Ben jij donor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: Ben jij donor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:36

ik ben zelf wel donor, uitgezonder hoornvliezne ne huid, daar heb ik gewoon een heel eng idee bij... voor de rest, van mij mogen ze het gebruiken als ze daar iemand mee kunnen helpen.

dood ben ik toch al dus ik heb er niks meer aan....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:38

Bloeddonor durf ik dan weer niet... Maar ik geloof dat de medewerkers er ook niet blij van worden als ik om de haverklap van mijn stokje ga. Nagelbijten / Gniffelen En ja, helaas gebeurt dat echt.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:40

Crista schreef:
ik ben zelf wel donor, uitgezonder hoornvliezne ne huid, daar heb ik gewoon een heel eng idee bij... voor de rest, van mij mogen ze het gebruiken als ze daar iemand mee kunnen helpen.

dood ben ik toch al dus ik heb er niks meer aan....

Ik hád er ook een heel eng idee bij (vooral voor mijn nabestaanden). Maar sinds een bokker mij heeft uigelegd dat de huid er HEEL netjes en dun afgeschraapt wordt ect. heb ik het toch ingevuld.
Je nabestaanden zien het dus niet, het is dus niet vies Knipoog .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:42

Breitling schreef:
maar wat als je het eng vind? ik vind het hele dood gaan gebeuren eng. En ik vind het een eng idee dat ze heel mn lichaam in stukken snijden. Een operatie om een orgaan te krijgen steld wat dat betreft niks voor om het zo maar even te zeggen. het idee dat ze alles van me af snijden maakt me doods bang. moet er niet aan denke

Nee wegrotten in de grond klinkt lekker. Of verbranden in de oven. Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:43

Ik ben donor om verschillende redenen. Ik ben ehbo-er uit volle overtuiging en zorg bij leven zo goed mogelijk voor de medemens dus waarom zou ik dat niet na mijn dood doen. Het lijkt mij fantastisch dat na mijn dood stukjes van mij andere mensen weer een kans op leven geven. Bovendien wil ik als ik zelf iets mankeer ook graag geholpen worden dus dan geldt het principe van geven en nemen.

Er zijn verschillende bizarre en enge verhalen in omloop m.b.t. orgaandonatie die volstrekt niet waar zijn, er worden geen organen uit levende mensen gehaald, familie krijgt de kans om waardig afscheid te nemen en je wordt ook niet "dood" gemaakt voor je organen. Er wordt heel respectvol met je omgegaan voor tijdens en na de operaties.

Ik ben overigens geen bloeddonor want dat vind ik dus echt heel eng naalden in mij.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:43

_Lorette_;
Volgens mij heeft het zelfs hier op bokt gestaan?
Ik kan het wel voor je opzoeken, maar nu ga ik aan mn huiswerk Knipoog
Het maakt juist wel uit dat mijn broertjes nu 4 en 15 zijn Lachen Ik vul dit formulier nu zo in. Mischien denk ik er over 4 jaar wel anders over, dan zijn mijn broertjes ouder en doe ik het wel. mischien dan nog niet. Maar op dit moment voel ik het zo, en dat zal (voorlopig in ieder geval) niet veranderen

Volgens mij was dit topic niet bedoeld om andere aan te zetten om donor te worden Bloos
Dit is hoe ik me erbij voel, en dit zal niet veranderen omdat een vreemde iets anders zegt Lachen
Wat Breitling verteld, dat gevoel, sluit goed aan bij het mijne

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:45

Ik had het er net trouwens over met mijn zusje Koe . Zij vind (hoewel ik niet denk dat ze echte argumenten heeft en maar gewoon wat roept Clown ) dat haar organen van HAAR zijn.. Klinkt behoorlijk egoïstisch, maargoed.

En Didoo.. Vind dat je best een beetje moeite mag doen om andere mensen over te halen (door bokt ben ik ook officeel donor geworden dus het helpt wel).

[edit] Mijn zusje is tot de conclusie gekomen dat ze maar wat uitkraamde en ze gaat er nu over na denken Clown .
Laatst bijgewerkt door traan_beauty op 14-01-08 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:45

Ik wil geen donor worden, vind het maar een eng idee.
Mischien verander ik later wel van gedachten, maar ik denk het niet.
Ben al heel bang voor de dood, laat staan dat ik ga nadenken over wat ik daarna met m'n lichaam laat doen.. Nagelbijten / Gniffelen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:47

traan_beauty schreef:
Ik had het er net trouwens over met mijn zusje Koe . Zij vind (hoewel ik niet denk dat ze echte argumenten heeft en maar gewoon wat roept Clown ) dat haar organen van HAAR zijn.. Klinkt behoorlijk egoïstisch, maargoed.

En Didoo.. Vind dat je best een beetje moeite mag doen om andere mensen over te halen (door bokt ben ik ook officeel donor geworden dus het helpt wel).

Bij mij zou het niets uitmaken Lachen
mijn gevoel zit te diep om te veranderen door een site...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:47

Didoo schreef:
_Lorette_;
Volgens mij heeft het zelfs hier op bokt gestaan?
Ik kan het wel voor je opzoeken, maar nu ga ik aan mn huiswerk Knipoog
Het maakt juist wel uit dat mijn broertjes nu 4 en 15 zijn Lachen Ik vul dit formulier nu zo in. Mischien denk ik er over 4 jaar wel anders over, dan zijn mijn broertjes ouder en doe ik het wel. mischien dan nog niet. Maar op dit moment voel ik het zo, en dat zal (voorlopig in ieder geval) niet veranderen

Volgens mij was dit topic niet bedoeld om andere aan te zetten om donor te worden Bloos
Dit is hoe ik me erbij voel, en dit zal niet veranderen omdat een vreemde iets anders zegt Lachen
Wat Breitling verteld, dat gevoel, sluit goed aan bij het mijne

Vandaar mijn opmerking dat ik je mening respecteer en dat ik toch stiekem hoop dat je over een aantal jaar wel donor durft te worden. (Ivm je argument mbt de leeftijd van je broertjes.) Je bent tot niets verplicht. Ik vind het fijn als meer mensen zich zouden registreren als donor, maar ik wil ab-so-luut niet dwingend of vervelend overkomen. Ik probeer enkel mijn visie op jouw meningen weer te geven. Er bestaat altijd een kans dat je er daardoor net iets anders over gaat denken. Lachen

*edit: daarnaast heb ik ook een stukje van mijn angsten weergegeven, ergens in een hierboven geplaatst bericht, maar deze weerhouden mij niet van mijn mening donor te willen zijn. Ik acht mijn broertje van 15 ook in staat dit te respecteren als dat mijn wens is, mocht ik nu plots komen te overlijden, ook al kan hij het niet prettig vinden. En dit schrijf ik niet om vervelend tegen je te doen, enkel als toevoeging, zonder je te willen beledigen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 14-01-08 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:49

Needje schreef:
Breitling schreef:
maar wat als je het eng vind? ik vind het hele dood gaan gebeuren eng. En ik vind het een eng idee dat ze heel mn lichaam in stukken snijden. Een operatie om een orgaan te krijgen steld wat dat betreft niks voor om het zo maar even te zeggen. het idee dat ze alles van me af snijden maakt me doods bang. moet er niet aan denke

Nee wegrotten in de grond klinkt lekker. Of verbranden in de oven. Clown

nee dat vind ik ook verschrikkelijk klinken ik verdwijn liever zo in het niets Clown

Ik vind het gewoon een eng idee. Ik heb ook nog niet veel met de dood te maken gehad misschien heeft dat er mee te maken? Ik vind het idee gewoon dood eng Clown

Natuurlijk ben ik dood en weet ik dan niks meer maar dat ik het nu wel weet dat is het probleem Haha!
het idee is gewoon eng Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:49

Ik doneer bloed bij leven. Mijn lichaam wil ik graag intact houden. Dat is tenminste hoe ik er nu over denk, maar wie weet verandert dat nog.

De stelling "geen donor, dan ook niet mogen ontvangen" vind ik raar. Er zijn genoeg mensen die geen bloed kunnen/willen geven, maar ik ben alleen maar blij als ik hen kan helpen met mijn bloed. Ik ga dan niet denken van "daaaag, als ik bloed nodig heb geef jij het ook niet!"

Ik geef bloed omdat ik dat wil, omdat ik mensen wil helpen, en daar verwacht ik niks voor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:50

traan_beauty schreef:
Anique_Vaandrig schreef:
Ik ben zowel orgaandonor als bloeddonor. Eens in de zoveel tijd een oproepje om bloed af te komen geven.

Ik ken in mijn omgeving flink wat mensen waarvan het leven gered is dankzij een donor. Ik vind het een prettig idee dat ik wat dat betreft ook wat zou kunnen bijdragen.

Bloeddonor wil ik later ook worden Lachen . Heel erg graag zelfs.. Ben als de doods voor naalden maargoed, dan kom ik daar ook weer overheen Clown . Je moet er geloof ik 18 jaar voor zijn, toch?

Je moet inderdaad aan een aantal erg strenge eisen voldoen. Als het je wat lijkt en je bent 18+, zou ik zeker aanraden te gaan informeren!

Didoo, nu ben ik wel benieuwd op de vraag die KiWiKo je stelde. Als jij een orgaan zou kunnen krijgen omdat dat jou enige overlevingskans is, zou je die dan aannemen?

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:52

Ik ben 16 en heb me laten registreren.
Ik ben nu orgaandonor, met een paar dingen uitgezonderd; bloedvaten, huid, botweefsel. Dit omdat me dat toch niet helemaal prettig lijkt voor de nabestaanden.
Maar de anderen organen omdat ik er veel mensen mee kan redden en dat lijkt me geweldig!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:55

Didoo schreef:
traan_beauty schreef:

Bij mij zou het niets uitmaken Lachen
mijn gevoel zit te diep om te veranderen door een site...

Dat kan ja.. Ik had denk ik even een 'schop onder mijn kont' nodig (zat ook een beetje te twijfelen) en dan kunnen sommige meningen van anderen jouw kijk erop veranderen.

Als ik 18 ben ga ik inderdaad even goed informeren naar het bloed doneren. Ik denk dat als ik geschikt zou zijn, ik het wel zou doen Lachen .

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:57

Ik ben orgaandonor, ja.
Van mij mogen ze alles hebben wat ze kunnen gebruiken en ik sta er 100% achter.

Bloeddonor ben ik overigens niet, omdat ze vaak wel een keer of 6/7 keer opnieuw moeten prikken voordat ze een ader te pakken hebben, plus het feit dat ik nog te jong ben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:58

Ik ben geen van beide omdat ik dat niet mag (medisch). Maar ik zou het ook niet willen, gevoelsmatig. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:59

ik ben ook geen bloeddonor.. aangezien de vrouw die mij prikte voor onderzoek, mij moest herrinderen dat ik wel door moest ademen ( Bloos ) lijkt me dat geen strak plan..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:03

dees_daan schreef:
ik ben ook geen bloeddonor.. aangezien de vrouw die mij prikte voor onderzoek, mij moest herrinderen dat ik wel door moest ademen ( Bloos ) lijkt me dat geen strak plan..

Clown Dat kan ook nog ja... (sorry, vind het best lachwekkend)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:08

Ja, ik ben donor. Ze mogen alles van me gebruiken. Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:08

Ik ga compleet over de zeik van de stress bij bloedprikken, laat staan met zo'n dikke naald.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 14-01-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:11

traan_beauty schreef:
dees_daan schreef:

Clown Dat kan ook nog ja... (sorry, vind het best lachwekkend)

Nagelbijten / Gniffelen dat is het ook wel een beetje Clown ik heb blijkbaar de rare neiging om mijn adem in te houden als ze me daar prikken.. met medicijnen in prikvorm (buisje zet je tegen je onderrug, daar schiet een naald uit met vloeistof) heb ik het heel even.. maar nu duurde het vrij lang.. dus het lijkt me niet zo slim om dat heel vaak te doen.. al viel het nog best mee.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:15

Anique_Vaandrig; Ja die zou ik aannemen.
Hoe scheef het ook mag klinken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:16

ik zou het wel aannemen.
Ik ben er ook nog niet zeker van dat ik het niet wil het is nu nog meer een kwestie dat ik het niet durf.

Maar misschien komt dat nog Bloos
Misschien dat als ik er over uit ben dat ik begraven wil worden of gecremeerd ik ook beter weet of ik mijzelf durf te laten ontleden Clown

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:26

Ja ik ben donor! Ook met een zeer goede doorgronde reden!
Wilde dat meer mensen eens donor werden ipv een hoop poehaa te maken omdat ze om bepaalde reden geen donor willen worden.
Gewoon zonde.
Die mensen die geen donor zijn,vind ik, hoeven indien ze een donor nodig hebben ook niet te komen vragen om een donor te mogen ontvangen!

Voor wat hoort wat!