max. 20 sigaretten in de week, slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: max. 20 sigaretten in de week, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:44

Eva_: Dat schijnt normaal te zijn tegenwoordig, want nu zie ik op school kinders van een jaar of veertien die al evenveel roken als ik. En ik rook zelf ook ontzettend veel.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:45

sigrid1182 schreef:
ik zie dat de hersencellen bij TS inmiddels al zijn aangetast!!!

jeetje wat een domme vraag.....

of t slecht is.....

nee natuurlijk niet....hoe kom je daar bij Blond

haha Blond
vind hem wel goed.

Laurens1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:46

tante_trien schreef:
[
Veel.. Clown

Betaal je het trouwens zelf? Want zie dat je 17-18jaar bent.
Ik zou toch maar eens nadenken wat je allemaal met dat geld kan doen als je niet zou roken Knipoog
Paardrijden is ook een dure hobby (weet niet of je een eigen paard hebt) dus met die extra kosten er nog eens bij vraag ik me af of je ooit een huisje zal kunnen betalen of een appartement zal kunnen huren of als je van plan bent verder te studeren een kamer zal kunnen nemen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:02

Opzich vind ik het wel meevallen.. Sommige mensen roken 2 pakjes per dag! Nou sorry, maar dat vind ik pas veel.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 13:09

sigrid1182 schreef:

of t slecht is.....

wie zegt dat ik die ooit gehad heb dan? Slapen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:19

Ik ben tot 7 weken geleden ook een stevige roker geweest.Ik rookte 2 pakjes shag per week en als ik een pakje sigaretten had was die in 1 dag op.Ik ben nu 22 en begonnen toen ik 16 was, maar het roken heeft toch al wel een flinke aanslag op mijn lichaam gepleegt.Ik ben 7 weken geleden gewoon past boem gestopt en heb geen sigaret meer aan geraakt(zie je wel dat het wel werkt redrumfox Clown ) en ik begin dat nu al goed te merken.Ik zit beter in mijn vel, voel me fitter, hoest veel minder en heb het 's morgens niet meer benauwd.Na een paar jaar begin je heel goed de nadelige effecten van roken te ondervinden, ongeacht hoeveel je rookt.Als je toch graag rookt, neem dan de electronische sigaret, je kunt toch roken maar je krijgt niet de schadelijke stoffen binnen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:20

wendy_x schreef:
sigrid1182 schreef:

of t slecht is.....

wie zegt dat ik die ooit gehad heb dan? Slapen

ok je hebt iig wel gevoel voor humor.... Haha!

dat siert je TS...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:39

wendy_x schreef:
hallo lieve bokkers Haha!
wat ik me dus afvroeg, is het erg slecht om max. 20 sigaretten in de week te roken? vaak ook 20 in de 2 weken! Lachen

Groetjes Wendy

Wat denk je zelf??????

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:46

Redrumfox schreef:
Ik vind het gigantisch veel.. ik rook er maar een paar per week en voel me dán al schuldig. Ik word al misselijk als ik er aan denk; 20 sigaretten per week: wát een afval gooi jij in je lichaam zeg. Jeetje..

Dit vind ik echt een beetje een stomme opmerking ROFL . Je rookt zelf ook en of het nu minder is of niet, dan gooi je zelf ook afval in je lichaam hoor Huilen van het lachen

OT: Ja, het is slecht. Want roken is sowieso slecht.... Probeer iig vooral niet meer als dat te gaan roken!! En het liefst te stoppen. Al weet ik hoe moeilijk dat wel niet is....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:50

ben niet verder gekomen dan de openings post

1 sigaret is al slecht
maar de pil ook en vet eten ook en en en en
zucht

punt bij roken .. als je eenmaal begint is het moeilijk stoppen
je kan dus beter gewoon niet beginnen Pling

(ben zelf wel een roker Bloos )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:54

nickyu schreef:
ben niet verder gekomen dan de openings post

1 sigaret is al slecht
maar de pil ook en vet eten ook en en en en
zucht

punt bij roken .. als je eenmaal begint is het moeilijk stoppen
je kan dus beter gewoon niet beginnen Pling

(ben zelf wel een roker Bloos )

Dat had ik verwacht, toen je de pil ook en vet eten ook bij haalde, echt typerend zonder slecht te bedoelen

Ben het met je eens gewoon niet beginnen Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:04

Prinslover schreef:
Redrumfox schreef:
Ik vind het gigantisch veel.. ik rook er maar een paar per week en voel me dán al schuldig. Ik word al misselijk als ik er aan denk; 20 sigaretten per week: wát een afval gooi jij in je lichaam zeg. Jeetje..

Dit vind ik echt een beetje een stomme opmerking ROFL . Je rookt zelf ook en of het nu minder is of niet, dan gooi je zelf ook afval in je lichaam hoor Huilen van het lachen

OT: Ja, het is slecht. Want roken is sowieso slecht.... Probeer iig vooral niet meer als dat te gaan roken!! En het liefst te stoppen. Al weet ik hoe moeilijk dat wel niet is....

Ja dat zal best, maar ik ben keihard bezig met stoppen en dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag. Dat kan je van het merendeel in dit topic niet zeggen, die zijn er allemaal blijkbaar heel trots op dat ze hun lichaam vol met troep gooien, we zullen zien we er uiteindelijk het laatst lacht. Want dan ben ik degene die gezond is, een volle portemonnee heeft en niet verantwoordelijk is voor andermans gezondheidsproblemen (meerokers). Dat kunnen we van jullie dan niet zeggen. Jullie kunnen mij nu wel allemaal uitlachen en belachelijk maken om mijn mening, maar ik ben wel degene die hier verstandig is en om haar en andermans gezondheid denkt. Want ik zeg dit echt niet allemaal om mijn gelijk te halen, ik wil andere mensen overtuigen maar als me dat niet in dank wordt afgenomen is dat niet mijn probleem: zoek het maar lekker zelf uit. Lachen

Ik laat me hier niet meer zien, als ik op zó'n manier mijn mening moet verdedigen dan hoeft het voor mij ook niet meer. Ik probeer mensen te behoeden maar ik word alleen maar voor gek gezet en zo respectloos wil ik niet behandeld worden.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:07

Nou nou, dat valt nou ook nog wel weer mee hoor. In mijn geval vond ik jouw mening er alleen op deze manier érnstig krom staan. Maar om nou te zeggen dat ik iemand heb gezien die jou echt voor gek zette? Dat vind ik wel meevallen eigenlijk.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:14

Citaat:
Ja dat zal best, maar ik ben keihard bezig met stoppen en dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag. Dat kan je van het merendeel in dit topic niet zeggen, die zijn er allemaal blijkbaar heel trots op dat ze hun lichaam vol met troep gooien, we zullen zien we er uiteindelijk het laatst lacht. Want dan ben ik degene die gezond is, een volle portemonnee heeft en niet verantwoordelijk is voor andermans gezondheidsproblemen (meerokers). Dat kunnen we van jullie dan niet zeggen. Jullie kunnen mij nu wel allemaal uitlachen en belachelijk maken om mijn mening, maar ik ben wel degene die hier verstandig is en om haar en andermans gezondheid denkt. Want ik zeg dit echt niet allemaal om mijn gelijk te halen, ik wil andere mensen overtuigen maar als me dat niet in dank wordt afgenomen is dat niet mijn probleem: zoek het maar lekker zelf uit. Lachen

Ik laat me hier niet meer zien, als ik op zó'n manier mijn mening moet verdedigen dan hoeft het voor mij ook niet meer. Ik probeer mensen te behoeden maar ik word alleen maar voor gek gezet en zo respectloos wil ik niet behandeld worden.

Dat gaat prima van de een op de andere dag, dat heb ik zelf ook gedaan en rook nu nog steeds niet Haha! .Maar vindt het wel een beetje schijnheilig van je om te zeggen dat de rokers trots zijn dat ze hun licham vergiftigen terwijl je zelf ook nog steeds rookt, het feit dat je aan het minderen bent om te gaan stoppen geeft nog geen reden om beter voor te doen.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 19-04-08 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:17

hm.. ik ben ook weer begonnen met roken,
inmiddels alweer anderhalf jaar geleden Nagelbijten / Gniffelen

daarvoor twee jaar er af geweest.
en daar weer voor best lang gerookt.

ik leef nog steeds in de veronderstelling dat het roken tijdelijk is,
dus dat ik zo weer stop.. maar ja ik wordt mega zenuwachtig als ik langer dan een halve dag niet rook.

dit topic werkt wel motiverend, het ís ook slecht,
en het kost ook veel geld.

misschien (hopelijk) ga ik met mezelf een dealtje sluiten, stoppen met roken, en dan elke week tien euro (wat het roken anders kostte) apart zetten, daar écht niet aankomen,
en pas over twee jaar aanbreken, volgens mijn planning kunnen we dan weer een pony onderhouden, dus in feite spaar ik dan voor de pony, ipv dat ik het wegrook.
zou wel veel verstandiger zijn he.

maar ja, die eerst weken, dráma.
en ik ben bang om aan te komen No Cheer

maar ja, wat is erger, aankomen, of zo ongezond leven door te roken..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:21

Ik rook 20 sigaretten op een dag en voel er goed bij. Er zijn zoveel dingen wat slecht voor je zijn.....................

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:21

oOoKellyoOo schreef:
Ik rook 20 sigaretten op een dag en voel er goed bij. Er zijn zoveel dingen wat slecht voor je zijn.....................

Zoals wat? Veel slechter dan klasse A kan je niet zitten hoor ze werken niet met plusjes Clown

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:24

oeff, 20 op een dag oOoKellyoOo
dat is bijna 1 per uur, dan te bedenken dat je zo'n 8 uur slaapt is het wel meer dan 1 per uur Nagelbijten / Gniffelen
naahhh, ik begin er niet aan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:26

Ik vind het goed van jezelf als je jezelf een soort grens oplegt: 1 pakje per week roken. Je kunt ook zeggen ik stop, het dan 2 dagen volhouden en daarna weer 3x zo hard inhalen.

Het werkt bij iedereen anders. Als jij je gewoon bij dat ene pakje per week houdt vindt ik het knap.. en als je dat dan een maand vol houdt zonder smokkelen overgaan op (max!) een pakje per 10 dagen, of per 14 dagen. Denk dat het wel een redelijk effectieve manier is om te stoppen.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:27

oOoKellyoOo schreef:

Ik hoop voor je dat je dat over 15 jaar nog kunt zeggen...........Zoals je weet duurt het even voor je longkanker ontwikkelt Sigaar

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:35

Redrumfox schreef:
Ja dat zal best, maar ik ben keihard bezig met stoppen en dat gaat niet zomaar van de ene op de andere dag.

Niet? Ben toch echt van ongeveer een pakje per dag naar niks gegaan hoor Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:36

20 sigaretten in de week vidn ik niet veel, de gemiddelde roker stookt
een pakkie per dag weg, en overal waar té voor staat is slecht,
nou kijk naar het gemiddelde......gewoon lekker blijven genieten
van je sigaretjes hoor Wendy_x Knipoog Zou me dr zeker niet druk om maken
trek je vooral niets van de massa hysterie aan die momenteel heerst.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:37

Chiqa schreef:
20 sigaretten in de week vidn ik niet veel, de gemiddelde roker stookt
een pakkie per dag weg, en overal waar té voor staat is slecht,
nou kijk naar het gemiddelde......gewoon lekker blijven genieten
van je sigaretjes hoor Wendy_x Knipoog Zou me dr zeker niet druk om maken
trek je vooral niets van de massa hysterie aan die momenteel heerst.

Ja inderdaad, al de wetenschappelijke onderzoeken van nu en 30 jaar terug zijn gewoon gefantaseerd om de stoute burgers angst aan te jagen.
Het is een harde wereld daarbuiten Lachen

Dat de palliatieve vol ligt met mensen die longkanker hebben waar 90 procent rokers zijn is ook puur toeval? Maar dat is toch het gevaar

stel hypothetisch (veronderstellen) gezien ts ontwikkeld binnen vijftien jaar lonkanker, en we zitten hier allemaal nog op bokt. We lezen haar topic. Ga je dan niet spijt krijgen dat je gezegd hebt geniet er maar lekker van. Vind dat toch allemaal erg gevaarlijk hoor
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-04-08 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:49

Wat een reacties in dit topic zeg.. Huilen van het lachen 'jij krijgt lekker longkanker, nananananaaaa'

Als je écht wilt stoppen is dat gewoon erg moeilijk, maar om dan te zeggen dat mensen die roken meteen meer rimpels krijgen is onzin. Natuurlijk is de kans groter, maar mijn moeder rookt al 30 jaar en ik vind dat ze nog een mooi gezicht heeft met weinig rimpels.. Vooral als je haar vergelijkt met iemand van dezelfde leeftijd die niét rookt, dan heeft zij alsnog minder rimpels.. Ik zou me er daar ook niet zo om druk maken.

Ik ga haar ook niet pushen om te stoppen, ze is gewoon echt verslaafd en sommige mensen hier moeten elkaar gewoon eens accepteren.. Je rookt niet of je rookt wel, slecht is het in iedergeval wel.

Vind het ook erg gemeen om te zeggen 'ik ben over 30 jaar tenminste niet gerimpeld, lelijk en oud en heb dan ook geen longkanker' voor zulke mensen die dat zeggen gun ik nog heel wat slechters.. Jeetje, accepteer elkaar gewoon.. Stoppen met roken is voor sommige mensen harstikke moeilijk, laat ze dan lekker. Ze weten zelf ok de consequenties wel. Lachen En als je er last van hebt, gewoon zeggen.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:32

Wat een bombarie in dit topic Nagelbijten / Gniffelen !!

Nee hoor meid, 20 sigatjes is helemaal niet veel. Ik rook zelf ongeveer 2 pakjes in de week.
Roken is dan wel niet goed voor je, maar er zijn zoveel dingen in het leven niet goed. Gewoon lekker van je sigaretje genieten!!