Spastische darm belemmert leven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:21

_Micha_ schreef:
Wat heeft de homeopaat jou voor dingen voorgeschreven dan beantsje, want ik zit er ook over te denken naar een homeopaat te gaan.

Ik heb zelf ook soms last tijdens geslachtsgemeenschap dat het pijn doet, en dan 3x later weer nergens last van Verward


Een klassiek homeopaat kan bij 5 verschillende mensen een verschillend middel voorschrijven. Voor sommige aandoeningen zijn tientallen of soms wel honderden middelen beschikbaar.
Het heeft dus niet zoveel zin om dat te noemen.
Klassieke homeopathie is een holistische geneeswijze, dat wil zeggen dat ze naar jou als geheel kijken. Dus niet alleen je darm maar je hele functioneren, lichamelijk en geestelijk.
Op basis van dat totaalbeeld krijg je dat ene middel dat precies bij jouw situatie past.

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:39

wennie schreef:
Je kan bij de apotheek kerutabs halen, daarmee kan je wel gewoon zuivelproducten nemen. Ook als je niet zeker weet of je intolerant bent kun je ze gebruiken.


Ik gebruik 'Lactose OK'. Maar ookal eet ik geen lactose, toch heb ik diarree (komt dan weer door mijn PDS).

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:49

_Micha_ schreef:
Ik heb trouwens hoe gek het ook klinkt dat ik s ochtends eigenlijk alles kan eten als ik er zin in heb/ of s middags. En s avonds krijg ik van dingen veel sneller buikpijn.


dat heb ik ook Ja
's ochtends zijn mijn darmen altijd redelijk rustig (behalve als ik de avond ervoor pasta's, of gekruid eten of koolzuurhoudende drank op heb).
Ik krijg meestal pas rond een uurtje of 3/4 last van m'n darmen en 's avonds is het op z'n ergst Verward

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:54

Hier ook een spastische darm... Ik herken je verhaal wel.. dat je gewoon het liefste thuis zit... Ik heb het ook vrijwel altijd als ik uit eten ga, maar toch ga ik uit eten. Dan maar even op de wc zitten tijdens een etentje. Pech dan maar.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:26

Ik heb nu alweer een tijdje echte verstopping, ben weer aan de medicijnen, maar het werkt nu echt niet... Heb buikpijn en buik is alweer flink uitgezet, vraag me echt af wanneer het eruit komt... Weet niet zo goed wat ik eigenlijk moet doen. Zie op tegen het eruit komen van, omdat ik dan altijd heel heftig moet overgeven...

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:33

Oh gatver zeg, dat had ik ook vaak Alexx. Je kan je dan zo beroerd voelen.
Bij mij wilde koffie nog welleens helpen, maar daar kreeg ik altijd erge maagpijn van.

Rocco1

Berichten: 1462
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:56

ik zit hier dit topic eens goed door te lezen en merk dat de klachten bij jullie veel erger zijn dan die van mij :S
ik heb een aantal maanden geleden te horen gekregen dat ik ook last heb van spastische darmen, maar bij mij zijn de klachten anders..

ik heb erg veel last van opgezetten buik na het eten. dan is het net of ik zwanger ben.. na een tijd trekt dit weer weg. ook heb ik veel lucht in mn darmen. dat betekent dat ik vaak boeren en scheten moet laten. (vooral als ik pittig of vet gegeten heb) en af en toe heb ik er last van in de vorm van buikpijn, maar lang niet zo erg als bij jullie :S de buikpijn speelt vooral op bij verse jus en appelsap.

betekent dit dan dat ik de milde vorm heb of dat er gewoon veel verschillende klachten zijn van deze "ziekte "'

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:05

Vanmiddag tijdens het boodschappen kreeg ik het ook weer benauwd Boos!
Zou zo 8 km rijden om weer thuis naar mijn eigen wc te kunnen Scheve mond
Rotgedoe af en toe!

Def

Berichten: 5465
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:30

denk dat het bij iedereen anders is.
Rocco1: het kan inderdaad zijn dat jij een milde vorm hebt.
Ik denk ook dat de mensen die dit niet zo heel erg hebben, niet zo heel snel op zoek gaan naar een topic hierover.

Cyntje: waarom vraag je niet in de supermarkt of je daar naar de wc mag?

Dianta

Berichten: 631
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:20

Rocco1: Iedereen heeft het een beetje anders en de ene persoon reageert er weer heftiger op dan de andere. Door de krampen kreeg ik in het begin altijd hyperventilatie aanvallen, gewoon uit angst. Ik dacht even dat ik dood zou gaan Vork Ondertussen is dat onder controle maar bijvoorbeeld een vriend van mij heeft ook PDS en die heeft zelden tot nooit krampen maar moet gewoon heel erg veel naar de pot Haha!

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:22

Ooooooo zo herkenbaar! Ik lees mee! Haha!

Tenminste, deels. Na het eten van vet krijg ik altijd ontzettende buikpijn. Dat ik echt niet weet waar ik het moet zoeken. Maar ik hoef eigenlijk nooit naar de wc dan, en ik lees dat jullie dat wel moeten. Bovendien heb ik geen last van citrusvruchten, kruiden, prik e.d.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:26

heb er vroeger ook veel last van gehad, toen bij een alternatief iets, is er door een vrouw allerlei metingen gedaan, die ook zei van spastische darm. maar zij kon meten waar ik gevoelig op reageerde. en dit klopte ook met de krampen.
zo weet ik nu welke voedingsmiddelen ik moet mijden. zo is voor mij rundvlees de grootste boosdoener, dan zit ik de hele avond bijna jankend op de bank.
nu ik dus dat soort dingen vermijd gaat het nu een stuk beter, en als ik wel iets heb gehad wat ik niet had moeten hebben, weet ik waarvan het komt en dat het dan mn eigen schuld is. hierdoor kom ik er weer makkelijker overheen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:31

Ik heb er ook 10 jaar lang onafgebroken last van gehad. Allerlei medicijnen gehad en ook soms weken achter elkaar continu pijn. Totdat ik zelf wat dingen ben gaan proberen en o.a. zuivel een tijd ben gaan mijden. En ineens..... geen pijn meer Lachen Geen opgezette buik meer en zelfs mn acne werd minder. Tóen pas voelde ik ook hoe het voelt als je gewoon geen pijn/kramp hebt. Nu ik het weet houd ik er wel rekening mee maar ik geniet zeker nog weleens van een heerlijk softijsje. Maar dan weet ik gewoon dat ik dan 's avonds buikpijn heb en niet kan slapen..

danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:32

ja in zekere zin belemmert het je zeker in de dingen die je doet. Met alles houd je er rekening mee. Ik bedenk ook altijd vooraf of de plek waar ik heen ga wel een toilet heeft. Als ik 's avonds na het eten naar mn paard ga moet ik eerst een halfuur wachten of ik geen buikpijn krijg anders kan ik met een noodgang weer terug naar huis (heb daar dus geen wc). Echt met alles denk je eraan. Heel irritant. Moet zeggen dat ik er nu wel aardig aan gewend ben en de mensen om me heen ook, maar het blijft vervelend.
Met bepaalde dingen eten heb je er gewoon meer last van en die mijd ik dan ook. Maar soms gewoon ook eens een patatje eten zonder buikpijn zou ook wel prettig zijn.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:45

zoo een patatje bij Bram Ladage, nou serieus, na 1 patatje, ren ik al naar de wc!!!
echt jammer want die patat is zoo lekker.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:14

Voor mensen die op een stal staan zonder wc.

Als je een trailer hebt, kun je er zo'n camping wc'tje in zetten. Werkt perfect!

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:39

Wat heb ik toch met jullie te doen meiden Ach gut
Maar ik ben wel 'blij' dat ik lotgenoten heb Huilen van het lachen
Gister ook weer heb ik shoarma gegeten met knoflook saus, en ja hoor daarna was het weer raak.
Knoflook saus dus denk ik. Het lijkt net of ze het expres doen om mij te pesten dat ik tegen alle dingen die ik lekker vind niet tegen kan Boos!

Ik heb trouwens ook dat ik het liefst thuis bij ons op de wc zit als ik er weer eens last van heb Nagelbijten / Gniffelen

Def

Berichten: 5465
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:02

haha ik heb geeen wc op stal... en ook geen trailer:D

idje

Berichten: 1311
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:04

Een stil plekje op de mesthoop? Haha!
Tja, hier nog een patiënt (al zo'n jaartje of 50).
Veel onderzoeken gehad, diëten (een jaar lang potjes Olvarit, ik gruw er nog van Clown ), noem maar op en altijd buikpijn.
Diarree en verstoppingen krampen, migraine, kortom ik at van het hele varken, om zo maar te zeggen.

En inderdaad, zoals meerdere hier zeggen, zoek zelf uit waar je wel en waar je niet tegen kan.

Voor mij betekent dat :
-geen vet eten (gegarandeerde ellende, meerdere weken)
-Geen vezelrijke voeding (kan meteen de WC opzoeken en daar een uurtje of zo blijven)
-Geen zuivel (behalve raar genoeg oude kaas en sommige schimmelkazen)
-geen vlees (vegetariër geworden en weg was de migraine, nu al 13 jaar)
-geen alcohol (gillende buikpijn)

Wel kruiden, frisdranken, Uien!!!!, kort gekookte of rauwe koolsoorten,
olijfolie (met mate) alle fruit, rauwkost (wel weer oppassen met worteltjes), wit brood en ,ook al weer raar, roggebrood.

En het belangrijkste zo min mogelijk stress (maar dat heb je zelf meestal niet in de hand)

Op deze manier gaat het meestal goed, er zijn zelfs dagen ZONDER ook maar een klein beetje buikpijn Cool .

Hoe dan ook er kan geleefd worden.

Hou moed iedereen Vork .

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:38

Nou dit is motiverend Huilen van het lachen
Geen vlees Huilen
Geen vet eten Huilen

haha nouja het is iets of niets

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:44

Ow kom op!!

Het is niet handig als je een hoop niet kan eten (ik kan maar heel weinig dingen hebben) maar het is het einde van de wereld niet. Als je een beetje hebt uitgevonden wat je wel en niet kan hebben, wen je er vanzelf aan.

Je eet om te leven, je leeft niet om te eten!

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:03

Jee meiden, ik heb even jullie topic gelezen.
Heb het met jullie te doen!
Ik moet enkel geen ijs nemen na de warme maaltijd om buikpijn te voorkomen, meer onthoudingen heb ik niet wat dit betreft en als ik dit zo lees besef je dat ik daarmee geluk heb.

Dit is niet bedoeld om jullie een slechter gevoel te geven, maar gewoon dat ik het rot voor jullie vind en dat mensen die hier geen klachten mee hebben er niet bij stilstaan hoeveel beperkingen een ander heeft.
Sterkte!

Def

Berichten: 5465
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:17

Elan, dankje!
Het klinkt natuurlijk allemaal wel zwaar op de hand in zo'n topic.
Het is ook erg vervelend en natuurlijk als je dan mensen hebt gevonden die er ook last van hebben, wil je er het liefst even lekker over zeuren Haha!

Maar.. er zijn ook nog een heleboel hele leuke dingen:
-Als mijn paard een nieuwe oefening heeft geleerd met grondwerkles (ik kan door mn pds niet goed rijden)!!
-gewoon lekker hangen met mn vriend voor de tv
-lange wandeling maken met de hond
-iets organiseren op mijn werk wat een enorm succes is geworden
-lekker shoppen en veel geld uitgeven
-in een deuk liggen met vriendinnen
-enz enz.

Zo dat was even om te bewijzen dat het niet allemaal kommer en kwel is!

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:26

Haha nee natuurlijk niet, en het kan ook altijd nog erger, als je in het programma Jong een meisje ziet zitten zonder armen en benen...

Maar ik hou erg van lekker eten en koken met vele dingen waar jullie darmpjes van gaan kronkelen, en dan besef je dat dat voor jullie erg vervelend is!

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:51

Het lijkt ook allemaal wel heel erg (misschien is dat ook wel zo) maar als je mensen leert kennen met "dezelfde" klachten, die begrijpen je compleet.. Dan is het wel lekker om alles eruit te gooien, even je ei kwijt raken.. Ik vind het gewoon fijn dat jullie ook dingen herkennen e.d. terwijl andere mensen het niet zouden snappen..

Ik zit trouwens ook het liefst bij mij thuis op de wc, vooral als ik er een uur zit Clown Maar als ik moet, dan moet ik, dan maar ergens anders naar de wc.. Gelukkig heb ik bij mijn pony wel een wc, bij de mensen in huis, maar goed die vinden het niet erg als ik heen ga Clown Binnenkort krijgen we een zadelkamer in de schuur waar ook een wc bij zit, dus dat is wel fijn Haha!
Ik kon in het begin ook nooit als ik bij m'n vriend was, maar toen had ik er nog niet zoveel last van.. Heb nu gewoon dat als ik moet, ik ook echt moet Clown En m'n vriend komt meestal na 10 minuutjes wel even bij de deur, hoe ik me voel en of ie wat voor me kan doen Lovers Hij heeft het er ook niet altijd makkelijk mee, soms word ik door de pijn en de moeheid gewoon snel chagrijnig Ach gut

Ik ga wat eten en dan naar m'n pony toe Lachen