Meer scheelkijkende (of luie ogen) op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Meer scheelkijkende (of luie ogen) op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:22

asjemenou schreef:
Maar dat jullie allemaal zoveel last hebben van dat geen diepte zien zeg!!
Ik merk er eigenlijk helemaal niks van. Hoie kun je testen of je diepte ziet?
Ik kan dus niet met twee ogen tegelijk kijken, dus dan hoor je toch eigenlijk ook geen diepte te kunnen zien?

Klopt, je kunt het merken aan dingen die hier ook beschreven worden.
Balspellen gaan moeilijker, je slaat bijvoorbeeld naast de bal of je ziet ineens de bal verspringen (dat komt omdat je dan van oog verwisseld). Met bijvoorbeeld gym. Ik doe zelf aan turnen en ik neem altijd super korte aanloopjes naar de trampoline en steeds van hetzelfde punt, anders kom ik nooit uit en weet ik niet goed wanneer ik moet afzetten. Springen (met paarden) heb ik ook moeite om goed te zien of ik gas moet geven naar de hindernis of juist moet inhouden.

Nog een leuk truukje om je diepte te testen, iets wat ik ook niet kan, de afstand van de auto voor me berekenen op de snelweg. Op de reclame zeggen ze dan heel simpel, kijk wanneer de auto voor jou voorbij een stilstaand object rijdt (bijvoorbeeld een lantaarnpaal of verkeersbord ofzo) en begin dan met tellen tot jij er voorbij rijdt. Als er dan geen schaduw van het object op de weg te zien is, kan ik niet met zekerheid zeggen wanneer de auto nou precies voorbij het object rijdt.

Verder heb ik geen moeite met autorijden, je raakt het gewend en er mee om te gaan als je al je hele leven niet zo goed afstanden en snelheden kunt inschatten. Alleen wel nog met parkeren, ik kan echt niet in me achteruitkijkspiegel zien wanneer ik tegen de auto achter mij zal aankomen. Ik maak de parkeerplaats voor mezelf vaak ook een stuk kleiner dan hij is. Maar volgens mij zien normale ogen die afstand in een spiegel ook niet zo heel goed.

En de oogarts heeft allemaal truukjes natuurlijk. Iemand beschreef het truukje met het kruis al. Samenwerkende ogen zien een kruis, niet samenwerkende ogen zien alleen een horizontale of verticale streep of deze wisselen elkaar af (door het schakelen tussen de ogen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:26

asjemenou schreef:
Ik ben ook pas op mijn 12e geopereerd geloof ik.

Ik kan dus niet met twee ogen tegelijk kijken, dus dan hoor je toch eigenlijk ook geen diepte te kunnen zien?

Ghehe, je wordt wel vaak gequote Knipoog

Nou ja, op zich merk ik er ook niet heel veel van. Ik grijp nog wel eens mis of knal nog wel eens ergens tegenaan, maar meestal valt het wel mee. Als ik een beker aanpak van iemand dan voel ik als het ware waar die is. Dan ga ik met mijn hand net zo ver naar die beker toe tot ik 'm voel en dus weet dat ik 'm kan pakken. Zo heb ik nog meer van die trucjes die ik vanzelf heb aangeleerd. Oversteken ben ik trouwens wel een ramp in, m'n vriendinnen lachen me altijd uit omdat ik zeg STOOOOP terwijl de auto nog 100 m weg blijkt te zijn Haha! Bloos

Er zijn wel wat testjes voor inderdaad. Je kunt eens proberen om een potlood rechtop op een tafel te zetten en 'm dan van bovenaf proberen te pakken; waarschijnlijk lukt dat niet als je geen diepte kan zien. Maar ik weet niet of mensen die wel diepte kunnen zien dit wel kunnen, je zou het eens kunnen proberen Knipoog
In het ziekenhuis in Leiden hebben ze er zo'n apparaat voor. Met mijn linkeroog zag ik een leeuw, met mijn rechteroog een kooi en ik moest zeggen waar de kooi heen moest (iets meer naar links, stukje naar boven, enz) om zo te zorgen dat de leeuw in de kooi ging. Maar de leeuw wou niet in de kooi Haha! Koe .

Springen heb ik inderdaad ook behoorlijk moeite mee omdat ik inderdaad ook niet in kan schatten of het past of niet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:32

Ik weet eigenlijk niet of ik geen diepte kan zien. Bots wel vaak tegen dingen aan en zet glazen e.d. altijd net iets te hard neer op tafels omdat ik niet goed zie waar de tafel begint (of het glas eindigt *LOL* ), maar springen en autorijden gaan wél goed.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:38

loveshadow schreef:
Oversteken ben ik trouwens wel een ramp in, m'n vriendinnen lachen me altijd uit omdat ik zeg STOOOOP terwijl de auto nog 100 m weg blijkt te zijn Haha! Bloos

Wat dat betreft ben ik echt een waaghals. Vooral met fietsen (met autorijden ben ik daar voorzichtiger in). Als ik er nog net denk voor te kunnen, dan schiet ik er voor langs en dan sta ik aan de overkant op me vriendinnen te wachten Tong uitsteken Een vriend van me wilde ook niet meer met me door de stad fietsen, die vond dat ik als een idioot over doorheen crosste Bloos Tong uitsteken (die jongen had trouwens zelf ook een lui oog). Maar als een idioot fietsen dat hoort ook bij in Amsterdam wonen Tong uitsteken

loveshadow schreef:
Met mijn linkeroog zag ik een leeuw, met mijn rechteroog een kooi en ik moest zeggen waar de kooi heen moest (iets meer naar links, stukje naar boven, enz) om zo te zorgen dat de leeuw in de kooi ging. Maar de leeuw wou niet in de kooi Haha! Koe .

Whaha, geweldig, die test heb ik ook wel vaker gedaan. Die verdomde leeuw wou zijn kooi maar niet in. Ik maak er nu nog wel eens grapjes over, maar meestal snapt niemand me Tong uitsteken als ik het dan uitgelegd heb zitten ze nog te kijke van jaja Nors opkijken geweldig Haha! Tong uitsteken

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:39

loveshadow schreef:
asjemenou schreef:
Ik ben ook pas op mijn 12e geopereerd geloof ik.

Ghehe, je wordt wel vaak gequote Knipoog

Nou ja, op zich merk ik er ook niet heel veel van. Ik grijp nog wel eens mis of knal nog wel eens ergens tegenaan, maar meestal valt het wel mee. Als ik een beker aanpak van iemand dan voel ik als het ware waar die is. Dan ga ik met mijn hand net zo ver naar die beker toe tot ik 'm voel en dus weet dat ik 'm kan pakken. Zo heb ik nog meer van die trucjes die ik vanzelf heb aangeleerd. Oversteken ben ik trouwens wel een ramp in, m'n vriendinnen lachen me altijd uit omdat ik zeg STOOOOP terwijl de auto nog 100 m weg blijkt te zijn Haha! Bloos

Er zijn wel wat testjes voor inderdaad. Je kunt eens proberen om een potlood rechtop op een tafel te zetten en 'm dan van bovenaf proberen te pakken; waarschijnlijk lukt dat niet als je geen diepte kan zien. Maar ik weet niet of mensen die wel diepte kunnen zien dit wel kunnen, je zou het eens kunnen proberen Knipoog
In het ziekenhuis in Leiden hebben ze er zo'n apparaat voor. Met mijn linkeroog zag ik een leeuw, met mijn rechteroog een kooi en ik moest zeggen waar de kooi heen moest (iets meer naar links, stukje naar boven, enz) om zo te zorgen dat de leeuw in de kooi ging. Maar de leeuw wou niet in de kooi Haha! Koe .

Springen heb ik inderdaad ook behoorlijk moeite mee omdat ik inderdaad ook niet in kan schatten of het past of niet.

Jij klinkt zooooooooo herkenbaar!
Alleen (bijna) iedereen in dit topic is geopereerd.
Ik niet...
Wat is het voordeel van het opereren, en helpt het ook ergens mee?

Zoals ik eerder al zei, kunnen mijn ogen gewoon niet samen werken.
Als ik met mn ene oog kijk gaat de andere scheel, en zo anders om ook.
Is dit wel te opereren?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:42

S_zanne schreef:
Ik niet...

Is dit wel te opereren?

Je ogen zullen ook nooit meer gaan samenwerken, ook niet na een operatie. (Tenzij je misschien iets bij alternatieve artsen probeert, maar het ziekehuis zal je dat afraden.) Wat ze met een operatie kunnen doen, is je ogen recht zetten. Dan kijk je dus een stuk minder scheel. Je weet het zelf waarschijnlijk wel, als je moeier bent, kijkt het lastiger, omdat je ogen vaker weg draaien. Na de operatie draaien je ogene dus minder weg, waardoor je ogen minder snel moe wordt en je prettiger kijkt.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:44

Persoonlijk vind ik toch dat de operatie niet alleen voor het mooie plaatje is.

Met name mijn 2de operatie heb ik heeel land uit gesteld.
In het begin was het namelijk alleen als ik erg moe was dat mijn oog naar buiten weg trok. Maar met de jaren werd het steeds meer. Ik merkte ook dat ik hierdoor uiteindelijk een soort van constant gevecht in mijn hoofd voerde om dat oog er maar " bij" te houden. Dit resulteerde weer in dat mijn ogen ook een gevecht kregen om wie nu moest kijken met als gevolg dat ik er hoofdpijn van kreeg.
Uiteindelijk dus toch maar de knoop doorgehakt ( had ooit op tv een oogoperatie gezien en vandaar er bang voor).

Eenmaal bij de oogpolikliniek bleek dat ze een andere methode ging uitvoeren. Namelijk allebei de ogen in 1 operatie aanpakken.

Het resultaat mag er wezen, ze staan altijd recht ook als ik moe ben. Maar denk niet dat ik ooit nog eens 2 in 1 laat doen. De eerste 2 weken na de operatie vond ik vreselijk! Liep als een soort van Stevie Wonder met zonnebril in huis, knal rode pijnlijk ogen en het gevoel alsof er een vrachtwagen zand in zat maar niet mogen wrijven.....

Overigens.. vraagje voor de rest.
Ik blijk een behoorlijk drukverschil te hebben.
23 op het linker oog ( 2x geopereerd) en 14 op het rechteroog ( 1 x geopereerd), zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:52

Mijn luie oog is mijn rechteroog. Ik heb hier op zich helemaal geen last van, alleen als ik moe ben (of teveel gedronken heb Tong uitsteken ) voel ik hem wegdraaien. Verder merk ik niet dat ik door mijn luie oog slechter zie, dus misschien heb ik het in mindere mate. Ik kan diepte wel inschatten die sommigen van jullie niet of slecht zien. Mensen merken ook niet aan mij dat ik scheel kijk als ik moe ben, en zijn vaak wel verbaasd als ze horen dat ik een lui oog heb. Vroeger had ik er wel veel last van, maar dan meer door de pesterijen op school toen ik met mijn bril + linkeroog afgeplakt op school kwam. Vast wel herkenbaar voor jullie Haha!

*edit* Ik ben ook niet geopereerd hieraan, maar als het erger zou worden ga ik er wel over nadenken....

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:02

Knoffer schreef:
S_zanne schreef:
Ik niet...

Is dit wel te opereren?

Je ogen zullen ook nooit meer gaan samenwerken, ook niet na een operatie. (Tenzij je misschien iets bij alternatieve artsen probeert, maar het ziekehuis zal je dat afraden.) Wat ze met een operatie kunnen doen, is je ogen recht zetten. Dan kijk je dus een stuk minder scheel. Je weet het zelf waarschijnlijk wel, als je moeier bent, kijkt het lastiger, omdat je ogen vaker weg draaien. Na de operatie draaien je ogene dus minder weg, waardoor je ogen minder snel moe wordt en je prettiger kijkt.

Mijn ogen kijken altijd scheel.

Hier kijk ik met mijn linker oog.
http://i28.tinypic.com/x5s8xs.jpg

met mij mn rechter oog.
http://i26.tinypic.com/2pr8coj.jpg

erg stomme foto's btw Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:12

Hehe, ik haat altijd foto's waarop ik scheel kijk.
Maar ze kunnen dus je ogen recht zetten. Voor meer info moet je eens naar een oogarts gaan.

Sorro schreef:
Persoonlijk vind ik toch dat de operatie niet alleen voor het mooie plaatje is.

Met name mijn 2de operatie heb ik heeel land uit gesteld.
In het begin was het namelijk alleen als ik erg moe was dat mijn oog naar buiten weg trok. Maar met de jaren werd het steeds meer. Ik merkte ook dat ik hierdoor uiteindelijk een soort van constant gevecht in mijn hoofd voerde om dat oog er maar " bij" te houden. Dit resulteerde weer in dat mijn ogen ook een gevecht kregen om wie nu moest kijken met als gevolg dat ik er hoofdpijn van kreeg.
Uiteindelijk dus toch maar de knoop doorgehakt ( had ooit op tv een oogoperatie gezien en vandaar er bang voor).

Eenmaal bij de oogpolikliniek bleek dat ze een andere methode ging uitvoeren. Namelijk allebei de ogen in 1 operatie aanpakken.

Het resultaat mag er wezen, ze staan altijd recht ook als ik moe ben. Maar denk niet dat ik ooit nog eens 2 in 1 laat doen. De eerste 2 weken na de operatie vond ik vreselijk! Liep als een soort van Stevie Wonder met zonnebril in huis, knal rode pijnlijk ogen en het gevoel alsof er een vrachtwagen zand in zat maar niet mogen wrijven.....

Overigens.. vraagje voor de rest.
Ik blijk een behoorlijk drukverschil te hebben.
23 op het linker oog ( 2x geopereerd) en 14 op het rechteroog ( 1 x geopereerd), zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb echt geen idee of ik druk verschil heb.

Na de operatie voelt het een week niet echt fijn idd en daarna trekt het snel weg, maar dat zou mij niet tegen houden een operatie te doen. Tegenwoordig is alles zo verbeterd. Me operatie op me 4e vond ik echt vreselijk. Van die doppen op, omdat ik niet mocht krabben, kots misselijk en kotsen van de verdoving. Dat is nu allemaal veel beter. En geen doppen als je ouder bent, ze vertrouwen je niet op je 4e Tong uitsteken

Ik vind het ook zeker niet alleen voor de mooi, het kijkt echt prettiger.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 02:11

vraag het omdat ik de laatste maanden erg veel migraine heb. Na een mri scan, bloedtest en neuroloog waarmee ik niet verder kwam. Was ik toevallig bij een opticien inverband met mams.. hier bleek ik dus een aardig verschil te hebben. Zij raadde me ook aan contact op te nemen met huisarts voor een verwijsbrief naar de oogarts.

1 oog zou ik zo weer laten doen als het nodig was.. maar 2 tegelijk, nee dank je. Moet ook zeggen duurde erg lang voordat het bij mij weg trok ( niet oplossende hechting) en nog erg lang daarna rode ogen gehad.. nog wel klein beetje overigens.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 02:26

Ik kijk ook maar met 1 oog, namelijk mn linker, mn rechteroog is echt LUI, draait ook vaak naar buiten toe, moet me er echt op concentreren want soms zit ik iemand dus behoorlijk scheel aan te gapen zonder dat ik er erg in heb Tong uitsteken
Ben er nooit aan geopereerd, moest vroeger wel oefeningen doen om m minder lui te maken, maar hij wil maar niet! Tong uitsteken
Normaal gesproken kijk ik wel recht met beide ogen, maar soms draait mn rechteroog scheel weg Bloos

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:11

Sorro schreef:
vraag het omdat ik de laatste maanden erg veel migraine heb. Na een mri scan, bloedtest en neuroloog waarmee ik niet verder kwam. Was ik toevallig bij een opticien inverband met mams.. hier bleek ik dus een aardig verschil te hebben. Zij raadde me ook aan contact op te nemen met huisarts voor een verwijsbrief naar de oogarts.

1 oog zou ik zo weer laten doen als het nodig was.. maar 2 tegelijk, nee dank je. Moet ook zeggen duurde erg lang voordat het bij mij weg trok ( niet oplossende hechting) en nog erg lang daarna rode ogen gehad.. nog wel klein beetje overigens.

Ah. Het rode duurde bij mij ook wel langer voordat het weg ging, maar na een week was ergste pijn (en bak zand) wel weg. De eerste 2 dagen zijn het ergst, dan kan je ook geen tv kijken of wat dan ook. Geen afleiding en wel last van je ogen.

Gelukkig heb ik geen last van migraine, maar ik kan me wel voorstellen dat je dat er van kunt krijgen.

Succes met je volgende operatie misschien Knipoog

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:19

hrb ook last van migraine.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:07

Al zo lang als ik me kan herinneren kijk ik scheel en veel dingen in dit topic zijn erg herkenbaar.

Ik ben er inmiddels al 3 keer ( of is het 4 ? ) aan geopereerd, waarvan de laatste keer op mijn 13e ( 2 ogen tegelijk) Hier weet ik nog van dat het ECHT geen pretje was de weken erna. Niet normaal naar rechts of links kunnen kijken omdat er dan zware steken door mijn hoofd gingen, knalrode ogen, niet mogen wrijven maar het wel willen, bah. Op mijn 17e zou ik weer geopereerd worden, maar ik heb deze afspraak afgezegd en nooit meer opnieuw gemaakt, puur en alleen uit angst voor die pijn.

Ik herken wat anderen hier zeggen. Dat mensen je vragen waar je nou eigenlijk naar kijkt. Ook dat balspelen moeilijk gaan ( jezus ! vang m nou eens, ben je blind ofzo ! ) heb ik vaak mee te maken gehad, maar ik dacht altijd maar dat ik er gewoon slecht in was.

Het welbekende leeuwtje heb ik ook nog nooit in zijn kooi gekregen xD. O wat haatte ik dat ding Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:37

Dat bvan die balsporten Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan dus ook echt niet tennissen, of badmintonnen of volleyballen of wat dan ook.
En die leeuw in de kooi, dat moest ik vroeger in het ziekenhuis ook altijd doen, en het is me nooit gelukt Boos!

Als we acht-tal deden oefenen, en we moesten met ene volte 10 liks/rechts, dan wist ik altijd zeker dat precies over de middellijn reed, alleen hadden de overige 7 de middellijn een meter verderop liggen, en iki maar zeker weten dat ik er echt precies erover heen reed!

Van dingen pakken en wegzetten heb ik gelukkig totaal geen last.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:43

Bij mijn dochter zijn ze rechtgezet toen ze 4 was, maar ze begon later weer scheel te kijken.Rechtzetten nog een keer deden ze niet want dan zou ze naar buiten scheel gaan kijken.Ze zou wel minder scheel gtaan kijken en dat klopt ook, ze kan zelf haar oog rechtzetten en dat kunnen niet veel mensen had de oogarts gezecht.Ze heeft dus zelf controle over haar oog spier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:47

sorry gezegt moet dat zijn(tis nog vroeg)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:27

Sjaap schreef:
Al zo lang als ik me kan herinneren kijk ik scheel en veel dingen in dit topic zijn erg herkenbaar.

Ik ben er inmiddels al 3 keer ( of is het 4 ? ) aan geopereerd, waarvan de laatste keer op mijn 13e ( 2 ogen tegelijk) Hier weet ik nog van dat het ECHT geen pretje was de weken erna. Niet normaal naar rechts of links kunnen kijken omdat er dan zware steken door mijn hoofd gingen, knalrode ogen, niet mogen wrijven maar het wel willen, bah. Op mijn 17e zou ik weer geopereerd worden, maar ik heb deze afspraak afgezegd en nooit meer opnieuw gemaakt, puur en alleen uit angst voor die pijn.

Oh wat herken ik dit.. en ook ik heb het dus erg lang uitgesteld.. tot ik er niet meer onderuit kon.

marleen_usar schreef:
Ze zou wel minder scheel gtaan kijken en dat klopt ook, ze kan zelf haar oog rechtzetten en dat kunnen niet veel mensen had de oogarts gezecht.Ze heeft dus zelf controle over haar oog spier.

Dit herken ik wel, zie mijn verhaal... alleen koste dat op den duur zoveel inspanning dat ik er moe van werd en er hoofdpijn van kreeg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:30

Ik had vroeger een lui oog en een scheel oog, na de operatie moest ik vaak met van die lapjes op mijn oog lopen en dat vond ik echt verschrikkelijk, als er visite kwam, dook ik snel onder de tafel. Toen ik 2 was ben ik eraan geopereerd. Jaren daarna nog een bril gehad (een hele mooie rose met van die jampotglazen Vork in groep 2 en 3 ), maar in groep 7 deed ik hem nooit meer op en nu loop ik alweer jaren zonder bril. Pas wel mijn ogen laten testen omdat ik bang was dat ik het kenteken niet kon lezen met mijn rijexamen, maar bij de opticien zeiden ze dat ik juist een bril moest hebben voor dichtbij, dus heb er verder niks mee gedaan. Soms zie ik veraf niet alles, maar heb hier geen hinder van.

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:08

Ik ben vroeger ook twee keer geopereerd aan mijn oog, tis nog wel zien waneer ik moe ben.
Maar heb totaal geen moeite met balspellen of afstanden schatten eigenlijk.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:03

geen schele/luie ogen,
ik ben wel orthoptist, die kan dit soort zaken verhelpen!!!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:33

loveshadow schreef:

nog een testje:
plaats 1 hand, met je wijsvinger omhoog ongeveer 20 cm voor je neus. plaats je andere hand, met de wijsvinger omhoog 20 cm achter de eerste hand, recht achter elkaar.
kijk naar de voorste vinger.
als je ogen goed samenwerken, dan zie je de achterste vinger dubbel. kijk je naar de achterste vinger, dan is de eerste dubbel. dit is normaal. Als je met 1 oog kijkt, staat de vinger waar je NIET naar kijkt links of rechts van de vinger waar je naar kijkt.

In principe heeft iedereen een voorkeursoog. dat is het oog, waarmee je kijkt als je een ouderwetse camera een foto maakt (je weet wel, dat je door zo'n klein gaatje moet kijken).
Bij scheelzien is het zo dat de spierbalans tussen de ogen niet goed is. aan elk oog zitten 6 spieren, en bijvoorbeeld de binnenste oogspieren werken te hard. Het voorkeurs oog blijft dan kijken en het andere oog geeft toe aan die onbalans. resultaat: 1 oog staat naar binnen.
Als dit constant zo staat, dan krijgt dit oog niet de prikkels om te 'leren' kijken. dit moet namelijk, om uiteindelijk een goede gezichtsscherpte te krijgen. Daarom wordt het goede oog afgeplakt om dit oog toch te laten 'zien'. maar de samenwerking komt niet terug, de hersenen leren namelijk alleen met dat ene goede oog te kijken.
daarom kan er geopereerd worden, waarbij in sommige gevallen de samenwerking terug komt. Het is erg lastig om zo'n operatie exact in te kunnen schatten, daarom blijft er soms een lichte vorm van scheelzien achter.

In de meeste gevallen leer je met 1 oog goed te kijken.
soms zijn er klachten met ballen gooien en vangen, soms schenken mensen de koffie naast een kopje, maar in de meeste gevallen gaat het heel goed. Auto rijden lukt vaak gewoon, en afstand inschatten is eigenlijk voor iedereen moeilijk Knipoog .

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:20

Huh, als ik dat testje doe, wissel ik tussen links en rechts *LOL*

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:28

Wat een herkenbare verhalen hierzo.
Ik heb ook een lui oog. Ik kijk overigens niet scheel maar het ene ooglid hangt altijd veel meer naar beneden dan de andere. Vooral als ik moe ben, dan wordt het nog erger. Ook de pleisters, de druppels en de rood/groene bril klinken heel bekend. Ik trouwens ook veel last van migraine maar ik wist niet dat het een met het ander te maken kan hebben.
Heel toevallig heb ik ook een vriend uitgezocht met een lui oog. Hij kijkt overigens wel scheel en is ook al meerdere malen geopereerd. Zonder goed resultaat trouwens. Zijn ogen zijn hierdoor juist meer beschadigd.