Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lottehorse schreef:xDramaQueen schreef:
sommige mensen voelen zich ook niet fijn bij t idee, ik ben dan ook geen donor.
ik wil niet dat ze aan mijn lijf zitten, dood of niet, punt.
.
En dat snap ik dan niet! Okey ik ben van mening dat het geen lekker idee is..
dat waneer jij dood bent ze in je gaan snijden enz.
maar je wilt toch zelf ook graag organen krijgen als dat je leven kan redden!?
xDramaQueen schreef:sorry nee dat gaat mijn mening niet veranderen, van mijn lijf blijf je af, ik heb eerst mijn moeder de keus gegeven maar mijn moeder wil het ook niet en zou dus ook nee zeggen. ik heb dus zelf ingevuld dat ik geen donor ben.
Shadow0 schreef:xDramaQueen schreef:sorry nee dat gaat mijn mening niet veranderen, van mijn lijf blijf je af, ik heb eerst mijn moeder de keus gegeven maar mijn moeder wil het ook niet en zou dus ook nee zeggen. ik heb dus zelf ingevuld dat ik geen donor ben.
Maar vinden je moeder en jij ook dat je dus geen orgaan hoeft te krijgen als dat je leven zou redden? (Want dan komen ze ook aan je lijf, toch?)
Nadiaaa schreef:Lees hier maar eens...http://www.lumc.nl/patfolders/patientenfolders/hematologie/infostamceldonoren.html
Yellowfish schreef:Oh, ik bedoel ook niet dat het erg is dat je geen donor bent, maar ik vind wél dat je goed moet nadenken over het feit of je een donororgaan zou willen ontvángen of niet!
xDramaQueen schreef:ik kijk gewoon niet vooruit, ik weet dat het slecht is, want ik kan morgen aangereden worden en me lijf zo beschadigd hebben dat ik meerdere organen nodig heb bij wijze van, maar ik leef gewoon met de dag, ik wil er niet aan denken.
Shadow0 schreef:xDramaQueen schreef:ik kijk gewoon niet vooruit, ik weet dat het slecht is, want ik kan morgen aangereden worden en me lijf zo beschadigd hebben dat ik meerdere organen nodig heb bij wijze van, maar ik leef gewoon met de dag, ik wil er niet aan denken.
Als je toch niet vooruit kijkt, wat maakt het dan uit wat er na je dood met je gebeurt? Waarom zou je je druk maken over iets na je leven als je je geen zorgen wilt maken over mogelijkheden in je leven?