Een snel werkend dieet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Een snel werkend dieet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:33

Laat die pasta en rijstgerechten maar achterwege, dat zijn dikmakers. Met krieltjes en stoomaardappeltjes e.d. kun je ook snel klaar zijn Knipoog Daarnaast mag je gerust méér eten: fruit tussendoor en een extra boterham..

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:34

Brrrrr marmite! Verkopen ze dat in NL ook? Haha!
Ik heb het ooit eens geproefd bij een vriendin toen ik op vakantie was in Engeland, bah! Zoiets vies had ik nog nooit gegeten!
Ik werd er echt misselijk van en heb het dan maar spontaan uitgespuwd... Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:34

secricible schreef:
wat je kan eten zonder er dik van te worden: bleekselderij. Dat is het enige wat je non stop kan eten, en waarmee je toch afvalt. Is het gezond? Nee.
Er zijn maar weinig dieten die je snel zullen helpen en dan ook lang helpen. Je kan beter langzaam en opbouwend afvallen, ongeveer een halve kilo per week, dan 6 kg in de eerste twee weken.
Dat is ECHT heel slecht, of het nu vocht is of niet. Het heeft wel degelijk met een crashdieet te maken. Een dieet dat de dietiste oid je voorschrijft zal je geen 6 kilo in 2 weken laten kwijtraken, tenzij er noodredenen zijn waardoor je wel zoveel af MOET vallen.

Zoek voor tussendoor vooral producten met weinig calorieën, en veel vezels, zodat je vol zit zonder er veel van aan te komen en kijk verder goed naar wat je dik maakt. Voedingscentrum.nl bevat hierover heel veel informatie.

Zal ik je vertellen waarom? Bleekselderij is de grootste vochtafdrijver die er is. Geen wonder dat je dan afvalt.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:37

Chubby schreef:
Laat die pasta en rijstgerechten maar achterwege, dat zijn dikmakers. Met krieltjes en stoomaardappeltjes e.d. kun je ook snel klaar zijn Knipoog Daarnaast mag je gerust méér eten: fruit tussendoor en een extra boterham..

Dat klopt inderdaad... Pasta ed zijn dikmakers, in mijn geval zelfs nog meer aangezien ik er allergisch voor ben.
Als ik één keertje een spaghetti eet, ben ik de dag erna 2 kg bij.
Ik doe nu een proteinendieet, slank je enorm snel van af zonder hongergevoel en in mijn geval goed voor m'n gezondheid ook...
Als ik eenmaal op gewicht ben, ga ik stilletjes aan terug wat meer voeding toelaten, maar pasta, rijst, aardappelen, koekjes, ed mogen zelden nog en dan laat ik het liever ineens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:37

wat een ongezonde dingen die hier voorbijkomen. Als je zo begint kun je beter lintwormdieet of salmonella dieet doen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:41

Omeletten bakken???
Ik heb 2 boeken van Sonja en alleen in het boek Gezond genieten ben ik het 1 keer tegengekomen.

Marmite word gewoon verkocht in NL Ja

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:06

Tja ach daar een een erg lage bloeddruk heb hou ik ernorm van zout ( ja dat is slecht, I Know...) koppel daaraan een 2 jaar relatie met een engelsman en je gaat marmite vanzelf lekker vinden Tong uitsteken

Ik weet dat pasta slecht is.. rijst twijfel ik over.. eet ook niet echt grote porties en als ik rijst zeg dan is het meestal thais en dus veel groentes en haast geen vet

Hmm misschien was dat uit het south beach boek van mijn ouders dan maar al met al zijn al deze dingen veel meer werk dan wat ik nu eet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:28

doriangi schreef:
Chubby schreef:

Dat klopt inderdaad... Pasta ed zijn dikmakers, in mijn geval zelfs nog meer aangezien ik er allergisch voor ben.
Ik doe nu een proteinendieet, slank je enorm snel van af zonder hongergevoel en in mijn geval goed voor m'n gezondheid ook...
Als ik eenmaal op gewicht ben, ga ik stilletjes aan terug wat meer voeding toelaten, maar pasta, rijst, aardappelen, koekjes, ed mogen zelden nog en dan laat ik het liever ineens.

Onzin..
Ten eerste kom je sowieso niet in 1 dag aan van een keer vet eten.
Bovendien is 2 kilogram gelijk aan 14000 calorieen,
dus ik weet niet hoeveel jij die dag dan wel niet hebt moeten eten. Huilen van het lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:37

pasta en rijst zijn geen dikmakers; het zijn de sauzen die erbij gepresenteerd worden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:40

Inderdaad Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:03

pasta zit veel koolhydraten in, en saus erbij is meestal veel gezonder dan de pasta

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:19

als je jezelf aanleert om geen pasta, rijst of aardappels meer te eten,
kun je dan wel ooit weer normale maaltijden eten?
of heeft de hele wereld verkeerde eetgewoontes door elke dag aardappelen rijst of pasta te eten, en zouden we eigenlijk alleen fruit moeten eten zegmaar, en graan ofzo.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:22

Marigold schreef:
als je jezelf aanleert om geen pasta, rijst of aardappels meer te eten,
kun je dan wel ooit weer normale maaltijden eten?
of heeft de hele wereld verkeerde eetgewoontes door elke dag aardappelen rijst of pasta te eten, en zouden we eigenlijk alleen fruit moeten eten zegmaar, en graan ofzo.

Daar is tussen twee extreme nog altijd een matig gebruik Lachen maar aardappelen en pasta zijn gewoon tot de dikmaker soort

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:55

ga allemaal eens praten met een dieetiste! er zal werkelijk geen 1 voedingsdeskundige zijn die aardappelen en pasta van het weekmenu haalt omdat het dikmakers zouden zijn!
het is echt de manier van bereiden. Bovendien kan je altijd kiezen voor de gezondere soorten pasta; kies eens voor vokoren bijvoorbeeld!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:09

_Tessaa schreef:
doriangi schreef:

Onzin..
Ten eerste kom je sowieso niet in 1 dag aan van een keer vet eten.
Bovendien is 2 kilogram gelijk aan 14000 calorieen,
dus ik weet niet hoeveel jij die dag dan wel niet hebt moeten eten. Huilen van het lachen

Je zou het mssn eerst een keertje kunnen lezen... Ik ben allergisch aan pastas, rijst, aardappelen, ed.
Ik heb inderdaad al dagen gehad dat ik zoveel bijgekomen ben, het gaat er snel weer af, maar ik verteer het gewoon héél moeilijk en ik voel mezelf een uur na de maaltijd al opzwellen.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:40

ik heb niet heel het topic doorgelzen maar als je ipv iets lekkers nou rijstewafels meenemt naar je werk schiet je al op denk ik Lachen en genoeg water drinken!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:49

Of ontbijtkoek, of een speculaasje, of een sultana, of een liga evergreen...... of of of.
Er zijn zoveel dingen die je wel kunt nemen als tussendoortje.
Kijk maar even in het SB boek

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:55

Mijn man is in een maand zeker 10 kg afgevallen..
Hoe...??

Overdags heeft hij alleen Hero Fruitontbijt op, en 's avonds gewoon een warme maaltijd..
Fruitontbijt bevat weinig caloriën, en veel vezels en vitamines.. bovendien is het erg lekker..!
Voor ons de ideale manier om af te vallen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:06

In mijn ogen ben je dan ongezond bezig hoor, FF1 Scheve mond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:24

FF1, dat is echt ontzettend ongezond! dadelijk is hij op zijn streefgewicht en dan? dan gaat hij weer gewoon eten, komt hij keihard aan en waarschijnlijk weer meer dan dat hij afgevallen is.
ga naar een dieetiste!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:32

Sterre schreef:
Ik volg het Weight Watchers programma.
Je mag veel dingen eten en vooral ook genoeg eten Knipoog .
Het werkt met een punten-systeem (alles wat je eet, heeft een bepaalt aantal punten en daarvan mag jij er per dag een bepaalde hoeveelheid van eten) en het werkt bij mij perfekt. Als je weet dat je bijv. op zat. een verjaardag hebt en wel graag een stuk taart wilt eten, kan je in de loop van de week alvast wat punten sparen zodat je toch afvalt.
Ik ben nu inmiddels 14 kg kwijt en moet er nog 5. Progamma is voor mij goed vol te houden Lachen .

Dit kost toch geld ??
kun je mij de link doorgeven Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:40

bobbymp schreef:
ik kan je atkins aanbevelen!!heb het zelf 2 maanden gedaan eervorig jaar en de kilo's vlogen eraf(en bleven eraf)alleen toen ik kanker kreeg en dus aan de prednison moest kwamen de kilo's er weer aan! Boos!
ben nu nog niet aan het lijnen,want de prednison moet eerst nog wat uitwerken,maar er zijn al een paar kilo's af!! Go jij! Go jij!
denk dat ik volgende week maar weer eens ga proberen.....

Wat houd het atkins precies in ?
Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:40

femmefatale1 schreef:
Mijn man is in een maand zeker 10 kg afgevallen..
Hoe...??

Overdags heeft hij alleen Hero Fruitontbijt op, en 's avonds gewoon een warme maaltijd..
Fruitontbijt bevat weinig caloriën, en veel vezels en vitamines.. bovendien is het erg lekker..!
Voor ons de ideale manier om af te vallen..

crashdieet!!
heeeel gezond, stop je ermee verval je weer in oude gewoontes en kom je dubbel zo snel aan Knipoog

volgens mij weet iedereen donders goed wat ie wel en niet moet eten.
3x per dag een maaltijd, 2x een tussendoortje en dan wel een gezonde!!!( dus een fruit en een liga ofzo)

genoeg bewegen,goed drinken en dan val je gewoon normaal af zoals het hoort en krijg je wel je vitamines etc binnen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:24

benangelique schreef:
ga allemaal eens praten met een dieetiste! er zal werkelijk geen 1 voedingsdeskundige zijn die aardappelen en pasta van het weekmenu haalt omdat het dikmakers zouden zijn!

Mooi wel.. Ik mag maximaal 1x per week pasta óf rijst, maximaal 1x per week frietjes of gebakken aardappeltjes en de rest gewoon gekookte of gestoomde aardappelen..

Niks tussendoortjes als liga of sultana of speculaas. Gewoon een boterham met gezond beleg! Ik mag 7 boterhammen per dag, daarnaast fruit, 's avonds warm eten zoals hierboven beschreven met veel groenten en mager vlees en dan 's avonds een snoepmoment.. Geloof mij: ik heb géén honger, maar ben al wel 3 kg afgevallen in 3 weken..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:44

Chubby, er wordt juist gezegd dat het níet van het menu afgehaald wordt.....