Steken in hartstreek...eng!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janne

Re: Steken in hartstreek...eng!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:34

ga zo weer naar de huisarts krijg waarschijnlijk een kastje voor op me hart.
die houd me ritme in de gaten.
tja die hyperventilatie is zo ietst stoms nooit last van gehad.
krijg ook een soort van heel koud gevoel in me keel dat samen met die steken in me zij/hartstreek.

grrrr word niet goed ervan

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:42

Hyperventilatie had ik ook nog nooit gehad en ik kon die HA ook wel doodslaan die me zei dat ik dat had. Later heeft ze me overigens gebeld om haar excuses te maken. Ik loop voor mijn hart in een ander ziekenhuis en zij kon dus niet bij mijn dossier, maar ik merk wel dat ik oppervlakkiger ga ademen als ik in de 'paniek' schiet.

Wat voor kastje krijg je? Holter, beeper of iets anders?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:44

Janne, veel sterkte ermee (vandaag). Ach gut Loop je ook bij het ziekenhuis?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:45

Paula; weet je ook hoe laat je ongeveer gebeld wordt met de uitslag?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:48

Tussen half 12 en 1. Nagelbijten / Gniffelen Ik zit startklaar naast de telefoon..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:54

Spannend....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:55

Snap ik, ben benieuwd wat eruit komt Lachen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:39

Paula schreef:
Janne, veel sterkte ermee (vandaag). Ach gut Loop je ook bij het ziekenhuis?

nou ik loop niet in het ziekenhuis gelkkig.
ben wel 2 weken geleden binnenste buiten gekeerd door de cardioloog ecg en een echo van mijn hart alles prima.
ik weet nog niet wat voor kastje ik krijg dat hoor ik vanmiddag.
ze had het over een kastje dat een maand lang je ritme bijhoud en als je hart te snel ging slaan je op een knopje moest drukken ofzoiets Bloos
net met een vriendinnetje aan de lijn gezeten die denkt dat al deze factoren puur door stress op me werk komen.
ik werk normaal 32 uur per week (niet voor nietsheb 2 jaar geleden toen ik nog 36 uur werkte tegen een burn out gezeten) maar moet nu omdat het vakantie tijd is 36 uur per week werken.
daar heb ik al wat over gezegd maar er word glashard gezegt tja het is vakantietijd dan moet iedereen n tandje harder werken dan normaal,dat zit me niet lekker dat dat gezegd word,en dat alles zonder overleg. Stoom uit je oren

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:48

Was je in Amersfoort bij de cardioloog?

Nou ik heb ze aan de telefoon gehad hoor. Stoom uit je oren ECG was niet goed, de rest wel. Mag door naar WKZ in Utrecht. (Ja zeer fijn, over een paar maanden ben ik 18, loop bij longarts, KNO-arts ed. maar voor m'n hart zit ik met die kinderartsen opgescheept.) Wordt dus behandelt als een kind van 3, ook weer niets te weten gekomen net eigenlijk. 'Dat moet papa/mama maar overleggen'. Stoom uit je oren

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:51

Janne; dat kan ook zeker wel meewerken hoor... Ik zou over een maand geopereerd worden en even zo vrolijk krijg ik vanaf morgen voor 6 weken het werk van mijn collega erbij...

Paula; dus je weet helemaal niet wat er niet goed aan was? Weet je ook hoe lang de wachttijd is bij de cardioloog? In Nieuwegein was het toen 3 maanden, anders zou je misschien kunnen overwegen om naar een ander ziekenhuis te gaan (dat je ouders zorgen dat je dossier naar het ziekenhuis van je keuze gaat) en dat je dan na je verjaardag zelf erheen gaat...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:52

Ik heb dit ook een tijdlang gehad,
maar is ook uit zichzelf weer verdwenen, kan de laatste keer niet meer herinneren dat ik het had (paar jaar geleden alweer)
maar wat het nou was...... ? geen idee Nagelbijten / Gniffelen
Wel kan ik mij herinneren dat het idd in een tijd was met veel stress, en een korte tijd veel gebeurd (scheiding,overlijden paard, opa etc...)

Ook had ik veel last van duizelingen, helemaal wit/zwart voor je ogen worden, hoofdzakelijk als ik uit bed stap oid,
dat was ook een tijdje weg geweest, maar is er sinds kort ook weer...

*gaat topic doorlezen*
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 16-07-08 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:56

ja ik was bij de cardioloog in het mmc de lichtenberg.
ben ze nam vergeten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:57

Nou eigenlijk niet nee. Ik kan er zó moe van worden. Maar hij was te snel, en te hoge pieken of iets. Ze liet gewoon niets los. Het was ook echt grabbelen. 'En mijn ECG dan?' Weet ook niets van die foto's, alleen wat goed was verteld ze. En ja aparte hartactiviteit of iets. Geen idee wat de wachttijd is, ze zou het in orde maken voor de cardioloog in't WKZ. Misselijk Zit ik daar weer tussen de trapauto's en Jip en Janneke posters aan de muur.
Tsja m'n verjaardag is pas in Maart, begin in September aan een nieuwe opleiding en wil dan wel graag duidelijkheid eigenlijk. Ik kan op het moment bijna niets..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:59

janne schreef:
ja ik was bij de cardioloog in het mmc de lichtenberg.
ben ze nam vergeten

Hmm, daar loop ik bij de longarts.. Elizabeth voor m'n hart.

MidasjeJarig

magic_lover schreef:
Ik heb dit ook een tijdlang gehad,
maar is ook uit zichzelf weer verdwenen, kan de laatste keer niet meer herinneren dat ik het had (paar jaar geleden alweer)
maar wat het nou was...... ? geen idee Nagelbijten / Gniffelen
Wel kan ik mij herinneren dat het idd in een tijd was met veel stress, en een korte tijd veel gebeurd (scheiding,overlijden paard, opa etc...)
Ook had ik veel last van duizelingen, helemaal wit/zwart voor je ogen worden, hoofdzakelijk als ik uit bed stap oid,
dat was ook een tijdje weg geweest, maar is er sinds kort ook weer...

*gaat topic doorlezen*

Ja idd ik heb het ook nog steeds gepaard met hypoventilatie en paniekaanvallen Sigaar
Maar wel altijd ff laten checken je weet maar nooit. Haha!

050206051012

Paula schreef:
Nou eigenlijk niet nee. Ik kan er zó moe van worden. Maar hij was te snel, en te hoge pieken of iets. Ze liet gewoon niets los. Het was ook echt grabbelen. 'En mijn ECG dan?' Weet ook niets van die foto's, alleen wat goed was verteld ze. En ja aparte hartactiviteit of iets. Geen idee wat de wachttijd is, ze zou het in orde maken voor de cardioloog in't WKZ. Misselijk Zit ik daar weer tussen de trapauto's en Jip en Janneke posters aan de muur.
Tsja m'n verjaardag is pas in Maart, begin in September aan een nieuwe opleiding en wil dan wel graag duidelijkheid eigenlijk. Ik kan op het moment bijna niets..

Wat kan je niet en waarom niet?

Kun je niet naar een ander ziekenhuis over?

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:01

Ik heb op google gelezen dat het bij "jonger" steeds vaker voor komt ivm het "snellé" leven van ons samen met koffie en de vette hap

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:03

Midasje schreef:
Ik heb op google gelezen dat het bij "jonger" steeds vaker voor komt ivm het "snellé" leven van ons samen met koffie en de vette hap

Dat geloof ik ook zeker wel... Alles gaat steeds sneller en alles gaat maar door en dat in combinatie met een slechte levensstyle, tja...

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:06

Vaak krimpen de spieren rond je hart samen en dat doet pijn en is angstig met alle gevolgen.als bovengenoemd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:12

Midasje schreef:
Vaak krimpen de spieren rond je hart samen en dat doet pijn en is angstig met alle gevolgen.als bovengenoemd.

En dan nog maar te zwijgen over wat -teveel- caffeine doet met je hart (denk aan RedBull).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:25

Quellian schreef:
Paula schreef:

Wat kan je niet en waarom niet?

Kun je niet naar een ander ziekenhuis over?

Ik heb (naar dokters zeggen hoor, zelf vond ik het al heel gewoon) ernstige vermoeidheidsklachten. Ik neem de trap in plaats van de lift, een dag werken gaat niet meer. Zit aan de halve dagen en nog kom ik thuis en ga direct naar bed. Ben ook snel buiten adem, maar het is allemaal wat dubbel want ik zit ook met astma.

Ik moet nu dus naar een ander ziekenhuis, van het MMC Elizabeth naar het WKZ in Utrecht. Om een echo te laten maken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:27

Caffeine neem ik trouwens niet, leef en eet hartstikke gezond. Vorig jaar liep ik 3 keer per week 5 km hard, nu kan ik bijna niets meer.
Grmbls, ook net weer niets over een ruis gehoord, terwijl de HA zegt dat 'ie er toch echt zit.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:31

Een aantal jaren geleden ben ik ook met steken in mijn borst naar de huisarts geweest... ik had het soms zo erg dat ik echt bijna geen adem meer kon halen, want elke keer als ik in wilde ademen kwam er weer zo'n steek. Mijn huisarts zei meteen... maak je geen zorgen het is een vorm van hyperventielatie en komt heel vaak voor... hij adviseerde mij als ik het had zo rustig mogelijk adem te halen dan zou het zo weer over gaan... dit werkte goed..

Doordat je hyperventielatie kan je lichaam reageren door in paniek te raken... Door die paniekaanvallen wordt je duizelig en denk je dat je flauwvalt. Wat er goed helpt is dan even te gaan zitten en dan heel goed en gecontroleerd ademen... vaak is het dan heel snel weer over...

probeer op zo'n moment gewoon voor jezelf te denken: Dit is niets engs en het gaat zo weer over en probeer rustig te worden..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:37

Paula; ik vind het fijn dat je jezelf die rust gunt Ja

Ik ben geboren met een hartstilstand, later nog 2 gehad, ruis aan overgehouden, veel spieren rondom en hartritmestoornissen. Daar word ik volgende maand aan geopereerd (als alles volgens plan gaat) en tot die tijd slik ik medicijnen (waar ik ook steeds minder op reageer) en zit ik met inspanningsintolerantie (vermoeidheid) en een niet met elkaar matchende ademhaling-hartslag, maar ik WEIGER dus te stoppen met mijn leven.

Heb een fulltime baan, een parttime baan, 2 paarden, een huishouden, een vriend en een erg druk sociaal leven en ik moet zeggen dat ik niet meer kan, ben op, zit er doorheen, maar wil niet opgeven. Dus het parttime baantje wordt nog minder (of stop ik mee) en voor mijn paarden heb ik nu 2x per week een verzorgster. Mijn vriend is degene die me op de rem moet trekken, maar ik ben zelf te teleurgesteld in mezelf om te stoppen met alle dingen die ik deed.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:51

Heb je een open hart operatie of wordt je via de lies geholpen?

Ik heb echt respect voor jou hoor, dat je het niet opgeeft om je 'gewone' dingen te blijven doen. Maar altijd aan jezelf blijven denken he. Ach gut

Dat gewoon doorgaan met je leven ken ik. Dat minder werken heeft mijn bazin meer geregeld dan ik, ik geef zelf nooit iets aan. Hoevaak heb ik niet gewoon mijn hardloopschoenen aangetrokken en wilde ik er weer helemaal voor gaan? Ontelbaar, maar na een minuut kon ik het al opgeven. Het gáát niet, je wilt dat het weer zoals vroeg was, maar dat is onmogelijk.
's Avonds ben ik te moe om naar bed te gaan. Het idee al om mijzelf de trap op te moeten slepen, verschrikkelijk. Maargoed, heb gelukkig ook wel wat betere dagen. Daarom wordt ik zo boos van zo'n stom telefoontje, je wordt behandelt als een klein kind én je krijgt tussen de zinnen door te horen dat het nog wel weken kan gaan duren voordat je uberhaupt weer bij een arts terecht kunt.

Want ze maken nu de papieren in orde, wanneer zouden ze mij dan terug bellen om een afspraak te maken?