Door 3 wekkers heen slapen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

memerel

Re: Door 3 wekkers heen slapen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:24

Ik zet ook altijd twee wekkers.

Eerst gaat mn radio aan, maar die hoor ik soms gewoon echt niet, en dan gaat mijn verschrikkelijke piep-wekker 10 minuten erna.
Maar als ik dan toevallig wel eens wakker wordt van mn radio, dan vlieg ik al uit mn bed omdat ik die piep-wekker gewoon NIET wil horen...
en dan meteen doorlopen naar de douche, en ervoor zorgen dat je niet moet wachten tot er iemand voor je klaar is, want dan heb je dus een reden om te blijven liggen.

Dus:
Zorgen dat je direct door kan lopen naar de douche!
Wekker niet naast je bed maar aan de andere kant van je kamer, dichter bij de deur dan je bed, want dan hoef je niet meer langs je bed om naar de deur te gaan! Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:31

Ja ik ken het probleem ook wel een beetje, maar ik ben er nooit te laat op mijn werk door gekomen. Ik sta gewoon altijd te laat op, jij verslaapt je Knipoog Daar zit nogal een verschil in Ja

Maar goed ik denk toch echt dat je gewoon een beetje disipline nodig hebt hoor Ja. Je hebt een verkeerd ritme. Ook in het weekend moet je proberen omdat zo vroeg mogelijk op te staan.

*edit* als je mijn werknemer was geweest en je was zo vaak te laat gekomen had je wel op zoek gekund naar een andere baan Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:57

Ja Sakkia, door mijn onregelmatige diensten kán ik geen vast ritme krijgen... Dat is ook het lastige, een vast ritme zou idd een stuk schelen...

En ja, gelukkig heb ik geen kantoorbaan Clown De meeste werkgevers zouden dit niet pikken ( en terecht i know ) die van mij is er ook niet blij mee, maar ja....

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:15

Weet niet of dit er al staat, want heb niet hele topic doorgelezen Knipoog
Maar ik heb dit de laatste tijd ook, en dan doe ik mijn gordijnen savonds niet dicht. En dan word ik veel beter wakker.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:22

Ik raad je idd aan om zo'n trilwekker en/of flitslamp wekker te kopen. Dat zei maya en mooncloe al. Knipoog

Verder kun je je wekker aan de andere kant van je kamer zetten, dan moet je echt uit je bed om je stomme wekker uit te zetten. Tong uitsteken

Ik weet niet of je bij je ouders woont of op jezelf of samenwoont. Maar ben je niet alleen in je huis, vraag dan eens aan je huisgenoot of ie je wakker wil maken. Het liefst wel op wat ruwere manier (moeders he) zoals je deken wegtrekken, je wakker petsen, gordijnen openen en licht aandoen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:26

Jezelf een schop onder je kont geven Knipoog, haha helpt echt.
Ik was ook zo, maar ik heb mezelf aangeleerd niet meer terug te gaan in m'n bed, maar rustig een bakkie gaan doen en aan tafel rustig wakker worden.
Als je dan vroeg genoeg er uit gaat (half7 in mijn geval) ben je na een paar dagen 'savonds ook zo moe dat je sneller in slaap valt en dus ook vroeger.
Het is gewoon een ritme wat jejezelf aan moet leren en daarbij helpt het alleen maar door consequent te zijn voor je zelf.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:33

Bij mij helpt het laatste tijd ook wel dat ik denk ; 'ik ga uit de bed en ga ontbijten en douchen en daarna mag ik weer slapen'

Daarna ben je wel zo wakker genoeg om toch niet te gaan slapen Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:34

Ik zou wake up light proberen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:20

Bij mijn vorige stage was dit enorm het geval, moest om half 6 eruit en kon doodleuk door 2 wekkers heen slapen, iedereen in huis was dan al wakker Clown
Uiteindelijk was het voor mij vroeg naar bed, routinematig handelen en zodra mijn wekker ging meteen door naar de badkamer.

Of zodra mijn vader moest werken (ook half 6 eruit) werd ik hardhandig mijn bed uitgehaald.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:53

Ik moet binnenkort ivm stage iedere ochtend om 04:40 op staan. * Zucht * Haha.
Om 05:30 begin ik mijn reis naar A'dam. Ik wil je dan best even wakker bellen hoor! Haha! Vork

Maar er worden goede tips gegeven, ik heb zelf verder niet zoveel toe te voegen..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:14

haha ik vind het wel masterlijk eigenlijk door 3wekkers heen slapen Haha!
ik zou je wakker laten bellen, dan word ik altijd zo PISSIG en dan lukt het vanzelf Vingers aflikken
ik denk dat sannevdm een leuke tijd voor je heeft Vingers aflikken

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:41

Ik herken dit probleem ! En ik heb sinds kort de Philips Wake Up light en raar maar waar: bij mij werkt het Haha! ! Ik ben zelf ook een slechte inslaper en dus een gigantische uitslaper (als ik de kans krijg). Iedere morgen was een krim, die kl.te wekker. Nu wordt ik iedere morgen opnieuw (ik blijf me erover verbazen Verward ) eerst wakker van het eerste licht (terwijl het buiten al licht is Vork ) en vervolgens slaap ik weer door. Een half uur later beginnen de volgeltjes te fluiten (de koekoek is geweldig Ach gut )en druk ik nog wel 2 x snooze. Ik kom nog steeds niet als een wakker hoentje m'n bed uit maar door de Wake Up Light word ik rustiger wakker waardoor ik sneller op gang kom (en soms zelfs voort goeije zin smorgens heb Clown ).

@TS: wat me heel erg verbaast; mijn ervaring met mensen die een vechtsport beoefenen, was dat zij vaak heel gedisiplineerd zijn!? Dan moet je dit toch ook onder de knie krijgen Knipoog ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:59

Mijn dicipline heeft zo ook zijn voorkeuren Clown Haha!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 01:03

Weet niet of deze al genoemd is. Maar je heb ook een wekker met een propellor eraan, als hij af gaat schiet deze weg, en gaat hij pas uit als je de proppelor gevonden heb, en er weer op zit Clown

Ik zou daar dus de hele dag chagerijnig van worden, maar heb nu gelukkig mijn moeder nog als wekker Clown

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 01:04

Kanelly schreef:
Mijn dicipline heeft zo ook zijn voorkeuren Clown Haha!

*LOL* !!!!
Ik heb wel eerst zo'n Wake Up Light geleend van een collega om uit te proberen. Misschien een tip?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:53

ik denk dat het toch echt aan je eigen ik ligt. als je wil opstaan moet je dat doen

iedereen wil wel lekker lang in zijn bed liggen maar dat is dus geen reden om te laat te komen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:07

Ik slaap ook zo goed als door de wekker heen.. ik vind het vreselijk!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:19

Ohja, ik zou je broertje oppeppen om dat te doen, mijn broertje maakt elke dag een bommetje op mijn bed en maakt een indianengeluid en de lamp aan, en ik ben zo wakker Haha!
& hij doet het met alle plezier, ik hoef 'm dr niet eens voor te betalen ofzo haha
Mijn moeder komt altijd na 5 minuten zeggen, je moet er nu ECHT uit hoor Vingers aflikken en dan sta ik 'meestal' wel op

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:03

o zó herkenbaar dit Haha!
Ik kan ook echt niet opstaan. Als ik er eenmaal uit ben, dan gaat het eigenlijk prima, maar het opstaan zelf Gaaaap
Ik ben wel selectief. Op dagen dat ik een vroege dienst heb (gelukkig niet vaak) zet ik de wekker om 6.30. Ik zet drie wekkers, wel op dezelfde telefoon. Telefoon ergens anders neerleggen helpt niet, dan ren ik eruit, pak telefoon en ren er weer in. Uiteindelijk sta ik dan om 6.55 op en heb ik 5 minuten om aangekleed de auto in te stappen en om 7.30 op mijn werk te zijn. Op zich lukt dat redelijk.
Maar de dagen dat ik vrij ben, avonddienst heb of -in het ergste geval- school heb, kan ik er echt niet uit. Dan blijf ik ook rustig tot 12 uur liggen met een enorm schuldgevoel dus later. Want ik moet eigenlijk hard aan mijn afstudeeropdracht werken op die vrije dagen...
Nouja, heel verhaal, maar geen tips. Mijn moeder zei laatst dat je meteen iets moet drinken of eten na wakker worden. Weet niet of het helpt.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:08

dit heb ik dus ook !!! er is gewoon niks fijner dan slapen ofzo. Mijn lichaam wil echt nooit wakker worden Boos!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 05:13

Oohh ja vreselijk. Ik slaap er niet doorheen ofzo maar ik ben 's ochtends altijd zo ontzettend moe. Als ik dan opsta 5 min nadat de wekker is gegaan moet ik eerst SUIKER hebben want als ik eerst onder de douche stap val ik flauw (nee dat is niet fijn als je op de grond ligt en zo ontzettend slap bent dat je niet overeind kan komen Scheve mond )... Ik moet eerst rustig ontbijten, bijkomen en dan douchen... Het opstartprobleem Clown

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:52

Ben er vandaag wel achter gekomen met m'n wake-up light dat als je al een aantal x (veel dus Haha! )op Snooze hebt gedrukt, hij daarop gewoon niet meer reageert Boos! ! Dus dan word je op den duur dus gewoon echt wakker van die luide vogels die niet stoppen. Ik ben toen maar m'n bed uitgekomen om hem stop te zetten want op snooze drukken, lukt wel vanuit bed, stop zetten niet. Dus eigenlijk wel een goede uitbedkomer (voor mij dan!) Haha! !

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:57

Ik herken het erg goed. Ik slaap ´s avonds altijd makkelijk in. Maar ben niet moe en het wordt vaak laat. ´s Ochtends zet ik de eerste wekker een half uur voor tijd. De tweede wekker een kwartier erna. Van harde wekkers wordt ik juist niet wakker. Die maken zo´n kabaal dat ik ze al uit heb voordat ik wakker ben. Juist een rustige toon werkt beter. Het beste werkt mijn vriend, die schopt me er inderdaad uit waarna ik dus nog een kwartier sta uit te slapen onder de douche. Mogelijk dat een wake/up light ook bij mij zou werken maar dat is niet zo handig als je samen slaapt. Want mijn vriend wordt altijd heel gemakkelijk wakker en die slaapt daarna niet meer in.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:49

Ik heb hetzelfde, werk ook onregelmatig en verslaap me gerust met drie wekkers die omstebeurt afgaan en waarvan ik me niet eens kan herinneren dat ze zijn afgegaan.

Het is niet dat ik geen zin heb om op te staan, als ik eenmaal uit bed ben sta ik (bijna) te springen om naar mijn werk te mogen gaan.

Kanelly schreef:
Ja die 'rennende' wekker had ik ook al gevonden ROFL
Giel Beelen heeft me ook eens om 10 voor 7 wakker gebeld ( op m'n vrije dag Boos! ) dat werkte ook uistekend, daarna was ik direct uit bed Haha!

Zelfs dat hielp bij mij niet. Ik stond Giel te woord in slaapstand. Vreselijk om terug te horen. Frusty

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:10

haha.
Ik dacht bij het lezen van de titel dat je er ook echt door heen sliep. Ik vind dit niet door 3 wekkers heen slapen je bent gewoon te lui en gaat weer terug.
Ik laat hem zelf ook op snooze staan maar hou wel rekening met de tijd. Als ik er om 8 uur uit moet zet ik hem op half 8.
Bij er doorheen slapen vind ik dat je bij 3 wekkers gewoon geen moment wakker word.