Ilsiie schreef:Ga één dag later, of niet naar je werk, of meld je af, maar ga ZO SNEL MOGELIJK naar Jeugdzorg! Neem je vader of (de moeder van) een vriendin mee, maar gá meis, niet denken maar DOEN!
Helemaal mee eens.
Meid, niets is belangrijker dan dit nu. Je moet NUgaan, morgen onmiddellijk tout de suite immediatly, geen seconde meer over twijfelen.
"Jamaar morgen kan ik niet want dan moet ik werken, en overmorgen gaat ook niet want dan...", nee meid. Ook niet "jamaar de baas gelooft niet dat ik ziek ben". De pot op met je baas als hij je hiervoor niet laat gaan. Jij vraagt geen vrijaf voor een onozeliteit, je vraagt vrijaf om een levensbelangrijk iets. Dit is geen klein jongensprobleempje, dit is een serieus probleem dat als je het nu je de kans hebt niet bij de horens vastpakt, de rest van leven kan vernietigen. Je wilt niet weten hoeveel meisjes precies hetzelfde hebben gemaakt, en hoeveel er minder geluk als jij hadden. Jij hebt nu nog de kans om hulp te krijgen, grijp ze meteen, voor het te laat is.
Die jongen verdient je niet, maar dan ook echt NIET. Sorry als ik aanvallend overkom, maar je moet uit je droom geholpen worden "ach, als ik volgende week eens rondkijk voor hulp heb ik tijd genoeg". Die jongen ziet je niet graag, echt niet. Die jongen wilt je alleen maar gebruiken. En hoe harder jij je aan hem hecht, hoe harder hij in zijn vuistje lacht dat er weer een lief meisje in zijn val is gelokt. Het allerenigste wat hij ooit voor je kan doen, is je in de ellende gooien. Hij verdient het zelfs niet eens om een vage kennis te zijn.
Je hebt nu nog de kans, grijp ze en wees zeker niet beschaamd of bang om je verhaal aan iemand te doen, deze dingen gebeuren namelijk niet alleen bij domme onvoorzichtige meisjes, maar kunnen iedereen overkomen.