'verslaafd' aan labello

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'verslaafd' aan labello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:07

Maartje1990 schreef:
echt waar?? nou.. ik moet toevallig donderdag naar de dokter dus ik vraag het zelf voor de zekerheid even na, en ik ben al een beetje aan het minderen

Denk dat het wel meevalt, als ik dr op google vidn ik er niets over Knipoog en ik ben geen 5 jaar verslaafd, tel daar maar rustig 26 jaartjes bij op en ik heb totaal geen last van pigmentverlies Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:08

Ach zolang het maar een verslaving is aan lipbalsem, er zijn er veel erger. Haha! en het helpt tegen verveling

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:09

ik gebruik mijn labello altijd als gewoon 'lippenstift, of een lipcloss' hoe je het ook wilt zien. Vork
Ik heb die Pearl & Shine labello!
Komt een beetje een lichtroze tint op m'n lippen, vind het wel mooi. Kusje

Maar echtverslaafd.. Nee.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:13

Melanieetjuh schreef:
ik gebruik mijn labello altijd als gewoon 'lippenstift, of een lipcloss' hoe je het ook wilt zien. Vork

maar als je niet oppast wordt je wel verslaafd.
omdat het dus voeding geeft

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:14

en ik gebruik het ook al meer als 10jaar en heb nergens last wat met pigment te maken heeft dus zal best mee vallen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:14

hyawatta schreef:
Melanieetjuh schreef:

maar als je niet oppast wordt je wel verslaafd.
omdat het dus voeding geeft

Zou je denken?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:27

Maartje1990 schreef:
@ jennyxx: en je hebt nog steeds na 20 jaar gewone (gekleurde) lippen Haha!

Ja wel, ik ben echt het gedrocht van de Randstad Haha!

Nee hoor. Heb nog geheel normaal gekleurde lippen Clown

En de eerste 10 jaar van mijn 20 jarige verslaving heb ik labello zelf gebruikt Vork

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:47

Herkenbaar, join the club!
Ik kan al 6 jaar niet zonder, ik smeer zo'n 1 tot 4 keer per uur.. Verslijt een stick per 2 weken. Als ik alle lege sticks had verzameld...
Vergeten doe ik m ook nooit, het is een soort zesde zintuig bijna, zodra ik opsta/ergens heen loop voel ik of hij nog in mijn zak zit.
Het eerste wat ik doe als ik wakker wordt... juist

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:06

Ik weet niet of het al is gezegd, (ik las wel iets over pigment)
maar als je labello blijft smeren dan maken je lippen op een gegeven moment zelf geen vet/beschermingslaagje aan omdat jij die er aldoor op smeert. Als je dus na een tijdje even geen labello op doet, dan worden je lippen weer droog etc. en dan ga je dus wéér smeren en zo hou je dus nooit op. Vork

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:09

Ik gebruik het wel maar ben er niet verslaafd aan, vind het gewoon lekker om zachte lippen te hebben. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:25

maar sowieso maken je lippen toch vrijwel geen vet aan?
Je lippen zijn zo dun,de huid is zo dun...anders dan bijvoorbeeld je gezicht.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je zonder labello zou kunnen.
Zoals mijn vriend,dat is echt geen smeerder,maar zonder labello heeft hij wel zijn lippen kapot met velletjes...elke avond smeert hij even wat op.
ofwel,ik denk dat af en toe smeren sowieso nodig is,en ach,de een smeert wat meer dan de ander.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:19

Anoniem schreef:
maar sowieso maken je lippen toch vrijwel geen vet aan?
Je lippen zijn zo dun,de huid is zo dun...anders dan bijvoorbeeld je gezicht.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je zonder labello zou kunnen.
Zoals mijn vriend,dat is echt geen smeerder,maar zonder labello heeft hij wel zijn lippen kapot met velletjes...elke avond smeert hij even wat op.
ofwel,ik denk dat af en toe smeren sowieso nodig is,en ach,de een smeert wat meer dan de ander.

Het kan heus geen kwaad om je lippen eens te helpen met een beetje labello
(bijvoorbeeld in de winter, dan zijn ze sneller droog)
Maar als je non-stop aan het smeren bent, zijn je lippen zonder labello altijd droog (omdat het labello de taak heeft overgenomen om een beschermlaagje aan te maken) en dan blijf je dus smeren.

Ik bedoel ook niet echt vet, maar eerder een beschermlaagje wat je lippen aanmaakt Knipoog

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:24

Sterker nog, je kan overgevoelig raken voor Labello.....

Ik dus, ook jaren gesmeerd en gesmeerd en gesmeerd. Tot ik opeens koortszweren kreeg die niet te behelpen waren met Zovirax. Uiteindelijk is daar dus uitgekomen dat ik allergisch ben voor Labello. 1 keer opsmeren betekent ook echt voor mij dat ik grote kans heb op een koortslip. Nu ben ik ook allergisch voor Zovirax geworden, dus tel uit mijn winst.

Als ik smeer, smeer ik pure vaseline en dan alleen in de ochtend en in de avond, niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:34

maaikemuis schreef:
Uiteindelijk is daar dus uitgekomen dat ik allergisch ben voor Labello.

Dat lijtk me vrij uitzonderlijk, nog nooooit van gehoort (net als dat pigmentverlies waar ook niet meer op terug gekomen is) allergisch worden voor iets kan altijd natuurlijk maar dat zal geen regel zijn als je verslaafd er aan bent.
maaikemuis schreef:
Nu ben ik ook allergisch voor Zovirax geworden, dus tel uit mijn winst.

Gelukkig zijn dr nog 1000 en een producten, dus dat is ook weer niet zo'n onoverkomelijk probleem.
Bv L-lysine. Krijg je noooit geen koortsuitslag meer.
(Nu niet denken wat kletst dat mens nu, ik kreeg het over mn hele gezicht hoor en voornamelijk IN mn oog dus kans op blindheid)
Slik nu L=lycine heb al een jaar geen plek meer gekregen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:37

Zit daar aciclovir in?

En ja, geloof het of niet. Ik ben allergisch voor Labello geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:44

Nee L-lycine is een voedingssupplement heeft niets met smeerseltjes te maken. En als ik het al een jaar niet heb gekregen is aciclovir ook een beejte overbodig.
http://www.bloem.net/show_product.php?ARTIKEL_ID=220
Maar dr zijn ook wat topics over geweest maar goed ga nu off topic

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:51

ik ben ook schuldig aan de verslaving! Haha!
ik gebruik geen labello,maar blistex,iedere ochtend al heel wat jaartjes!
als ik zonder de deur uit ga,sta ik buiten en mis het metteen,loop dan ook terug om het alsnog op te doen,verder laat ik het thuis anders blijf ik smeren!soms kan ik het niet laten,om het bij de benzine pomp te kopen!voor onderweg Bloos

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:57

hier ook een zeer erge labello-verslaafde, ik KAN gewoon niet zonder, ik ga de deur niet uit zonder labello anders word ik gek als het er niet meer op zit, het is zelfs zo erg dat als ik bij mijn vriend ga slapen ik de megagrote pot vaseline meeneem en die naast het bed zet zodat ik kan smeren als mijn lippen weer droog zijn. best wel erg maar ik zou niet weten hoe je er vanaf komt

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:08

Bij Oprah Bloos was overigens laatst een fabrikant van een lippenbalsem uit Amerika. Oprah zei dat er inderdaad iets verslavends in zit. De fabrikant beaamde dat, maar lachte het een beetje weg en zei dat het niet zo erg was als drugs.

Er zal wel een stofje inzitten waar je lippen aan wennen, het zelf misschien niet meer aanmaakt en niet meer zonder kan oid..

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:56

Nou ik kan niet zonder, aan mij verdienen ze wel geld haha. Ik vind het fijn als ik labello op heb Bloos . Alhoewel ik wel merk dat het de laatste tijd mindert of dat ik er minder vaak aan denk. Maar de momenten zijn er wel dat ik denk: hmm wat zal ik doen? Oh Labello *helder moment*.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 00:56

Jennyxx schreef:
Bij Oprah Bloos was overigens laatst een fabrikant van een lippenbalsem uit Amerika. Oprah zei dat er inderdaad iets verslavends in zit. De fabrikant beaamde dat, maar lachte het een beetje weg en zei dat het niet zo erg was als drugs.

Er zal wel een stofje inzitten waar je lippen aan wennen, het zelf misschien niet meer aanmaakt en niet meer zonder kan oid..

Ik heb dat vandaag ergens anders gelezen dat er idd iets verslavends in labello zit.

Als ik het smeer raak ik er ook aan verslaafd dus voor mij geen labello meer.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 01:01

Jennyxx schreef:

Dat zou best kunnen maar het aanvullen van vet op de lippen werkt zowiezo al verslavend, met stofje of niet. Knipoog Je kunt aan ieder willekeurig lipsmeerseltje verslaafd raken, gewoon omdat je lippen 'lui' worden en zelf geen 'verzorgingsstoffen/vetstoffen' meer gaan aanmaken en dus afhankelijk worden van een externe 'voeder'.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 01:41

ook ik heb laatst iets gelezen over hoe slecht labello wel niet voor je is
schijnt idd de taak over te nemen en je raakt dan "verslaafd"

het is bewezen dat je lippen helpen niet erg is maar niet te vaak en het liefst een creme met vitamine E erin Knipoog
die zorgt namelijk weer dat jouw lichaam het goede vochtbalans zelf weer over gaat nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:40

Je moet nooit teveel met lip balsem aan de slag gaan, je lippen gaan er dan inderdaad aan wennen, waardoor je straks om de seconde blijft smeren.

Zo zei de dokter tegen mij dat Purol ECHT funest voor je lippen is, omdat het iets bevat waardoor het erger word. Ik had namelijk een koorts lip gehad, en mocht dat er NOOIT meer opsmeren..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 13:19

Nu was ik gister bij de dokter, ben ik het vergeten te vragen Vork nu heb ik trouwens wel blistex gekocht, en probeer het zo weinig mogelijk te gebruiken en het lukt ook aardig zonder met knalrode en pijnlijke lippen rond te lopen!

volgens mij zit daar trouwens inderdaad vitamine E in