Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:27

Somebitch schreef:
Verder ben je dan niet echt verslaafd.. Geestelijk ja.. Maar lichamelijk ben en kan je er niet verslaafd aan worden.

Is een verslaving alleen fysiek dan? Geestelijk verslaafd is toch ook gewoon verslaafd..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:28

Ja maar Chubby.. volgens de meeste mensen zijn alle mensen die aan de drugs zitten verkeerd bezig en weten ze niet wat ze doen. Slapen

Vind ik niet echt een verslaving want ook als je geestelijk verslaafd ben kan je makkelijk stoppen als je echt wilt ..

Tja, als jij geen zin hebt om te lezen in een discussie is de discussie gauw afgelopen he.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:29

Alchohol is ook zeker niet gezond, en zeker niet als je je ieder weekend vol laat lopen. Ik vraag me trouwens wel af welke percentages in NL zich écht ieder weekend lazerus drinken...

En af en toe een pil is helemaal niet erg, maar de kans is gewoon groot dat je door vrienden, je emoties, ect drang krijgt om het toch vaker te gebruiken. Er zijn genoeg mensen, waaronder de TS, die niet sterk genoeg zijn om zelfstandig een verstandige keuze te maken. Konden ze dit wel dan was er geen probleem. Maar de TS kan ik echt niet meer gezond noemen...

Mijn vriend gebruitk het ook af en toe, ik sta er niet om te juigen, maar verbieden doe ik het zeker niet. Ik drink ook wel eens een glaasje...maar als ik zie hoe zijn vrienden met bijv. wiet/hasj en andere drugs om gaan slaat de schrik mij wel om het hart, hoe zal het gaan met de pillen, blijft het bij eentje, is hij sterker dan zijn vrienden?

Alcohol heeft niet zon sterk euforisch gevoel dan XTC (denk ik...heb er zelf geen ervaring meer), waardoor je niet sneller overgehaald zal worden om het te gebruiken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:29

Denk dat een discussie met jou sowieso snel afgelopen is Somebitch Lachen Jij hebt toch gelijk, prima.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:30

Ik zeg niet dat ik gelijk heb. Ik kom met argumenten.. Waar zijn de jouwe? Bloos

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:30

Arabian_Girl schreef:
Nou nee hoor..want je kan je pillen gewoon laten testen dus is er nix aan de hand Knipoog

en waarom quote je iets met mijn naam erbij wat ik niet gezegt heb jorieke? Vind dat ook een beetje vaag

omdat je op mij gequote had en ik reageerde meer in het algemeen.. ik bedoelde het niet aanvallend

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:31

Juul Als je dan ook verder gewoon niet meer reageert..TS vraagt hier om mensen die t welis gebruikt hebben en wat hun ervaring is..

van alcohol ben ik de volgende dag echt veel gaarder dan als ik een pil op heb ofzo..dus volgens mij doet alcohol ook nogal behoorlijk wat met je lichaam

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:33

rijoyco schreef:
Alcohol heeft niet zon sterk euforisch gevoel dan XTC (denk ik...heb er zelf geen ervaring meer), waardoor je niet sneller overgehaald zal worden om het te gebruiken....

Het is niet te vergelijken.. Daarbij: alle pillen zijn anders en van de ene wordt je onwijs g*il, van een volgende krijg je een enorme boost energy en de derde maakt je puur verliefd op alles.. Daarom moet je zorgen voor een goede betrouwbare leverancier die jou vooraf kan vertellen wat de samenstelling met je zal doen.. Is dat waar je naar op zoek bent?

Ik heb eens bij Ghosttown de hele avond op een bankje gezeten. Heb me ge-wel-dig vermaakt in mijn uppie, mijn vriend dacht dat ik sliep Haha!

Maar daarom de laatste keer wat meer speed erbij genomen. Ik ga tenslotte naar een feest om te dánsen!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:33

Somebitch schreef:
Vind ik niet echt een verslaving want ook als je geestelijk verslaafd ben kan je makkelijk stoppen als je echt wilt ..

En dat is het probleem, als je echt wilt, maar de gebruiker WIL dat gevoel, en een geestelijke verslaving of lichamelijke verslaving, het is allebei verslaving. De ene is er gevoeliger voor dan de andere en de ene kan makkelijker stoppen dan de andere. Dat jij sterker in je schoenen staat dan de TS wil nog niet zeggen dat ze niet verslaafd is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:34

Ik vond het verhaal van TS nogal schokkend. Mag ik dan niet - goed bedoeld - reageren omdat ik nooit gebruikt heb ? Ohnee, offtopic. My god..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:34

Overigens: ik heb jaren gerookt en dus altijd alcohol of pillen gecombineerd met sigaretten. Brak brakker brakst.. Sinds vorig jaar rook ik niet meer, maar wel naar 2 feesten geweest.. Niks aan het handje hoor! Voelde me na afloop veel beter dan wanneer je wel rookt!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:35

Ik zeg niet dat de TS niet verslaafd is.
Maar ze zit hier en ze zegt dat ze wilt stoppen. Ik zeg dat dat kan maar dan moet je echt willen en ervanaf kunnen blijven.

Ik weet zelf goed genoeg hoe het is hoor.. Ben er nu ook een paar maanden vanaf.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:36

Juul schreef:
Ik vond het verhaal van TS nogal schokkend. Mag ik dan niet - goed bedoeld - reageren omdat ik nooit gebruikt heb ? Ohnee, offtopic. My god..

Tegen wie heb je het? Bloos

Yucca

Chubby schreef:
rijoyco schreef:

Het is niet te vergelijken.. Daarbij: alle pillen zijn anders en van de ene wordt je onwijs g*il, van een volgende krijg je een enorme boost energy en de derde maakt je puur verliefd op alles.. Daarom moet je zorgen voor een goede betrouwbare leverancier die jou vooraf kan vertellen wat de samenstelling met je zal doen.. Is dat waar je naar op zoek bent?

Ik heb eens bij Ghosttown de hele avond op een bankje gezeten. Heb me ge-wel-dig vermaakt in mijn uppie, mijn vriend dacht dat ik sliep Haha!

Maar daarom de laatste keer wat meer speed erbij genomen. Ik ga tenslotte naar een feest om te dánsen!

Waarom wordt er dan wel de vergelijking gezocht tussen XTC en alcohol door mensen die dit gebruiken?

__Nathalie__

Wat vaak het probleem is met drugs is als je 1 ding probeerd en daar verslaafd aan raakt ga je ook andere dingen proberen.
Een vriendin van mij is zwaar de grond in gezakt door drugs. Bij haar begon het net als bij jou. Paar keer een pilletje voor de leuk. Op een begeve moment ging ze steeds meer pillen slikken ze begon te snuiven en weet ik wat allemaal nog niet meer.
Ze leefde van de drugs, werd overal ontslagen en was op een begeven moment de hele week de hele dag high. En niet 1 week maar meerdere weken. Zij heeft dingen gedaan en laten doen wat nooit gebeurd was als ze niet zo aan de drugs had gezeten. Ze is in totaal een jaar weg geweest (naar het buitenland) om clean te worden en nu heeft ze sinds een paar jaar de draad weer op gemakt. Inmiddels is ze volwassen en een heel ander mens geworden.

En over het drank gebruik. Ik heb veel mensen in mijn omgeving die ook begonnen met een paar drankjes in de week. Dat ging naar een paar drankjes elke avond en voor ze het wisten zaten ze al aan de drank als ze net uit bed waren.

Zelf dronk ik in mijn tienertijd alleen met stappen. Ik heb vanaf mijn 13e tot mijn 21e gerookt. Ben aanstaande juni een jaar van het roken af. En ik heb een soort van afkeer tegen drank gekregen. Maar dat komt voornamelijk omdat veel mensen mij veel verdriet gedaan hebben door te veel te drinken en dan stomme dingen te doen.

chubby dat is ook de reden dat ik geen bloed wil van andere mensen. Laatst was er ook weer in het nieuws dat er misschien hiv in het donor bloed zat. Geef mij maar namaak bloed.

edit een reactie geven in dit topic is niet makkelijk ik moet 6 keer op versturen drukken voor ik er tussen kom Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:37

Tegen Arabian_Girl Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:38

Juul: Oke Lachen

Breitling: Dat slaat werkelijk waar nergens op.. Omdat dat bij jou vriendin is gebeurt hoeft dat niet bij iedereen te gebeuren. Zo heb ik mijn streep getrokken. Pillen is het enigste wat ik ooit van Harddrugs zal proberen.

Zo ben ik nu nog steeds tegen snuiven, spuiten en GHB etc.. Dat zal ik NOOIT doen...

En dan kan je nu zeggen zeg nooit nooit maar mijn drugs periode is al voorbij. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:40

Dat slaat zeker wel ergens op. Het aantal mensen dat er verslaafd aan raken en totaal de weg kwijt raken is vele malen groter als mensen die af en toe een pilletje gebruiken en het daarbij laten.

Mij maakt het niet uit hoor als mensen hun leven willen verknallen door lekker aan de drug te gaan prima. Mensen die af en toe een pilletje nemen prima.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:41

Ik denk dat je je vergist Breitling. Er zijn heel veel mensen die wél een grens weten te trekken en er zich aan houden..

In tegenstelling tot alcohol misbruikers waar grenzen vervagen tijdens het gebruik..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:41

Tuurlijk misschien is dat wel groter dat weet ik niet heb namelijk geen cijfers gezien.. Maar het slaat nergens op dat iedereen die aan de pillen begint gelijk van drugs gaat leven. Dat bedoelde ik ermee..

Heel erg wat jou vriendin is overkomen en ik snap ook waarom jij helemaal tegen drugs bent (dat neem ik aan). Want zo'n ervaring wil je niet nog een keer meemaken..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:42

Breitling schreef:
Dat slaat zeker wel ergens op. Het aantal mensen dat er verslaafd aan raken en totaal de weg kwijt raken is vele malen groter als mensen die af en toe een pilletje gebruiken en het daarbij laten.

Mij maakt het niet uit hoor als mensen hun leven willen verknallen door lekker aan de drug te gaan prima. Mensen die af en toe een pilletje nemen prima.

Als dit echt uit feiten komt wil ik er wel eens de feiten naast houden van de verhouding mensen die alcohol drinken en mensen die verslaafd zijn aan alcohol, volgens mij zijn die niet in verhouding met XTC..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:42

rijoyco schreef:
Waarom wordt er dan wel de vergelijking gezocht tussen XTC en alcohol door mensen die dit gebruiken?

Ik bedoel qua werking, hoe je je voelt.. Is m.i. niet te vergelijken..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:43

volgens mij zijn de mensen die verslaafd raken aan drugs sowieso verslavingsgevoelig, omdat ze niet lekker in hun vel zitten ofzo. Wij hebben ook een jongen uit de groep die er niet mee om kan gaan, maar die heeft dan een rotleven gehad om het netjes te zeggen.

Bovendien heb ik hier al eerder gezegd dat het verstandig is om heel veel pillen te kopen en dan een heleboel daarvan te testen, zo heb je een goed overzicht van wat erin zit.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:44

Chubby schreef:
Ik denk dat je je vergist Breitling. Er zijn heel veel mensen die wél een grens weten te trekken en er zich aan houden..

In tegenstelling tot alcohol misbruikers waar grenzen vervagen tijdens het gebruik..

Hier twijfel ik aan, maar zonder cijfers weten we de waarheid natuurlijk niet....

...waarom zouden bij alcohol gebruikers sneller de grenzen vervagen dan bij XTC gebruikers?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:44

ik vind het allebij slecht. Ik ken heel veel mensen die drugs gebruiken of hebben gebruikt en het meerendeel heeft toch flink gebruikt. Ik ken ook veel mensen die zeiden ach af en toe een pilletje of af en toe een joint en die gingen ook steeds meer gebruiken.

Ik krijg een beetje het idee dat de drugs gebruikende bokkers zich aangevallen voelen en in de verdediging schieten.

Ik geef alleen mijn mening en vertel wat ik gezien heb.

Maakt mij niet uit hoor wat iemand doet. maar ik heb al zo vaak gehoort ik doe het af en toe en ga verder niks gebruiken en een jaar later zitten ze zwaar aan de drugs.