mawaikee schreef:Allereerst, ik heb niet het hele topic gelezen, dus vergeef me als ik dingen ga zeggen, die al lang gezegd zijn.
Van geen vlees eten kan je wel degelijk ziet worden. Echter bij een gezonde, normale voeding, is het ook (zeer gemakkelijk zelfs) goed mogelijk alle benodigde stoffen binnen te krijgen.
Dat ligt niet aan het geen vlees eten, maar aan het niet genoeg voedingsstoffen eten. Van geen groente eten word je ook ziek 
Citaat:
Echter stuiten er me wel een aantal opmerkingen die ik zo even snel heb gelezen tegen de borst.
Dat mineralen en vitaminen niet belangrijk zouden zijn.
Grootste onzin ooit gehoord, een tekort aan ijzer kan je, hoewel makkelijk te 'genezen', aardig beroerd doen voelen.
Is nergens gezegd
Citaat:
Dat de calcium benodigdheid een leugen zou zijn. Dit is geen leugen!!! De dagelijkse behoefte aan calcium is voor 11-25 jaar 1200 mg/dag en volwassen 800 mg/dag. Calcium bevindt zich naast melkproducten ook in groenten. Het krijgen van voldoende calcium heeft een invloed op de botdichtheid. Deze bereikt pas rond 30 jarige leeftijd zijn hoogste niveau. Een tekort aan calcium interfereert daar zeker mee. Het is teven niets voor niets dat vrouwen na de menopauze nogal eens een calcium supplement voorgeschreven krijgen, ter voorkoming van osteoporose. Echter, kijk uit dat je niet overdreven veel inneemt, dit remt de absorptie van ijzer en andere mineralen.
Is ook nergens gezegd, alleen dat je het niet perse uit vlees of melk hoeft te halen. Bekant overal zit calcium in, zelfs in water