Boulimia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Re: Boulimia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:01

Aziza_XX schreef:
Weet je wat ik zo goed vind aan je? Dat je het helemaal op je eentje gedaan hebt, zonder hulp van enige psy ofzo... Dit bewijst dat je toch sterk in je schoenen staat, je weet waar je voor gaat en dit wordt beloond! Knipoog wens je alvast nog veel succes

Haha! Doet me plezier om dat te horen !
Maar ik sta niet altijd zo sterk in men schoenen hoor !
Het valt te zien van het momment ...

Broccoli schreef:
Niisj: heb jij eigenlijk echt de diagnose gehad. (just curious)

Diagnose ? Bedoel je dat er dan een dokter tegen me zei 'je hebt boulimia!' ? ...Nee ...
Op school bij medisch onderzoek zei de dokter een keertje tegen me 'alles is in orde, je hebt wel flink wat ondergewicht, maar dat heb je mss altijd al gehad?'
Dus nee geen echte diagnose gesteld ofzo ...
BTW je hebt gelijk Broccoli, uiteindelijk moeten we het zelf oplossen ... Knipoog
Ben wel eens bij een psych geweest maar vond er nix aan ...ze maakte me alleen maar nog nerveuzer ... Tong uitsteken

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:24

RedPassion schreef:
Ik had bewust niet meer gereageerd, maar ik ga met Denice mee. Hartstikke fijn dat het beter gaat, maar de ervaring leert dat het vaak wel complexer is dan dat. Ik weet natuurlijk niet wat het achterliggende probleem is en wat je daar concreet mee/aan kan doen, maar misschien is het handig om daar toch hulp bij te zoeken.

Ja ik voelde me ook weleens een week op en top, om daarna weer in te storten

Broccoli schreef:
Klopt wat jullie zeggen, maar elk klein stapje mag 'gevierd' worden Lachen

om een week later 3x zo hard naar beneden te zakken...

Ik was 13 toen ik boulimia had, ik woog 44 kilo maar vond mezelf moddervet, mn moeder ging mooi werken na het eten dus ik had alle tijd. op mijn 15de heb ik pas de kracht gekregen om eruit te komen, nu doe ik het nooit meer, ik ben zelfs wat dikker Haha! en vind het helemaal niet erg.
Niet te vroeg juichen, je bent nog heel heel erg ver.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:33

Lekker negatief, DramaQueen...

Juist de dingen die je goed doet moet je zien, anders blijf je dus in het negatieve zitten.
En ja, ik weet waar ik het over heb. Ik heb namelijk zelf bn gehad (met diagnose).

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:34

Maarre zonder diagnose heb je eigenlijk geen bn.
Je kunt jezelf niet diagnosticeren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:38

Broccoli schreef:

Juist de dingen die je goed doet moet je zien, anders blijf je dus in het negatieve zitten.
En ja, ik weet waar ik het over heb. Ik heb namelijk zelf bn gehad (met diagnose).

ik dacht dat ik er ook wel zelf uit kon komen maar zakte elke keer weer verder en dieper naar beneden...
pas nadat ik hulp ben gaan zoeken ging het beter met mij.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:40

xDramaQueen schreef:
Broccoli schreef:

ik dacht dat ik er ook wel zelf uit kon komen maar zakte elke keer weer verder en dieper naar beneden...
pas nadat ik hulp ben gaan zoeken ging het beter met mij.
Ik ben er ook niet zelf uitgekomen hoor. En wat je schrijft herken ik ook echt wel, ik zakte ook heel vaak weer verder af, maar uiteindelijk zijn we er gekomen toch? Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:48

Ja ik ben inmiddels vier jaar verder en kerngezond (misschien iets te Knipoog ) maar de TS heeft toch echt wel hulp nodig, ze ziet al zelf in dat het slecht is en dat is genoeg maar als je geen hulp zoekt blijf je het altijd houden.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:01

xDramaQueen schreef:
Ja ik ben inmiddels vier jaar verder en kerngezond (misschien iets te Knipoog ) maar de TS heeft toch echt wel hulp nodig, ze ziet al zelf in dat het slecht is en dat is genoeg maar als je geen hulp zoekt blijf je het altijd houden.
Dat ben ik met je eens!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:09

Ik heb ook boulimia nervosa. Gecombineerd met een a-typische eetstoornis.
Is begonnen als 11-jarige en ben nu 38. En soms is het nog een strijd. Heb psychologische hulp gehad. En merendeel gaat het gewoon heel goed.
Maar soms als ik echt weer in een diep dal zit is dat vaak het eerste waar het weer misgaat.
Verschil is dat ik nu herken wanneer het misgaat en meteen zelf ook in staat ben in te grijpen en de zaken weer om te draaien.

Maar het is een hele strijd voor je kan zeggen dat je ervan af bent en dan nog....helemaal er van af zijn weet ik niet of dat lukt... Meestal is het toch levenslang een valkuil waar je in kan trappen.
Heel motiverend stond dat bij mij ook in het eindverslag na de therapie dat ik er levenslang voor zal moeten opletten niet weer in die valkuilen te stappen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:11

Zonder hulp kun je hier ook vanaf komen, hoor. Ik heb 9 jaar gevochten tegen boulimia en anorexia, afgewisseld. Alles ALLES heb ik geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Heb het zo'n 15 jaar gehad en iedereen dacht dat ik een 'hopeloos' geval was.....

Totdat ik te horen kreeg dat als ik een kindje wilde, ik niet te lang moest wachten om zwanger te worden. Ik was toen 33 jaar, had een relatie van nog geen anderhalf jaar, maar wel eentje, die intens en goed was. Wij zijn er voor gegaan en ik vond eindelijk de kracht om mijn eetstoornis te doorbreken. Al die psychologen, psychiaters, therapieen, klinieken en andere gekkentehuizen, niets had geholpen. Maar wel mijn eigen innerlijke kracht toen mijn kind zich begon te ontwikkelen in mijn lichaam. Toen ging er een knop om en kreeg ik zo'n oerkracht dat het klaar was met mezelf zo'n pijn te doen, uit te hongeren, noem maar op.....

Nu, 4 jaar later en een geweldig dochter van 3 jaar rijker, ben ik nog steeds genezen. Ik geniet weer van het leven, van eten, van sporten of van juist eens even een keertje niet sporten. Haha!
Ik snoep, voel me niet meer schuldig, proef weer wat ik eet en kan weer een voorraad in huis hebben.

TS, ik hoop dat jij ook die kracht kan vinden om het vol te houden, om er voorgoed vanaf te komen. Het leven is zoveel fijner zonder eetstoornissen. Ik wens je heel, heel veel succes. Het leven is altijd met ups en downs, maar vind een gezondere manier om ermee om te gaan. Heel veel succes!!! Lachen

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:52

xDramaQueen, ik weet dat ik zo weer kan terugvallen ...dat besef ik maar ik weet nu teminste waar het probleem ligt en mn moeder wil me ermee helpen. Dat maakt het me al wat makkelijker.

Vandaag heb ik trouwens een slechte dag ...maar voel me te zwak om iets te doen.

SisLeone schreef:
Ik heb ook boulimia nervosa. Gecombineerd met een a-typische eetstoornis.
Is begonnen als 11-jarige en ben nu 38. En soms is het nog een strijd. Heb psychologische hulp gehad. En merendeel gaat het gewoon heel goed.
Maar soms als ik echt weer in een diep dal zit is dat vaak het eerste waar het weer misgaat.
Verschil is dat ik nu herken wanneer het misgaat en meteen zelf ook in staat ben in te grijpen en de zaken weer om te draaien.

Maar het is een hele strijd voor je kan zeggen dat je ervan af bent en dan nog....helemaal er van af zijn weet ik niet of dat lukt... Meestal is het toch levenslang een valkuil waar je in kan trappen.
Heel motiverend stond dat bij mij ook in het eindverslag na de therapie dat ik er levenslang voor zal moeten opletten niet weer in die valkuilen te stappen.

Ja, dat bedoelde ik in mn beginpost met dat ik zei dat boulimia voor het leven is.
Ik bedoelde dus dat je levenslang moet oppassen om niet in een valkuil te stappen.
Goed dat je weet wanneer het misgaat ! Ik heb het vaak niet door ...

Nadya schreef:
Zonder hulp kun je hier ook vanaf komen, hoor. Ik heb 9 jaar gevochten tegen boulimia en anorexia, afgewisseld. Alles ALLES heb ik geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Heb het zo'n 15 jaar gehad en iedereen dacht dat ik een 'hopeloos' geval was.....

Totdat ik te horen kreeg dat als ik een kindje wilde, ik niet te lang moest wachten om zwanger te worden. Ik was toen 33 jaar, had een relatie van nog geen anderhalf jaar, maar wel eentje, die intens en goed was. Wij zijn er voor gegaan en ik vond eindelijk de kracht om mijn eetstoornis te doorbreken. Al die psychologen, psychiaters, therapieen, klinieken en andere gekkentehuizen, niets had geholpen. Maar wel mijn eigen innerlijke kracht toen mijn kind zich begon te ontwikkelen in mijn lichaam. Toen ging er een knop om en kreeg ik zo'n oerkracht dat het klaar was met mezelf zo'n pijn te doen, uit te hongeren, noem maar op.....

Nu, 4 jaar later en een geweldig dochter van 3 jaar rijker, ben ik nog steeds genezen. Ik geniet weer van het leven, van eten, van sporten of van juist eens even een keertje niet sporten. Haha!
Ik snoep, voel me niet meer schuldig, proef weer wat ik eet en kan weer een voorraad in huis hebben.

TS, ik hoop dat jij ook die kracht kan vinden om het vol te houden, om er voorgoed vanaf te komen. Het leven is zoveel fijner zonder eetstoornissen. Ik wens je heel, heel veel succes. Het leven is altijd met ups en downs, maar vind een gezondere manier om ermee om te gaan. Heel veel succes!!! Lachen

Leuk om je ervaring te lezen, Nadya ! Goed om te horen dat het goed gekomen is met je. Dat geeft toch wat hoop ...

Broccoli, nee ik kan mezelf niet diagnosticeren.
Dus dan heb ik eigenlijk geen BN ...
Maar ik heb wel een probleem ...
En dat moet opgelost worden, ik moet beter worden.