Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Verslaafd aan alcohol, wie nog meer? (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:36

Super dame!
Helemaal goed dat je zelfs op een verjaardag de 'verleidingen van de maatschappij' hebt kunnen weerstaan!
Ik heb zo'n positief voorgevoel, dat ik je alvast veel plezier wens met je nieuwe cap!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:45

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik wil toch wat zeggen.

Ik vindt het super van je dat je iig erkent dat je een probleem hebt. Mijn vader is een alcoholist en afgelopen woensdag in het ziekenhuis opgenomen, het gaat erg slecht met hem, zijn lever is helemaal naar de klöte !! Hij zal nooit meer beter worden.

De artsen zien alleen al aan de uitslagen van zijn bloed dat hij heel lang al veel te veel drinkt, maar hij ontkent het nu nog. Ik ging spullen bij hem thuis ophalen, en het glas bier van die ochtend, voor hij met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd werd, stond nog half vol op tafel. En toch ontkennen. Hij heeft wss niet lang meer te leven, en nog ontkennen....

Je bent dus al een hele goede stap aan het maken !! Novadic is eventueel ook een goed adres, en ik geloof dat je daar terecht kan zonder een verwijzing van je HA.

Succes !!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:45

Ik was toch weer even nieuwsgierig hoe je het er de afgelope dagen vanaf hebt gebracht.. en zo te lezen ging het super! Echt heel goed gedaan al!

Maar even andere vraag, wat voor werk doe je? (Gewoon nieuwsgierig, aangezien je het moeilijk vind om het los te laten in je vrije tijd).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:46

Zo... heb nu pas weer tijd om even te Bokken en lees dat het de afgelopen dagen ook al was het niet makkelijk, wel heel goed gegaan is.
Top! Proficiat!
En meer zeggen dan ''Ga zeker zo door!!!" hoeft niet denk ik...
Sterkte!

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 23:06

En alweer 4 dagen zonder die alcohol.... Haha! Haha!
Ik begin toch wel trots op mezelf te worden....

Gister avond had ik t vreselijk moeilijk omdat het even leek alsof niemand snapte waarom ik chagrijnig was.... Flinke ruzie gehad met mijn vriend waarop ik hem gecommandeert heb om naar de winkel te gaan...... toen hij weg was kwam mijn moeder gelijk naar me toe en ze werd flink kwaad, met schreeuwen & tranen erbij, en zei dat ik maandag naar de dokter ging en desnoods maar vroeg voor opname in een afkick kliniek...... ik schrok heel erg van haar reactie... Bloos dus toen vriendlief thuis kwam met de alcohol heb ik alsnog nee gezegd en dus geen druppel gedronken, ondanks er nu dus wel een fles op mijn kamer staat, heb ik ook vanavond niets gedronken....

En het lijkt makkelijker te worden.... vanavond heb ik er toch al wat minder moeite mee Lachen
Vandaag ook de slaapkamer flink verbouwt, alles staat anders, ik had het gevoel dat ik een nieuwe start nodig had, en niet meer weer het bed in wilde duiken op dezelfde 'plaats & manier' als toen ik met een fles het bed in dook..... dus een frisse kamer, en een nieuwe frisse start! Haha!

En die cap, die komt er...! Cool

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:45

Goed zo !

Beetje jammer dat je vriend zich zo makkelijk laat overhalen alcohol te gaan halen, hij zou beter zoals je moeder reageren. Nu ja, ik kan wel begrijpen, als jij echt kwaad wordt, dat ie dan liever de weg van de minste weerstand neemt. Lachen

Je moeder vind ik geweldig, helemaal top ! En ook van jou, dat je de fles toch niet hebt aangeraakt. Ja

Slaapkamer verbouwen is een leuk idee, nieuwe start, nieuw leven. Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:16

Geoed hoor!!

Zoals jokari ook al zegt.. lekker die vriend van je! Erg jammer dat hij niet zo sterk is om 'nee' te zeggen als jij een moment van zwakte heb.

TRouwens ik zou gewoon die fles weg gooien ofzo hoor, je kunt denk ik beter geen verleiding in de buurt hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:18

Goed hoor!
En die fles leeggooien! Dan heb je inderdaad geen verleiding.

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Lachen

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:33

Zoals ik eerder schreef, ben ik niet echt in de hand te houden als ik kwaad word om alcohol..... Ik ga slaan/schoppen.... Dit is pas 1 keer echt erg gebeurt, maar ik denk dat mijn vriend het wel een beetje eng vind...... Daarbij vond ik dat ik best weer één avondje kon drinken.... En als hij daar nee op zou zeggen, dan was hij nog niet jarig.
Ik vind het dus niet erg dat hij toch drank is gaan halen.. ik snap het wel van hem. hij vind het heel erg moeilijk....
Hij wil mij niet in zoveel 'pijn' zien... maar wil ook dat ik stop.... Hij vind het echt moeilijk en ik vind dat hij het tot nu toe heel goed doet gelukkig..

Ik ben overigens bijna 21.
De fles is verstopt nu, heb geen idee waar hij is... Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:52

Het spijt me echt dat ik dit zeggen ga maar flessen verstoppen is geen oplossing. Ik snap dat je trots bent dat je een aantal dagen niet gedronken hebt en dat is ook knap. Maar als je er echt vanaf wilt, zul je hulp moeten zoeken. Dit kun je niet op deze manier oplossen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:54

Daar ben ik het mee eens.
Ik vind het ook goed van je dat je al 4 dagen "clean" bent, maar waarom heb je nog geen hulp gezocht? Lachen

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 11:07

Die fles verstoppen heb ik niet zelf gedaan.... Ik heb gewoon geen idee waar hij is, misschien heeft mijn vriend hem wel al weggegooit met het opruimen gister... ik weet alleen dat hij hem die avond verstopt heeft en ik geen idee heb waar die fles gebleven is. Doet er verder ook niet echt toe waar die fles is...

Waarom ik geen hulp zoek? Nou omdat het nu gewoon goed gaat om zelf te stoppen.... ik wil het zelf proberen, als dit niet lukt, ja dan zoek ik hulp... maar ik vind dat nu niet nodig...
Misschien ben ik gewoon bang om voor mijn probleem uit te komen ofzo... maar ik zie niet in waarom ik hulp zou moeten zoeken als het nu zo lukt. Zoals ik al zei ging het gisteravond al een stuk makkelijker. Het is alleen even moeilijk op het moment dat ik normaal gesproken zou beginnen met drinken... dus na het eten.. maar daarna wordt het elke dag steeds maar makkelijker...
gisteravond heb ik zelf momenten gehad dat ik er gewoon niet aan dacht (en dan niet 2 minuten, eerder richting een uur of 1,5 uur.. )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:09

Dat heb ik helaas wel vaker gehoord, maar hopelijk gaat het voor jou wel werken Ja

Denk er wel om dat je ook nog een thuissituatie hebt zoals je moeder en vriend die je nu wel belast, omdat je zelf geen hulp wilt zoeken..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-01-08 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:15

Eerlijk gezegd vind ik het egoistisch dat je geen hulp zoekt.
Je legt namelijk je omgeving een enorme belasting op op deze manier.
Vind jij dat het goed gaat als je zo tekeer gaat tegen je vriend? En als je moeder zo moet uitpakken. Je vraagt nogal wat van je omgeving zo. Je maakt je vriend en je moeder tot hulpverleners. En je legt wel erg veel druk op je relatie.

Ik zou gewoon eens contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de buurt. Verslavingszorg is gewoon eerstelijnszorg, wat betekent dat je er ook gewoon terecht kunt zonder verwijzing van de huisarts.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:30

Ik zie hier al weer heel veel meningen en uitingen bij elkaar, met sommige ben ik het wel eens en met sommige niet maar daar zal ik niet verder over uitwijden.
Wel wil ik zeggen dat als je zelf nooit verslaafd bent geweest dat je ook moelijk kan oordelen, het is een onbeschrijvelijk gevoel, de drang om te drinken.

Mijn moeder is een alcohollist en ik heb in het verleden ook veel moeite gehad om maat te houden met drinken.
Onlangs heb ik een EMA (educatieve maatregel Alcohol) moeten doen, omdat ik aangehouden ben met veel te veel drank op achter het stuur (kom maar met de oordelen) als je verslaafd bent dan kan niks je meer schelen en wil je alleen maar drinken, ontzettend moeilijk is dat.

Mede doordat ik deze cursus moest doen en zag wat ik mijn omgeving en mezelf aan deed ben ik steeds meer gaan proberen minder te gaan drinken, in het begin ging het eigenlijk helemaal niet, ook omdat ik weinig had om voor te leven.
Ik had/heb me baan, mijn paardje moest ik verkopen omdat ik haar niet meer kon betalen en veel vrienden had ik ook niet dus waarom niet lekker een fles wijn opentrekken en leeg drinken zodat ik daarna lekker kon slapen?
Ik had altijd wel een excuus om te drinken, of het was weekend of bijna weekend, als ik me rot voelde, als ik zenuwachtig was, als ik alleen was of juist gezellig met andere mensen, zo had ik altijd wel een excuus om te drinken.
Op een gegeven moment moest ik voor onderzoek een bloedtest laten doen en daar kwam onder andere uit dat mijn lever geprikkeld was, zo ver was het al, en ik ben nog erg jong.

Sinds 3 maanden ben ik sterk gematigd met alcohol, door de weeks drink ik eigenlijk niet meer, alleen als ik uit eten ga dan drink ik wel een wijntje bij het eten, dan kom ik op zo'n 3 glazen op een avond. (en dan nog een baileys na het eten Bloos )
In het begin was ik strond chagrijnig, ik kon soms alleen maar denken aan een lekkere fles witte wijn, op vrijdag middag van je werk thuis komen en dan lekker een glas witte wijn inschenken, daar werd ik echt heel blij van, maar dat heb ik nu niet meer.
In het begin had ik het er echt heel moeilijk mee, vond het ongezellig als ik niet dronk.
Maar nu 3 maanden later gaat het echt heel goed, ik heb bijna geen momenten meer dat ik naar alcohol verlang.
Ik heb alleen wel nog een beetje dat ik het saai vind om niet te drinken, maar om de week een beetje te breken en toch een beetje lol te hebben rook ik nu af en toe een jointje, dat is een stuk beter dan het vergif wat alcohol heet.

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 10:58

Sorry ik ben de laatste tijd dit topic een beetje vergeten.

Jullie kunnen het egoistisch vinden dat ik geen hulp zoek maar het is niet zo dat ik een grote last ben voor de hele familie. De avonden dat ik het moeilijk had/heb zit ik gewoon achter de computer en laat iedereen me gewoon met rust. Tis niet zo dat ik bij mijn ouders op de bank ga zitten en dan maar onrust ga zitten zaaien... Ik hou echt wel rekeningm et ze en ik vind het zelf ook fijner om op die momenten gewoon alleen te zijn. Zeker als er beneden gewoon gedronken wordt ga ik niet beneden zitten....

Maargoed inmiddels heb ik sinds die avond geen druppel meer aangeraakt en heb ik er eigenlijk vrijwel geen moeite meer mee. Ik heb juist wel moeite als ik aan alcohol denk, bijv afgelopen zaterdag dat we bij vrienden wat zouden gaan drinken.... ben dan te bang dat ik weer begin dus heb dat af gezegd...

Verder gaat het dus gewoon echt super.. t gaat eigenlijk beter als dat ik verwacht had... zo achteraf was het eigenlijk niet eens zo moeilijk als ik dacht.

Ik voel me al veel gezonder. Ga sinds kort ook naar een sportschool een paar avonden in de week dus dat scheelt ook al. Ik word niet meer wakker met die vieze smaak & nadorst en koppijn en lusteloos gevoel is ook weg. Super dus. Ja

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:00

Super ! Je bent op de goede weg, ga zo door !

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:45

Mooi dat alles zo goed gaat! Hoelang hou je het nu al vol? Ruim een week dacht ik?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:55

Wow!
Dat is echt iets om trots op te zijn hoor!!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:42

Beste verslaafde,

Ik heb dit topic een beetje meegelezen, vind het erg knap wat je nu allemaal aan het doen bent en hoop dat je voor jezelf kiest want uiteindelijk doe je het natuurlijk voor een langer en gezonder leven.
ook ik zou je willen aanraden om hulp te zoeken maar als jij dat wilt, houdt dat een beetje op. Vergeet niet dat dergerlijke mensen dagelijks met gevallen van verslaving te maken krijgen en jou dus niet zullen veroordelen, zeker niet als je uit jezelf hulp zoekt.
Het is natuurlijk je eigen keus, hoe je het ook gaat aanpakken ik wil je veel sterkte toewensen.

verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:10

Ik heb nu dus 13 dagen geen druppel meer gedronken. Lachen Lachen Lachen
Voelt wel goed om dat zo te kunnen zeggen! Haha!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 07:45

Ik ben zelf geen alcaholist, mijn vader is dat overigens wel.
Mijn vader is al meer als 20 jaar een zware alcaholist, 5 jr. geleden is hij opgenomen in het ziekenhuis oorzaak de drank. Hierna is hij er nooit meer uitgekomen, inmiddels gaat hij van gesloten inrichting naar inrichting. Hij heeft o.a. korsakoff en gronische psygosche, hij heeft geen korte termijn geheugen meer hij weet alleen nog bepaalde, traumatische dingen uit zijn jeugd.
Mijn ouders zijn vlak na mijn geboorte gescheiden en ik ken hem dan ook niet als vader alleen als de "dronken man".
Hij herkend niemand meer, hij ziet iedereen als vreemde en gevaar. Hij slijt nu zijn laatste dagen in de gesloten inrichting, het is nu wachten op het beruchte telefoontje.

Super dat je inmiddels gestopt bent, hou dit vol want echt waar je weet niet wat het allemaal kapot maakt!
Zoek hulp, er zijn genoeg instantie's die je willen en kunnen helpen echt waar!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:54

Ik lees je topic al vanaf het begin mee, maar ga nu toch ook ook eindelijk even iets zeggen Knipoog .

Ik vind het goed van je dat je al zo lang bent gestopt, wel ben ik het met de rest eens dat het jammer is dat je nog geen hulp hebt gezocht. Maar goed, niemand die je ertoe kan dwingen, maar denk echt dat het je heel veel zal helpen... Ja .
Maar ja, dat is natuurlijk je eigen keus. Overigens vind ik je niet egoïstisch dat je geen hulp zoekt, zoals je het verteld ben je je familie niet tot 'last' hiermee. Wel denk ik dat hulp jou alleen maar ten goede zou komen... Als ik dat bijv. dit lees:
verslaafde schreef:
Ik heb juist wel moeite als ik aan alcohol denk, bijv afgelopen zaterdag dat we bij vrienden wat zouden gaan drinken.... ben dan te bang dat ik weer begin dus heb dat af gezegd...

Dan denk ik: je bent nog lang niet zo ver dat je het echt helemaal zelf op kunt lossen. Ik snap niet dat je geen hulp gaat zoeken, durf je niet? Ben je ergens bang voor? Bang dat ze je veroordelen? Bang dat ze je stom vinden? Bang om irl uit te spreken dat je een alcoholprobleem hebt? Bang om hulp te vragen?
Het is toch jammer dat je iets gezelligs met vrienden afzegt, omdat je bang bent om dan weer te beginnen? Dat geeft voor jezelf toch ook wel aan dat je misschien ook wel tips van buitenaf kunt gebruiken?

Zo, wat een vragen Bloos .

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:08

zo. ik heb alles in dit topic gelezen, en wat een vooruitgang al! Knap van jezelf dat je dit in je ééntje doet! En klein beetje hulp van je vriend dan Knipoog ik vind dat je het super doet!

ga zo door, je komt er wel! Knipoog

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:19

goedzo dat je stopt Vork
Het is heel slim van je!
We hebben hier net iemand verloren door de alcohol Verdrietig