Overgewicht en altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: Overgewicht en altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:29

@vankje

Let je op dat je straks niet meer calorieën tot je gaat nemen? Dat is namelijk het hele euvel van minderen, als je op gewicht bent kan je het alleen maar langzaam opbouwen en daarbij zal je meer moeten sporten
Het ligt eraan hoeveel jij je inspant met het paardrijden. Zo kon ik na 10 min al niet meer praten (=teken dat je te veel doet =teken van spieren kweken) Zolang je nog kan blijven praten en wel warm bent ben je aan het verbranden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:30

Ik ben heel erg tevreden over WW Haha! Ik ben dus het vriendinnetje wat Tallie bedoelde Tong uitsteken

Ik ben 2 jaar geleden 13 kg afgevallen met WW. In tussentijd helaas wel weer zo'n 10 kg aangekomen doordat mijn paard een blessure had heb ik 9 maanden niet gesport en mezelf uit frustratie vol zitten vreten Scheve mond Ben een emotie eter en als ik eenmaal begin dan snoep ik alles wat los en vast zit Nagelbijten / Gniffelen

Nu sinds vorige week maandag weer met WW begonnen, maar nu het online programma en ik ben sinds maandag 2.2 kg afgevallen! Ik merk dat ik nu weer een beetje gedreven ben nu ik resultaten zie. Ik heb vaak zoiets van ach nou en wat maakt dat ene zakje drop nou nog uit Verward Ik heb het programma natuurlijk al eerder gevolgt dus weet zo ongeveer wat ik moet doen.

De bijeenkosten zijn trouwens nog duurder Tal, dat is per week zo'n 10 euro (en eenmalige inschrijfkosten van rond de 14 euro) en dan moet je ook iedere week komen. Je hebt dan wel stok achter de deur en kunt ervaringen delen met andere deelnemers en advies aan leiding vragen!

SB heb ik ook een tijd geprobeerd, maar ik heb het idee dat ik daardoor alleen maar aankwam en mijn stofwisseling in de war raakte! Ben persoonlijk absoluut niet tevreden over SB! Met WW heb je veel meer vrijheid en kun je zelf bepalen wat je eet, punten kun je ook opsparen als je die week uit eten gaat bijvoorbeeld en voor sporten krijg je weer extra punten. Mijn dagtotaal is 20 punten. Ik heb nu zo'n 9 kg overgewicht en dan zit ik op mijn gezonde BMI gewicht.

Succes met het afvallen!

Ik ben er trouwens door WW wel achter dat iedere pondje echt door het mondje gaat! Ik dacht voorheen altijd dat ik gezond at, maar dat was dus niet echt zo

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:32

Ik heb me aangemeld Annemiek! Haha! Ik zit nu even te kijken wat ik eventueel voor recept kan proberen vanavond Tong uitsteken

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:34

LynnDenise schreef:
Joto schreef:
Alleen de zuurkool van vanavond..die kan ik echt niet laten staan

Nou moet het toch niet gekker worden... Zuurkool slecht voor de lijn?
Mensen eet gewoon 3 ruime maaltijden naar keuze en 3 tussendoortjes per dag. Let op met het aantal en wat je drinkt en ga sporten.
Ga jezelf vooral niks ontgunnen

*LOL*

Groente is gezond hoor Haha! en bij weightwatchers mag je zoveel groente eten als je maar wilt voor 0 punten! Alleen aardappels, mais, avocado, bonen e.d. 'kosten' je punten want zit zetmeel/koolhydraten in. Friet mag je ook zoveel eten als je zelf wilt, behalve druiven, mango e.d., daar zitten weer natuurlijke suikers in en moet je ook wat punten voor rekenen!

Gewoon gezond EN gevarieerd eten!! Vooral van veel variatie val je af. Dus niet iedere ochtend hetzelfde als ontbijt! Veel afwisselen en magere producten eten. Geen volle yoghurt maar optimel yoghurt met 0% vet en zonder suiker!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:35

Als ik dan nog een recept van de WW mag aanraden (5/6jaar geleden heb ik dat ook geprobeert)

Kippenpootjes insmeren met mosterd, katenspek eromheen, in de oven en smullen maar!

Uiteraard zonder vel

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:36

Tallie_Ho schreef:
Ik heb me aangemeld Annemiek! Haha! Ik zit nu even te kijken wat ik eventueel voor recept kan proberen vanavond Tong uitsteken

Als je vragen hebt over het programma dan weet je me te vinden Haha! Kunnen we elkaars stok achter de deur zijn! Heb je je gewicht al ingevuld in grafiekje? Niet meer dan 1x per week wegen hoor (anders raak je gestresst Haha! ). iedere dag heeft geen zin! En op vaste tijden wegen, ik weeg altijd in de ochtend Haha!

WW is gewoon je levensstijl veranderen!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 26-06-08 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:36

Ik denk dat ik vanavond maar een zootje asperges ga eten Haha!

Ik snap nog niet veel van dat points gedoe met de recepten enzo Verward

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:38

Ik gebruik die recepten nooit Je kan net zo goed gewoon eten en de punten los tellen.

Onverzadigde portie gekookte aardappels is bijvoorbeeld 4 punten! Asperges is 0 punten. Vlees weet ik niet allemaal uit mijn hoofd maar kan je opzoeken op de site!

Oh en ik heb niet altijd honger MAAR trek Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 26-06-08 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:39

Aha.. Oke.. Nou nog uitvinden waar ik het moet invullen ROFL

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:39

Tallie_Ho schreef:
Aha.. Oke.. Nou nog uitvinden waar ik het moet invullen ROFL

Hahaha muts Haha! in het dagboek Tong uitsteken Wel vervelend want op mijn werk kan ik er niet bij Scheve mond

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:40

LynnDenise schreef:
Tallie_Ho schreef:
Het punt is dat ik dus echt niet veel eet.. Maar ik denk dat ik de verkeerde dingen eet. Ik wil eerst dit proberen voor ik naar de dokter ga Lachen

Nog 1 laatste tip dan maar (goh waar therapie allemaal niet goed voor is geweest)
Ga eerst eens opschrijven wat je allemaal eet. Alleen zo kan je kijk krijgen in je eigen eetpatroon (is eigenlijk ook gedeeltelijk wat de WW doet)

Inderdaad! Opschrijven wat je eet helpt ZOOOO goed! Elke keer dat je dan iets ziet staan wat niet hoort voel je je rotslecht omdat je het niet goed gedaan hebt, maar als je de week erna kijkt dat je volledig gezond gegeten hebt voel je je echt geweldig en hou je het vol!

@LynnDenise: dat is inderdaad heerlijk Haha! Ik gebruik regelmatig mosterd ipv mayonaise of ketchup. Ik marineer het vlees voor mijn vriend, gebruik vetvrije dressing voor bij de groentjes etc.

Ik heb enkel problemen met brood Tong uitsteken

Dus iemand die weet waardoor ik brood kan vervangen, steeds welkom Haha! Ik eet ongelofelijk graag brood.

Nu eet ik crackers tijdens de maaltijd.

Je moet de recepten niet volgen, je kunt gerust eigen maaltijden creëren en daarvan de punten tellen. Maar ik vind de recepten gemakkelijker, elke dag iets anders en ik mistel me niet Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:41

Oeh ik wil ook wel doen.
Dan kunnen we hier dus echt een dagboek ofzo bijhouden.
Ik ben 1.67 en weeg 57 .
Mensen vinden dat normaal , maar ik vind mijn vetrolletjes gewoon niet fijn .
En mijn moeder zegt ook dat ik dik aan t worden ben .

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:42

Bij mij op therapie lusten er een hoop geen brood die gingen met kwark, cruesly, beschuit of crackers in de weer.
Misschien een goedgevulde salade?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:44

Ik heb even op die WW site gekeken. Betalen jullie er allemaal zoveel voor? Bloos!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:45

Ik denk dat ik vanavond die tip van jou eens probeer Lynn.. Kippenpoot met mosterd en katenspek erom, klinkt lekker Haha!

En dan neem ik er verse asperges bij, dat word smullen!! Vingers aflikken

AnneOmie

Bij weight watchers moet je idd iedere dag bijhouden wat je eet! Ik schrijf het nu op een geeltje en 's avonds zet ik het in de pc bij ww programma.

LynnDenise

Tallie_Ho schreef:
Ik denk dat ik vanavond die tip van jou eens probeer Lynn.. Kippenpoot met mosterd en katenspek erom, klinkt lekker Haha!

En dan neem ik er verse asperges bij, dat word smullen!! Vingers aflikken

Oeh kan ik niet bij je komen eten? Asperges zijn ook zo lekker, maak ik echt te weinig hier

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:46

Moet je alleen nog uitrekenen hoeveel punten dat zijn Tal *LOL* Enne niet te veel katenspek want dat is wel weer vet! En kop zonder velletje!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:46

Hmm, dat is handig!

Ik ga het ook opschrijven Lachen Ben heel benieuwd Haha!

Kan het ook zonder katenspek doen natuurlijk

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:47

AnneOmie schreef:
Moet je alleen nog uitrekenen hoeveel punten dat zijn Tal *LOL* Enne niet te veel katenspek want dat is wel weer vet! En kop zonder velletje!

Ik mag er 24 geloof ik Lachen

Aspeges is 0, wat is ham? Want dan doe ik er wat ham bij Haha! Of rauwe ham, is misschien ook wel lekker Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:48

Maris89 schreef:
Ik heb even op die WW site gekeken. Betalen jullie er allemaal zoveel voor? Bloos!

Ik vind het niet eens duur hoor! Zo rond de 60 euro voor 3 maanden. Als je iedere week naar de cursus gaat dan betaal je rond de 10 euro = 120 euro in 3 maanden!! Maar het helpt echt als je het programma serieus volgt!

Iedere dag snoepen/snacken en verkeerd eten is ook duur Tong uitsteken

LynnDenise

Kip+katenspek met asperges en aardappels zal toch niet zoveel zijn?
Maar ik ga me er allemaal niet bezighouden met dat WW gedoe Tong uitsteken die tijd heb ik al gehad Knipoog

CouCou

iK heb niet alles gelezen, maar ik herken er wel een gedeelte van.

Wat ik heel frustrerend vind, is dat ik eigenlijk netjes 3 maal daags eet.
Dus 's morgens, 's middags en 's avonds en tussen door de ene keer wel en de andere keer niet, hangt ervan af of ik echt trek heb,
maar al met al ben ik in bijna 4 weken tijd wel te verstaan 1 kilo afgevallen. HOE FRUSTREREND!!!
Dan wordt ik daar echt diep triest van.
Dus ik weet ook echt neit meer hoe ik het moet doen.

Heb ook Sonja B gedaan. Prima dieet. Was idd 7 kilo afgevallen.
Ik ging weer gewoon eten, dus 3 keer per dag en tuurlijk heb je wel eens een dag dat je uit de ban springt,
en jaaa hoor, ze zitten er weer.

Ben zelf 1.81 en schommel tussen de 81-83.
Dan voel ik me soms echt zo'n tientonner. Maar het lukt me echt niet.
Ik probeer het nu maar te accepteren, als ik maar neit zwaarder wordt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:49

Rauwe ham is weer vetter dan gewone ham Tong uitsteken Ligt eraan hoeveel plakjes je doet!

Ik mag er maar 20 Boos! als je zittend beroep hebt mag je sowieso minder eten.... zucht.....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:50

@ eowyn04

Als je te weinig eet kan je ook niet verbranden! 3 ruime maaltijden met 3 tussendoortjes word aanbevolen.
Misschien is dat het probleem?!