voorbaat al een maagtablet, dus zou zeker daar om vragen. Ik heb diclo eens na een eerdere operatie gemalen genomen en dat bleef in mijn keel, nou, dan ben je dagen je stem kwijt. Pittig spulletje, dus maagtablet is heel normaal daarbij.
En je mag hier ook altijd pb-en.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:57

net bij de manueel terrapeut geweest,en hij heeft metteen de huisarts gebeld,dat dit niet langer kon,en dat ik naar een neuroloog moest en een mri EINDELIJK!
dus morgen word ik gebeld door de arts over hoe en wat,hij wil zelf de afspraak maken met de neuroloog,want hij wil niet dat het nog een week duurt,daar ben ik wel blij mee.
ben wel benieuwd wat ze zien op de mri,volgens de manueel terrapeut zat het echt niet goed,en het was tijd voor aktie!
ik heb nu 3 valliums op en 2 diclo,pijn is als ik op mijn rug lig aanzienlijk,voel me in iedergeval wat meer ontspannen!
nogmaals bedankt voor al jullie info heb er echt heel veel aan!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:24

Wat fijn, eindelijk... Dan is er in ieder geval nu actie en dan zie je wel wat er te zien is op de MRI. Hopelijk kun je je deze komende tijd met niet al teveel pijn doorkomen, maar denk dat je toch de pijn die je nu hebt wel zult houden. Bij mij hielpen de pijnstillers ook niet. Ik denk dat de pijn gewoon te erg is voor gewone pijnstillers. Maar je wordt nu dan eindelijk serieus genomen! En dat is toch ook heel erg belangrijk....

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:31

Ha dat is beter nieuws. Eindelijk actie!! Zenuwpijnen zijn heel moeilijk onder de knie te krijgen helaas en doe wat Zammie zegt, haal er maagbeschermers bij want anders zit je straks met een maagbloeding en das niet de bedoeling.
Welk ziekenhuis ga je?