Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Josa schreef:Ik ben met behulp van Bodybalance (ook wel ladyline of bodystyling genoemd)
delerium schreef:We hadden het ook nog over een worteltjesdieet (niets eten behalve worteltjes op veel manieren) waarvan zij een variant had die ik zelf nog weer wat heb aangepast: ik eet door de weeks supergezond. Niet te weinig, maar vooral groenten en fruit. Ben ik te lui of heb ik geen tijd om iets te maken; dan eet ik wortels. Gewoon uit het knuistje. Vult als een hooiberg, zit voldoende in om je lang actief van te voelen.
:Y
Smartiej schreef:Ik wil je niet demotiveren, maar ik heb toevallig net gelezen dat het niets uitmaakt of je water drinkt of niet, het helpt in ieder geval niet bij het afvoeren van afvalstoffen en bij het afslanken.
Hanmar schreef:En óók Sonja Bakker: natuurlijk werkt het, want als je optelt wat je op een dag binnenkrijgt met haar weekprogramma's, kom je uit op 1000-1200 caloriën. Een volwassen vrouw die gemiddeld sport (een halfuur/drie kwartier fietsen per dag, dacht ik) heeft gemiddeld zo'n 2000 caloriën per dag nodig. Ik zeg niet dat het niet werkt, sterker nog, het werkt snel én heel effectief, maar je gaat écht niet de rest van je leven een bepaald dieet volgen, je wil dat het daarna zo blijft. Sonja Bakker is zo'n beetje de enige die daar ook boeken over heeft geschreven, maar al haar weekmenu's e.d. zijn over de hele linie genomen gewoon te weinig: geen wonder dat je dan afvalt. Hierboven hebben al mensen gepost die inderdaad zijn gaan jo-jo'en na het Sonjabakkeren of Atkins of wat dan ook. Tenzij je besluit de rest van je leven 1000 caloriën per dag te eten en dus je hele leven je lichaam een beetje uithongert, heeft het weinig nut een dieet te volgen.
kasparonda schreef:Mijn man is ook wat dikker en die moest toen voor dienst wat kilos kwijt en die is toen naar een dietiste en die mocht bijna niks meer eten en alles zonder saus of iets dus droge sla en dat vind ik dus niet lekker.
Ik eet graag groenten en sla maar over sla moet toch echt een beetje dressing en hij had na een tijdje veel kilos kwijt maar hij had steeds honger en hij had steeds meer zin in iets lekkers want alles wat hij mocht eten was supersmaakloos.
Verder kook ik iedere dag, niet te vet en prober overal rekening mee te houden.