AFVALLEN ZONDER REDEN ?! Ik word er gek van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Gargamel_

Re: AFVALLEN ZONDER REDEN ?! Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:44

ik denk oook dat je wat beter wat gezonder kan eten.
ik heb op school dan gehad als je normaal/gezond eet dat je dan op een goed gewicht komt
dus dan val je niet alleen af maar kom je ook aan zodat je op een goed gewicht komt.
meer koolhydraten (pasta's,brood ect) word je vaak ook wel wat meer ''voller'' van
te veel koolhydraten is natuurlijk niet echt goed dat is met alles zo (als je overal te veel van neemt)
maar ik denk als je wel wat meer neemt dan wat je normaal nodig hebt je wel wat meer aankomt kwa koolhydraten,groentes.

succes er nog mee!

gr. Elise

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:42

ellepel schreef:
Candy_x3 schreef:
@ Misser .. mijn ouders hebben het al lang opgegeven qu fruit en groentes.. omdat ik ze eigenlijk nooit echt eet.. licht vooral aan mijn pa, die eet ook geen fruit of groente.. beter gezegt heel weinig, en hij is ook super gezond..

haal goede vitaminepillen..of had je die al?
wij eten ook te weinig fruit hoor,wel meloen of banaan of wel es kiwi, dat is lekker.
maar met een goede multivitamine vul je wel het een en ander aan.

Het is zo, ofwel neem ik vitamine pillen, ofwel eet ik fruit en groentes. Als ik bijv. een appel heb gegeten, en wat groentjes, dan moet ik geen vitaminepil meer nemen. Anders wel. Haha!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:41

kimmysan schreef:
Je weegt volgens de BMI-wijzer gewoon goed. Je zit in de gezond gewicht zone. Wel richting iets te licht maar je weegt gewoon goed voor je lengte.

Wajoo ik weeg volgens dat ding te zwaar Bloos! Bloos

Ik ben 16, 165cm lang en weeg 64.2kg (Ja, wel veel maar als ik ga afvallen en je gaat dan weer gewoon eten, kom je het dubbele weer aan :s )

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:59

fruit en groenten zijn niet alleen goed voor de vitamines maaar ook voor bijvoorbeeld vezels !!!
Groente en fruit zijn hier een zeer belangrijke leverancier van. De vezels die groente en fruit leveren zijn ook zeker niet hetzelfde als die van bijvoorbeeld brood (ingewikkeld verhaal) en daarom zeker belangrijk om binnen te krijgen.

En over dat afvallen en als je weer gewoon gaat eten en je het dubbele aankomt. Das zeker waar en daarom moet je niet gaan afvallen door een of anders stom (crash)dieet (bijv. sonja bakker) of door gewoon 'minder/niet' te eten.
De enige manier om op een goed gewicht te komen en te blijven is je hele leefpatroon, zoals voeding en beweging, te veranderen naar een gezond leefpatroon.
Eet dus gewoon voldoende van het gezonde. Kijk voor de grap maar is op voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl) wat iemand van 16 jaar volgens de richtlijnen moet eten. Van heeel veel mensen is de reactie: WOOW ZO VEEL: dat krijg ik nooooooit op!!!
Maar volgens mij krijg je dat makkelijk op wanneer je daarnaast niet snoept (tuurlijk mag je af en toe best wat lekkers!! en met warm weer is een ijsje: maar niet iedere dag!) niet te veel frisdrank of vruchtensap drinkt (dat verzadigd nl ook) maar gewoon water en je niet te dik en ongezond beleg op je brood doet. Eet maar is alleen wat er in dat schema staat en verder niks.. nou dan is het zo veel in eens niet meer hoor over de hele dag heen.
Daarbij de BMI-wijzer is bedoelt voor mensen van boven de 18 jaar!! volwassenen dus, voor kinderen is een apparte BMI en ook wordt nog met een groeidiagram gewerkt om echt vast te stellen of er sprake is van overgewicht. Dit omdat je nog in de groei bent. Naar mijn mening ben je niet veel te zwaar... maar ik kan dat zo natuurlijk ook niet zeggen omdat ik ook niet weet hoe je lichaamssamenstelling is (spieren/vet).. Maar bedenk wel dat je op die leeftijd echt NIET moet gaan lijnen , je lichaam is zich nog steeds aan het ontwikkelen en heeft daar voldoende voedingsstoffen voor nodig, wanneer het dit niet krijgt zal je de consequenties (= schade!) misschien voor de rest van je leven met je meedragen.
En op jou leeftijd is het ook niet zo raar dat je schommelt met gewicht en lengte.. het ene moment groeit je lichaam in de lengte en dan ontwikkeld het zich op andere plaatsen en das ook heel normaal om wat meer rondingen te krijgen Lachen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:39

een paar weken geleden woog ik amper 37kg.. nu weeg ik er bijna 39.. Haha! (door meer variatie in mijn eetpatroon denk ik)

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:44

Ik denk dat je gewoon naar een dieëtiste moet gaan, die kan je helpen om op een gezonde en voor jou geschikte manier aan te komen. Zou niet van alles zelf gaan proberen, dan komt er misschien nog geen regelmaat in.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:51

nu ja, het gaat toch echt wel beter, voel me ook beter.. nog is allemaal bedankt voor de tips, maaar ik denk dat er nu wel een slotje mag op dit topic..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:26

Ik denk dat de oorzaak niet noodzakelijk aan de voeding ligt. Ik kan alle soorten crap eten, ik blijf altijd op hetzelfde gewicht. Ik zou zeker eens naar de dokter gaan, er kan altijd wat mis zijn met je bloed of met je schildklier of iets dergelijks.

groetjes