na roltrapvrees nu ook trapvrees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimDai

Re: na roltrapvrees nu ook trapvrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:46

Ik hou zelf ook niet zo van roltrappen ook al vanaf dat ik klein ben. Probeer ze altijd te vermijden...vooral die naar beneden.
Paar maanden geleden was er iemand op CS recht op zijn gezicht naar beneden gevallen... heel veel bloed en de man was buiten bewustzijn. Sindsdien heb ik een - zie je wel - gevoel. Maar ik weet natuurlijk niet wat de ware toedracht geweest is...misschien werd die man wel onwel en is hij daarom gevallen.
Ik hoop niet dat ik jullie nu extra bang heb gemaakt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:47

Natuurlijk kan er altijd iets op een (rol)trap gebeuren!! Maar je kunt ook aangereden worden..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:48

Moderatoropmerking:
Kunnen jullie weer gewoon ontopic gaan? Het gaat hier over angst voor roltrappen en trappen. Niet over het ziektebeeld van iemand, bijbehorende klachten en behandelingen. Bedankt Lachen

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:14

He Lonneke, ik zie wel vaker topics van jou, maar heb nooit eerder gereageerd. Nu kan ik het niet laten.
Heel vervelend voor je dat je (rol)trapvrees hebt... Ik zou niet weten wat je eraan kan doen,
maar zoals meerdere mensen al zeggen: Je zit niet voor niks bij GGZ,
die mensen daar hebben enorm veel ervaring met angsten en fobieën.
Ik denk dat je het beter met hun kan bespreken. Hier op Bokt krijg je andere reacties,
zoals je gemerkt hebt... Clown
Ik begreep dat je meer lichamelijke klachten hebt en aan het kwakkelen bent met je gezondheid, maar dit is
geen lichamelijke klacht. Hier kunnen de mensen van GGZ je wel mee helpen. Zij zijn ervoor opgeleid en hebben ervaring
met de behandeling van dit soort klachten.

Daarbij heb ik ook een beetje mijn twijfels, gezien je eerdere topics. Een topic openen voor advies en de mening van
anderen is natuurlijk prima, maar er staan zo veel topics van jou, dat ik wel een beetje snap dat sommige mensen niet zo
aardig meer reageren. Ook omdat vaak bleek dat het niet (helemaal) waar was, of we niks meer van je hoorden.
Iedereen hier heeft (denk ik) het beste met je voor en probeert je te helpen waar mogelijk. Hou daar rekening mee als je weer
een dergelijk topic opent.

Lonneke, ga hiermee naar de mensen van het GGZ. Geloof me, zij kunnen je veel beter helpen met dit soort dingen dan Bokt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:07

ik heb het gisteravond aan de afdelingsarts voorgelegd en die gaat het nu met zijn supervisor bespreken en gaat kijken of er binnen de ggz ook teraphie voor is. als dat niet het geval is gaat hij buiten het ggz hulp voor me zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:55

Cognitieve therapie, of doe je dat al Lonneke?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:59

daar had mijn arts het ook over. ik heb dat nog nooit gehad. ik hoop dat dat helpt. vind het echt lastig zo.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:50

runningkawa schreef:
Lonneke, goed bedoelde tip
Print al je topics van de laatste tijd eens uit...
Al je klachten en ziektes, al je impulsieve aankopen en gedachte...
En geef deze eens aan de mensen van het ggz die je daar begeleiden...

Ik heb het idee dat die maar half weten waar jij je irl mee bezig houd...

Kan je dit Real Life noemen dan?
Het is zó makkelijk om een topic op bokt te openen Knipoog

Lonneke; ik zou gewoon lekker met het ggz gaan praten ipv met bokt.
je had deze reacties van te voren al kunnen verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:08

Didoo schreef:
Kan je dit Real Life noemen dan?
Het is zó makkelijk om een topic op bokt te openen Knipoog

Lonneke; ik zou gewoon lekker met het ggz gaan praten ipv met bokt.
je had deze reacties van te voren al kunnen verwachten.

Lijkt me dat RK daarmee "het leven buiten de afdeling" bedoelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:00

Klopt.. dat bedoel ik.
Leek me ook niet zo moeilijk te begrijpen eigenlijk...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:20

Een tip voor degenen die angst hebben voor (rol)trappen.
Kijk alleen naar waar je je voeten moet neerzetten en blijf ademhalen.
Als je ver van je af kijkt, dus helemaal naar beneden cq boven dan lijkt het ver weg en eng.
Kijk je alleen kort voor je waar je je voeten neer moet zetten dan ben je daar op geconcentreerd en lijkt het niet meer ver of diep.
Vaak stoppen mensen met ademen als ze iets eng vinden, hierdoor gaat je lichaam stressen dus spanning opbouwen, dus gewoon door blijven ademen zorgt dat je rustiger blijft.

Zo is een collega van haar hoogtevrees af gekomen en durft ze ook op 80 m hoogte over roostervloeren te lopen...

Tsja, de topics van Lonneke beginnen idd aardig op aandachttrekkerij te lijken, geloof dat dat ook een symptoom is van borderline, krijg je op de ene manier geen aandacht dan maar op de andere. Eerlijk gezegd kan ik moeilijk geloven dat ze zover is dat ze zelfstandig mag gaan wonen, dit gezien haar topics van de laatste tijd. Mijn idee is dat dat veel meer achter zit, bijvoorbeeld de angst om weer zelfstandig te moeten zijn en uit de haar vertrouwde omgeving met vangnet weg te moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:22

Esther schreef:
Tsja, de topics van Lonneke beginnen idd aardig op aandachttrekkerij te lijken, geloof dat dat ook een symptoom is van borderline, krijg je op de ene manier geen aandacht dan maar op de andere. Eerlijk gezegd kan ik moeilijk geloven dat ze zover is dat ze zelfstandig mag gaan wonen, dit gezien haar topics van de laatste tijd. Mijn idee is dat dat veel meer achter zit, bijvoorbeeld de angst om weer zelfstandig te moeten zijn en uit de haar vertrouwde omgeving met vangnet weg te moeten.

Alweer iemand die wat gelezen heeft over Borderline en het dus maar op Lonnekes Borderline gooit. Rolleyes

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 01:25

En weer een hele rits mensen die, ondanks mod-opmerking, gewoon offtopic blijven gaan met (goedbedoelde!) adviezen.

We hadden het over roltrappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 01:27

Haarbal schreef:
En weer een hele rits mensen die, ondanks mod-opmerking, gewoon offtopic blijven gaan met (goedbedoelde!) adviezen.

We hadden het over roltrappen...

Nee en jij voegt met deze opmerking daadwerkelijk wat toe aan de discussie Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 01:35

lonneke schreef:
daar had mijn arts het ook over. ik heb dat nog nooit gehad. ik hoop dat dat helpt. vind het echt lastig zo.

Met Cognitieve therapie kan je ontzettend veel gedachtekronkels leren begrijpen, ook zal je beter met je angsten om kunnen gaan omdat je een dijk van een relativeringsmogelijkheden aangeboden krijgt....Echt ik vind het wel iets voor jou.