Vaak moe.. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Re: Vaak moe.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:48

Ik heb het ook hoor...maar goed, wie weet komt het door het weer. Ik heb ook wel eens bloed geprikt.
Maar waarschijnlijk heeft mijn moeheid te maken met mijn PDS.

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:48

@ taffy

heb het net zitten lezen en heb de test gedaan! zat op 78 punten.. herkende veel wat er stond op die site, volg jij het dieet ?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:21

Nou ik doe een poging maar het is wel erg lastig, heb ik speciale koeken voor bij de thee/koffie gehaald bij de natuurwinkel omdat er geen suiker in zit,zitten er weer 'lege' koolhydraten in zoals tarwe i.p.v. volkoren ect. en dat mag ook weer niet.
Vind het heel lastig om uit te zoeken wat ik nu wel en niet mag.
Dus ja ik volg een soort hypo dieet waarbij ik er zo nu en dan achter kom dat ik bepaalde dingen toch beter niet had kunnen nemen,op elke site staan weer andere dingen die elkaar soms tegen spreken...

Waarschijnlijk ga ik toch maar langs de huisarts zodat een dietist me advies kan geven,want ik moet er ook zeker niet van gaan afvallen..

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:08

Mayflower_ schreef:
Ik ben de laatste tijd heel vaak moe. Heb nergens energie voor en kan soms mijn ogen niet eens openhouden. Het is meestal zo rond een uur of 3, maar het kan ook 's avonds zijn. Ik eet voldoende, slaap voldoende, sport 2x in de week en ga op tijd naar bed. Ik ben al geprikt voor ziekte van pfeiffer maar dat heb ik ook niet.

Wie herkent het?

Heb ik ook last van. Heb ook bloed geprikt maar kwam niks uit. wel heel vervelend.

Jessica

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:26

Ik had bij die test 99 punten, maar ik vind zoiets altijd lastig in te vullen. Toch denk ik niet dat ik dit heb.. merk geen verschil na/voor de maaltijden. Het is gewoon de hele dag door hetzelfde liedje..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:46

Herkenbaar!
Ik ga altijd rond 3 of 4 uur (na school) een uurtje slapen. 's Avonds ben ik dan weer moe.
Heb het nu een jaartje, intussen 2x bloed laten prikken waar niets uit kwam.

Heb vroeger Pfeiffer gehad, misschien heb ik daar nog last van. Schijnt dat je daar lang last van blijft houden.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:37

Hmm ik heb een evenwichtstoornis.. ben 3 dagen geleden naar de dokter geweest.
Daar kan ik dus zo moe van zijn..
Heb nu pillen gekregen. Lachen

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:11

ik herken dit allemaal ook zo goed,
ik heb hier nu ongeveer ander half jaar last van en mijn ouders worden er gek van dat ik zo lui en lusteloos over kom maar eigenlijk kan ik er niks aan doen, ik ben in maart geopereerd aan mijn keelamandelen want ze dachten dat ik daarom zo moe en lusteloos was, NIET DUS de eerste maand ging het goed tot ik weer de ziek werd,. grieperig, kleine pijntjes en kwaaltjes, en weer werd ik moe en lusteloos, en nu leef ik wel mijn leventje en het gaat wel goed maar mijn moeder zegt de hele tijd dat ik niet leef, ik kom lusteloos over staar veel ben erg moe en als ik bijv te lang tv kijk of achter de computer zit dan draaien mijn ogen van vermoeidheid, ik weet ook niet hoe het komt en ik zit er best wel mee. iedereen noemt mij lui maar ik ben echt MOE! en ik kan maar geen oplossing vinden, bloedprikken allemaal goed. ik probeer gewoon niet toe te geven aan mij vermoeidheid ik kan zo hele dagen slapen en dan ben ik bijv 2 uurtjes van bed en dan slaap i kzo weer een hele nacht door, maar ik hou me nu aan een schema dus niet te laat op bed en niet later dan half tien er weer af, het werkt niet kwa vermoeidheid maar ik vind het ook zo zonde om mijn leven weg te gooien, omdat ik altijd maar moe ben,.....

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:35

Ik heb, of eigenlijk had, er heel erg last van. Onder andere omdat ik ontstoken luchtwegen heb.(hierdoor komen er vaak propjes pus vanuit je amandelen je mond in, echt heel goor!) Ik weet niet of jij dit ook hebt? Eerst krijg ik daar een antibioticakuur voor en dat hielp wel, alleen later kwam het weer terug. Toen kreeg ik ook bloedprikken, maar ik had niets. Het gekke is dat het nu al wel weer overgaat, dus misschien heb je gewoon last van een periode?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:45

Ik heb ook alweer een tijdje last van vermoeidheid. Als het lekker weer is heb ik er trouwens veel minder last van.
Heb vorige week mijn Hb laten prikken maar deze is goed.
'S avonds val ik als een blok in slaap, op sommige dagen is het weer minder. Echt heel vervelend als het zo door gaat ga ik weer naar de huisarts.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:53

Ik heb trouwens op mijn werk het advies gekregen om eens langs een acupuncturist te gaan. Ik heb eens wat rond gegoogeld en zie dat zij vermoeidheid inderdaad behandelen.

http://www.acupunctuur-baf.be/folders/Acupunctuur%20%20-%20vermoeidheid.pdf

En als het goed is krijg ik ook tot rond de 200 euro vergoed... weet niet meer zeker of ik aanvullend 1 of 2 had. Als ik 2 heb krijg ik tot 500 euro vergoed

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:44

In acupunctuur geloof (of hoe je het ook noeme moge) niet, dus dat is voor mij al geen optie. Maar ik hoop dat het bij jou werkt Kaygee! Lachen

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:44

Mijn vriend heeft het in ieder geval enorm geholpen met stoppen met roken, en van veel mensen hoor ik ook positieve reacties. Het zal niet altijd werken maar als het toch vergoed wordt vin dik het proberen waard. Nu de stap nemen om een afspraak te maken Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:33

Het werkt heel erg goed en is niet een kwestie van in geloven, als je er niet in geloofd werkt het ook.Voor hoofdpijn werkte het bij mij erg goed alleen voor de vermoeidheid werkte het niet.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:13

ik ben ook zo extreem moe,heel de dag door.van een stukje wandelen met de hond ben ik al buiten adem.
ik heb pfeiffer gehad(9 jaar geleden) ik heb extreme bloedarmoede gehad(vorig jaar) en heb astma.
van m'n astma heb ik weinig last,behalve hoestbuien in de winter.
ik slik multivitaminen,staaltabletten,b6-b12(vanwege weinig vlees) ik probeer veel groente en fruit te eten.
ik slaap soms wel 12 tot 14 uur,maar heb ook nachten dat ik veel wakker lig.
ik heb het idee dat ik niet genoeg voedingsstoffen opneem,heb geen normale ontlasting.
vorig jaar had ik erg veel last van buikpijn en zijn er wat kleine ontstekingen weggehaald.
ik heb wel veel stress op het moment,maar darvan raak je niet buiten adem en krijg je geen wassen knieën.
ga toch maar weer naar de huisarts denk ik....

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:35

Ik heb ook acupunctuur geprobeerd, werkte voor mij niet tegen vermoeidheid Boos! Ken wel een aantal mensen waar het erg goed hielp met afvallen en stoppen met roken.

Het is wel handig om ff je polisvoorwaarden door te kijken voor de vergoeding. Is vaak een bepaald bedrag per jaar maar ook een max bedrag per afspraak, ik kreeg van de 60 euro per afspraak maar 25 vergoed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:41

ik heb het ook de laatste tijd, maar is puur vermoeidheid denk ik. Sinds april-mei druk bezig voor school, examens, kliniekstages. sinds vorige week voor het eerst weer vakantie en dan komt het meestal naar boven. Na 3h kan ik slapen waar ik sta. Geen zin om niks te doen. Paarden buitenzetten en voeren nog net, maar rijden is er teveel aan. Vandaag wat beter.Ik probeer gewoon wat slaap in te halen nu. Heb nog een weekje de tijd. Haha! Dus moet wel lukken. En weer een kuur vitamines nemen, kan wel helpen. doe ik geregeld eens, dan kan ik er weer een tijdjes tegen Haha!

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:59

Jeetje wat hebben veel mensen last van vermoeidheid!
Als ik jullie was zou ik zeker naar de dokter gaan en erop aandringen dat er ook getest wordt op vitamine b-12...

Zelf was ik de laatste weken ook moe, tintelende handen, pink en ringvinger die niet soms uitvielen en van het weekend 2 keer flauwgevallen....
Maandagochtend meteen bloed wezen prikken en vanmorgen voor de uitslag gebeld.. Mijn vitamine b12 was te laag en nu moet ik over 2 weken weer om te kijken of dit nog steeds zo is. Als er geen verandering is moet ik injecties, ik hoop dat de waarden goed zijn over 2 weken!!!

Succes allemaal ermee

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:11

Hmm, helaas voor mij ook herkenbaar..

Heb er sinds vorig jaar extreem last van.. Heb bijna toen een heel jaar op de bank gelegen lijkt 't wel Nagelbijten / Gniffelen
Heb in ieder geval allerlei onderzoeken gehad. Eerst bij een huisarts, ben nu inmiddels al 3x getest op pfeiffer. Maar ik heb dat gewoon overduidelijk niet. Later ben ik ook nog naar een internist geweest, daarmee kreeg ik nog meer onderzoeken. Zo heb ik: rontgenfoto van m'n longen en een hartfilmpje moeten laten maken en uiteraard weer bloedprikken. Na een heel jaar zijn ze er nog niet achter waar 't nou aan ligt. Zo heb ik laatst toch maar weer voor de zekerheid bloed laten prikken, maar dan echt op alles wat er mee te maken kan hebben ('t waren iets van 9 buizen bloed! Wow! ). 't Enige wat eruit kwam dat m'n schildklier wat minder werkt. Maar dit is maar heel klein verschil.. Nagelbijten / Gniffelen Heb er wel medicijnen voor gehad, maar na een aantal weken merkte ik gewoon geen verschil en ben er dus mee gestopt. Tot op heden weet ik nog steeds niet waar 't aan ligt en de dokters dus ook niet.. Heb er nu al meer dan anderhalfjaar last van Nagelbijten / Gniffelen Heb zelfs reiki geprobeerd, maar ook hier merkte ik geen verschil. Het is in ieder geval erg lastig. 's Avonds ben ik doodop terwijl ik wel altijd gewoon goed slaap etc. Scheve mond

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:49

heel erg herkenbaar!
maar bij mij komt het door mijn nieuwe werk en de onregelmatige tijden die ik werk.
Daarbij draai ik ook slaapdiensten en kan moeilijk slapen dan..
en het moeilijke slapen neem ik over naar huis toe, waardoor ik thuis snachts ook wakker lig..
de dokter dacht dat het bij mij aan de pil lag, omdat die veranderd is en ietswat zwaarder is geworden.
NU ben ik weer overgestapt naar een lichtere pil en ik voel me er wel beter bij, maar kan nog beter...
als het over 1,5 week niet beter is, moet ik bloedprikken

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:52

Met deze hitte heb ik er ook last van..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:28

Ik zit nu aan een 24-uurs bloeddrukband. Ben benieuwd of er wat uitkomt.. Had ik in het ziekenhuis nog een veel te hoge bloeddruk, net had ik een meting, volgens mij is dat weer veel te laag. Het zal wel.. Nagelbijten / Gniffelen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:46

Tsja, vermoeidheid.... hier nog een die er helaas over mee kan praten. Bij mij ligt het aan verschillende dingen: whiplash, B12tekort, problemen met hartritme, pijn, emotionele problemen en met dit weer heb ik extra last van astma..... En dit geeft meteen de moeilijkheid aan met vermoeidheid als klacht, want bij praktisch elke aandoening hoort vermoeidheid. Immers, als er iets niet goed functioneert, kost dat extra energie. Ook verschillende medicijnen kunnen vermoeidheidsklachten geven, net als (inderdaad) stress, verkeerde eetgewoonten, te weinig of te veel eten/drinken/slapen/sporten/werken/nietsdoen. Oftewel, alles in je leven kan vermoeidheid veroorzaken. Zie dan nog maar eens achter de oorzaak te komen Vork

Iets wat soms goed helpt om duidelijk te krijgen waar het wegkomt, is een dagboekje bij te houden. Zowel van wat je doet, als van wat je eet en drinkt en hoe je je voelt (zowel fysiek als emotioneel). Zo krijg je duidelijker welke klachten je precies hebt, en of ze ergens mee samen hangen en dan kan er dus ook wat gerichter gezocht gaan worden. Hopelijk kan er dan ook wat aan gedaan worden.

NiBo schreef:
Mijn vitamine b12 was te laag en nu moet ik over 2 weken weer om te kijken of dit nog steeds zo is. Als er geen verandering is moet ik injecties, ik hoop dat de waarden goed zijn over 2 weken!!!

Als je B12 nu te laag is, is hij over 2 weken ook te laag. De lever slaat B12 voor een aantal jaar (!) op. Pas als jij dus over een aantal jaren geen B12 meer binnenkrijgt of opneemt, word je B12 te laag, want tot die tijd word er B12 vrijgemaakt vanuit je lever. Eigenlijk alleen als je veganist bent krijg je met je voeding niet genoeg B12 binnen, hoewel het soms ook voorkomt bij erg strenge vegetariers. Bij hun helpen B12 tabletten, bij alle andere mensen niet, omdat ze het simpelweg niet opnemen. Als ik jou was zou ik even op deze site kijken: http://www.stichtingb12tekort.nl/, daar kan je veel info vinden. Enne..... die injecties zijn niet zo erg hoor!!

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:38

Lalidan, bedankt voor de info..
Heb idd al op die site gekeken, ben er alleen wel van geschrokken! Had nooit gedacht dat het misschien wel een stofwisselingsziekte kan zijn!

De assisitente zei: 'Het kan zijn dan het een toevalstreffer is maar we willen echt over 2 weken weer bloedprikken'

Op dit moment heb ik zoiets liever vandaag dan morgen nog een injectie want ik heb me in tijden niet zo beroerd gevoeld.. Heb echt helemaal nergens zin in en dan dat benauwde weer helpt natuurlijk ook niet echt!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:55

hier ook een

al jaaaaren moe, kom er ook gewoon niet vanaf. heb in totaal 3 keer bloed laten prikken, kwam niets uit.

heb het ook met periodes. de ene week is het goed vol te houden en de andere week ben ik gesloopt. moet veel rusten en ben dan ook echt lusteloos