Goedkope vs. dure beha's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Goedkope vs. dure beha's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:53

Ik koop meestal gewoon beha's in de hunkemoller, ik heb er ook een van marie jo en die zit wel heel goed
maar voor mij maakt het weinig verschil of ik nu een van de hunkemoller aan heb of van marie jo..
(misschien er ook maar bij vermelden dat ik alles behalve een enorme voorgevel heb Clown ik heb een kleine B dus tot op mijn navel zal het niet eens kunnen hangen Huilen van het lachen)

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:48

nameless schreef:
ik heb 70 d / 70 e een 75 is voor mij geen optie echt te wijd.
ik heb bh's van marie jo, chantelle allemaal zo rond de 60-100 per stuk, maar ik wacht altijd tot de uitverkoop
laatst heb ik er 4 gekocht 70 % korting..(winkel werd overgenomen) ik heb nu trouwens 1 bh van dianne beekman ( livera) geloof 20 of 30 euro en die zit echt perfect bij mij!!!

Hier zelfde probleem met de 70 Clown ....veel winkels verkopen niet eens 70 omtrek Verdrietig
Ik heb mijn BHs ook van Chantelle. Ik heb er nu een stuk of 5 aangezien ik ze niet weg kan gooien, moet wel zeggen dat ze lang goed blijven. Daarnaast heb ik met mijn D/E cup een goede sportBH nodig, die is van triumph, daarvan heb ik er ook 3 (moeten geregeld gewassen worden Knipoog )

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:52

Ik ga ook naar een speciale lingeriewinkel. Het is zoveel beter, de mensen daar kunnen zien of die goed past e.d.
Ik heb er ook van Marie Jo en Adventura of zoiets.
Ik wil niets anders meer hebben hoor.
Geef mij maar liever 3 dure dan 6 vodden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:49

Dat gezeur tussen MD en Saphh loopt al een tijdje hoor Knipoog denk nu al bijna een jaar

De mensen die MD dragen blijven het toch wel dragen. Dat andere merk geeft nu de jongere mensen met wat minder te besteden ook een kans op leuke lingerie

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:26

Evelli schreef:
Dat gezeur tussen MD en Saphh loopt al een tijdje hoor Knipoog denk nu al bijna een jaar

De mensen die MD dragen blijven het toch wel dragen. Dat andere merk geeft nu de jongere mensen met wat minder te besteden ook een kans op leuke lingerie

Mja nou, heb er laatst een paar gepast, (dacht, leuk voor weinig geld Vork ) maar vond het echt prut.. Zat voor geen meter, ik vond het niks. Maar er zullen ongetwijfeld zijn die ze wel goed vinden..
Ik als arm studentje kan me helaas geen BH's van 90 euro veroorloven.. Maar shop ook niet bij de Hema/Zeeman etc.. Beetje tussenklasse denk ik. Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:27

tuurlijk, lees hier mensen die bij grote maten zweren bij de hema
nou na twee keer wassen is bij de mij de vorm eruit en zitten ze voor geen meter meer.
Dus denk dat het per persoon verschilt

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:55

x_Jeanine_x schreef:
@ BibicheB:
die bh's van sapph zijn verkrijgbaar bij livera Clown
ze hebben ze in het wit en zwart maar ook knal oranje en verschillende kleuren, ligt er een beetje aan welke lingerie winkel ze verkoopt, in Doesburg heb je alle kleuren, maar bij onze livera alleen wit en zwart.
Collega van mij heeft een eigen lingerie winkel Knipoog

Dank je wel! Dan ga ik daar eens kijken! Toch fijn om eventueel een paar extra exemplaren te halen voor een leuke(re) prijs. Alleen hopen dat ze daar ook de (slecht verkrijgbare) maat 70E hebben. Op naar livera en hunkemoller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:34

ik koop ook wel goedkopere merken,temeer omdat ik enorm houd van afwisseling en snel op ondergoed uit ben gekeken(op heel veel dingen,trouwens Haha! ).
Ik let wel altijd goed op de bandjes,ik heb een wat grotere cupmaat en wil wel stevige,brede bandjes hebben.
En de cup moet mooi aansluiten,als dat na een paar maandjes toch gaat lubberen donder ik het ding direct de kliko in..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:36

Ik ben blij met de bh's van sapph... geld voor een md heb ik niet...

voor mijn vervolgopleiding ben ik al zo'n €500,- kwijt aan kleding etc... en dan ook nog af en toe een bh kopen zit er dan niet egt in....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:24

Ik heb toevallig nog 2 Shock Absorbers liggen, beide wit, 85G en 80E. Komen uit een failisements partij die ik ooit over genomen heb, mogen voor een klein prijsje weg.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:09

Onderzoek heeft uitgewezen dat jongen meisje/vrouwen beter geen bh dragen. (uitzonderingen daar gelaten)
Mét bh heb je meer kans om 'hangborsten' te krijgen omdat het borstweefstel te weinig ontwikkeld.
DUS liever een niet te stevige bh...
Op Vanaf 25 jaar is het wél aangewezen om een bh te dragen.

(ik draag zo weinig mogelijk een bh, heb best veel kleren die dat toelaten maar soms vind ik het nogal .... euh .... bloot? :d

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:12

Ik heb het lekker makkelijk:
Ik heb de eerste paar keren duurdere beha's gekocht in de trant van: Als je het goed doet, moet je het ook goed doen..
Maar ik merk niet echt veel verschil met de bh's van de hema. Eigentlich..

Wat een geweldig onderwerp trouwens.. Huilen van het lachen

Maar wat voor sportbeha's gebruiken jullie?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:14

ik koop gewoon goedkopere bh's. Mij is ooit verteld dat het genetisch bepaald is wanneer je sinasappels gaan hangen Clown
Bovendien voel ik deze ook echt niet hoor, sluiten goed aan en ze ondersteunen prima. Nou heb ik een vrij gemiddelde maat.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:17

Ik koop meestal BH's bij de Livera, en dat vind ik fijne bh's. Ik heb er ook wel eens eentje gehad van de zeeman of de wibra ofzo, en die was na 1 keer wassen ook klaar voor de prullenbak, dus dat doen we nooit meer Knipoog Maar ik koop geen bh's van 80 euro ofzo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:18

Zonder bh vind ik echt geen gezicht, al dat gezwier en gezwabber, nee dank je

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:21

Evelli schreef:
Zonder bh vind ik echt geen gezicht, al dat gezwier en gezwabber, nee dank je

Ik ben gezegend met een zeer stevig stelletje, je ziet geen verschil eigenlijk ROFL (en scharrel vindt het he-le-maal geweldig)
Maar ik kan wel begrijpen dat het niet goed gaat voor sommige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:27

Ik denk dat het vooral veel verschil maakt of je een kleine / normale maat hebt of een grote maat. Grote borsten hebben gewoon meer ondersteuning nodig, ook ivm rugklachten.
Voor de mensen met een grote maat is de kwaliteit van de BH en de juiste ondersteuning vaak belangrijker en dan kom je toch in de betere ( en dus duurdere ) merken.

Als je ( zoals ik ) een bescheiden maatje hebt, dan zijn de goedkopere BH's vaak net zo goed.
Ik zelf kies liever voor een goedkopere BH omdat ik van afwisseling hou en dus vaak een nieuwe koop.
Ik heb zelf in een lingeriewinkel gewerkt voor "uitzonderlijke" maten ( zoals 70G, etc. ) en dan merk je toch dat vooral dit soort "rare" maten er gewoon in de goedkopere varianten niet zijn.

Kwalitatief zijn de duurdere merken wel veel beter. Ze gaan langer mee en de pasvorm is ook stukken beter.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:28

heb een flinke cupmaat 90F, maar onder de meeste kleding vind ik het echt niets zonder bh
soms onder een jurkje waarbij het kan laat ik hem wel eens uit

en tja, als je het koud krijgt is het ook gelijk zo duidelijk he Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:29

Ik ben laatst op bh jacht geweest en shop normaal ook altijd goedkoop (hema enzo). Nu ik voor de verandering in dure winkels kwam kreeg ik ook voor het allereerst echt goed advies... vond ik wel erg prettig! Ze hebben me goed het verschil laten zien tussen de 90 D/E die ik normaal draag en de 80F wat eigenlijk mijn maat is (en dat bij een lengte van nog geen 1.60 Bloos) en wat zat zo'n dure beha ineens fijn!!! Wat een ondersteuning, een wereld van verschil. Denk dat ik ook maar een dure voorgevormde Marie jo ga aanschaffen.. in mijn echte maat hebben ze bij de hunkemoller alleen van die lelijke "uierzakken" zoals ik dat altijd noem Clown de duurdere merken hebben ook echt mooie beha's in grote maten Ja Nu alleen nog opzoek naar een strapless versie Bloos

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:46

Je hebt helemaal gelijk dat je dure BH's koopt. Negen van de tien keer geven die nu eenmaal meer steun dan die hema gevalletjes en het voorkomt dat je borten straks op je navel hangen.

Maar wat ik niet snap, als jij zoveel geld uitgeeft aan bh's voor het behoud van je borsten waarom rijdt je dan niet met een sportbh? Een gewone bh, hoe duur en hoe goed ook, kan nooit de steun geven die je nodig hebt tijdens het paardrijden. Je ligamenten worden dus alsnog uitgerekt waardoor ze op een gegeven moment toch op je navel hangen. Ligamenten zin die dingen die het spul van nature omhoog houden. Zeg maar een erg stugge elastiek die, zoals elke elastiek, op een gegeven moment gaat lubberen en langer wordt.

Persoonlijk ga ik min of meer noodgedwongen voor de duurdere versies. Vroeger omdat ik vanwege de maat nergens anders kon slagen en tegenwoordig omdat ik nog steeds niets kan vinden bij de Hunkemuller en de Livera dat èn past èn ook nog eens fijn zit. Ik blijf alleen ver weg van Marlies Dekkers omdat ik dat dan weer net iets te veel vindt. De bh's die ik draag zijn ook niet moeders mooiste, maar wel de meest comfortabele bh's die er zijn en dat vindt ik ook heel belangrijk.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:58

Evelli schreef:
heb een flinke cupmaat 90F, maar onder de meeste kleding vind ik het echt niets zonder bh
soms onder een jurkje waarbij het kan laat ik hem wel eens uit

en tja, als je het koud krijgt is het ook gelijk zo duidelijk he Knipoog

Nja, ik zit wel safe met mijn grote B/kleine C. En ik heb het niet zovaak koud geloof ik Cool

Toch ben ik ook meer voor de duurdere bh's hoor, ik merk het verschil heel goed als ik mijn Calvin Klein ofzo aanheb, vergeleken met de hema-dingetjes.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:06

Mag ik vragen waar jullie die betere kwaliteit bh's dan kopen? Ik koop zelf ook altijd bij de hunkemoller, maar ben er toch ook wel zat van dat een BH na vrij korte tijd al niet zo lekker meer zit. Lees: bandjes hijsen, bandje op je rug kruipt omhoog etc etc. Wil op zich ook weleens een andere bh proberen, om te kijken of ik dat wat vindt.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:09

Bij Lindessa hebben ze de duurdere merken. Sinds de betere BH's heb ik geen last meer van ingesnede bandjes of omhoogkruipende achterbandjes. De BH's zijn fijn en sierlijk en bieden evengoed steun (ik heb trouwens wel altijd softmousse BH's als ik niet doe paardrijden, dus zo'n schelpjes Clown ).

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:05

Ok, dank je wel, was ook even op internet aan het struinen geweest, maar wil toch liever echt even passen in een winkel, aangezien niet altijd alles direct goed zit en dan is het net te duur om het risico te lopen dat je niet kunt ruilen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:39

Ik móet eigenlijk wel dure bh's kopen. Ik heb maat E70, en die is bij winkels als Livera e.d. niet eens te krijgen, of je moet héél goed speuren. En als je ze vind, zijn ze vaak niet heel stevig, of harstikke ouderwets. Ik koop altijd mijn bh's bij een speciaalzaak, anders kan voor mij gewoon niet. Mijn bh heeft nog nooit minder gekost als 60 euro. Vaak heb ik merken als Marie Jo, Marlies Dekkers en Prima Donna. Ik koop ook niet vaak een nieuwe bh, daar heb ik het geld niet voor. En setjes? Pff, zal er maar niet over beginnen Clown