Huisarts, normale manier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Huisarts, normale manier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:10

Snoevie schreef:
de huid volschelden lijkt me ook niet de oplossing he,ondanks de domme opmerking,TD.
als mensen menen dat ik iets onacceptabels tegen ze zeg,schelden ze mij voor de lelijkste dingen uit,en ja ik ben ook maar een mens.........maar ik laat me niet zo behandelen.

wel erg zielig voor die meneer.

handige vrienden KiWiKo Haha!

Vaak bereik je alleen maar het tegenovergestelde, diegene zal alleen maar minder voor je doen terwijl als je rustig blijft en uitleg geeft dat je echt veel pijn hebt oid dat mensen veel sneller bereid zijn om je te helpen!

Overigens denken veel mensen ook dat wij er zitten om mensen te treiteren terwijl wij er alleen maar voor willen zorgen dat mensen niet onnodig lang in de wachtkamer te hoeven zitten en dat de huisarts zijn of haar spreekuur normaal kan doen en ervoor kan zorgen dat mensen ook goede zorg geleverd kunnen krijgen! En nee niet alle huisartsen leveren goede zorg maar mensen zijn over het algemeen ook te verwend en willen voor elk wissewasje direct gezien worden Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:17

in de apotheek hetzelfde verhaal,men denkt dat wij ze expres lang laten wachten omdat het erg druk is,terwijl ze met de meest stomme dingen soms aan de balie komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:01

MISTRAL94 schreef:
Uit eigen ervaring spreek ik Vork Waar ik nu werk bellen ze uit de verzorgings tehuizen, die en die is nu een paar dagen aan het hoesten ja ze zijn niet zichzelf vraag je heeft de patient koorts nou geen idee, niet gemeten (meten is weten) wat zijn de klachten, ja een paar dagen hoesten de patient is niet zichzelf de huisarts moet vandaag komen er komt geen duidelijk antwoord van de zorgverlener (overigens zijn ze niet allemaal zo) Hoe moet je hier zien te achterhalen of het daadwerkelijk noodzakelijk is dat de huisarts die dag heen gaat? De thuiszorg spant overigens de kroon (hier in het noorden iig wel), patient al het hele leven benauwd dokter moet met spoed komen, als de huisarts de betreffende medewerker belt kan de visite wel wachten tot morgen het gevolg dat de patient die nacht wel overleden is (welliswaar ouderdom maar de huisarts had kunnen begeleiden hierbij)

Overigens ben ik ook van mening dat als jij een keelontsteking hebt en je graag gezien wilt worden je zorgt dat je direct om 8 uur aan de lijn hangt zodat je diezelfde dag nog gezien kunt worden. Als je wacht tot halverwege middag en dan gaat eisen dat je die dag nog gezien wilt worden kun je er vanuit gaan dat het spreekuur vol is. Er worden spoedplaatsen vrij gehouden maar die zijn dus niet voor een keelontsteking bedoeld.

2 puntjes:

1) moet je wel om 8 uur 's morgens al wakker zijn... En dat ben ik bijna nooit...
2) Om 8 uur is er echt geen doorkomen aan... Tot een uur of 10 niet... En ja, dan kun je geen afspraak meer maken...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:19

Ik moet wel zeggen dat ik schrik van de reacties van mensen die blijken te werken in de zorg?
Natuurlijk, mensen zijn soms erg onredelijk en er kunnen geen wonderen verwacht worden. Maar tegelijkertijd moet je wel bedenken dat mensen die bij de arts komen (of daarnaar bellen) niet in hun beste doen zijn.
Als ik de arts bel omdat ik ziek ben... dan heb ik over het algemeen slecht geslapen, pijn, ben ik niet zo alert en kan ik veel minder goed nadenken. Ik kan ook niet zo objectief meer bedenken wat redelijk is, en zelfs ik raak soms als ik midden in de nacht hoge koorts heb nog een beetje in paniek, omdat ik de ernst niet in kan schatten. (Dat is ook nog iets. Medische professionals weten misschien of iets wel of niet ernstig is, maar wij als leken weten dat lang niet altijd. Een beetje geruststellen kan dan misschien al erg helpen.)

En daarbij: een keelontsteking is niet levensbedreigend, maar de huisarts is ook niet hetzelfde als een spoedeisende hulp. Keelontsteking en blaasontsteking zijn wel ontzettend heftig (is tenminste mijn ervaring. Gekneusde ribben, verdraaide knie, gebroken enkel, het was vervelend maar bij mij toch niet zo vreselijk als heftige keel- of blaasontsteking.) Het lijkt me dus eigenlijk wel dat het valt onder de zorg van de huisarts en dat het ook heel belangrijk is om die zorg te bieden.

Dat er blijkbaar zo weinig begrip voor is (tenminste, ik lees heel weinig medeleven met de patienten in de reacties in dit topic) vind ik heel erg teleurstellend.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:20

je moet het van beide kanten bekijken

maar ja zeker kan een keelontsteking erg heftig zijn,ik heb het 2x gehad en ben er beide keren erg ziek van geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:27

Snoevie schreef:

Met dat verschil dat een medische professional (naar mijn mening) over het algemeen wel beter in staat zou moeten zijn om het van de andere kant te bekijken dan iemand die ziek is en pijn heeft en daardoor niet al te helder.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:31

Shadow0 schreef:
Snoevie schreef:

Met dat verschil dat een medische professional (naar mijn mening) over het algemeen wel beter in staat zou moeten zijn om het van de andere kant te bekijken dan iemand die ziek is en pijn heeft en daardoor niet al te helder.

En dat ben ik dus ook met je eens. Kijk als je zelf belt en je hebt al 3 weken last van pijn aan je arm dat je niet direct die dag nog kan komen ok, maar van keelontsteking kun je ontzettend ziek zijn dus vind ik wel onder spoed vallen, niet zozeer dat binnen 2 uur een arts naast me moet staan maar wel ernstig genoeg om de nightcare te bellen ( is huisartsenpost na 17 uur en in het weekend ). Bij een flinke keelonsteking veroorzaakt door een bacterie is het wel prettig om die dag nog met antibiotica te starten als een halve week later..

Bovendien heb ik vaak het idee dat assistentes je maar lastig vinden ipv dat ze mensen gewoon geruststellen denk dat veel mensen dan al anders zouden reageren.

Btw nav mijn vorige post, uitschelden als iemand een terminaal persoon die minder als een paar dagen te leven heeft, in mijn geval hooguit een paar uur nog een kuur te geven omdat je niet met een kuur mag stoppen vind ik het minst.. Geloof me dat ik dat echt zal doen wanneer dat overkomt bij mijn familie/kennissen, vanuit mijn beroep kan ik dat niet doen, maar dat vind ik geen normaal antwoord.
Laatst bijgewerkt door twinducklin op 26-04-08 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:32

dat doen de meesten ook heus wel,alleen soms maakt men helaas een inschattingsfout,wat niet gek is met mensen die om ieder wissewasje weer bij de arts op de stoep staan.

maar je hebt gelijk,een proffessional kan de verschillende gevallen wel van elkaar onderscheiden,of iig dat zou de bedoeling moeten zijn.
daarom mocht ik ook meteen op het spreekuur komen,de keelpijn was niet te harden.
een kuur werkt vaak snel,al met een dag of 2.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:38

Snoevie: ik denk niet dat het alleen om inschattingsfouten gaat, maar ook om de manier waarop. Als ik jouw reactie lees, spreekt daaruit voor mijn gevoel bijvoorbeeld nog steeds niet veel begrip of medeleven voor de kant van de patient. Dat is niet alleen vanwege de inhoud, maar ook zeker vanwege de manier waarop dingen gebracht worden.

Misschien bedoel je het niet zo, maar het is een manier van reageren die helaas wel afwijzend over kan komen. Juist als je ziek en beroerd bent en pijn hebt, kan dat dubbel zo moeilijk zijn om te relativeren als patient.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:42

jammer dat je dingen alleen op jouw manier wil zien.

ik denk dat ik best wel heel serieus ben naar de mensen aan mijn balie,en ik geef best toe dat ik ook fouten maak,eerlijk is eerlijk.
maar het is niet alleen de fout van de assistente,en dat proef ik ui jouw reacties,alsof de patient alles te zeggen heeft en je als assistente alles maar moet aannemen
maargoed,dit is internet,en dingen komen vast heel anders over dan ze bedoeld zijn,ook van mijn kant,want ik bedoel het niet zo hard als jij het opvat Lachen

edit; ik wilde er dus niemand mee beledigen,ik las mijn reactie na en hij kwam best hard over,sorry!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:55

Snoevie schreef:
maar het is niet alleen de fout van de assistente,en dat proef ik ui jouw reacties,alsof de patient alles te zeggen heeft en je als assistente alles maar moet aannemen

Het is zeker niet zo dat de patient alles te zeggen heeft. Maar ik vind het zo jammer dat de gezondheidszorg zo weinig begrip lijkt te tonen voor de patienten.
Neem het probleem van de ts, ik snap de feitelijke handelingen van de assistenten en arts heel goed. Maar volgens mij was het voor de TS geen probleem geweest als de assistent gewoon duidelijk had gezegd: "ik overleg het met de arts en over een paar uur bellen we je terug om een definitieve afspraak te maken." Zulke kleine dingen kunnen al heel veel verschil maken.

In plaats van 'val ons niet lastig, een keelontsteking is niet spoedeisend dus hou op met klagen' een 'ik weet hoe pijnlijk keelontsteking kan zijn, maar hoewel het erg voelt, is er geen spoed bij dus" en dan ofwel een afspraak, ofwel een advies en beste wensen, kunnen al zo veel uitmaken.

Desondanks wordt in dergelijke discussies door de professionals vaak heel verdedigend gereageerd, en heel weinig open. Ik blijf dat erg teleurstellend vinden, en ik denk ook dat er heel veel kansen gemist worden om de verhouding tussen patient en artsen weer goed te krijgen.

Citaat:
maargoed,dit is internet,en dingen komen vast heel anders over dan ze bedoeld zijn,ook van mijn kant,want ik bedoel het niet zo hard als jij het opvat Lachen

Daar hoopte ik al op Lachen Maar nogmaals: het komt op mij op dit moment wel zo over. En dat is iets waarvan ik vind dat je als professional (en dit is niet persoonlijk, maar geldt voor het hele veld) extra bewust moet zijn. En dat is tegelijkertijd iets waarvan ik vind dat het helaas maar weinig aandacht krijgt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:00

ik vind dat je het wel erg sterk stelt,zulke rotmeiden zijn de assistentes niet hoor Knipoog
nee geintje,het is echt niet zó erg,maar je 'verhard' wel in je reactie(is wel fout,natuurlijk)omdat er toch veel mensen zijn die voor kleine dingen menen voorrang te hebben op anderen,snappie?
als dat maar heel vaak gebeurd,word je ook harder in je werk.

en ik vind ook dat patienten zich daar ook een beetje bewust van moeten zijn.

ik ben trouwens prima behandeld bij mijn huisarts toen ik een keelontsteking had,ik werd gewoon serieus genomen,en mijn huisarts zei op zn plat hollands: ja er zit wel een prop smerigheid in je keel hoor

het lachen deed zelfs zeer Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:24

Snoevie schreef:
ik vind dat je het wel erg sterk stelt,zulke rotmeiden zijn de assistentes niet hoor Knipoog
nee geintje,het is echt niet zó erg,maar je 'verhard' wel in je reactie(is wel fout,natuurlijk)omdat er toch veel mensen zijn die voor kleine dingen menen voorrang te hebben op anderen,snappie?
als dat maar heel vaak gebeurd,word je ook harder in je werk.

Ik denk dat dat inderdaad de kern is: dat veel in wezen hele aardige personen door de situatie gedwongen worden om 'hard' te worden. Maar ik denk ook dat dat helaas het probleem alleen versterkt. Omdat veel patienten zich niet serieus genomen voelen en dus ook weer harder gaan roepen en zich meer gaan verzetten... waardoor er steeds meer onbegrip ontstaat en dat is heel jammer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:26

het is een beetje een spiraal inderdaad,waar je niet gemakkelijk uitkomt........omdat het probleem aan beide kanten zit

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:50

Shadow0 schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik schrik van de reacties van mensen die blijken te werken in de zorg?
Natuurlijk, mensen zijn soms erg onredelijk en er kunnen geen wonderen verwacht worden. Maar tegelijkertijd moet je wel bedenken dat mensen die bij de arts komen (of daarnaar bellen) niet in hun beste doen zijn.
Als ik de arts bel omdat ik ziek ben... dan heb ik over het algemeen slecht geslapen, pijn, ben ik niet zo alert en kan ik veel minder goed nadenken. Ik kan ook niet zo objectief meer bedenken wat redelijk is, en zelfs ik raak soms als ik midden in de nacht hoge koorts heb nog een beetje in paniek, omdat ik de ernst niet in kan schatten. (Dat is ook nog iets. Medische professionals weten misschien of iets wel of niet ernstig is, maar wij als leken weten dat lang niet altijd. Een beetje geruststellen kan dan misschien al erg helpen.)

En daarbij: een keelontsteking is niet levensbedreigend, maar de huisarts is ook niet hetzelfde als een spoedeisende hulp. Keelontsteking en blaasontsteking zijn wel ontzettend heftig (is tenminste mijn ervaring. Gekneusde ribben, verdraaide knie, gebroken enkel, het was vervelend maar bij mij toch niet zo vreselijk als heftige keel- of blaasontsteking.) Het lijkt me dus eigenlijk wel dat het valt onder de zorg van de huisarts en dat het ook heel belangrijk is om die zorg te bieden.

Dat er blijkbaar zo weinig begrip voor is (tenminste, ik lees heel weinig medeleven met de patienten in de reacties in dit topic) vind ik heel erg teleurstellend.

Dat mensen niet lekker in hun vel kunnen zitten is begrijpelijk ook weet ik dat mensen het niet persoonlijk bedoelen. Maar ook wij kunnen niet toveren mensen komen tegenwoordig voor elke wissewasje waardoor je spreekuur over vol staat. Een blaasontsteking is ook geen spreekuur, urine kan gewoon bij de assistente gebracht worden en aan de hand daarvan kan er evt. gestart worden met een kuur. Over de keelontsteking, weleens nagedacht wat er gebeurd als je teveel AB kuren krijgt? Gezien het feit dat mensen tegenwoordig voor elke ontsteking al een kuurtje verwachten maar niet nadenken over de gevolgen van teveel AB kuren Knipoog Ook heb ik nooit gezegd dat iemand niet gezien mag worden met een keelontsteking maar wij zullen wel een onderscheid moeten maken tussen nogmaals die man van 70 met pijn op de borst of iemand met een keelontsteking! Wat ik ook een vreemde redenatie vind (weet niet wie dit schreef) was dat ik ben om 8 uur niet wakker, dus een huisarts moet de hele agenda vrij houden voor mensen die niet vroeg wakker zijn? Een huisarts kan helaas geen rekening houden met gemiddeld 2000 agenda's wanneer er een plekje vrij is. Momenteel is het ook een hype dat iedereen laat naar de huisarts wil, de plekjes tot half 9 blijven vaak open omdat mensen niet vroeg hun bed uit willen. Oude mensen plannen wij later omdat die langer werk hebben om op gang te komen. Maar als je echt ergens last van hebt wil je toch graag geholpen worden aan je klacht? Moet je dan ook nog moeilijk doen over het tijdstip? Kortom je kunt het nooit goed doen, als men niet gezien kan worden zijn ze boos, kunnen ze wel gezien worden komt de tijd niet uit.

Snoevie: Je moet idd ook steeds harder worden wil de arts/apotheker nog goede zorgen kunnen bieden. Het is niet goed maar er is gewoonweg geen andere mogelijkheid. Je wilt de patienten goede zorg bieden dat kan alleen als je ook werkelijk de tijd kan nemen voor je patient, ik bedoel wat is nou 10 minuten voor 1 klacht?!

Edit: Maar waar komt dit probleem vandaan? Bij de arts of de regering die overal op aan het bezuinigen is? Knipoog
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 26-04-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:53

iedereen wil en verdiend ook zijn/haar aandacht in de apotheek,maar als mensen tot buiten aan toe staan te wachten vanwege de drukte,dan word dat heel erg moeilijk(en dan zijn er mensen tussen die een doosje paracetamol komen kopen die ze ook bij de kruidvat aan de overkant kunnen halen)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:08

MISTRAL94 schreef:
Over de keelontsteking, weleens nagedacht wat er gebeurd als je teveel AB kuren krijgt?

Maar weet je? Veel patienten komen niet per se voor een AB-kuur, maar voor een oplossing tegen de pijn en de ontsteking. En dat is de vraag waar de arts en assistenten op kunnen, en moeten, inspelen. Door bijvoorbeeld niet te zeggen 'wel eens over nagedacht wat er gebeurt als'... want nee, daar heb ik waarschijnlijk niet over nagedacht want ik ben geen medische professional en heb dus naar alle waarschijnlijkheid geen idee.

Ook jouw woorden (het stukje dat ik geciteerd heb) komen vrij fel over en naar mijn mening spreekt er weinig begrip uit voor de klachten van de patient.
Dat betekent dus NIET dat elke patient alsnog die AB-kuur krijgt (want toevallig weet ik wel wat de nadelen daarvan zijn Knipoog ) maar wel dat je beter een niet-aanvallende manier kunt zoeken om duidelijk te maken dat de AB-kuur niet het aangewezen middel is, maar dat de patient in plaats daarvan op die en die manier veel invloed kan hebben op de ontsteking.

Daarbij gaat het dus opnieuw niet alleen om de inhoud van wat je zegt of doet (wel of niet AB), maar ook om hoe dat gebracht wordt.

Dat zal zeker niet bij alle patienten een eind maken aan de vraag voor AB maar ik denk dat er een heel groot gedeelte wel redelijk zal reageren.

Citaat:
Momenteel is het ook een hype dat iedereen laat naar de huisarts wil, de plekjes tot half 9 blijven vaak open omdat mensen niet vroeg hun bed uit willen.

Dat vind ik geen goede aanname. Ik ken een boel gevallen waarbij mensen laat naar de arts willen omdat ze overdag werken en het in de middag makkelijker is om vrij te nemen dan in de ochtend. Een andere mogelijkheid is dat mensen een erg lange, onrustige nacht hebben gehad en pas tegen de ochtend eindelijk een beetje slapen. Zo zijn er een heleboel redenen om later op de dag te willen, die niet onbegrijpelijk of verkeerd zijn, en ook niet per se getuigen van een verkeerde mentaliteit.

Citaat:
Snoevie: Je moet idd ook steeds harder worden wil de arts/apotheker nog goede zorgen kunnen bieden. Het is niet goed maar er is gewoonweg geen andere mogelijkheid.

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zeker andere mogelijkheden als de medische sector zich daarvoor open zou stellen. Maar dat vereist wel een grote omslag in de manier waarop er omgegaan wordt met zorg en patienten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:24

*zucht* volgens mij wil jij het ook niet begrijpen, hoe hier gesproken wordt gebeurd het niet aan de telefoon (iig niet door mij kan uiteraard niet voor iedereen spreken). Ten eerste zal ik nooit en tenimmer zeggen tegen een patient weet je wel wat de gevolgen zijn van teveel aan AB. Je probeert mensen al met uitleg en advies te helpen (dat hoort bij de triage afnemen) Misschien zouden patienten ook eens een andere instelling moeten hebben door te luisteren naar de adviezen die gegeven worden? Ik kan ze uitleg en advies geven als ze dit niet geloven en alsnog (en vooral oudere mensen hebben daar een handje van) op het spreekuur willen komen en daar hetzelfde horen van de arts, maar ja dat is toch heel anders als men het van de arts hoort dan van de secretaresse (zo worden assistentes namelijk nog steeds gezien) iets wat al jaren niet meer het geval is maar mensen zien dat nog steeds zo en willen dus ook weinig van je aannemen. Op die manier komen er dus veel mensen op het spreekuur die dus eigenlijk ook telefonisch afgehandeld kunnen worden. Als ik iets heb zou ik ook graag diezelfde dag gezien willen worden, maar besef ook wel degelijk dat dit niet altijd haalbaar is. Misschien ook wel omdat ik weet hoe het in zijn werk gaat bij een huisarts. Ook ben ik van mening dat in veel praktijken de zorg beter kan omdat niet elke huisarts op een goede manier bezig is, ook is niet iedereen geschikt om het werk van een assistente te doen. De werkdruk ligt hoog, je hebt veel verantwoordelijkheid moet stressbestendig zijn (wanneer je dit niet bent krijg je dus gedonder me patienten omdat je die mensen juist tegen je in het harnas jaagt) Maar er zijn een hele hoop assistentes die wel geschikt zijn om dit werk te doen maar ook die krijgen van alles naar het hoofd gesmeten en dat liegt er niet om hoe dat er af en toe aan toe kan gaan. Dat ligt niet alleen aan patienten die niet lekker in hun vel zitten, maar ook aan de maatschapij deze verhard en er is veel meer agressie niet alleen in de zorg, ook in het verkeerd in de winkel noem maar op. Ik krijg altijd positieve reacties van patienten maar ook van mijn baas zelf. Dus ik weet dat ik goed zit in dit werk, dat er hier bokkers zijn die daar anders over denken zal me een rotzorg zijn het is tenslotte bokt en er komt een oordeel van achter een pc van iemand die mij nog nooit aan de telefoon gehad heeft en die ook nog nooit adviezen van mij gehad hebben.

Maar goed ik heb ook de indruk dat jij toch niet van mening zult veranderen (en dat is niet alleen hier in dit topic) jij hebt een mening en wijkt daar niet vanaf. Dus eigenlijk is het zinloos om hier verder op in te gaan Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:35

MISTRAL94 schreef:
*zucht* volgens mij wil jij het ook niet begrijpen, hoe hier gesproken wordt gebeurd het niet aan de telefoon (iig niet door mij kan uiteraard niet voor iedereen spreken).

Het is fijn dat je dat niet door de telefoon doet, maar het is een onderliggende houding die veel mensen bewust of onbewust wel zullen merken. Jij voelt je blijkbaar gefrustreerd hierover, en ik denk dat het bijna onmogelijk is voor mensen om dat dan niet te laten merken.

Citaat:
Misschien zouden patienten ook eens een andere instelling moeten hebben door te luisteren naar de adviezen die gegeven worden?

Ook dit is een bewoording en een aanname waar ik het niet mee eens ben. Zo zou het een hele interessante vraag zijn waarom mensen niet luisteren naar de adviezen die gegeven worden. Hebben ze daar misschien een goede reden voor? Ook dit is lang niet altijd een kwestie van een verkeerde instelling, maar kan hele andere oorzaken hebben. Als jij er al van uit gaat dat het aan de instelling ligt, achterhaal je die oorzaak niet.

Citaat:
Dus ik weet dat ik goed zit in dit werk, dat er hier bokkers zijn die daar anders over denken zal me een rotzorg zijn het is tenslotte bokt en er komt een oordeel van achter een pc van iemand die mij nog nooit aan de telefoon gehad heeft en die ook nog nooit adviezen van mij gehad hebben.

Het oordeel dat ik gegeven heb, is slechts op je manier van reageren in dit topic gebaseerd. In dit topic vind ik je reacties aanvallend en getuigen van weinig begrip of medeleven voor de patienten. Dat vind ik erg jammer.

Citaat:
Maar goed ik heb ook de indruk dat jij toch niet van mening zult veranderen (en dat is niet alleen hier in dit topic) jij hebt een mening en wijkt daar niet vanaf. Dus eigenlijk is het zinloos om hier verder op in te gaan Knipoog

Ik sta open voor argumenten. Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:36

sorry shadow,maar als je ervaring hebt in de gezondheidszorg zou je wel weten dat je helaas wel harder moet worden.

je wilt het niet geloven,maar er zijn ook patienten met de instelling van dat ze voor alles naar de dokter moeten.
er zijn ook patienten met foute instelling,maar dat wil je blijkbaar niet horen,omdat je vind dat de zorg het helemaal verkeerd doet,omdat jij toch overal een tegenargument voor hebt.

idd is deze discussie zinloos,omdat je je toch alleen maar vastpint op je eigen mening,terwijl ik voor beide kanten begrip probeer op te brengen.

jij probeerd het niet eens en legt bij voorbaat al het probleem alleen bij de zorgverleners.

persoonlijk vind ik dat jij ook niet echt openstaat voor argumenten van de andere kant

natuurlijk zijn er ook minder goede zorgverleners,maar het probleem ligt heus niet alleen daar
er is heus wel begrip voor de mensen!
maar mensen eisen zo veel en vaak,dat je daarom gewoon harder word in je werk

ik krijg het idee dat ik maar alles moet slikken wat patienten me voorleggen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:41

Snoevie schreef:
sorry shadow,maar als je ervaring hebt in de gezondheidszorg zou je wel weten dat je helaas wel harder moet worden.

je wilt het niet geloven,maar er zijn ook patienten met de instelling van dat ze voor alles naar de dokter moeten.
er zijn ook patienten met foute instelling,maar dat wil je blijkbaar niet horen,omdat je vind dat de zorg het helemaal verkeerd doet,omdat jij toch overal een tegenargument voor hebt.

idd is deze discussie zinloos,omdat je je toch alleen maar vastpint op je eigen mening,terwijl ik voor beide kanten begrip probeer op te brengen.

jij probeerd het niet eens en legt bij voorbaat al het probleem alleen bij de zorgverleners.

persoonlijk vind ik dat jij ook niet echt openstaat voor argumenten van de andere kant

natuurlijk zijn er ook minder goede zorgverleners,maar het probleem ligt heus niet alleen daar
er is heus wel begrip voor de mensen!
maar mensen eisen zo veel en vaak,dat je daarom gewoon harder word in je werk

ik krijg het idee dat ik maar alles moet slikken wat patienten me voorleggen

Helemaal mee eens en vooral de laatste zin die je schrijft!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:45

@ Shadow: vind wel dat je een beetje aan het drammen bent. Je snapt toch ook wel dat de reactie op zaterdagavond om 23:00 uur op bokt een hele andere is dan die je aan de telefoon met een patient geeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:46

Snoevie schreef:

Ik sta open voor argumenten, maar dit is dus geen argument. Knipoog

Citaat:
er zijn ook patienten met foute instelling,maar dat wil je blijkbaar niet horen,omdat je vind dat de zorg het helemaal verkeerd doet

Dat wil ik wel geloven, sterker nog: dat geloof ik al Ja Er ZIJN patienten die zo'n instelling hebben en dat is vervelend. Maar, nogmaals: ik vind dat het toch de professionals moeten zijn die op zoek gaan naar een andere, constructievere manier om met die situaties om te gaan.
Zoals een docent met een klas vol vervelende pubers toch een manier moet vinden om ermee om te gaan. Door alleen maar te blijven constateren dat het vervelende pubers zijn verandert de situatie niet, of wordt deze alleen maar vervelender door meer ergernis en frustratie.

Citaat:
,omdat jij toch overal een tegenargument voor hebt.

Niets mis met argumenten, ik ben dol op argumenten Lachen

Citaat:

Nee, ik leg de verantwoordelijkheid voor de oplossing bij de zorgverleners. Een groot verschil.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 21:52

Het lijkt wel of ''het probleem'' komt door zeurende patienten, maar hebben jullie er ook wel eens bij stil gestaan dat bij lange na niet alle assistentes even intelligent zijn om het maar even heel cru te stellen.

Zo ben ik een keer onwijs naar gevallen en heb ik de huisarts gebeld, had onwijs veel pijn en zat gewoon letterlijk te janken van de pijn.
Vervolgens krijg ik doodleuk te horen dat het wel spierpijn zou zijn en als het na een week niet weg was ik nog maar eens moest bellen.
Maar laten zitten want ik had geen zin om de discussie aan te gaan, de volgende dag verrekte ik nog steeds van de pijn en toch maar naar de weekendpost gegaan, wat bleek ik had een gescheurde hamstring Scheve mond
Zo kan ik nog een redelijk aantal voorbeelden geven van vergelijkbare situaties, ik vind het dus behoorlijk krom om te zeggen dat patienten maar meer begrip moeten hebben voor drukte en andere mensen die voor ieder kuchje willen langs komen..

Tuurlijk het is iets wat aan beide kanten kan worden verbeterd, maar ik krijg steeds meer het idee dat assistentes hier weinig voor voelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:54

Anoeska schreef:
@ Shadow: vind wel dat je een beetje aan het drammen bent. Je snapt toch ook wel dat de reactie op zaterdagavond om 23:00 uur op bokt een hele andere is dan die je aan de telefoon met een patient geeft.

Dat je vindt dat ik dram, dat mag uiteraard Ja

Maar dat de reactie op een zaterdagavond op Bokt anders is dan aan de telefoon, nee, dat snap ik eigenlijk niet. Want weet je? Ik denk dat er veel mensen zijn die meelezen en na het lezen van de reacties denken "zie je wel, die mensen van de praktijk die minachten me gewoon en nemen me niet serieus".
Ik mag er dan over doorzeuren, maar ik ben vrijwel zeker niet de enige die het zo heeft ervaren bij het lezen. En als je dat plaatst op een forum van 60.000 leden, vanuit je professionele ervaring, dan versterk je toch weer een bepaald beeld bij een grote groep mensen. Ook op zaterdagavond.