Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Maar raar dat ze die niet gezien hebben tijdens je mammografie
Veel sterkte, echt heel erg
katiavl schreef:Ow, als ik ze laat nemen doen ze altijd standaard de beiden (dacht dat het altijd gebeurde) sorry . Wel spijtig nu moet je er weer door
Nanne schreef:Een licht verhoogd risico geldt voor:
Kinderloze vrouwen of vrouwen die pas na hun 35e kinderen gekregen hebben
Vrouwen die nooit borstvoeding hebben gegeven
Vrouwen die hun eerste menstruatie hadden voor hun 12e jaar of pas na hun 50e in de overgang zijn gekomen.
Alle vrouwen boven de 50 jaar (algemeen leeftijdsrisico)
Vrouwen met mastopathie (= cysten van de melkgang)
Vrouwen die alcohol drinken
Vrouwen die langdurig hormonen gebruiken voor bestrijding van overgangsklachten en/of osteoporose
Vrouwen die roken
Vrwen met overgewicht
Vrouwen met weinig lichaamsbeweging
Kom ik ook dit nog eens tegen op een site.. Ik moet echt die afspraak gaan maken, want straks zit ik mezelf op te vreten voor niks...
Knoffer schreef:Nanne schreef:Ongeveer anderhalf jaar geleden voelde ik een bobbeltje in mijn borst. Daar ben ik mee naar de HA gegaan en die vertelde mij dat het een ontstoken melkkliertje was. Maar daar had ik toen al mijn twijfels over omdat het geen pijn deed en ik het bobbeltje kon verplaatsen zegmaar.
Ik weet niet of het bobbeltje nog steeds hetzelfde voelt, maar dat je het kan verplaatsen is juist een goed teken!
Kanker zit vast en kun je niet verplaatsen zeg maar.
Succes en nog even geduld voor de (hopelijk goede) uitslag.
Nanne schreef:JONGENS!!!! (MEIDEN)
Vandaag mn mammo gehad en.....
ER WAS GEEN TUMOR TE ZIEN!!!!![]()
Het is waarschijnlijk overactief weefsel, en ik moet over een week weer naar de dokter toe!
Er is een last van mn schouders gevallen zeg!! Pffffieuw!![]()
Jullie bedankt voor de support, en ik ben blij dat dit topic niet meer bladzijdes gaat krijgen!
Nanne schreef:Hallo iedereen,
Even een nieuwe update!
Ik ben vandaag bij de dokter geweest, die inmiddels ook de uitslagen binnen had van het ziekenhuis.
Het blijkt dus wel een tumor te zijn, maar het is 100 procent goedaardig.
De HA heeft mij ten zeerste afgeraden om het te laten verwijderen, dit omdat het normaal op je klierweefsel zit, maar bij mij in mijn klierweefsel.
Daardoor kan ik extra problemen krijgen als het eruit moet, en kan ik geen borstvoeding gaan geven in de toekomst.
Ik moet het zelf nou gewoon goed in de gaten blijven houden, en bij veranderingen moet het wel onmiddelijk verwijderd worden.
Nou zijn jullie weer op de hoogte!
Nanne schreef:Even weer een update.
Ik had gehoopt dat ik in dit topic niet meer zou hoeven posten..![]()
Maar ik had opeens pijn in mijn andere borst, en ik ben er eergister achter gekomen dat ik daar ook een knobbeltje heb. Niet zo groot als de andere, maar wel een stuk gevoeliger.
Het lijkt op een knikker...![]()
Dus morgen weer de dokter bellen, en weer door de medische molen...
Citaat:dit snap ik niet
er is op mijn 18e een derde deel borst inclusief mama weefsel , melkklieren
weggenomen ivm tumor
heb gewoon melk voeding gegeven (en had genoeg voor een tweeling)
Citaat:ik ben voor mijn 12e ongesteld geworden. maar voel toch niks.. of kan dat nog komen dan ofzo? ik ken een vrouw die had vorige maar ineens een bobbeltje in haar borst.. zijn naar de dokter gegaan. was nog maar 1cm dat bobbeltje dus ze zouden hem eruit halen. operatie goed gegaan. voelt ze later weer bobbeltje. dus weer terug hele borst onder de kanker. ze gaat nu allemaal chemokuren ondergaan en ze heeft een gezin van 3 kinderen. maar kan je dan neit beter je borst weg laten halen en gewoon een nep borst er voor terug laten plaatsen? wie zou dat eerder doen dan chemokuren ondergaan??
ditchie schreef:He bah wat vervelendik zou je er niet te druk om maken, het ligt vast aan je hormonen. Het is goed dat je toch weer een mammo laat maken! Succes!
Nanne schreef:Citaat:dit snap ik niet
er is op mijn 18e een derde deel borst inclusief mama weefsel , melkklieren
weggenomen ivm tumor
heb gewoon melk voeding gegeven (en had genoeg voor een tweeling)
Zelf snap ik ook niet waarom het niet weg kan. Ik bedoel, het is niet goed dat het er zit. Want het hoort er niet te zitten.
Maar als een dokter mij aanraad om het te laten zitten, ga ik er vanuit dat hij weet waar hij over praat. Zelf wil ik het nl ook weg laten halen...