[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:24

Udella schreef:
Hey!

Ik ben meestal maar 3/4 dagen ogesteld en het gaat dan als volgt;

Maandag begin ik met de stopweek dan word ik dinsdag/woensdag ongesteld en dan is het zaterdag al over. Kan ik dan de pil alweer slikken of moet ik echt wachten tot maandag ookal ben ik niet meer ongesteld?

Alvast bedankt!

Een stopweek heet niet voor niets een stopweek Je kan dus een week stoppen met de pil. Je bent dan gewoon beschermt tegen zwangerschappen. Soms begon ik wel iets eerder met slikken als de datum van mijn volgende periode ietwat onhandig was. Maar als je dus iedere keer eerder begint met slikken verschuif je ook steeds je menstruatie. Ik weet niet of je dat wilt??

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:55

Zijn jullie ook tevreden over de nuvaring met sex enzo?

Ik heb m nu een half jaartje en t bevalt erg goed (van mn pil was ik strontchagerijnig en echt niet te genieten). Maar heb al tijdje geen vriendje dus met dat ding nog geen seks gehad.
Gister heb ik dus wat aangekloot met een jongen en die heeft ineens die nuvaring in zn hand. Hij zegt wat is dat nou?? Tja ik was dat ding straal vergeten. Was wel een soort van genant.
Zit dat ding niet in de weg als je 'verder' gaat?

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:17

Barco schreef:
Een stopweek heet niet voor niets een stopweek Je kan dus een week stoppen met de pil. Je bent dan gewoon beschermt tegen zwangerschappen. Soms begon ik wel iets eerder met slikken als de datum van mijn volgende periode ietwat onhandig was. Maar als je dus iedere keer eerder begint met slikken verschuif je ook steeds je menstruatie. Ik weet niet of je dat wilt??

Dat maakt me in principe niets uit dat ik mn menstuatie steeds verschuif, als het maar geen kwaad kan dat ik me niet aan die 'stopweek' hou.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:29

nee dus, zolang je maar binnen je stopweek weer begint met slikken en niet een of meerdere dagen later.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:32

zweetvos schreef:

Ik heb m nu een half jaartje en t bevalt erg goed (van mn pil was ik strontchagerijnig en echt niet te genieten). Maar heb al tijdje geen vriendje dus met dat ding nog geen seks gehad.
Gister heb ik dus wat aangekloot met een jongen en die heeft ineens die nuvaring in zn hand. Hij zegt wat is dat nou?? Tja ik was dat ding straal vergeten. Was wel een soort van genant.

Haha sorry Bloos
Dat is bizar zeg, dat ie ineens met de nuvaring in zijn hand stond Haha!

De nuvaring voel ik zelf nooit, mijn vriend maar heel af en toe maar stoort niet, ik heb ook nooit gehad dat de nuvaring er per ongeluk uit is gevallen ofzo. Nee helemaal geen last van! Knipoog

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:49

Ik ben nu net aan het einde van mijn eerste strip microgynon 30 gekomen, en merkte opeens op dat mijn borsten gegroeid zijn. Is dit omdat mijn lichaam aan de pil moet wennen, of ga ik voortaan als een lolo door het leven?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:37

zweetvos schreef:

Huilen van het lachen

Ach wij hebben het wel eens gehad met de sex vroeger en na een tijdje ging dit mij dus wel irriteren, ik voelde hem ook zitten na een tijd en dat was niet fijn.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:30

Ik heb een vraag;
eerst had ik de neogynon 20, deze is uit de handel genomen en ik heb daarvoor de mycrogynon 30 gekregen, maar ik kan er niet aan wennen.
Ik ben van mijzelf vrij stevig en ik had het goed onder controle, heel goed, maar ik merk nu dat ik daarover de controle ga verliezen en dat wil ik niet.
hebben meer mensen dat met de MG30?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:42

Ik dus ook sinds 3 weken de microgynon 30, ben niet aangekomen verder, maar mijn voorgevel is wel gegroeid. Ben er niet heel blij mee dus. Ik had al geen cup a, dus ik voel me echt lolo nu. Is er iemand die me kan helpen? Is dit omdat mijn lichaam moet wennen, of blijf ik zo enorm?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:44

Kiwi_ schreef:
Ik dus ook sinds 3 weken de microgynon 30, ben niet aangekomen verder, maar mijn voorgevel is wel gegroeid. Ben er niet heel blij mee dus. Ik had al geen cup a, dus ik voel me echt lolo nu. Is er iemand die me kan helpen? Is dit omdat mijn lichaam moet wennen, of blijf ik zo enorm?

Volgens mij blijft het zo, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar zijn ze dan zoveel gegroeid dat je er ineens uitziet als lolo??

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:50

furious schreef:
Kiwi_ schreef:

Volgens mij blijft het zo, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar zijn ze dan zoveel gegroeid dat je er ineens uitziet als lolo??

Bijna niemand valt het op, maar ik zie het zelf wel heel erg. Ik heb echt het idee dat iedereen het dus ziet, en dat ik met cup G rondloop. Erg ongemakkelijk zeg maar Clown Maar kan het er niets iets mee te maken hebben dat ik eigenlijk ongesteld moet worden?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:02

furious schreef:
Kiwi_ schreef:

Bijna niemand valt het op, maar ik zie het zelf wel heel erg. Ik heb echt het idee dat iedereen het dus ziet, en dat ik met cup G rondloop. Erg ongemakkelijk zeg maar Clown Maar kan het er niets iets mee te maken hebben dat ik eigenlijk ongesteld moet worden?

Vervelend! Maar ik denk zo lang je hormonen blijf slikken dat ze ook zo groot blijven.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:08

Blijven groot, had ik ook. Sorry maar je moet dan als lolo daar het leven Clown
Zolang je hem slikt blijft dat zo, het kan wel zijn dat het na een tijdje iets afneemt maar dat zal niet veel zijn.
Voor de 1 is dat een voordeel voor de ander een nadeel Knipoog

Dela; Ik ben van MG30 ook erg aangekomen, vreet van mezelf sowieso veel maar dat is zeker niet beter geworden de afgelopen 3,5 jaar dat ik de pil slik Bloos

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:12

oke bedankt voor je antwoord..
ik baal er erg van, ik had het gewoon goed onder controle en lijkt dat gewoon te gaan verliezen...
Zal binnenkort is met de huisarts gaan praten, misschien is er wel een andere.

Met de Neogynon die ik had, was er niets mis mee en voelde ik me erg prettig bij!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:25

Damn, dat vind ik echt niet leuk... Dan ga ik maar naar een andere pil vragen, want me Lolo voelen is niet goed voor mijn zelfvertrouwen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:32

Het lolo gevoel kan ook komen omdat je ongesteld moet worden hoor....

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:36

Wendy schreef:
Het lolo gevoel kan ook komen omdat je ongesteld moet worden hoor....

Gelukkig, dan hoop ik heel erg dat dat het gewoon is.. Dan wacht ik nog even af.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 02:24

Ik meld me ook hier weer even.

Ik ben in mei, na overleg met huisarts, overgestapt van Diane 35 op Microgynon 30. Ik had namelijk (na 6 jaar gebruiken) steeds meer last van doorbraakbloedingen. De huisarts noemde dat pilmoe, sommige vrouwen reageren na een paar jaar niet meer goed op de hormonen. Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik 14 dagen achter elkaar licht tot normaal ongesteld was. Mijn huisarts stelde dus voor dat ik voor drie maanden een gewone pil ging proberen.

Die Diane pil had ik voor mijn huid (puistjes) en dat hielp vrij goed. Is nooit helemaal weg gegaan maar wel een stuk verbeterd. Nu ik ben begonnen met Microgynon merk ik dat het weer erger wordt.

Ben het ondertussen wel een beetje héél goed zat te worden die huidproblemen, want ik wordt alweer 21 en zit nog steeds met puistjes en een vette huid. Ik eet en leef gezond, en verzorg mijn huid goed. Maar helaas, dat helpt niet veel.

Nu las ik op http://www.anticonceptie-online.nl (super goede website, zeker voor mensen die zich er meer in de werking van de pil willen verdiepen) dat je van het hormoon levonorgestrel dat in de Microgynon en ook het Mirena spiraal zit juist meer last krijgt van puistjes... Vind het dan ook apart dat mijn dokter daar helemaal niet over heeft nagedacht.

Er werden andere hormonen (progestagenen) genoemd zoals gestodeen en desogestrel die ook een positief effect op de huid kunnen hebben.

Ik wilde eerst heel graag overstappen op Mirena (geen bloedingen meer) maar dan verslechterd mijn huid dus weer.
Als ik weer overstap op Diane, wordt mijn huid weer beter maar krijg ik weer bloedingen.
Yasmin zal mijn huid ook verbeteren, maar mijn bloedingen kunnen daardoor juist heviger worden omdat deze pil nog lichter is.
Microgynon is helemaal mis, want dan heb ik last van allebei.

Helaas is mijn huisarts nu op vakantie, dus kan het niet met haar bespreken. Ik wil nu eigenlijk overstappen op een drie-fasenpil met gestodeen.

Zijn hier vrouwen die ervaring hebben met een driefasenpil (bijvoorbeeld Triodeen)
Of weten jullie misschien een andere pil met gunstige werking op de huid?

Ik ga sowieso ook een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog, want ik wil nu voor eens en altijd afrekenen met huidproblemen. Als iemand daar nog tips voor heeft...

Nog een handige website:
http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl voor als je écht wilt weten wat je slikt...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:25

zweetvos schreef:

Haha moest toch wel even lachen hoor. Ik heb er nog maar 1x seks mee gehad en dat ging heel goed. Maar je kan hem er ook altijd even uit plukken. Je kan hem max. 3uur weghalen zonder risico te lopen. Leg hem alleen niet op een warme plek want dan blijft hij hormonen afgeven.
Ik vind de ring zelf alleen wel erg groot, heb daar nog wel eens ruzie mee.

@sigrid: ik heb de 3fasen pil een paar jaar geslikt. Werkte in het begin erg goed voor me maar na een tijdje werden de klachten weer erger. Wat ik wel een nadeel vond is dat je niet makkelijk kan doorslikken en dat je ook niet een reserve strip bij iemand kan leggen waar je wel eens onverwacht blijft slapen ofzo. Tenzij je precies uit je hoofd weet in welke fase je zit maar ik onthou dat nooit. Ik heb trouwens acne gehad maar ben toen ook gewoon op de microgynon30 gezet, had volgens mij geen nadelig effect hoor. Het had alleen wel een nadelig effect op mijn gewicht, ben toen 5kg aangekomen en moest echt opeens op mijn eten gaan letten terwijl ik normaal gewoon alles at waar ik zin in had.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:07

Ik heb de laatste 2 dagen wat diarree, heb nu in 2 dagen 2x "dunnere poep" gehad, de ene keer poepte ik "gewoon", later op de dag weer "dun".

Deze diarree is elke keer overdag geweest, ik slik mijn pil altijd 's avonds rond 9-10 uur. Ik denk dus zelf dat het geen bedreiging is voor de veiligheid van mijn pil, doordat het elke keer meer dan 4 uur na het slikken van mijn pil is geweest..
Ik heb ook niet constant diarree, maar de laatste dagen soms wel soms niet..

Wie kan mij helpen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:37

Marly_ je bent dan idd nog gewoon veilig. Maar misschien moet je wel even in de gaten houden of je niet ergens last van hebt, want zoveel diarree is niet goed natuurlijk.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:42

Ik heb de pil nu een tijdje doorgeslikt maar heb zondag toch een doorbraakbloeding gehad, heb dus maar gelijk een stopweek ingelast.. Maar ik moest nog 1 week voor mijn strip op is..
Moet ik na mijn stopweek een nieuwe strip beginnen of kan ik de oude gewoon afmaken?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:58

tatjalove; ik denk dat je gewoon met een nieuwe strip moet beginnen, anders is je hormoonspiegel van slag

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:35

als je gewoon een een-fase pil hebt (dus alle pilletjes hebben dezelfde samenstelling en dezelfde kleur enzo) dan kan je de laatste week van je aangebroken strip opmaken en dan aan een nieuwe beginnen.. als die op is pak je weer een nieuwe strip

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:39

Is het bij een doorbraakbloeding nou beter om de pil door te slikken, of om een stopweek in te lassen?