Hoe uitgebreid douche jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_Laura

Re: Hoe uitgebreid douche jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:00

max 20 minuten (tenzij het koud is in de winter Haha! )
dan doe ik alleen shampoo (word mijn haar al zacht genoeg van)
als ik zin heb conditioner of haarmasker.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:10

kinuh schreef:
Ik ben nou wel eens benieuwd Tong uitsteken Mijn moeder zei van de week tegen me dat ik zo achterlijk lang douche en dat ik zo ontzettend veel spullen gebruik onder de douche en na het douchen

Nou ben ik eens gaan nadenken en vraag me af wat jullie allemaal voor spul gebruiken onder de douche?

Wat ik standaard gebruik is shampoo, crème spoeling, Douche gel, Clearasil 3-in-1 wash (heb alleen nooit last van puisten maar goed) en scheerspullen. Ik douche ongeveer een half uur/3 kwartier Lachen
Na het douchen bodylotion en 2 keer in de week haarmasker en gezichtsmasker. En vaak pak ik dan ook meteen m'n nagels erbij (vijlen/lakken).

Is het nou echt zo overdreven als mijn moeder zegt? En gebruiken jullie dit ook allemaal?

eh...ja best wel... 45 minuten is echt lang! ikl douche als ik lang douche een half uur, mara dat is incl uit en aankleden en dus ook incl afdrogen Knipoog

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:26

Mijn moeder zeurt ook altijd dat ik zo lang douche. Doe er maar een kwartiertje over hoor Bloos!
Dan was ik mijn haar met shampoo (lang haar, is lastiger wassen), waarbij het uitspoelen goed moet gebeuren (heb eczeem op m'n hoofdhuid, dus zeepresten zijn uit den boze). Daarna cremespoeling in de punten en goed laten inwerken. Als dat inwerkt, zeep ik me in en spoel dat af. Daarna haren weer goed uitspoelen. Vervolgens haren uitknijpen/uitwringen (anders kan ik wel 10 handdoeken gebruiken om het een beetje droog te krijgen).
En dan ben ik alweer klaar Haha!

Oja, soms beetje scheren. Hangt er vanaf wat ik moet scheren, doe ik er 1 tot zeker 10 minuten extra over.

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:38

Chocotof schreef:
Majax schreef:
Ik douche elke dag ongeveer 15-30 min. hangt ervanaf of ik haast heb, ik gebruik shampoo en daarna conditioner voor m'n haar. En voor m'n lichaam douchegel. Na het douchen bodylotion en op m'n gezicht een vochtinbrengende crème.

Als je in plaats van elke dag 15 tot 30 minuten hooguit 10 minuten
zou douchen heb je al die vochtinbrengende cremepjes niet nodig.
Juist door veel en lang douchen en overmatig zeep/douchegel gebruik
droogt je huid uit.

Mn gezichtshuid is van zichzelf al een beetje droog dus ik heb die gezichtscreme zoiezo 'nodig' anders trekt m'n huid.
Maar is elke dag wat douchegel overmatig? Nagelbijten / Gniffelen
Het is niet zo dat ik die 15/30 minuten alsmaar aan het smeren ben, ik vind het gewoon lekker om zo lang onder de douche te staan, kan ik gewoon ontspannen na een dag werken/school (nu niet, door vakantie)/sporten enz.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:38

Ik gebruik alleen shampoo en zeep en dan ben ik met een kwartier klaar Huilen van het lachen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:40

En TS, al gelukt?
Vandaag was ik alle tijd bij elkaar 59 minuten in de douche, dus 1 minuut minder Huilen van het lachen

Maar heb weer 30 minuten gedoucht, maar ik was helemaal doorweekt van een plensbui over me heen toen ik op buitenrit was.
Dus had een excuus *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:28

In totaal dik een uur. ik doe over het douchen zelf ongeveer 20 of 30 minuten, en dan gebruik ik shampoo en cremespoeling en showergel. Als ik eruit kom ook nog gezichtscreme en 2x per week maskertje. Vind het echt lekker om met allemaal spulletjes te rommelen, dus dan doe ik er wel lang over.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:45

Jeetje, wat gebruiken jullie veel cremetjes en dingetjes. Clown

Ik douche elke ochtend, ben in een kwartier weer boven. Dan heb ik gedoucht (shampoo+cremespoeling en tijdens de cremespoeling intrekken was ik me) en heb ik me afgedroogd.

Boven kleed ik me aan, doe ik me lenzen in etc. In totaal ben ik 's ochtends een halfuur kwijt. Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:50

Ik douche hooguit 10 minuten en gebruik shampoo, cremespoeling/conditioner en douchegel.
Soms moet je als vrouw zijnde ook ontharen en staat er dus ontharingsgel in de douchebak. Clown
En dan duurt het ook wat langer.

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:51

Ik douche ongeveer 10 min.
Eerst haarwassen en zo met shampoo elke dag
en dan gewoon douchegel en soms scrub.
Maar daarbij komt daarna nog bodylotionen Tong uitsteken
en gezicht crème;s ongeveer een kwartier dan nog make-up, dat duurt 10 minuten en dan nog haar fohnen en stylen ook 10 minuten Haha!
Maar over het hele douche gebeuren doe ik wel een uur.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:53

Ik douche ong. 15 min als ik haren was, dan gebruik ik shampoo,haarmasker/cremespoeling, douchegel, scheren, garnier 3-in-1 facewash, (soms tandenpoetsen).

Als ik niet me haren was ong. 5/10 min, alleen douchegel (soms tandenpoetsen), scheren.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:54

Wat een grappig topic is dit.
Ik douche iedere dag zo'n 10 minuten. Eens per 2 a 3 dagen was ik m'n haar en dan ben ik wat langer bezig, denk een kwartiertje.
M'n benen en oksels scheer ik onder de douche, maar dat valt in de 10 minuten.
Gebruik een douchegel en zoveel mogelijk iedere dag een andere. Na het douchen een bodylotion en dagcreme. Al met al ben ik in 20 minuten klaar, behalve als ik m'n haar een keer op wil steken ofzo.

Tja niet goed voor je huid iedere dag douchen, dat heb ik hier ook gelezen. Hmmm weet niet, ga al 42 jaar dagelijks onder de douche en in de winter ook graag een half uur/3 kwartier in bad (nadat ik me gedoucht heb). En zolang men mij nog niet ouder schat dan een jaar of 35, dan heeft m'n huid er geloof ik niet zoveel van te lijden.

Douchen is gewoon HEEEERLIJK!!!

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:10

Alles bij elkaar ben ik toch ook wel ruim 45 minuten bezig.

Eerst altijd in de spiegel kijken of er nog wilde haargroei is of anders iets anders schrikbarends wat weg MOET!
Daarna dan douchen. Voorheen had ik behoorlijk lang haar dus moest het goed uitgespoeld worden en cremespoeling in de onderkant. Ondertussen nog inzepen en afspoelen en meestal wel wild haargroei op andere plekken scheren. En als laatste de cremespoeling eruit en haar goed uitwringen.
Dan nog even een cremetje op mn gezicht en bodylotion op de rest van mn lichaam.

Doe ik dan nog best snel Tong uitsteken

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:15

ik vind 45 minuten douchen echt asociaal richting het milieu.
een normale douche duurt bij mij 5 min. Was ik mijn haar +conditioner erin doe ik er 10 min over.
haarmaskertje doe ik als k onder de douche uit ben, en spoel daarna even snel mn haar uit, gewoon boven het bad met de douchekop.

Als ik mijn benen heb geschoren, doe ik daarna nog bodylotion. Dat was het wel. Maar meestal doe ik scrubben/scheren in bad. Dan loopt dat water niet alsmaar door en ik ga nooit in een vol bad. gewoon een laagje van 15 a 20 cm.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:20

ik douche niet zo vaak!! 1 keer in de 3 weken dus dan douche ik 1,5 uur om het vuil er af te boenen hahaha

GRAPJE DUS!!!!

Ik Douche meestal een half uur 3 kwartier, gewoon omdat ik het lekker vind soms wel elke dag! Haha! alles even bij langs! overtollige haar weg werken enz enz!! Haha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:22

Maar een uur douchen ook als je naar je werk/ school gaat? Ik heb daar 's ochtends echt geen tijd / zin in. En als je straks zelf de waterrekening moet betalen zal dat wel ietsje korter worden denk ik Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:22

Echt uitgebreid is toch wel tanden poetsen, haren wassen, scheren, wassen, soppen, haar uitwassen en dan nog even een minuut of 10 lekker dommelen. Huilen van het lachen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:24

10 minuten.. Als ik moet scheren 15...

Ik was mn haren 2x, en daarna mn lijf. Afdrogen en klaar..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:46

Noah2006 schreef:
Maar een uur douchen ook als je naar je werk/ school gaat? Ik heb daar 's ochtends echt geen tijd / zin in. En als je straks zelf de waterrekening moet betalen zal dat wel ietsje korter worden denk ik Haha!

ik betaal minj eigen water rekening Tong uitsteken haha
Is nooit zo heel veel valt me altijd nog mee! naar de hoeveelheid dat ik gebruik

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:49

Ik douche ongeveer een halfuur.

Ik begin altijd met dove iets voor je hoofd, een of andere hele milde scrub. Dan ga ik mijn lijf scrubben, dan scheren (niet elke dag natuurlijk Knipoog ), dan douchegel, shampoo, conditioner.

Met afdrogen ben ik ook nog wel een halfuurtje bezig Clown .

Uiteindelijk ben ik 's ochtends alleen al anderhalf uur aan me zelf kwijt (make up, 'HELP welke kleren moet ik aan' Clown ). Dan nog een halfuurtje ontbijten, en dan ben ik wel klaar. Als ik 's ochtends niet ga douchen, kan ik dus een uur langer slapen. Nagelbijten / Gniffelen

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:06

wow ik dacht dat ik veel douchte Tong uitsteken krijg namelijk ook altijd op me kop dat het te lang duurt.. Nou ik was me haar, af en toe conditioner erin, nou even douchgel en scheren als het nodig is. Verder af en toe ook nog even scrubben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:08

5 minuutjes is lang zat Clown

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:14

Hmmm ik douche wel erg kort Bloos
Ik maak me altijd alleen nat en was me met water dus dat duurt nog geen minuut. Meestal tel ik tot 10 Clown
Als ik elke dag zeep gebruik dan hou ik geen huid meer over , dan kan ik zelfs niet meer douchen omdat water dan zo prikt Boos! Huilen
Maar als ik mijn haar was sta ik wel 20 tot 30 minuten onder de douche Duivel Tong uitsteken

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:16

Ik douche bijna elke dag en dan een kwartiertje. Behalve als ik ga scheren dan meestal 10 minuutjes langer. Ik vind douchen gewoon heerlijk, meestal als ik klaar ben met zepen enzo dan sta ik echt zo met m'n handen bij de kraan van 'Ok tot 10 tellen en DAN de kraan uit'.. maar dat lukt me dus nooit.. sta er altijd langer onder.. behalve als ik een afspraak heb dan Vork Huilen van het lachen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:55

Elke dag 20 minuten zoiets.
Soms wel eens een halfuur. ROFL