Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
orri schreef:@Redpassion, als iemand zich hier om me heen rot voelt of goed voelt of boos is dan kan ik dat op afstand al aanvoelen, ik had zelfs met een merrie dat ik op het terrein zonder haar gezien te hebben wist wat voor bui ze hadmijn instructeur vond dat erg vaag, maar deed toch wat ik vroeg (even een rondje longeren) en ik had mooi gelijk. Als jij bewust bezig bent in je hoofd met je gevoel maskeren, dan kun je altijd voelen dat iemand dat doet. Op zijn minst zul je dan gaan denken dat die persoon zich ongemakkelijk bij je voelt of je niet mag, terwijl die persoon vriendelijk lachend denkt zijn of haar gevoelens te maskeren. Je voelt dieper, je zult ook veel meer gaan zoeken naar bewijs in de uitdrukkingen en houding op zoek naar bewijs dat die persoon zich anders voordoet dan de gevoelens. Maar dat is dus heel frustrerend, zeker omdat er geen bordje met tekst bij komt waarop staat -- ik voel me zo omdat, ...
Daarom zul je snel geneigd zijn om zaken op jezelf te betrekken.
Chiqa schreef:HSP......echt weer zo'n hype, gelukkig raken mensen hier niet masaal door in de WAO...
Echt onzin! (Maar dat is mijn mening) give it a hit.
Wendy schreef:Chiqa schreef:HSP......echt weer zo'n hype, gelukkig raken mensen hier niet masaal door in de WAO...
Ga lekker even ergens anders zitten zeuren ja.
Chiqa schreef:Zeuren? Ehh..ik kan je geloof ik niet helemaal volgen Wendy....
Chiqa schreef:HSP......echt weer zo'n hype, gelukkig raken mensen hier niet masaal door in de WAO...
Mloesje schreef:Chiqa schreef:HSP......echt weer zo'n hype, gelukkig raken mensen hier niet masaal door in de WAO...
Dit soort reactie kom ik heel veel tegen. Op mijn opleiding (onderwijsassistent) moesten we een stukje lezen over HSP. De eerste reactie van een x aantal klasgenoten was een soortgelijk als Chiqa heeft gegeven.
Jammer is dat! Als mensen zich er meer in verdiepen, herkennen ook meer mensen zich hierin!
8% van de mensen die HSP is. Wel weinig..
Ikzelf dat er wel meer zijn, maar dat veel het niet weten, (diep weg stoppen) en er bewust niet mee in aanraking willen komen!
runningkawa schreef:Hype?
hoeveel jaar bestaat die hype dan wel al niet?
En van in de wao raken? geen idee hoe en waarom dat zou zijn. Het is namelijk geen ziekte
Maar goed dat kan men ook niet weten als men niet eerst kijkt wat het is maar hup wat roept.
Frouk schreef:runningkawa schreef:Hype?
hoeveel jaar bestaat die hype dan wel al niet?
En van in de wao raken? geen idee hoe en waarom dat zou zijn. Het is namelijk geen ziekte
Maar goed dat kan men ook niet weten als men niet eerst kijkt wat het is maar hup wat roept.
dat is precies wat ik dus ook denk
maar goed even weer ontopic, iemand het boek hoogsensitiviteit als kracht wel eens gelezen? geschreven door Carolina Bont, ik heb het net maar weer eens uit de kast getoverd
Mloesje schreef:Ik zal binnenkort eens in de bieb kijkenKlinkt wel goed namelijk
D_Star schreef:Maar heel veel mensen willen het niet weten.
Mloesje schreef:Jammer is dat! Als mensen zich er meer in verdiepen, herkennen ook meer mensen zich hierin!
8% van de mensen die HSP is. Wel weinig..
Wendy schreef:Maar het doel van het topic was volgens mij niet om de discussie aan te gaan of het uberhaupt bestaat en of wij niet gewoon allemaal een schop onder de kont nodig hebben.
_Jennifer_ schreef:dat boek heeft mijn moeder ook wel eens gelezen. Ze zegt dat het een goed boek is en dat ik het ook zou moeten lezen. Maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik er weinig zin in heb. Maar ik denk dat ik het dan toch maar eens moet gaan lezen