meer bokkers met een niet werkende schildklier en stofwissel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: meer bokkers met een niet werkende schildklier en stofwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:53

zelfs een dosering van 2x 0,025 is erg laag,dat doet niet veel volgens mijn franse endocrinoloog...
ik slik 100 microgram,en voel me prima,als je te hoog zit merk je dat vanzelf,dan slaat je hart sneller,het probleem is alleen met dit medicijn dat het een dag of 6/7 nodig heeft,dus als je een te hoge dosering verlaagd merk je dat niet meteen...
ik geloof ook niet zo in die bloedwaardes,de schildklier waarden schommelen van uur tot uur,je moet goed naar je lichaam luisteren en er zo achterkomen wat ongeveer goed is voor jou.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:55

Omdat ik zei dat ik weinig verschil merkte met 2 per dag.De klachten waren nog precies t zelfde als zonder thyrax. Nu achteraf vind ik t eigenlijk wel raar dat hij dan zegt 6 weken stoppen en daarna precies dezelfde dosis weer verder.
Moet nu bloed laten prikken van de week. Maar miss is de waardes dan wel goed. Al merk ik dr zelf nix van Nagelbijten / Gniffelen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:59

geerke schreef:
ik geloof ook niet zo in die bloedwaardes,de schildklier waarden schommelen van uur tot uur,je moet goed naar je lichaam luisteren en er zo achterkomen wat ongeveer goed is voor jou.

Daar denkt mn HA volgens mij anders over Scheve mond ben er al een paar keer voor terug geweest maar hij zei dat ik eigenlijk niet zulke klachten moest hebben met die waardes omdat het bijna niet te laag was. Hij zat op 11 geloof ik.Dus hoefde eigenlijk in 1e instantie geen medicijnen. Maar uiteindelijk toch maar wel. Alleen een hogere dosis dan dit was eigenlijk niet nodig. Eigenlijk zou 1 per dag goed moeten zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:08

die is gek....je kunt ook goede waardes hebben en evengoed er last van hebben....ik ben het dus op eigen houtje gaan slikken
ik heb wel een gesprek gehad met de endocrinoloog,maar dat was meer omdat ik met m'n moeder mee moest om haar te helpen met het frans,dus toen heb ik meteen vanalles gevraagd!
Ik verging de hele dag van de spier en gewrichtspijn,was moe,had het koud,een bloeddruk van 60/90 en een hartslag van 60(ook na het beklimmen van een flinke heuvel!) mijn haar viel ook nog uit...
Nu slik ik het 3 jaar en voel me stukken beter,het is nog wel zo dat na een dagje flink bosmaaieren of zwaar werk doen,ik 2 dagen nodig heb om weer bij te tanken(kan ook de leeftijd zijn natuurlijk....43...ach)
Maar de pijn is een stuk minder ,daar gaat het om!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:11

Ik zal nog is een nieuwe afspraak maken. En anders vraag ik of ik een nieuwe afspraak kan maken in t zkh.
De klachten zijn ook dus ong t zelfden alleen geen haaruitval. En bij mij is mn bloeddruk dus iedere x veel te hoog ipv te laag. geloof de laatste x 160/90

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:15

het is ook zo dat het wel een half jaar duurt voordat je lichaam zich herstelt heeft,een te trage schildklier brengt veel schade aan(je gaat er niet aan dood hoor...maar het wordt wel onderschat)
Ik heb 4 vleesbomen in mijn baarmoeder zitten en ik ben heilig overtuigt dat dat door een disbalans van de schildklier komt,maar ja,krijg ze maar eens weg....

dat is raar....dat je bloeddruk veel te hoog is
hij hoort zo laag te zijn dat je bijna niet weet dat je bestaat....vreemd
dat hoort dus niet echt bij de symptomen,maar ja,misschien ben jij net die uitzondering...je weet het niet.
iedergeval sterkte verder,gewoon doorgaan met onderzoeken laten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:23

Mijn moeder heeft een traag werkende schildklier, maar heeft een gevaarlijk hoge bloeddruk.
Heeft voor beide medicijnen.

Dus dat bestaat ook samen Lachen
Zij had het ook niet koud, maar opvliegers....
Maarja ze was gewoon jong in de overgang Ja

Tot ze pillen kreeg was dat over....en 10 jaar later pas echt in de overgang kwam Lachen

Ik krijg zelf volgende week de uitslag.
Ik heb precies de klachten die mijn moeder ook had.
Vorig jaar waren de waardes goed...ik verwacht volgende week ook wel weer...
Toch zegt er steeds een stemmetje in me, het is wel de schildklier

Ik heb ook eens de okseltest (barens) gedaan en dan heb ik wel een onder temeratuur...zelfs na dat ik al wat gedaan heb.
Maar daar hecht de HA geen waarde aan...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:27

het bestaat dus toch,hoge bloeddruk en te lage schildklier!
goed dat je het even meld! ik wist dat niet...
Ik dacht laatst dat ik koorts had,ik meten,wat denk je?
36 graden,volgens mij ben ik een reptiel(en dat met medicijnen dus...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:30

ja, het bestaat Ja
Ik weet het toevallig ook alleen maar door mijn moeder Haha!

Ik had laatste ook koorts, ik gloeide overal, voelde me ook slap
37,6...
Ga dat maar eens ergens melden, voel me de laatste tijd vaak koortsig... wordt je uit gelachen door de HA...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:32

Hoe meer ik jullie verhalen lees, hoe meer ik denk dat ook ik toch echt een schildklierprobleem heb. Ik ga woensdag met een dieetiste praten, wellicht heeft zij er een andere kijk op. Afhankelijk daarvan ga ik nog een keer naar de HA. Dat m'n bloedwaardes in orde zijn hoeft zo te zien helemaal niets te zeggen.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:34

ook al zijn je waardes goed rk dan toch kun je last hebben, ik heb er zelf jaren mee gelopen voordat de HA uiteindelijk aan de schildklier dacht , dus misschien toch eens vragen om evt medicijnen.

hoge bloeddruk had ik ook nog nooit van gehoord bij een traagwerkende schildklier, maar kan dus blijkbaar wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:36

Ik moet over 2 weken terug komen
Zei de DA uit zichzelf.... is al heel wat.
Zijn de waardes goed wil ik toch dat hij me doorstuurt of me medicijnen geeft om het uit te proberen.
Heb ik hem afgelopen week ook al gezegt.
Ik zei ook lees zo vaak dat de waardes wel goed zijn...en dan zie je ze niet blij kijken...weer zo'n doos met internet Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:41

Haha! Internet zal het beroep 'huisarts' wel een beetje verandert hebben. Natuurlijk kan je als huisarts niet alles meteen weten, maar ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen 'je bloedwaardes zijn ok, dus het is niet je schildklier' als ik overal lees dat dat dus niet hoeft te betekenen dat je schildklier normaal functioneert. Als HA hoor je toch dat iemand klachten heeft en die kan je niet zomaar van tafel vegen omdat er uit een bloedonderzoek niet veel afwijkend resultaat komt.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:43

Citaat:
Ik zei ook lees zo vaak dat de waardes wel goed zijn...en dan zie je ze niet blij kijken...weer zo'n doos met internet

haha , ja klopt Knipoog mijn klachten waren weer een beetje aan het opspelen en had gelezen , op internet ja Haha! dat ondanks dat de waardes goed zijn het voor jou lichaam misschien toch te laag is, wilde dus een hogere dosering gaan proberen, moest toch eerst bloedprikken Clown waardes waren goed, maar mocht toch naar een hogere dosering, nu 1 week later voel ik me een stuk beter Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:43

Als je nooit last van je schildklier hebt gehad kun je er gewoon van uit gaan dat als je bloedwaardes goed zijn er niets aan de hand is. Als je eenmaal problemen hebt met je schildklier, en met name als je de auto immuun variant hebt, dan liggen de waardes niet zo simpel meer.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:44

Iemand ervaring met 'radio-actief' jodium? Of iets dat straling afgeeft.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:01

Lianne84 schreef:

Ja, daar ben ik 17 jaar geleden mee behandeld vanwege een te snel werkende schildklier (Graves).
Na verloop van tijd is mijn schildklier te langzaam gaan werken, dus nu slik ik euthyrox om het tekort aan te vullen....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:15

Ik hoor om me heen dat men al wel ziet dat ik ben afgevallen en mijn broek past ook al beter die niet meer paste Haha! Misschien dat mijn medicijnen beginnen te werken.
Ik voel me wel beter moet ik zeggen als voor ik aan de medicijnen zat. Maar hoop toch niet de rest van mijn leven aan de medicijnen te moetn.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:16

margaretha1 schreef:
Lianne84 schreef:

Ja, daar ben ik 17 jaar geleden mee behandeld vanwege een te snel werkende schildklier (Graves).

Wat weet je daar nog van, qua voorzorgsmaatregelen voor anderen? (niet te dicht bij in de buurt komen enzo) en in hoeverre hield je je daaraan?

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:37

Lianne84 schreef:
margaretha1 schreef:

Wat weet je daar nog van, qua voorzorgsmaatregelen voor anderen? (niet te dicht bij in de buurt komen enzo) en in hoeverre hield je je daaraan?

Ik moest 24 uur in een aparte kamer in het ziekenhuis blijven.
Niemand (ook het personeel) mocht binnen komen.
Na ong. 24 uur werd mijn straling gemeten en viel het binnen de normen, dat het niet schadelijk meer was voor mijn omgeving.
Alleen mocht ik de 1e periode (hoe lang precies weet ik niet meer, ik dacht een paar dagen) geen kleine kinderen of huisdieren op schoot nemen.
Daar heb ik me overigens héél trouw aan gehouden Knipoog Ik vond het allemaal toch wel spannend en wilde anderen niet "in gevaar" brengen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:21

Nou, ik moet van de week voor een echo van m'n schildklier naar het ziekenhuis. In m'n bloed is niks gevonden, waar m'n vermoeidheids klachten vandaan komen, dus het is nog even afwachten.