Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Ik denk dat je dat soort cafe's inderdaad meer in Belgie ziet dan in Nederland.
mirgino schreef:ik ben ook een roker, en idd we gaan wel uit maar blijven niet lang![]()
in een restaurant is het fijn dat je lekker kunt eten zonder dat er gerookt word naast je.
en ik moet wel lachen om diegene die d`r haar 12 x moet wassen om het weer fris te laten ruiken of 3 x
over overdrijven geproken
![]()
ik was mijn haar 1x met een lekkere shampoo en het ruikt weer fris,waar was jij jouw haar mee dan?
en we zullen wel zien hoe het gaat lopen,wij roken thuis ook al jaren niet meer binnen vanwege ons kind.
en tijdens een etentje of een borrel kunnen we heus wel een paar uurtjes zonder,alleen willen we dat niet omdat het lekker iseen peuk tussendoor
mirgino schreef:MarvanTom schreef:
Bier?!? Is goed voor de glans en volume!![]()
Geen persoonlijke aanval hoor!
Ik vind dat rookverbod nu al niets...
Ik ga 1 x in de maand ff lekker weg en wil gewoon mijn ding dan kunnen doen. En daar hoort een sigaretje dan ook bij.
ik rook nu zo`n 30 jaar, en heb nog nooit zo`n heisa meegemaakt als de laatste paar jaar![]()
bij onze vrienden [ die ook kinderen hebben] word gewoon gerookt,daar staat standaard de deur open.
maar thuis met ons allergisch kind doen we dat niet.
en ze komen toch wel ,we roken hier dan ook buiten onder het afdak![]()
en biershampoo is ook lekker en ook dan is 1x wassen genoeg![]()
ankem schreef:Volgens mij heeft ontstaan van deze regel echt niet alleen te maken met de bezoekers. Volgens mij is het een gevolg van arboregels voor het personeel.
Apple schreef:Prima, dat rookverbod in de kroeg.
Ik denk dat dit weinig uit gaat maken voor de omzet van cafe's en restaurants. Het is even wennen voor het publiek, maar als mensen gewend zijn dan is er niets meer aan de hand.
In naastgelegen landen waar je niet meer mag roken in cafe's en restaurants is dit ook gewoon goed gegaan. Niets te merken van omzetdaling of terug lopende bezoekersaantallen.
VivaLaVida schreef:Tja het is wel waar ik bang voor ben ja.
Maar ik vind het wel een goede regel opzich (nouja, goed, ik baal er natuurlijk van maar het is wel eerlijker)
Apple schreef:Prima, dat rookverbod in de kroeg.
Ik denk dat dit weinig uit gaat maken voor de omzet van cafe's en restaurants. Het is even wennen voor het publiek, maar als mensen gewend zijn dan is er niets meer aan de hand.
In naastgelegen landen waar je niet meer mag roken in cafe's en restaurants is dit ook gewoon goed gegaan. Niets te merken van omzetdaling of terug lopende bezoekersaantallen.
Jethafa schreef:Maar ik vraag me toch af, zouden minder mensen hierdoor gaan roken of mensen hierdoor stoppen met roken? Ik zou denk ik wel een extra reden hebben om niet te roken. Maar ja, als al je vrienden buiten even een peuk gaan doen, dan ga je toch ook mee, of je nou binnen staat of buiten.
Maar wat denken de rokers?
Jethafa schreef:Maar wat denken de rokers?
MoonChloe schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het vergaat met Melkweg en met bepaalde kroegjes waar ik altijd heen ga.
Melkweg zit al in fianciele problemen en bijna alle bezoekers die daar komen roken.
Nou ja dan maar gewoon thuis feesten of bij vrienden
Pellie schreef:MoonChloe schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het vergaat met Melkweg en met bepaalde kroegjes waar ik altijd heen ga.
Melkweg zit al in fianciele problemen en bijna alle bezoekers die daar komen roken.
Nou ja dan maar gewoon thuis feesten of bij vrienden
neu, dat was een verdraaide waarheid die de media in het land heeft gestrooid... er is later nog een rectificatie over geweest.
maar ik zelf vind het niet prettig dat er een verbod komt, ik hou wel van een peukje bij mijn borrel![]()
gelukkig kan ik nog naar genoeg feestjes waar dit verbod vierkant wordt uitgelachen.