ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:33

Op school deed ik het inderdaad met regelmaat, (grote regelmaat) erg slecht.
Maar goed toch geslaagd met vlag en wimpel dus het kon wel.

Op het werk niet, tenminste niet omdat ik heb gefeest.
Ik heb weleens een keer mijzelf ziek gemeld terwijl ik misschien nog wel kon werken, had wel de griep en moest met ene regelmaat naar de wc en dan voel ik mij thuis toch iets beter op mijn gemak.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:37

sunshine schreef:
Jaimyliefje schreef:
Kijk, je werkt bij de Albert Heijn dus ik vind dat dat (voor één keertje dan) wel kan.
Maar had je nou een andere baan, leraar, dokter of iets anders in die richting, dan zou ik het echt not done vinden!

Waarom ??? Baas moet toch ook gewoon betalen ?

Niet altijd hoor. Ik heb jaren bij een supermarkt gewerkt, maar ik kreeg écht niet doorbetaald als ik ziek was. En ja, ik heb me echt wel eens ziekgemeld terwijl ik niet ziek was. Ik heb jarenlang met een knieblessure rondgelopen, die af en toe kwam opspelen. Als je dan constant moet bukken, lopen e.a., dan gaat dat gewoon niet als je knie niet meewerkt. Daar wordt het alleen maar erger van. Dan ben je wel niet werkelijk ziek, maar dan kun je je werk ook niet doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:39

IndianLady schreef:
TS-er ik vind je een mentaliteit hebben van likmevestje.
Ik ben eigenlijk nooit ziek, behalve 1 dag in de maand als het zover is. En dan is het alleen die ene dag. Vaak ga ik dan echt naar huis. werkte ind ethuiszorg en als je je lijstje klaar heb kan je gaan.

Heb me 2 weken geleden echt voor een andere reden ziek gemeld. Had zware keelontsteking kon echt geen woord uitbrengen. Maar ja moest wel naar de paarden, voelde me een beetje schuldig, maar aan de andere aknt. Bij de paarden hoef ik niet te praten en bij mn werk wel.

Ik ga mee; je hebt een flinke schop onder je kont nodig. Je bent wel erg makkelijk

Dus jij bent elke maand 1 dag ziek of snap ik het nou verkeerd, vind ik eerlijk gezegd vrij veel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:42

Tja, als je erg last hebt van je menstruatie dan kan dat best. Ik ging vroeger ook gewoon van mijn stokkie de eerste dag, ga dan maar eens werken....

Verder meld ik me tegenwoordig nooit meer ziek. Ik werk vanuit huis en sta een paar dagdelen per week voor de klas (volksuniversiteit). Ik voel me al schuldig tegenover mijn studenten als ik zoals laatst geopereerd was en dus echt niet kon komen... ik baal er trouwens dan ook van want ik vind het echt leuk om te doen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:45

Ik werk ook bij de AH en heb de afgelopen maand(en) te kampen gehad met een of ander vreemd soort ontsteking (huisarts is er nog niet uit wat het is). Ik kreeg hele grote bulten, die compleet strak stonden en ontstoken waren. Kan je zeggen daar voel je je echt beroerd van, duizelig, zwart voor mn ogen.
Heb me dus een aantal keer ziek gemeld, de laatste keer dat ik het had ook weer ziek gemeld (stond op en zag zwarte vlekken, duizelig, ben gelijk terug gaan liggen want had het idee dat ik elk moment onderuit kon gaan). En dan krijg je als antwoord 'Je neemt maar een aspirientje en je komt maar werken!'.
Tja heb uit eindelijk afgedwongen dat ik eerst naar de dokter ging (wat helaas weer niets opleverde) en uiteindelijk nog van 11 tot 5 gewerkt, hondsberoerd maar ben wel gegaan.
Een bedankje of 'fijn dat je toch gekomen bent' kon er niet af. Nu melden er heel veel mensen ziek omdat ze geen zin etc. hebben.

Ik heb in de 1,5 jaar dat ik er werk 1x ziek gemeld tot die ontstekingen en dan wordt je behandeld alsof je een smoesje verzint doordat iedereen zich zomaar ziek meld. Ik durf me eigenlijk niet ziek te melden omdat je niet eens meer geloofd wordt...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:46

Blue_Eyes schreef:
Tja, als je erg last hebt van je menstruatie dan kan dat best. Ik ging vroeger ook gewoon van mijn stokkie de eerste dag, ga dan maar eens werken....

Verder meld ik me tegenwoordig nooit meer ziek. Ik werk vanuit huis en sta een paar dagdelen per week voor de klas (volksuniversiteit). Ik voel me al schuldig tegenover mijn studenten als ik zoals laatst geopereerd was en dus echt niet kon komen... ik baal er trouwens dan ook van want ik vind het echt leuk om te doen!

Nou schiet mij maar lek, maar 1 dag per maand ziek vind ik veel. Er zijn volgens mij genoeg middelen tegen menstruatiepijn.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:49

Dan heb jij duidelijk niet zoveel last ervan en vind ik niet dat je kunt oordelen over mensen die dat wel hebben. Hoewel ik er niet zoveel last van heb en met een middeltje best kan werken, ken ik ook mensen die dan gewoon niets meer kunnen van de pijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:53

ik krijg niet doorbetaald.

maar ik werk er nu een half jaar en ben geloof ik 2 dagen ziek geweest. en dan ook echt zo slap als een vaatdoek, trillen op mijn benen etc... ik kon niks, écht niks.

met kerst kon ik amper lopen door mijn enkel.
(sprong omhoog kwam met mijn voet op de rand van de brug en ging vreselijk poedersuiker door mijn enkel met gym.)
en toen heb ik toch gewerkt 5 dagen van 8 tot 6. en dan daarvan 1,2 en 3 januari... Vork
terwijl ik anders in het gips gezeten had, gegarandeerd.. maar het was dat ik ging werken anders had mijn moeder wel naar het ziekenhuis gegaan,
echt je zag mijn gewricht niet meer zitten groen gekleurd en ik kon er niet aankomen, ik heb toen ook strompelend met een steunverband en hoge stevige schoenen aan toch gewerkt... en ik moet de hele dag lopen lopen lopen omdat ik in een dierenhotel werk, en dan vooral honden uitlaten die niet altijd even makkelijk zijn erg fijn die enkel dan dan nog eens vorst erbij, fijn!

en ik ben totaal geen piepert qua pijn, k heb wel eens in het ziekenhuis gestaan met een groene voet dat ze zeiden:oke we gaan even kijken waar het gebroken is... lekker positief.. Tong uitsteken niks gebroken nou ze stonden stomverbaast te kijken. Duivel

charaz, ik ken mensen die van de 1e dag doodziek zijn hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:55

Charaz schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nou schiet mij maar lek, maar 1 dag per maand ziek vind ik veel. Er zijn volgens mij genoeg middelen tegen menstruatiepijn.

Ja, het is veel. Maar zoals ik zei - in 'vroeger tijden' (sprak oma Knipoog) viel ik de eerste dag altijd een paar keer flauw. Nou, liever niet op school.... dus was ik ook 1 dag per maand ziek. Huisarts heeft maanden moeten zoeken voor er iets uitkwam dat hielp (maar inderdaad ja, dat was school en dat is iets anders dan op je werk, daar ben ik het mee eens).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:56

Nee dat heb ik inderdaad niet meer, wel gehad overigens als ik geen pil oid gebruik.
Heb me er ook wel ziek voor gemeld toen ik op school zat maar als je ergens werkt vind ik niet dat je dat kan maken tegenover je werkgever en collega's.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:57

ziek melden.. nee dat doe ik niet.. ook al voel ik me hondsberoert.. ik ben er en maak me dag af.. ik meld me pas ziek.. als ik in het ziekehuis lig Knipoog en dat ik dus verplicht ben om te blijven.. of een van mijn dieren moet ernstig ziek zijn... tsjah dan kan ik niet werken.. maar dat zou ook een reden zijn waarom ik bijvoorbeeld terug van vakantie naar huis zou komen en dus ook mijn eigenplezier voor op moet geven Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:01

Narya schreef:
Dan heb jij duidelijk niet zoveel last ervan en vind ik niet dat je kunt oordelen over mensen die dat wel hebben. Hoewel ik er niet zoveel last van heb en met een middeltje best kan werken, ken ik ook mensen die dan gewoon niets meer kunnen van de pijn.

Ik heb er zoveel last van dat ik de eerste dag doodziek ben, echt tot overgeven aan toe. Maar moet ik dan maar thuisblijven omdat ik een vrouw ben en daar last van heb?? Nee hoor, paar dikke pijnstillers en/of een kruik mee naar het werk (ik zit op kantoor, dus geen klanten oid die mij zien) en wat vaker naar het toillet. Ik heb me ooit een keer ziek gemeld voor mijn ongesteldheid toen ik door mijn zware pijnstillers heen naar de toilet kroop van de pijn. Ze hebben mij echt naar huis moeten trappen toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:02

Er is wel een groot verschil tussen je ziek melden op school en op je werk. Op je werk zijn er meer mensen de dupe van; er moet doorbetaald worden, collega's moeten meer doen of een vrije dag opofferen.

Ik was vaker niet dan wel op school (meldde me overigens niet ziek, bleef gewoon weg), maar me zomaar ziek melden op het werk doe ik echt niet.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:28

op mijn werk zijn er altijd erg veel zieken, we werken in groepen en ik denk dat er veel mensen zijn die denken dat ze wel gemist kunnen worden terwijl dat imo niet zo is.

op mijn vorige werk meldde ik me op een gegeven moment wel heel snel ziek, ook idd met een beetje hoofdpijn al, maar voelde me daar echt niet op mijn plaats.

op school was weer een heel ander verhaal, tot het mbo in ieder geval, op de mmbo was ik nooit ziek had het daar geweldig naar mijn zin Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:30

Toen ik op school zat deed ik dat wel eens, als het mooi weer was of als ik een feestjes had gehad ofzo. Maar nu ik werk zal ik het echt nooit doen. Ik zou me vreselijk schuldig voelen.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:35

toen ik nog een student was had ik geen moeite om een dagje thuis te blijven. echter nu met een baan zal ik me echt niet zomaar ziek melden. meld me echt alleen ziek als ik mijn bed niet uit kan omdat ik zo beroerd ben. vorig jaar ben ik door een ruit gevallen en heb ik me een dag ziek gemeld maar daarna ben ik tijdens vervangend werk gaan doen op mijn werk. achteraf niet zo slim, ging kapot van de pijn en dat was volgens mij niet goed voor het herstel....

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:35

Ik zou denk ik ook die dag gewoon vrij hebben genomen. Je wist het van te voren denk ik..
En over de menstruatie. Ik ken ook iemand die er ontzettend last van heeft gehad. Ze is naar de dokter geweest en die zei ook dat ze ongewoon veel last van had. (buikpijn etc.) zij kon werkelijk niet werken ervan en ze is juist een bikkel altijd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:37

Als je echt ziek bent, dan ben je ziek en kan je beter uitzieken.

Maar vermoeid door een druk weekend is niet ziek.

Ik heb een eigen bedrijf. En pas als je een eigen bedrijf hebt, met personeel dan pas kan je echt begrijpen hoe hard het (onterecht) ziekteverzuim drukt op je winstcijfers. Onterecht ziekteverzuim kost ons en veel ondernemers bergen met geld. Het is niet alleen dat je de zieke moet door betalen, maar je moet ook iemand inhuren om het werk te doen. Dus dubbele lasten, omdat jij een zwaar weekend ingepland had staan.
Ik zou niet blij zijn met jou als personeelslid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:42

Och wat heb ik een hekel aan mensen die zich ziek melden op hun werk, wanneer ze niet ziek zijn.
Fijne collega Misselijk
(op school, zit je voor jezelf)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:42

Ik heb een hekel aan mensen die zich elk ons gezeik ziekmelden. Een grote hekel.
Met ziekte werk ik gewoon door. Ben een keer thuis gebleven nadat ik begonnen was met een peniciline kuur en een uitval van mijn spieren als bijwerking had. Toen kon ik dus gewoon niets. Verder altijd gewerkt..
Zelfs nu, nu ik overspannen ben, werk ik gewoon door. Boos!
En vanochtend zou ik vrij zijn, maar omdat diegene die zou werken zich niet zo lekker voelt (wat wel heel vaak het geval is..) mag ik alsnog gaan werken. GEWELDIG.
Nu ben ik 'baas' en is de 'werknemer' in dit verhaal mijn zus... Dus er wordt verder niemand met het probleem opgezadelt dan ik zelf.... Geweldig hoor. Ik moet om 12 uur ook nog eens naar de tandarts. Hoe ik dat toch weer op ga lossen. *zucht*

(zo, vond dit een mooi topic om even gal te spuwen Bloos )

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:49

[quote="Narya
Niet altijd hoor. Ik heb jaren bij een supermarkt gewerkt, maar ik kreeg écht niet doorbetaald als ik ziek was. En ja, ik heb me echt wel eens ziekgemeld terwijl ik niet ziek was. Ik heb jarenlang met een knieblessure rondgelopen, die af en toe kwam opspelen. Als je dan constant moet bukken, lopen e.a., dan gaat dat gewoon niet als je knie niet meewerkt. Daar wordt het alleen maar erger van. Dan ben je wel niet werkelijk ziek, maar dan kun je je werk ook niet doen.[/quote]

Ja, dan heb je gewoon werk wat niet geschikt voor je is. Moet je verstandig zijn en ander werk zoeken. Het is dat je werkgever je niet doorbetaalde, maar anders zijn de financiele consequenties van jouw foute keuze voor je werkgever. Neem aan dat je nu een slimmere keuze hebt gemaakt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:35

De dagen dat ik me de afgelopen 3 jaar heb ziekgemeld zijn op 1 hand te tellen, en vaak dan alleen een dagdeel omdat ik het wel eerst probeer.

Overigens lees ik hier mensen die ziek zijn maar wel naar de paarden kunnen.. als ik zo ziek ben dat ik niet kan werken dan kan ik ook niet naar mijn paard, dan moet ik dus iemand regelen die voert... ziek=ziek

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:40

Mijn paarden verzorgen vind ik wat anders dan een hele dag werken, paard is van mij afhankelijk en zal dus wel eten moeten. Kan ik echt te beroerd zijn om te werken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:51

ik heb me net toch maar ziek gemeld.
Heb nu voor de 2de dag op bed gelegen, emmer naast m'n bed (dan weet je het wel).
Vannacht zou ik naar de keuken gaan om even wat te drinken te pakken, ging ik zomaar van m'n stokje, hele heup blauw.
Vanmorgen nog weer veel geslapen en dacht dat het al weer een stuk beter ging, ging ik net 1 uur geleden weer onderuit.
Nou dan zie ik het echt niet zitten om straks nog even 20km met de auto te gaan rijden en dan 4 uur te gaan werken, stel dat ik dat weer van m'n stokje ga, dan heb ik denk ik echt troubles

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:13

Het valt me op dat iedereen ontzettend loyaal is naar zijn werkgever. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit in de praktijk ook zo is. Bloos
Kreten als 'als ziekenhuis dan pas ziek'; 'overspannen en toch werken'; 'ontzettende menstruatiepijn, flauwvallen etc maar toch werken' ... Ik denk dan echt, kies voor jezelf.

Als de mogelijkheid er is kun je beter in overleg een dag uitzieken of rustig aan doen dan doorlopen, dit bevordert het herstel zeker niet.
Tevens is het zo dat je werk over het algemeen erg te leiden heeft onder jou ziek zijn. Met andere woorden, je productie is erg laag.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik me snel ziek meld hoor.. Knipoog