iemand nog plek voor mij in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: iemand nog plek voor mij in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:01

dat is tussen je broer en je ouders, niet tussen jou en de anderen! Als zij dat accepteren, prima.
En je praat nu alleen maar over hoe slecht je het hebt. Heb nog geen 1 positief woord gelezen van jou behalve dat je vader aardig is en je voor hem wilt afwassen..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:02

C_arola schreef:
dat is tussen je broer en je ouders, niet tussen jou en de anderen! Als zij dat accepteren, prima.
En je praat nu alleen maar over hoe slecht je het hebt. Heb nog geen 1 positief woord gelezen van jou behalve dat je vader aardig is en je voor hem wilt afwassen..

lees het topic door Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:03

Ts, ga op zoek naar een baan met meer uur. Heb je je al ingeschreven bij een uitzendbureau? Dan meteen doen.. Zet het door, en laat veel dingen achter.. en werk hard. Of blijf zeuren en hangen in deze "verschikkelijke" situatie

edit: carola is vanaf het begin aant reageren, lees jij t topic eens door! Clown

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:06

pinuts schreef:
Ts, ga op zoek naar een baan met meer uur. Heb je je al ingeschreven bij een uitzendbureau? Dan meteen doen.. Zet het door, en laat veel dingen achter.. en werk hard. Of blijf zeuren en hangen in deze "verschikkelijke" situatie

edit: carola is vanaf het begin aant reageren, lees jij t topic eens door! Clown

ja sta daar al in geschreven jammer he kan je daar niet over door gaan.
en heb ook al verschillende solisitaties gehad en staat allemaal in afwachten op reactie terug en staat tewachten op het tijdstil en datum dat ik hum terug mag bellen.
ben heus wel keihart opzoek naar ander werk of voor werk erbij

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:07

pinuts schreef:

Haha! thanx

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:07

wat reageer jij kinderachtig, jammer dat ik daar niet over door kan gaan.. pff. ik begin steeds minder medelij met je te krijgen. Grow up..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:09

als je al bezig bent hoef je ook geen tips meer te ontvangen..
Je weet alles al en doet alles al.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:09

pinuts schreef:
wat reageer jij kinderachtig, jammer dat ik daar niet over door kan gaan.. pff. ik begin steeds minder medelij met je te krijgen. Grow up..

blijf dan lekker uit het topic weg vraag niet om medelijde wou alleen me verhaal kwijt meer niet

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:10

je bent je verhaal nu al kwijt. Slotje misschien??

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:11

haha, je titel vraagt duidelijk om hulp.. En ik mag reageren wat ik wil:) Maar blijkbaar vind je dat dan toch niet zo leuk, als iemand je wilt helpen, en kritisch is.. Dan word t niet leuk meer..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:14

is het hier weer Bokt op z'n best??????????

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:15

Als ik het goed begrijp werken allebei je ouders fulltime in een eigen zaak,
kookt je moeder iedere dag warm eten,
heb je zelf ruim de tijd voor je hobby,
en in mijn ogen neem je ook niet echt initiatief om ander werk te zoeken en zit je thuis maar af te wachten

Citaat:
en heb ook al verschillende solisitaties gehad en staat allemaal in afwachten op reactie terug en staat tewachten op het tijdstil en datum dat ik hum terug mag bellen.

Het enige wat jij moet doen is afwas (vaatwasser) en de was. Ok, je hoort het niet allemaal te doen en je broer mag gerust wat helpen maar ik vind het niet echt een reden om één of andere noodoproep te plaatsen. Gewoon met je ouders over je broer praten of misschien zelfs mét je broer práten, waarschijnlijk zal dat ook wel helpen.

En ik hoop ook niet dat je op deze manier schrijft in je sollicitatiebrieven want dan kan ik geloven dat je overal in wacht staat.
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 01-08-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:16

djuno schreef:
is het hier weer Bokt op z'n best??????????

ja

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:17

reininglover schreef:
Als ik het goed begrijp werken allebei je ouders fulltime in een eigen zaak,
kookt je moeder iedere dag warm eten,
heb je zelf ruim de tijd voor je hobby,
en in mijn ogen neem je ook niet echt initiatief om ander werk te zoeken en zit je thuis maar af te wachten

Citaat:

Het enige wat jij moet doen is afwas (vaatwasser) en de was. Ok, je hoort het niet allemaal te doen en je broer mag gerust wat helpen maar ik vind het niet echt een reden om één of andere noodoproep te plaatsen. Gewoon met je ouders over je broer praten of misschien zelfs mét je broer práten, waarschijnlijk zal dat ook wel helpen.

Mag ik je ook wijzen op je taalgebruik, het is verschrikkelijk om te lezen en echt een volwassen houding heb je ook niet.

als het je niet bevalt waarom reageer je dan?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:18

om je met de neus op de feiten te drukken, er zijn gezinnen waar het allemaal veel erger is dan extra huishoudelijk werk en jij lijkt me dat niet te begrijpen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:19

mijn god! wat (..) zij heeft zon goed punt!! En ze geeft je nog tips ook. Wat wil je hier nou horen dan? Mensen die medelij hebben en je willen helpen? Want blijkbaar kun je mensen met kritiek en met goede tips niet aan..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:22

Ik begrijp je heel goed hoor, en ik voel enorm met je mee, maar ik wil eerst wat dingen zeggen over hoe het op mij overkomt.

Het lijkt me dat je in ieder geval liefhebbende ouders hebt, tenminste, je zegt dat het lieve mensen zijn. Zoals ik het begrepen heb, heb je het idee dat je er alleen voor staat, en erg veel werk moet verzetten. (correct me if I'm wrong!) Daarnaast heb je, gelukkig, wel nog genoeg tijd voor je hobby.

Ik wil je, puur ter vergelijking mijn normale werkweek voorleggen:

Ik werk van 8.30 tot 12.00, in de pauze ga ik snel naar huis en help dan mee in het huishouden (kattenbak, stofzuigen en dweilen). Dan werk ik weer van 13.00 tot 17.30. Daarna eten, dan afwassen en / of beestjes eten geven en buitenlaten.
Een uurtje of anderhalf naar Bobby, daarna naar huis om te tekenen of ander werk te doen wat nog gedaan moet worden (planten water geven, gras maaien, was / droger, vaatwasmachine leeg halen etc.)

Op vrijdag is het vaak zo dat ik om 17.30 klaar ben met werk en dan meteen door kan naar het volgende baantje (weekend baan in restaurant) waar ik om 18.00 begin tot een uur of 1. (dwz: om 8.30 beginnen, om 01.00 stoppen en 1,5 uur pauze)

Dan het weekend vrij tot 17.00, wanneer ik begin met weekend werk (soms 1 avond, soms 2).

Daarbij komen de gewone dingen, zoals normaal huishoudelijk werk: ramen lappen, deuren wassen, en andere dingen die gedaan moeten worden zoals meehelpen met verven, of de garage opruimen...

Je situatie, hoe begrijpelijk ook, is dus niet heel erg vreemd! Ik ben trouwens ook 23, en woon (nog niet) op mezelf (maar dat zal binnenkort ook gaan gebeuren, tenslotte zou het vreemd zijn om tot je 50e thuis te blijven he Knipoog )

Wat ik voor jou voor zou stellen, is een plan maken. Je kunt het beste inventariseren wat je doel is, en wat je moet doen om dat te bereiken.

1. op jezelf / samenwonen
2. paard houden

Wat moet je doen om dit te bereiken? (voorbeeld he, wil niet zeggen dat het persé zo moet)
1. kijken waar je zou kunnen wonen
2. kijken wat de kosten per maand voor jezelf zouden zijn, vergeet daarbij niet te kijken naar belastingen, huur, servicekosten, eten, gas, water en licht, telefoonnet, kijk en luister geld... Daarbij komt natuurlijk ook je paard, waarvoor je heel goed zult weten welke kosten daarbij komen Knipoog
3. als je weet wat het kost, weet je wat je per maand moet verdienen. Dat wil zeggen, een baan zoeken die weliswaar meer uren werk is, maar ook voldoende oplevert.

Hopelijk heb je er wat aan! *knuf*

EDIT: ik wil er alleen even bij zeggen dat ik niet het gevoel heb eraan onder door te gaan, is alleen een voorbeeld van dat andere mensen vaak ook veel werk hebben. Voor mij is het heel normaal mee te helpen in het huishouden, en natuurlijk krijg je daar niet altijd het lof en de eer voor die je vindt die je verdient, maar ik ben heel gelukkig dat ik met lieve, hardwerkende ouders in een mooi, verzorgd huis kan wonen met heerlijke beestjes, en daarnaast ook een super pony elke dag mag zien. Ik ben blij dat ik in ieder geval kán werken, en mijn steentje bij mág dragen!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:26

Als je het zo slecht hebt thuis lijkt mij de beste oplossing om een plekje voor je zelf te zoeken.
Waarschijnlijk zul je dan toch ene baan moeten zoeken met meer uren om je huis te betalen en je paard te onderhouden en het huishouden te doen.
hmmm ik denk dat je het nog niet eens zo slecht hebt thuis. tis toch logisch dat je wat doet in huis als jij ook degene bent die alleen sochtends werkt.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:30

http://www.timetoturn.nl/new/pivot/entry.php?id=672
Onder de mijnwerkers van Katanga bevinden zich meer dan 25 000 kinderen in de koper- en kobaltmijnen. Sommigen zijn nauwelijks 7 jaar oud. Velen van hen liegen over hun leeftijd om hun werk te behouden, want ze weten dat ze op hun werkelijke leeftijd nog niet mogen werken. Door het tekort aan andere soorten werk en aan familie-inkomsten zijn zoveel kinderen verplicht in de mijnen te gaan werken. Ze verdienen slechts enkele dollars per dag voor gemiddeld 10 uur werken. De kinderen graven, verzamelen het ruwe erts, maken het schoon, zeven het of verplaatsen zakken van ongeveer twintig kilo. De werkomstandigheden zijn moeilijk en gevaarlijk. Zij zijn de eerste slachtoffers van de talrijke ongevallen die in de putten gebeuren.

Zo in perspectief gezien valt het allemaal dus wel mee...
Misschien een goed idee om dit eens aan je broertje te laten lezen? Wat zeggen je ouders ervan dat hij zo lui is?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:36

khirshanta schreef:
Ik begrijp je heel goed hoor, en ik voel enorm met je mee, maar ik wil eerst wat dingen zeggen over hoe het op mij overkomt.

Het lijkt me dat je in ieder geval liefhebbende ouders hebt, tenminste, je zegt dat het lieve mensen zijn. Zoals ik het begrepen heb, heb je het idee dat je er alleen voor staat, en erg veel werk moet verzetten. (correct me if I'm wrong!) Daarnaast heb je, gelukkig, wel nog genoeg tijd voor je hobby.

Ik wil je, puur ter vergelijking mijn normale werkweek voorleggen:

Ik werk van 8.30 tot 12.00, in de pauze ga ik snel naar huis en help dan mee in het huishouden (kattenbak, stofzuigen en dweilen). Dan werk ik weer van 13.00 tot 17.30. Daarna eten, dan afwassen en / of beestjes eten geven en buitenlaten.
Een uurtje of anderhalf naar Bobby, daarna naar huis om te tekenen of ander werk te doen wat nog gedaan moet worden (planten water geven, gras maaien, was / droger, vaatwasmachine leeg halen etc.)

Op vrijdag is het vaak zo dat ik om 17.30 klaar ben met werk en dan meteen door kan naar het volgende baantje (weekend baan in restaurant) waar ik om 18.00 begin tot een uur of 1. (dwz: om 8.30 beginnen, om 01.00 stoppen en 1,5 uur pauze)

Dan het weekend vrij tot 17.00, wanneer ik begin met weekend werk (soms 1 avond, soms 2).

Daarbij komen de gewone dingen, zoals normaal huishoudelijk werk: ramen lappen, deuren wassen, en andere dingen die gedaan moeten worden zoals meehelpen met verven, of de garage opruimen...

Je situatie, hoe begrijpelijk ook, is dus niet heel erg vreemd! Ik ben trouwens ook 23, en woon (nog niet) op mezelf (maar dat zal binnenkort ook gaan gebeuren, tenslotte zou het vreemd zijn om tot je 50e thuis te blijven he Knipoog )

Wat ik voor jou voor zou stellen, is een plan maken. Je kunt het beste inventariseren wat je doel is, en wat je moet doen om dat te bereiken.

1. op jezelf / samenwonen
2. paard houden

Wat moet je doen om dit te bereiken? (voorbeeld he, wil niet zeggen dat het persé zo moet)
1. kijken waar je zou kunnen wonen
2. kijken wat de kosten per maand voor jezelf zouden zijn, vergeet daarbij niet te kijken naar belastingen, huur, servicekosten, eten, gas, water en licht, telefoonnet, kijk en luister geld... Daarbij komt natuurlijk ook je paard, waarvoor je heel goed zult weten welke kosten daarbij komen Knipoog
3. als je weet wat het kost, weet je wat je per maand moet verdienen. Dat wil zeggen, een baan zoeken die weliswaar meer uren werk is, maar ook voldoende oplevert.

Hopelijk heb je er wat aan! *knuf*

EDIT: ik wil er alleen even bij zeggen dat ik niet het gevoel heb eraan onder door te gaan, is alleen een voorbeeld van dat andere mensen vaak ook veel werk hebben. Voor mij is het heel normaal mee te helpen in het huishouden, en natuurlijk krijg je daar niet altijd het lof en de eer voor die je vindt die je verdient, maar ik ben heel gelukkig dat ik met lieve, hardwerkende ouders in een mooi, verzorgd huis kan wonen met heerlijke beestjes, en daarnaast ook een super pony elke dag mag zien. Ik ben blij dat ik in ieder geval kán werken, en mijn steentje bij mág dragen!

dank je wel
Lachen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:41

Persoonlijk vind ik de situatie ook niet zo heel vreemd. Je bent 23, zit nog lekker bij je ouders onder de pannen en hoeft (zo ver ik heb gelezen) niets mee te betalen, hoewel je een baan hebt. Ik vind het dan niet meer dan normaal om mee te helpen in huis.Goed, je broertje zou meer mogen gaan doen, maar dat is ook het enige waar ik je gelijk in geef.
Bovendien: wij kunnen niet bij jou in huis mee kijken en horen maar een kant van het verhaal, dus is het niet zo heel gek dat sommige mensen jouw verhaal op een korrel zout nemen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:57

Ik snap het wel hoor...oke, als je op jezelf woont, moet je ook alles alleen doen.
Maar in dit geval wonen er nog 3 andere mensen in huis, en die kunnen ook heus wel wat meehelpen.

ik krijg het idee dat je de meeste " problemen " hebt met je broer, klopt dat ?
Praat er eens met hem over, verdeel de taken eens!
Doet hij het niet? Niet jou probleem, laat het gewoon lekker liggen ( bespreek dit ook met je ouders )

Maar ik denk dat het nog beter is, als jij een eigen huisje gaat zoeken Ja
Je werkt nu ong. 20 uur per week of niet ?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 18:13

heb aan me ouders geeist vanavond een gesprek met ze 4e Knipoog en dat vonden ze een goed plan.
denk dat ze zagen dat ik het zat ben

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:21

ik vind wel dat TS erg word aangevallen, denk niet dat ze hier iets aan heeft
ik snap goed wat ze bedoeld.
ze heeft het idee dat als zij niks doet, helemaal niks gedaan wordt.
kan me voorstellen dat ze daar best wel mee zit, terwijl zij daar normaal niet de touwtje in handen hoeft te hebben.
maar haar ouders.
sterkte TS

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 18:26

vrouwke schreef:
ik vind wel dat TS erg word aangevallen, denk niet dat ze hier iets aan heeft
ik snap goed wat ze bedoeld.
ze heeft het idee dat als zij niks doet, helemaal niks gedaan wordt.
kan me voorstellen dat ze daar best wel mee zit, terwijl zij daar normaal niet de touwtje in handen hoeft te hebben.
maar haar ouders.
sterkte TS

juist
dank je wel