Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:wat je kan eten zonder er dik van te worden: bleekselderij. Dat is het enige wat je non stop kan eten, en waarmee je toch afvalt. Is het gezond? Nee.
Er zijn maar weinig dieten die je snel zullen helpen en dan ook lang helpen. Je kan beter langzaam en opbouwend afvallen, ongeveer een halve kilo per week, dan 6 kg in de eerste twee weken.
Dat is ECHT heel slecht, of het nu vocht is of niet. Het heeft wel degelijk met een crashdieet te maken. Een dieet dat de dietiste oid je voorschrijft zal je geen 6 kilo in 2 weken laten kwijtraken, tenzij er noodredenen zijn waardoor je wel zoveel af MOET vallen.
Zoek voor tussendoor vooral producten met weinig calorieën, en veel vezels, zodat je vol zit zonder er veel van aan te komen en kijk verder goed naar wat je dik maakt. Voedingscentrum.nl bevat hierover heel veel informatie.
Chubby schreef:Laat die pasta en rijstgerechten maar achterwege, dat zijn dikmakers. Met krieltjes en stoomaardappeltjes e.d. kun je ook snel klaar zijnDaarnaast mag je gerust méér eten: fruit tussendoor en een extra boterham..
doriangi schreef:Chubby schreef:Laat die pasta en rijstgerechten maar achterwege, dat zijn dikmakers. Met krieltjes en stoomaardappeltjes e.d. kun je ook snel klaar zijnDaarnaast mag je gerust méér eten: fruit tussendoor en een extra boterham..
Dat klopt inderdaad... Pasta ed zijn dikmakers, in mijn geval zelfs nog meer aangezien ik er allergisch voor ben.
Als ik één keertje een spaghetti eet, ben ik de dag erna 2 kg bij.
Ik doe nu een proteinendieet, slank je enorm snel van af zonder hongergevoel en in mijn geval goed voor m'n gezondheid ook...
Als ik eenmaal op gewicht ben, ga ik stilletjes aan terug wat meer voeding toelaten, maar pasta, rijst, aardappelen, koekjes, ed mogen zelden nog en dan laat ik het liever ineens.
Marigold schreef:als je jezelf aanleert om geen pasta, rijst of aardappels meer te eten,
kun je dan wel ooit weer normale maaltijden eten?
of heeft de hele wereld verkeerde eetgewoontes door elke dag aardappelen rijst of pasta te eten, en zouden we eigenlijk alleen fruit moeten eten zegmaar, en graan ofzo.
_Tessaa schreef:doriangi schreef:
Dat klopt inderdaad... Pasta ed zijn dikmakers, in mijn geval zelfs nog meer aangezien ik er allergisch voor ben.
Als ik één keertje een spaghetti eet, ben ik de dag erna 2 kg bij.
Ik doe nu een proteinendieet, slank je enorm snel van af zonder hongergevoel en in mijn geval goed voor m'n gezondheid ook...
Als ik eenmaal op gewicht ben, ga ik stilletjes aan terug wat meer voeding toelaten, maar pasta, rijst, aardappelen, koekjes, ed mogen zelden nog en dan laat ik het liever ineens.
Onzin..
Ten eerste kom je sowieso niet in 1 dag aan van een keer vet eten.
Bovendien is 2 kilogram gelijk aan 14000 calorieen,
dus ik weet niet hoeveel jij die dag dan wel niet hebt moeten eten.
Sterre schreef:Ik volg het Weight Watchers programma.
Je mag veel dingen eten en vooral ook genoeg eten.
Het werkt met een punten-systeem (alles wat je eet, heeft een bepaalt aantal punten en daarvan mag jij er per dag een bepaalde hoeveelheid van eten) en het werkt bij mij perfekt. Als je weet dat je bijv. op zat. een verjaardag hebt en wel graag een stuk taart wilt eten, kan je in de loop van de week alvast wat punten sparen zodat je toch afvalt.
Ik ben nu inmiddels 14 kg kwijt en moet er nog 5. Progamma is voor mij goed vol te houden.
bobbymp schreef:ik kan je atkins aanbevelen!!heb het zelf 2 maanden gedaan eervorig jaar en de kilo's vlogen eraf(en bleven eraf)alleen toen ik kanker kreeg en dus aan de prednison moest kwamen de kilo's er weer aan!![]()
ben nu nog niet aan het lijnen,want de prednison moet eerst nog wat uitwerken,maar er zijn al een paar kilo's af!!![]()
denk dat ik volgende week maar weer eens ga proberen.....
femmefatale1 schreef:Mijn man is in een maand zeker 10 kg afgevallen..
Hoe...??
Overdags heeft hij alleen Hero Fruitontbijt op, en 's avonds gewoon een warme maaltijd..
Fruitontbijt bevat weinig caloriën, en veel vezels en vitamines.. bovendien is het erg lekker..!
Voor ons de ideale manier om af te vallen..
benangelique schreef:ga allemaal eens praten met een dieetiste! er zal werkelijk geen 1 voedingsdeskundige zijn die aardappelen en pasta van het weekmenu haalt omdat het dikmakers zouden zijn!