Ik lees je topic al vanaf het begin mee, maar ga nu toch ook ook eindelijk even iets zeggen
.
Ik vind het goed van je dat je al zo lang bent gestopt, wel ben ik het met de rest eens dat het jammer is dat je nog geen hulp hebt gezocht. Maar goed, niemand die je ertoe kan dwingen, maar denk echt dat het je heel veel zal helpen...
.
Maar ja, dat is natuurlijk je eigen keus. Overigens vind ik je niet egoïstisch dat je geen hulp zoekt, zoals je het verteld ben je je familie niet tot 'last' hiermee. Wel denk ik dat hulp jou alleen maar ten goede zou komen... Als ik dat bijv. dit lees:
verslaafde schreef:Ik heb juist wel moeite als ik aan alcohol denk, bijv afgelopen zaterdag dat we bij vrienden wat zouden gaan drinken.... ben dan te bang dat ik weer begin dus heb dat af gezegd...
Dan denk ik: je bent nog lang niet zo ver dat je het echt helemaal zelf op kunt lossen. Ik snap niet dat je geen hulp gaat zoeken, durf je niet? Ben je ergens bang voor? Bang dat ze je veroordelen? Bang dat ze je stom vinden? Bang om irl uit te spreken dat je een alcoholprobleem hebt? Bang om hulp te vragen?
Het is toch jammer dat je iets gezelligs met vrienden afzegt, omdat je bang bent om dan weer te beginnen? Dat geeft voor jezelf toch ook wel aan dat je misschien ook wel tips van buitenaf kunt gebruiken?
Zo, wat een vragen
.