Pa: brede schouders, brede rug, paddestoelen tenen (een steeltje met een megaknobbel
) en haar wat steeds donkerder wordt (hij had vroeger ook donkerblond en aan het eind, voor het grijze tijdperk, was het zwart!). Ook heb ik qua karakter wel het verantwoordelijkheidsgevoel en het goed kunnen organiseren van mijn pa. Oja, en we zijn allebei vrij slank en sportief!
Ma: klein, brede heupen, veel zorgen voor anderen, gek op kinderen, het goed willen doen. Ik had vroeger net zo blond haar als mijn moeder, maar nu echt niet meer. Ook zeggen mensen wel dat ik in mijn gezicht op haar lijk, maar ik vind mezelf meer (qua vorm en mond) op mijn broer lijken... Maar goed, kan allebei.
Opa: Astma, aan beide voeten 2 tenen aan elkaar, en mijn opa is soms net zo'n stille grappenmaker als ik. Af en toe opeens zo'n uitspraak tussendoor.
Ik lijk wel meer op de kant van mijn moeder qua achterliggende familie, maar in ons gezin lijk ik meer op mijn vader. Ik ging ook vroeger graag met hem dingen doen, berg beklimmen, fietsen, op vakantie, etc. We hebben hele leuke dingen gedaan.
O ja, en mijn zusje is een erfelijkheidswonder: ze heeft rood haar, maar mijn beide ouders niet (terwijl er wordt gezegd dat beide ouders wel minimaal een helft rood haar moeten hebben). Ze hebben ook beide geen ouders met rood haar (alles blond of zwart). Alleen 1 tante en een oom hebben rood haar. Maar waar bij ons dat ene rode kind nou vandaan kwam...
Ik ben erg benieuwd of dit nu ook weer door zou kunnen gaan in mij bijvoorbeeld, zonder dat ik rood haar heb. Lollig he?