Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Pharagirlke, mijn zoontje is 1,5 jaar... heeft nog weinig te zeggen over welke medicijnen ie krijgt hoor
De oorontsteking en test op adhd advies waren los van elkaar, hij huilt zelden en is ook niet driftig. Enkel druk.
Nouks schreef:Daarnaast nog even aan Sonja_vR: ADHD is wel degelijk een psychiatrische stoornis.
Rana schreef:Ik zelf zou alle mogelijke opties proberen, voordat je naarde pillen grijpt. Je argument voor school kan ik begrijpen, maar ik vraag me af hoeveel komt er nog binnen bij een kind als er een goedje in hem zit welke onder de opium wet valt?
Rock schreef:Zo, daar ben ik weer...
Als ik die stukjes van Rana lees, dan denk ik; heb je enig besef waar je over praat? Als je geen ADHD hebt, of voor de ADHD die je hebt nooit medicatie hebt geprobeerd, heb je dan énig besef wat een positieve invloed medicatie kan hebben?
Heb jij jezelf in slaap gehuild toen je van iedereen te horen kreeg dat je gewoon stom was. Dat je heus wel slim genoeg was, maar hartstikke lui? Dat je gewoon niet wilde? Ben je van school getrapt, met de mededeling dat als je toch je best niet deed, je maar beter weg kon blijven? Heb je alsnog geprobeerd eindexamen te doen, en is dat ook weer niet gelukt? Leef je in een puinzooi, zowel mentaal als letterlijk? Heb je 1001 vrienden verloren omdat je zéér egoïstisch overkomt op mensen?
En heb je toen toch maar de pillen geprobeerd en ondervonden dat het zo anders kan zijn? Heb je weer een studiedoel in je leven? Haal je nu negens en tienen voor die opleiding waar je eerst faliekant voor zakte? Ben je een lief en aangenaam persoon? Omring je anderen plots met liefde en zij jou? Snappen mensen éindelijk dat het geen onwil was zoals je je gedroeg?
Op een van deze vragen nee moeten antwoorden? Waar praten we dan over?
Rana schreef:Ik zelf zou alle mogelijke opties proberen, voordat je naarde pillen grijpt. Je argument voor school kan ik begrijpen, maar ik vraag me af hoeveel komt er nog binnen bij een kind als er een goedje in hem zit welke onder de opium wet valt?
wennie schreef:Rana schreef:Ik zelf zou alle mogelijke opties proberen, voordat je naarde pillen grijpt. Je argument voor school kan ik begrijpen, maar ik vraag me af hoeveel komt er nog binnen bij een kind als er een goedje in hem zit welke onder de opium wet valt?
Uit ervaring (leerkracht) kan ik zeggen dan de resultaten van (meerdere) ADHD kinderen omhoog schieten bij gebruik van goed afgestemde medicatie.