Zwanger??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: Zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:38

Meiden, geen gestress over de MAP 1 pil of 2 pillen!! Knipoog
Er is namelijk een Norlevo 0.75 in de handel, daar moet je er 2 van slikken.
En een Norlevo 1.5, en daar moet je er 1 van slikken! Lachen Het ligt er maar net aan welke de apotheek besteld en op voorraad heeft.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:16

mijn eerste punt:

ik vind het nog goed van de TS dat de een MAP heeft gehaald, hoeveel van jullie doen dat ook als jullie de pil 1 keer vergeten????
Ik ben van mezelf ook consequent hierin, maar ken zó veel mensen die erg laks met de pil omgaan en hem rustig veel te laat innemen.

punt 2:

als je test al positief heeft uitgewezen dan is er geen uitsluiting meer. de test kan alleen eenfout antwoord geven in de zin dat hij negatief zegt maar je blijkt toch zwanger te zijn. ( heeft met de hoeveelheid hormonen te maken)
ik zou als ik jou was langs de dokter gaan.

denk ook goed wat je verder met deze jongen wil. kan je hem vertrouwen? hij is al eens weggelopen bij je. denk logisch en objectief na, heel veel sterkte!

succes meid!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:17

Heb je de test al gedaan?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:27

Ben ook erg benieuwd naar de test?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:46

ik kan me ook voorstellen dat ze dat voor zichzelf houdt...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:53

ikenindi schreef:
ik kan me ook voorstellen dat ze dat voor zichzelf houdt...

ja..
als de test negatief zou zijn zou ik het in haar geval wel hier melden..
als hij positief zou zijn....zou ik voorlopig niet meer aan bokt toe komen...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:33

[LZP] > [MW]

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:25

@ Hoepsie: Prachtig verwoord! Hier ben ik het helemaal mee eens.. Afgod

Ben nu wel erg benieuwd geworden TS.. Ik duim voor je..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:16

Heb alles doorgelezen... Ben nu ook wel heel benieuwd wat de uitslag is.

@TS; Iemand verwoorde het heel goed.... Maak je eigen beslissing, doe je eigen dinge en niet wat een ander zou doen die niet in jouw schoenen staat......

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:23

Silence schreef:
Oke, ik had wat sprecifieker moeten zijn.
Ik bedoel dan....dat ik mensen zoals de TS dan later ook niet echt een kindje gun.
Als je nu zo makkelijk praat over het weghalen van je kindje...kan er dan ooit wel echte kinderliefde zijn.

Dit vind ik toch wel heel ver gaan, ik denk dat dit wel voor kinderliefde spreekt, omdat zij haar kind een goed en stabiel leven wil gunnen, en zij er ook volop klaar voor wil zijn.

En ik denk dat het idd niet zomaar ' vermoorden en een nieuwe maken' is, het is zeker niet gemakkelijk om een een abortus te laten plegen denk ik, omdat je je toch op een of andere manier schuldig voelt, maar deze reactieshelpen haar zeker niet, dat vindt ik echt jammer

TS; eel succes met de test, laat je beslissing idd niet beinvloeden door een aantal enkelingen op bokt, jij weet zelf wat je wilt in je eigen toekomst, veel succes Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:47

Jessol schreef:
TS; veel succes met de test, laat je beslissing idd niet beinvloeden door een aantal enkelingen op bokt, jij weet zelf wat je wilt in je eigen toekomst, veel succes Lachen

Helemaal mee eens, doe wat jij denkt dat het beste is, het is nog altijd jou leven, en niemand kan daar voor jou over beslissen. Ik hoop voor je dat je deze moeilijke keuze niet hoeft te maken, en dat blijkt dat je niet zwanger bent. Mocht je het wel zijn, is het aan jou om een beslissing te nemen, en daar wil ik je heel veel sterkte bij wensen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:51

weet je wat ik zo stekend vind?
dit soort topics rijzen hier als paddestoelen uit de grond...
vind ik érg spijtig voor de mensen die al 5 jaar bezig zijn om kinderen te krijgen, maar die het niet wil lukken...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:53

DvdKloof schreef:
niet allemaal zo bot reageren hoor!

een abortus pil is echt geen pretje! mijn schoonzus heeft m gehad en dan ben je dus 10 weken achtereen hard aan het bloeden(erger dan bij je mestruatie) en je wordt er echt ziek van!
je kan als de test positief is je kind ook geboren laten worden en laten adopteren?

maargoed,
bij mijn pil(diane) is dat als ik 1 x de pil vergeet ik m gewoon door moet slikken, heb ook wel eens seks gehad en 1 x de pil vergeten, nix aan de hand.
ook geen positieve zwangerschap test..

maar in jou geval zou ik t tog wel ff doen Knipoog

suc6 ermee!

daar zou ik maar mee oppassen, dat dacht ik ook tot ik niet meer ongesteld werd en ben inderdaad vaker de pil vergeten en gewoon ongesteld geworden totdat ik het dus niet meer werd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:56

Liezel1 schreef:
vind ik érg spijtig voor de mensen die al 5 jaar bezig zijn om kinderen te krijgen, maar die het niet wil lukken...

In minimaal de helft van dit soort topics gaat het niet eens om het wel of niet zwanger zijn maar om de aandachttrekkerij. Ik dacht dat er een FAQ gemaakt was zodat dit soort topics niet meer nodig waren/minder zouden worden.

En dit soort topics stekend, dat vind ik wel meevallen. Ze kunnen er voor kiezen dit niet te lezen en sowiezo worden ze overal met zwangere mensen geconfronteerd, al dan niet gewenst, en niet alleen op bokt.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:57

Kanelly schreef:
Sorry Silence, maar waarom moet altijd maar weer die opmerking 'er zijn mensen die alles op alles zetten voor een kindje' etc. etc.
Moeten degenen met een ongewenste zwangerschap het kind dan maar houden, omdat er mensen zijn die geen kind kunnen krijgen?
Beetje rare manier van compensatiedrang vind ik.

Oké het is niet slim geweest van de TS, dat klopt. Ze had een condoom moeten gebruiken of gewoon even geen sex.
Dat heeft ze niet gedaan, moet ze dan maar als 'eigen schuld dikke bult' het kind gaan houden? Dat lijkt me nou niet de perfecte reden om aan kinderen te beginnen.

TS, als ik jou was zou ik meteen een test halen. Je zit nu in spanning vanwege je uitblijvende menstruatie en juist door die spanning, kan je menstruatie uitblijven Lachen Als je een test haalt, weet je meteen waar je aan toe bent en loopt je jezelf ook niet gek te maken. Succes!

ik ben het eens met dat ze erg makkelijk is over abortus als je de verantwoording kan dragen om met iemand sex te hebben moet je ook de verantwoording van de gevolgen kunnen dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:18

Ho..., dát heb ik nergens gezegd!
En als je de verantwoording kan dragen om met iemand sex te hebben, moet je ook de verantwoording van de gevolgen dragen?
Nou lekker dan...

Ik ben oud en wijs genoeg om sex te hebben, maar ik wil ábsoluut geen kinderen. Moet ik dan maar aan onthouding gaan doen? Nee, ik gebruik anticonceptie, maar geen enkele anticonceptiemethode is 100% veilig.
Mocht ik nu toch door de pil heen zwanger raken, tja dan kies is voor abortus. Een kindje is bij mij niet gewenst, dus dan is het ook maar beter voor het kindje dat het er niet komt.

Ik heb nergens gezegd dat de TS erg makkelijk over abortus denkt en veroordeel het nergens. Ik zou namelijk exact dezelfde keuze maken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:48

Liezel1 schreef:

Het is wel iets wat ook buiten bokt gebeurt, als je probeert zwanger te worden (al jaren) dan kan je je niet afsluiten voor mensen die wel zwanger worden.
Zo gaat het nou eenmaal in het leven..

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:13

ik bedoel meer dat als je sex kan hebben, je dus voor goede anticonceptie moet zorgen wil je niet zwanger worden.
als je het toch word vind ik het heel makkelijk gezegd dan haal ik het weg, alsof het er niet is....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:05

Liezel1 schreef:

Tuurlijk is dat spijtig, maar als je het van de andere kant bekijkt.. Mensen die wel een abortus hebben ondergaan (mét een goede reden) en dan dit soort reacties lezen van mensen die ontzettend tegen abortus zijn.. Nou, ik spreek uit ervaring, en dat is echt niet fijn om te lezen hoor..

@TS: weet je al meer?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:10

ik ben niet tegen abortus, ik vind dat een vrouw zelf de keus moet hebben....
wie ben ik om daarover te gaan oordelen... elke situatie is anders en als buitenstaander weet je niet hoe de situatie is...

wat ik hiermee wilde zeggen is dat (jonge) meiden aan sex doen, zónder goed over de gevolgen na te denken.... en dát vind ik zo stekend....
Bokt staat er vol mee, de topics "ben ik zwanger?" rijzen hier als paddestoelen uit de grond...
ik vraag me toch écht af of dat tegenwoordig de moraal is....

ik ben zelf 23, heb al een hele poos een vaste vriend en we houden natuurlijk niet alleen maar elkaars handje vast...
maar als je aan sex doet, dan wéét je de risico's....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:19

@ Liezel1 Het was ook niet zo tegenover jou bedoeld hoor. Ik bedoel meer de reacties van bv. Silence..

Maar ik snap jou punt ook wel, en daar ben ik het mee eens.. Maar er zijn ook mensen die ongewenst zwangen raken terwijl ze wel gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, de pil bv is nooit helemaal 100% betrouwbaar.. Ik vind het een beetje jammer dat er gelijk vanuit word gegaan dat ze helemaal geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:54

@ Spohie; dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. Ook ik heb van de week een zwangerschapstest gedaan omdat ik dacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Mócht de test inderdaad positief uitvallen was het bij mij ook meteen abortus. Ik wil geen kind en kan het niet onderhouden ook. Dat wil alleen dus niet direct zeggen dat ik niet aan voorbehoedsmiddelen doe, ik heb nl een spiraaltje. Maar ook hierbij kán het gebeuren dat je tóch zwanger raakt.

Maris_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 16:35

Vanmorgen de test gehaald had namelijk last van mijn buik dus dacht het ergste.
Eerst met de paarden aan de gang geweest om dan vervolgens de test te gaan doen.
Tussendoor moest ik naar de wc wat natuurlijk heel normaal is, en wat zag ik?!?
Nou echt ik kon wel gillen van blijdschap ik was ongesteld!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Afgod
Ben zo blij dat is niet te beschrijven!
Voortaan vergeet ik geen dag de pil meer!

Maar echt iedereen bedankt voor de steun en reacties ookal waren sommige het niet met me eens, alsnog bedankt!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:40

hey meis,

Ik ben blij dat het je een hoop kopzorgen nu weer scheeld door dat je ongesteld bent geworden Haha!

En tjah van elke les leer je Knipoog

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:40

Maris_V schreef:
Vanmorgen de test gehaald had namelijk last van mijn buik dus dacht het ergste.
Eerst met de paarden aan de gang geweest om dan vervolgens de test te gaan doen.
Tussendoor moest ik naar de wc wat natuurlijk heel normaal is, en wat zag ik?!?
Nou echt ik kon wel gillen van blijdschap ik was ongesteld!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Afgod
Ben zo blij dat is niet te beschrijven!
Voortaan vergeet ik geen dag de pil meer!

Maar echt iedereen bedankt voor de steun en reacties ookal waren sommige het niet met me eens, alsnog bedankt!

heb je de test alsnog gedaan ?
ik zou het iig voor de zekerheid doen...sommige mensen die zwanger zijn worden evengoed nog ongesteld...( doorbraak bloedingen enz)