Verslaafd aan neusspray

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Verslaafd aan neusspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 15:48

femmefatale1 schreef:
Ik was altijd een goeie sponsor voor Otrivin..
En na enige pogingen om er vanaf te blijven heb ik nu het middel gevonden voor mij..

Ik maak het zelf..
Ik doe een aantal druppels nasivin in een oud flesje van de otrivin en dat meng ik met een zoutoplossing.
Ik ben begonnen met 100 druppels nasivin, aangevuld met zoutoplossing..
(zoutoplossing reinigt immers de holtes in je hoofd.. de eerste weken moest ik ook vaak snuiten)

Ik doe elke 2 weken minder nasivin druppels... ik bouw elke keer met 25 druppels af..
Ik zit nu op 50 druppels per flesje en doe daar ongeveer een week mee.
In theorie zou ik dus over een maand van die troep af zijn, en dan alleen de zoutoplossing nog... maar dat is iig niet schadelijk!

En dat scheelt iig wel met 3 flesjes otrivin per week!!! Nu doe ik met 1 flesje nasivin ruim 4 weken...

Wat is dan de zout/water verhoudig? Zeer interessant dit!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:49

maroescha schreef:
heyy..
hier geen verslaafde, maar kan niet zonder medicijnen.
2 bloedtesten gehad en ben voor helemaal niks allergisch, maar zodra ik stop met aserus ofso( blauwe pilletjes) & neuspoeder, zit me neus direcht helemaal dicht, dagen hoofdpijn en niezen tot je erbij neer valt.

Moet van mijn dokter deze pilletjes en die neuspoeder verplicht gebruiken totdat er zo'n vrouw daar bij de huisartsen post komt die dan een uitgebreidere test gaat doen..

Succes met afkicken hihi!

Ehm.... imo ben je dan toch verslaafd..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:53

Citaat:
Wat is dan de zout/water verhoudig? Zeer interessant dit!

Dat is een kwestie van proberen.. Haha!
Ik had em in het begin vrij zout... vertrok mijn hele gezicht erbij, maar werkte wel!!
Nu maak ik em minder sterk.. maar heb ook niet zoveel neusvloeiïng meer.
Ik spray ook niet als ik voel dat hij langzaam aan dicht gaat zitten, maar als er echt bijna geen lucht meer doorheen kan (lichaam moet eerste zelf moeite doen).. en dat duurt steeds langer zo...

Ik deed een theelepel op een kop heet water, en dat af laten koelen.. dan bij die druppels in dat flesje doen, even schudden.... en klaar!!!

(Maarja... hoe groot is jouw theelepel en kop??)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 15:55

(Dat is een héle goeie vraag...) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:04

femmefatale1 schreef:
maroescha schreef:
heyy..
hier geen verslaafde, maar kan niet zonder medicijnen.
2 bloedtesten gehad en ben voor helemaal niks allergisch, maar zodra ik stop met aserus ofso( blauwe pilletjes) & neuspoeder, zit me neus direcht helemaal dicht, dagen hoofdpijn en niezen tot je erbij neer valt.

Moet van mijn dokter deze pilletjes en die neuspoeder verplicht gebruiken totdat er zo'n vrouw daar bij de huisartsen post komt die dan een uitgebreidere test gaat doen..

Succes met afkicken hihi!

Ehm.... imo ben je dan toch verslaafd..

najah, misschien beetje dan Clown

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:05

Oh... en nog wat...
Verwacht nou niet dat je neus zo snel weer open gaat als met die ortivin...
Doordat er maar heel weinig van die verslavende troep in zit, duurt het soms een tijd voordat het echt weer open gaat.. soms wel een kwartier.. maar dat went vanzelf.. gewoon rustig blijven..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:20

Maanling schreef:
Dat zal wel flexonase zijn (of een vorm daarvan)

even opgezocht. ik gebruik nu Fluticason-propionaat. best lekker spul Duivel Tong uitsteken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:32

femmefatale1 schreef:
Oh... en nog wat...
Verwacht nou niet dat je neus zo snel weer open gaat als met die ortivin...
Doordat er maar heel weinig van die verslavende troep in zit, duurt het soms een tijd voordat het echt weer open gaat.. soms wel een kwartier.. maar dat went vanzelf.. gewoon rustig blijven..

Voor de neusspray verslaafden onder ons..

Zoals ik al verteld had deed ik neusspray verdunnen met zoutoplossing.
Om zo de behoefte aan die troep te verminderen.
Ik ben begonnen met 100 druppels per flesje, de rest zoutoplossing. Deze 4 weken gedaan..
Toen 50 druppels, en de rest zoutoplossing.. Deze ook 4 weken gedaan..
Laatste keer 25 druppels en de rest zoutoplossing.. Deze 2 weken gedaan..

Nu ben ik vanaf vrijdag avond j.l. neusspray vrij!!!
En het gaat goed.. overdags (ik werk in de buitenlucht) nergens geen last van!!!
Alleen in de nacht wil er nog wel eens 1 dicht gaan zitten, maar die andere blijft vrij waardoor ik kan ademen.. en op het moment dat ik uit bed kom, gaat die verstopte vanzelf weer open!!!
Mijn slijmvliezen regelen het nu helemaal zelf.. en elke dag gaat het beter!!!
Ik heb ook niet het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar klapt, mijn holtes zijn schoon door die zoutoplossing. Ik heb alleen nog pure zoutoplossing bij (en nieteens gebruikt, puur voor de nood), verder niets. Geen troep, niks..

Mijn god, wat ben ik blij!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik dacht dat het me nooit ging lukken.. na zoveel pogingen, zelfs met behulp van de huisarts.. het lukte niet!!
Mijn hoofd barstte elke keer bijna uit elkaar..
Ik heb voor mijn gevoel echt een prestatie neer gezet..
Na ruim 11 jaar aan de neusspray, en zeker 3/4 flesjes per week... nu helemaal 0..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit wilde ik even met jullie delen.. misschien hebben jullie er wat aan..
En als je vragen hebt... vraag gerust..!!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:25

Wat goed!!

Ik ben er nog niet af Huilen van het lachen Maarja kan ook niet want heb hooikoorts als de pest Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:42

Martine__ schreef:
Wat goed!!

Ik ben er nog niet af Huilen van het lachen Maarja kan ook niet want heb hooikoorts als de pest Bloos

Ik heb ook altijd gedacht dat ik hooikoorts had, elke keer hoofdpijn, neus die dicht ging zitten, prikkels onder je ogen..
Maar nu heb ik eigenlijk nergens last van.. verbazingwekkend..

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:11

Ik heb ook echt neusspray van de huisarts..
Best vervelend...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:21

Martine__ schreef:
Ik heb ook echt neusspray van de huisarts..
Best vervelend...

Mag ik vragen welke??
Ik heb nl van de huisarts Nasonex gehad.. en heb het gebruikt..
Het hielp echt geen zier, kreeg er alleen maar meer last door, vooral verschrikkelijke hoofdpijn!!
Ben er dus maar mee gestopt.. toen ging het weer wat beter..

Daarna Flixonase gekregen, hier kreeg ik geen hoofdpijn van, maar het hielp ook niet..
Ik was ook echt wanhopig of ik er ooit nog vanaf zou komen..
En nu, op mijn eigen manier... yes!!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:57

Fluticason heb ik Ja

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:14

Martine__ schreef:
Fluticason heb ik Ja

Ok.. deze werkzame stof zit ook in die Flixonase waar ik het over had..
Ik zeg niet dat je ermee moet stoppen, dat moet je natuurlijk zelf weten..

Maar ook deze zooi kan je verdunnen met een zoutoplossing om het af te bouwen.
Zoutoplossing reinigt de holtes. Als je dit gaat doen, zal je ook merken dat in het begin je vaak je neus moet snuiten.. dit wordt minder als je holtes schoon zijn.
Heb je ooit een allergietest gedaan voor je hooikoorts?

Ik weet dus dat ik geen hooikoorst heb nu, ik werk op stal, en het gras staat een meter hoog in bloei.. als ik last zou hebben van hooikoorts, zou ik er dus echt last van moeten hebben.
Maar juist in de buitenlucht blijft mijn neus zo makkelijk open!!

Ik ben nog steeds zooooo blij!!!! En elke dag gaat het beter!!
Ik durf echt te zeggen dat ik er vanaf ben!!!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:17

femmefatale1 schreef:
Ok.. deze werkzame stof zit ook in die Flixonase waar ik het over had..
Ik zeg niet dat je ermee moet stoppen, dat moet je natuurlijk zelf weten..

Maar ook deze zooi kan je verdunnen met een zoutoplossing om het af te bouwen.
Zoutoplossing reinigt de holtes. Als je dit gaat doen, zal je ook merken dat in het begin je vaak je neus moet snuiten.. dit wordt minder als je holtes schoon zijn.
Heb je ooit een allergietest gedaan voor je hooikoorts?

Ik weet dus dat ik geen hooikoorst heb nu, ik werk op stal, en het gras staat een meter hoog in bloei.. als ik last zou hebben van hooikoorts, zou ik er dus echt last van moeten hebben.
Maar juist in de buitenlucht blijft mijn neus zo makkelijk open!!

Ik ben nog steeds zooooo blij!!!! En elke dag gaat het beter!!
Ik durf echt te zeggen dat ik er vanaf ben!!!

Ik heb inderdaad een allergietest gedaan. Ben allergisch voor bomen, grassen, kruiden en honden.
Ik heb wel het idee dat deze neusspray helpt. Heb gewoon geen last van kriebel in mijn neus, en mijn neus is niet meer verstopt Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:28

Een neusspray met zulke stevige werkzame troep werkt altijd.
Nouja, bijna altijd, soms niet meer als je echt verslaafd bent..

Maar pas wel op dan, dat je niet steeds meer gaat gebruiken, het is en blijft een chemisch spulletje..

Sukses met je allergiën en met je neus natuurlijk Clown

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:32

Normaal gebruik ik eigenlijk altijd Otrivin menthol. Die ik haast wel bijna altijd moet gebruiken aangezien wij een hond hebben.

Ik ga iig een afspraak maken met een allergoloog Clown

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:26

ik ben er ook verslaaft aan als ik verkoud ben heb 2 weken gebruikt terwijl ik maar 4 dagen mocht gebruiken uiteindelijk ben ik toch maar gestopt
me moeder zei dan gaat je hele neus kapot en dan moet je voor alijd het gebruiken

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:16

Een goed alternatief is ook cinuforce van a. vogel. Dit is met en zonder menthol te krijgen en het is niet verslavend zoals de xylomethazoline in gewone neussprays. Ik gebruik het zelf omdat ik enorme bloedneuzen van gewone neuspray krijg.
Ik werk in een apotheek, en wij hebben ook vaste klanten die elke zaterdag 4 neussprays komen halen. Volgens mij komt verslaving aan neusspray meer voor dan veel mensen denken.

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:01

Die van A. Vogel heb ik ook geprobeerd. Maar die werkt echt voor geen meter bij mij. Bloos

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:44

Hooi allemaal,

Ik ben ook Fanatiek Verslaafde Knipoog Ik ben zoooo verslaafd aan die neusspray van vicks ''sinex''
Ik heb bij de etos een keer gevraagt of ze iets voor me hadden toen kreeg ik de ''Rinileen'' van VSM mme dit zou dan niet schadelijk zijn en homeopathisch nou ik was thuis en ik kreeg een verstopte neus nou ik gelijk gebruikt hielp niet... 10 min later weergeprobeerd nou werd alleen maar erger Nou ik dus weer aan de sinex...

Ik gebruikt het nu denk ik een jaar en er gaat nu ong 4 flesjes per maand doorheen bij de etos kenne ze mij nu al :p

Heeft iemand nog goeie tips bv spray's die goedaardig zijn en die het laten ''stoppe''

Ik heb geen bloedneuzen, bij mij gaat het konstant dicht zitten verder wordik helemaal panies als mn neus dicht zit ik raak helemaal in paniek .. verder krijg ik meestal ook hoofdpijn..

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:45

Ohja nog wat vergeten... Ik heb ook dat mijn neus van buiten erg pijn doet ... Maar 1 stootje en ik verga van de pijn verder heb ik ook een soort van puistjes in me neus weetje wel die dan zoo pijn doen ..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:51

mijn opa gebruikt al 30 jaar ofzo dezelfde neusspray.
heel de medicijnkast staat vol met die flesjes Tong uitsteken

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:29

Zo ik schrik wel van jullie verhalen. Ik heb hier ook neusspray staan, maar die heb ik 2 dagen gebruikt tijdens mijn verkoudheid daarna niet meer..

Wat gebeurd er precies als je het gebruikt? je krijgt dan lucht? en werkt het ook als drugs? hallucinaties?

In ieder geval heb ik wel een tip voor wanhopige verslaafden. Er bestaat een plant iboga, die helpt heel goed tegen verlaving. voor info, kijk op google of pb me!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:41

Het is totaal niet lekker en het werkt ook niet als drugs..

Je gebruikt de neusdruppels en als je ze te vaak hebt genomen blijf je ze nodig hebben! Als je ze dan niet inneemt gaat je neus weer dichtzitten en krijg je geen lucht door je neus, geen etenlust, hoofdpijn en je krijgt het benauwd. Door neusdruppels te nemen krijg je weer lucht, en zo blijft het aan de gang, je wilt alleen goed blijven ademen en dat is de verslaving.

Érg vervelend, ik werd altijd helemaal gek als mijn potje bijna leeg was of als ik hem vergeten had. Ik heb de cold turkey gedaan en ben nou al een jaar gestopt, maar ik kan nog steeds niet goed door mijn neus ademen en ben leren door mijn mond te gaan ademen tijdens het slapen. Het is gewoon wennen maar goed, beter dan heel de tijd met neusdruppels rond te lopen. Scheelt ook weer een boel geld. Haha! Ik deed met 1 potje een week, en ben zo'n 2 jaar verslaafd geweest.