dikke pijnlijke pols..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: dikke pijnlijke pols..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:49

Houden jullie er wel rekening mee dat TS minderjarig is, en dat de ouders het dus voor het zeggen hebben?
Cru in dit geval, maar helaas wel waar. Het kan dus zo zijn dat ze niet willen dat ze bij een vreemde in een auto stapt.
Daar kan ik me dan ook wel weer wat bij voorstellen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:50

ik wil het wel, graag zelfs. maar ben bang dat mijn ouders dat niet goed vinden, ga het zo vragen Ja

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:51

Cayenne schreef:
Houden jullie er wel rekening mee dat TS minderjarig is, en dat de ouders het dus voor het zeggen hebben?
Cru in dit geval, maar helaas wel waar. Het kan dus zo zijn dat ze niet willen dat ze bij een vreemde in een auto stapt.
Daar kan ik me dan ook wel weer wat bij voorstellen.

Ben ik het wel mee eens.

Maar als de TS echt zoveel pijn heeft als dat ze aangeeft, zou ze toch iets moeten...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:52

Cayenne, tuurlijk! Dat is logisch ook wel
Maar uit haar berichten begrijp ik dat haar ouders ook gewoon thuis zijn, dus is het sowieso al heel vreemd dat die niet zelf nu met haar naar de HAP willen.
Zeker als je kind iets mankeerd en ze er zo veel pijn aan hebt wacht je toch niet langer en ga je het uitstellen tot een avond.
Dat vind ik gewoon zeer vreemd.

Vind het voorstel van Uthrick ook wel erg vriendelijk Lachen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:53

Klopt.. Maar als je nu naar de huisartsenpost gaat kunnen ze heel weinig voor je doen, dan moet je toch weer een paar weken wachten op de rontgen foto's.. Verder is het heel lastig te zien bij polsen, ik heb er helaas te veel ervaring mee.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:55

Je hoeft dan echt geen weken te wachten.
Als het zo'n pijn doet en de pols is zo dik etc. Sturen ze je heus door voor een foto op de EH en krijg je daarvan gewoon 'gelijk' de uitslag.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:03

Zoals ik al zei, ik heb er ervaring mee. Ik heb al 8 maanden heel veel pijn in mijn pols/schouder. Ik moest 12 pijnstillers per dag slikken en dit hielp niet, geen gevoel en ik heb een tijd mijn hand niet kunnen bewegen en nu kan ik het redelijk bewegen. Maar mij laten ze ook heel rustig wachten hoor. Uitslag van een scan duurt vaak minimaal een maand.. Is niet omdat ze niet willen maar omdat de artsen niet beschikbaar zijn, en het is geen levensbedreigende situatie.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:07

ik heb het net gevraagd, maar mijn moeder zegt;
ja dan moet je eerst een afspraak maken, en je vader wil je ook wel brengen Verward
net zeggen ze beiden nog dat ze niet willen, maar als iemand anders me wil brengen opeens wel!
geloof er alleen niks van.. want ze stelt het zometeen toch weer uit..

als ze zometeen terug komt, vraag ik het nog een keer.

_cindy: toen ik pas foto's moest maken van mijn elleboog, (2e keer in 3 weken) kreeg ik ook meteen te horen wat er aan de hand was.
heb nog nooit zolang moeten wachten.. wel met een echo, maar verder nooit.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:12

Als je nou slim bent, dan ga je niet naar de HAP maar gewoon naar de SEH met het verhaal dat je hier verteld. Dat je van je paard gevallen bent, je een knakje hoorde, pols dik werd en zeer doet, foto's gemaakt maar niks kunnen zien en dat je bij aanhoudende pijn terug moet komen en tadaaa, daar ben je! Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:17

_Cindy schreef:
Uitslag van een scan duurt vaak minimaal een maand.. Is niet omdat ze niet willen maar omdat de artsen niet beschikbaar zijn, en het is geen levensbedreigende situatie.

Er zit een groot verschil tussen een scan en foto's. Uitslag van scan kan inderdaad lang duren, tenzij er een spoedeisende situatie is.
Verder komt het met enige regelmaat voor dat kleine breukjes gemist worden (de grotere gebeuren ook, maar zijn inderdaad zeldzamer), maar meestal adviseren ze dan ook om na een week terug te gaan naar de huisarts als de pijn niet minder word.

Voor foto's heb je trouwens praktisch nergens een afspraak nodig. Gewoon melden bij de CSO (of SEH, afhankelijk van je zieken huis hoe ze het noemen Knipoog).

Overigens zou ik me zeer goed voor kunnen stellen dat zowel de HAP als de CSO je naar huis stuurt met de opdracht morgen naar je huisarts te gaan. Het is inmiddels meer dan een week geleden, er is niet iets gebeurt waardoor het verergert is (zoals nog een klap erop) dus spoed is het in geen geval meer. Voor dit soort dingen is zowel de HAP als de CSO niet bedoeld..... En juist door dit soort 'misbruik' van de nooddiensten gaat het vervolgens zo vaak fout met mensen die wél echt hulp nodig hebben.

Ik vind het aanbod van Uthrick superlief, maar in dit geval lijkt het mij eerlijk gezegd een heel klein beetje overdreven om vandaag nog te gaan.... morgen is je huisarts er wel weer.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:19

kneuzing doet zeer dus denk dat je nog effe gedult moet hebben
en fotos krijg je gelijk de uitslag als mijn knie schijf er uit schiet wat vaak gebeurd) moet ik ook gelijk foto s maken en dan zie bijna geen zwelling op de foto s maar als je me knie dat ziet zit er wel een zwelling

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:26

Ik ga zo naar huis ( zit nu op mijn oude studentenkamertje omdat ik in het nieuwe huis nog geen internet heb) dus ben dan offline.

Ik PM SannevdM mijn telefoonnummer wel even. Ik "ken" haar en vertrouw haar mijn nummer wel toe, dus als je mij wilt bereiken kan dat via Sanne ( Dat weet ze zelf nog niet, maar dat ga ik haar nu vertellen Bloos Knipoog )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 18:47

uthrick ik wil jou iig heeeeel erg bedanken voor je aanbod! Ja
mijn moeder heeft net de huisartsenpost in zwolle gebeld, en het verhaal verteld.
zei zeiden, dat ik toch maar moest komen, omdat het na een week toch wel wat minder had moeten zijn.
maar hier word mijn pols alleen maar dikker en pijnlijker.. wat volgens hun niet goed kan zijn.

om 5 voor half 8 moet ik in zwolle zijn.. Lachen

iedereen bedankt voor de berichtjes Lachen
ik zal als ik nog een beetje optijd thuis ben (voor 10 uur, mis iets later) nog snel een berichtje plaatsen Knipoog
en anders morgenochtend, rond half 10 Ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:53

Veel sterkte bij de HAP! Fijn dat je klachten serieus worden genomen Ja

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:00

Nou sterkte, ik ga nu écht naar huis. Had eigenlijk al willen gaan maar ik werd/word min of meer gegijzeld door huisgenoten die niet willen dat ik ga verhuizen Tong uitsteken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:18

nou ik ben alweer terug Clown
de huisarts waar ik ben geweest drukte keihard op mijn pols, toen knakte hij keihard. ik kon wel janken, zo zeer deed dat..
en de pijn is nu nog 80 x erger Huilen
hij keek me aan, zo van; sorry!
hij wou toch dat ik morgen eest nog naar mijn eigen huisarts ga Lachen

dus morgen om 8 uur gaat mijn moeder meteen een afspraak maken Tong uitsteken

dus morgen een update Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:21

Fijn dat je iig bent geweest.
Heb je geen andere pijnmedicatie gehad?

Ik ben benieuwd wat er morgen uitkomt bij je HA

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:25

vervelend voor je ik hoop dat er morgen bij je eigen huisarts wel wat uitkomt en dat de pijn dan verminderd. lijkt me dat je na een week wel minder pijn moet hebben.succes Frusty

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 21:12

Nymphadora schreef:
Fijn dat je iig bent geweest.
Heb je geen andere pijnmedicatie gehad?

Ik ben benieuwd wat er morgen uitkomt bij je HA

nee, moest maar gewoon paracetamols nemen.
heb nogmaals gevraagd of ik geen ibuprofen mocht, maar die mag ik nogsteeds niet Clown

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:23

heb een afspraak om half 5 Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:04

Vreemd, als ze dat bij mij zouden doen zou ik toch gelijk doorwandelen naar het ziekenhuis!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:27

auwauwauw dat was niet leuk Clown
ik kom net terug van de ha..
ze vond mijn hele onderarm extreem dik.. en toen ging ze leuk mijn hand vaspakken nen hem opzij en omhoog/omlaag bewegen..
toen zei hij eerst keihard ''knak!'' en daarna voelde ik hem knakken..
dat deed heel veel pijn! Verdrietig

zei denkt dat ze toch een breuk niet gezien hebben, en ze heeft een briefje voor me geschreven voor een of andere post achter het sophia ziekenhuis.

daar kan ik morgen pas heen, dus morgevroeg gaan we bellen en dan kan ik er wss 's middags al heen, anders 's avonds.

edit:
dus opnieuw foto's maken Vork

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:30

Balen zeg. Duurd ook best wel lang zeg allemaal. Nou hopelijk kunnen ze je morgen helpen en ben je snel van de pijn af.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:43

Wat raar zeg, dat je niet gelijk doorgestuurd wordt als de HA zelfs denkt dat er een beruk(je) over het hoofd is gezien.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 18:47

ze zei dat ik vanavond niet meer kon Verward
vond ik wel vaag, maarja ik wacht nu al zo lang dat ik 1 nachtje nog wel volhoud.