Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:45

Ik mag van mijn huisarts alleen medicijnen innemen die op recept zijn van de huisarts.. uitgezonderd een paracetamol. Komt doordat ik voor veel dingen allergisch ben en dat dat niet samen gaat met mijn andere medicijnen.. Ja

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:51

Naam : Marlies
Leeftijd: 20
Hoelang heb je er al last van: Zolang ik me kan herinneren
Wat gebruik je er tegen: Tabletjes, voorgeschreven door de huisarts. Weet zo gauw de naam niet meer...
wat doe je er tegen:Vrij weinig eigelijk, afentoe een tabletje.
En zoveel mogelijk de dingen ontlopen, waarbij ik last krijg.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:48

Lauss schreef:
Doei!

Misschien voor sommige dé tip:
De homeopaat.

Ik heb jarenlang last van hooikoorts gehad, was vanaf maart tot oktober dagelijks ziek (moe, duizelig, verkouden) en zat met tranende ogen op de fiets als de zon scheen & de bloemen bloeide.
Vorig jaar heb ik me laten behandelen bij de homeopaat & het werkt. Geen traanogen, niet vermoeid, geen jeuk, niet verkouden.
Dit jaar kreeg ik er erg vroeg last van & zijn we een maand later naar de homeopaat gegaan. Inmiddels ben ik weer behandeld en heb ik nergens meer last van.
Echt een aanrader!

Heb ik ook gedaan, maar bij mij hielp het niet eigenlijk.
Jawel... de eerste 5/6 maanden, maar daarna was het gewoon weer hetzelfde. Verdrietig

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:42

Al snotterend meld ik me ook aan Haha!

naam : Kiran
leeftijd: 24
hoelang heb je er al last van: 2 to 3 jaar Rolleyes
wat gebruik je er tegen: Zyrtec (drankje tegen overgevoeligheid)
wat doe je er tegen: niets bijzonders, ik ontwijk geen plaatsen oid.

Naast de hooikoots heb ik ook nog een mega stof allergie, heel leuk op een stoffige stal Haha! Er zijn goede en slechte dagen. Vandaag is een slechte dag, mijn neus zit dicht, ben de hele tijd aan het niezen en mijn ogen jeuken heel erg! En gister (bijvoorbeeld) had ik weer nergens last van, alleen een paar keer geniest.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 14:35

Ja, Die had ik ook net gezien. Maar die van mij bestaat al langer Knipoog

Ik zit nu in de tuin heb er nu niet zo veel last van! gelukkig. Ik heb van de week maar weer eens nieuwe mediceinen gehaald... deze werken gelukkig wel weer tot nu toe (heb nu niet in genomen Haha! )

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:16

naam : Chantal
leeftijd: 19
hoelang heb je er al last van: 5 jaar ongeveer, het hele jaar door (heb ook last van beesten)
wat gebruik je er tegen: Xyzal, Nasonex 2x per dag (Aerius, oogdruppels en Telfast hielpen allemaal niet).
wat doe je er tegen: Zonnebril op

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:20

Ik meld me ook maar even; ik heb het namelijk dit jaar voor het eerst..
Klinkt jullie dit bekend? :

ontzettend moe, verkouden, hoofdpijn, lopende neus, tranende ogen, geen licht kunnen verdragen etc.
Ik word helemaal gek van, loop de hele dag met een zonnebril, ook binnenshuis.
Iemand enig idee wat er nu (meer) in de lucht zou kunnen zitten dan andere jaren?

Heb het sinds afgelopen zondag, ben bij de dokterspost geweest en heb cetirizine (tabletjes) gekregen en nivocab (neusspray). Werkt prima, maar kan nog steeds niet normaal functioneren....

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:53

Ik ben er niet moe van Wel veel niezen en last van mijn ogen Rolleyes

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:01

Ik niet, maar onze zoon wel, enorm zelfs, zelfs zo erg dat hij nu met een jarenlange kuur is begonnen ( of eigenlijk afgelopen september ) waardoor hij in het begin iedere week een spuit kreeg tegen bomen en grassen, in iedere arm 1. En nu zit hij op eens in de 4 weken een injectie in beide armen, en dit een jaar of 3 a 4 lang. Kosten.. zeeer hoog, geloof 400 euro per doosje ampullen.
Helpen doet het wel, maar toch heeft hij er nog last van, en gebruikt dus daarnaast Xysal en Nasonex.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 10:02

ja heel erg moe zijn herken ik wel Boos! aan het einde van de dag als ik niets heb gedaan ben ik gewoon helemaal gesloopt!

yavanna @ ja ik heb dat ook alleen dan moet ik het onder mijn tong 2min. lang en daarna doorslikken.. (dat is echt heeeel vies)
(heeft je zoon toevallig ook siltone?)
ik moet het ook 3 jaar slikken... daarna weten ze pas of het werkt Boos!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:05

Geen idee, ampullen liggen bij HA, en mams mag niet meer mee om te laten zetten. Hij moest in het begin wel een kwartier wachten om te kijken of er reacties optraden.
En dat onder zijn tong, hij had keuze tabletjes of injecties, en tabletjes gaat hij vergeten, vandaar injecties.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:15

naam : Vivian
leeftijd: 18
hoelang heb je er al last van: 3 tot 4 jaar
wat gebruik je er tegen: eerst alleen simpele neusspray, maar sinds paar dagen iets van de apotheek kijken of dat werkt.
wat doe je er tegen: zakdoek op zak hebben

Ben nog nooit getest, wil ik wel laten doen nog. Verwacht namelijk nog wel meer allergieen die dan boven komen.
Heb het laatste weken regelmatig benauwd (ben niet bekend met astma voor zover ik weet), lekker aan het snotteren, veel niezen en van die heerlijk jeukende ogen waar ik gek van wordt.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:15

ik zou je zeker laten testen! zeker omdat je denk dat je nog meer alergieen hebt.... dat bloed prikken doet gelukkig niet zo'n zeer (als ze in 1x goed prikken Tong uitsteken )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:22

Verdarre, heb 3 maand geleden sterkere medicatie gekregen en het werkt voor geen kont Clown Tranende jeukende ogen, dichtzittende neus en hoofdpijn (gepaard met moeheid).

Dat zou nu verleden tijd moeten zijn.... naja dinsdag moet ik weer naar de kno arts.

Iemand nog een andere suggestie voor als flixonase niet werkt (en aerius ook niet)?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:24

ja, xyzal of anders even in de kruitvat etc. kijken... soms maakt de sterkte niet zo veel uit maar wel de samenstelling Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:27

Is dat op doktersrecept (ivm vergoeding Tong uitsteken)?

Ze hebben hier trouwens overal het gras gemaaid: haaaaatsjie!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:32

haha...
ja xyzal is op dokters resept Tong uitsteken haha
maar ik denk dat je huisarts ook nog wel meer van die "troep" heeft... maar hier in het topic staan ook nog andere die je ook op recept kan krijgen Knipoog
veel succes

ohh lekker gemaaid gras... kan je ook een beetje mijn richting opsturen?? bij mij is het namelijk al 2 dagen geleden dat ze het hier hebben gemaaid Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:35

Hier maaien ze elke dag een stuk, dus elke dag weer een nieuwe verasssing Haha!

Het ziekenhuis wordt gesponsord door flixonase, dus ik moet heel erg mijn best doen om hun te overtuigen dat het écht niet werkt voor mij....

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:39

ohh... dat is ook wel *** ... je zegt gewoon dat je er bijwerkingen van krijgt Tong uitsteken of zo iets... je maakt er een erg leuk verhaal van en je eindigt met zo van ja ik probeer xyzal wel Tong uitsteken haha

ohh leuk elke dag een nieuwe verrassing dat wil ik eigenlijk ook wel haha

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:14

Hier nog iemand die al lekkend achter de computer zit.
Oh ja eerst even voorstellen
Naam: Lieke
Hoe lang al: al jaaaaaren
wat ik ertegen heb: nu reactine, verder heb ik zyrtec gehad, xyzal ook. Al werkte dat voor geen meter, dat had ik dan in combo met neussnuifspul en oogdruppels. Oogdruppels vind ik altijd wel erg lekker tegen de jeuk.
Ik heb ook nog een jaar injecties gehad, die werkte echt megagoed, toen had ik er het voorjaar daarna bijna geen last van.
Maar ja toen ging ik werken en kon ik niet meer elke week langs de allergoloog. Dus nu zit ik weer met kriebelneus, kriebelholtes, kriebelogen en een grote doos tissues.
Ik ga van de week langs de huisarts, schijnt dat er nu ook tabletten zijn ipv de prikken, die moet je ook al een jaar van te voren gaan slikken om er het voorjaar erna baat bij te hebben.
Wie weet werkt dat voor mij ook wel net zo goed als de shots.

Hebben er trouwens nog meer mensen vreselijke kriebels in die holte van je keel naar je oren?
Echt vreselijk, want hoe krabbel je daar?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 20:05

Nee ik heb daar gelukkig geen last van.... Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:28

Ik wel, maar ik heb geleerd om het te negeren Nagelbijten / Gniffelen Duurde wel wat jaartjes training Haha!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:34

Hie rook nog eentje.
naam Haha!ana
leeftijd:15
hoelang heb je er al last van: 5 jaar?
wat gebruik je er tegen: reactine en nu hebben we én dat niet in huis én geen gewone aspirine dus dalijk even een asprine met coffeïne innemen.

Sinds gisteravond heel erg hoofdpijn. Net of ik een klap op m'n hoofd heb gehad als ik m'n hoofd aanraak Scheve mond

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:10

Naam : Monica
Leeftijd: 18
Hoelang heb je er al last van: Ongeveer 5 jaar.
Wat gebruik je er tegen: Heb van alles gebruikt, maar niks helpt... Binnenkort naar de dokter! Die kan me hopelijk een stuk verder helpen Knipoog
Wat doe je er tegen: Niet veel fietsen, altijd een zonnebril op, enz.

Bij deze meld ik me dus ook! Vork Brrrr, vreselijk, hooikoorts!

@ Rockwitch: Ja, dat heb ik ook! Het is echt heel vervelend, want je kunt idd niet krabben.. Ik slik dan op een hele aparte manier, zodat het net lijkt alsof je je oor 'schraapt' ofzo. Clown Het gaat dan alleen wel pijn doen, en eigenlijk helpt het niet..
Net als de jeuk in je mond en in je keel.. Lips are sealed

Ik kan ook nooit slapen met dit weer.. (Naja, nu het weer afgekoeld is gelukkig wel Haha!) Dan heb ik altijd een natte washand op m'n hoofd. Ziet er ook dom uit. Clown Maar anders zwellen m'n lippen helemaal op. Verward

Naja, we kunnen elkaar hier nu steunen. Haha!