Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:43

ik ben 15 1.75 ongeveer en over de 100 kilo
snoep veel heb ook maatje 50 dus nog 1 en veel jonger.
ik eet puur uit verveling.
friet lust ik niet ik heb nooit sausjes ergens bij

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:10

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:53

Josa schreef:
Ik ben met behulp van Bodybalance (ook wel ladyline of bodystyling genoemd)

Super dat BodyBalance je zoveel goed doet, maar wil je het nooit meer ladyline of bodystyling noemen?
BodyBalance is een programma van Les Mills, dwz voorgeschreven choreografie, aangepaste muziek,letterlijk duizenden clubs wereldwijd die hetzelfde programma op dezelfde manier geven.

Ladyline, bodystyling is allemaal freestyle. Ofwel; de instructeur bedenkt de choreo, bedenkt wel muziekje hij/zij wil gebruiken.
Bij BodyBalance heeft de instructeur alleen inbreng over welke opties zijn groep aankan, en hoe hij het brengt.

Zijn dus erg verschillende dingen!

Overigens ook hier iemand die wel wat (veel) meer weegt dan zou moeten. 1 januari is de knop omgegaan. En dat had niets te maken met goede voornemens. Iemand waarvan ik makkelijk dingen aanneem heeft me gewoon weer even verteld (vanuit haar eigen gewichtsgevecht) dat ze het ook niet zo snapt. Je wéét dat je je fitter en beter voelt als je gezonder leeft, maar toch is het zoveel makkelijker iets te snacken. En door dat snacken voel je je minder prettig, minder gemotiveerd een goed maaltje in elkaar te draaien, en zo ga je dus steeds makkelijker snacken.
We hadden het ook nog over een worteltjesdieet (niets eten behalve worteltjes op veel manieren) waarvan zij een variant had die ik zelf nog weer wat heb aangepast: ik eet door de weeks supergezond. Niet te weinig, maar vooral groenten en fruit. Ben ik te lui of heb ik geen tijd om iets te maken; dan eet ik wortels. Gewoon uit het knuistje. Vult als een hooiberg, zit voldoende in om je lang actief van te voelen.
In het weekend wil ik het nog steeds gezond, maar dan zondig ik lekker. Heb op dit moment een halve ciabatta in de oven met mozzarella, tomaat en basilicum. De 2e helft ligt klaar voor morgen. Vorig jaar had ik hem echt in één keer opgegeten. En dan nog omdat het beleg op zou zijn er een dipsaus voor het 2e deel bij gemaakt ook.
Vanavond ga ik keihard aan de friet. Ik heb er zin in Haha! wel uit de oven en met zelfgemaakte tzaziki (yoghurt, knoflook, komkommer) ipv saus.
Geen chips, wel rijstsnacks. Is goed genoeg om mijn stofwisseling weer een schop onder de reet te geven mocht-ie zich willen gaan aanpassen.

Sporten doe ik al, BodyBalance en pilates geef ik les in dus daar kom ik niet onderuit, maar probeer ook minstens een combat en een pump erbij te doen. En stallen mesten natuurlijk, ook altijd goed :Y

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:28

Ja maar ho, ik bedoel werkelijk iets heel heel heel anders. Ik doe liggende oefeningen in een warmtecabine :

"De methode van Beauty Body Balance is gebaseerd op een uniek en wetenschappelijk getest concept, de Thermo Fysische Methode, ontwikkeld 30 jaar geleden door Zwitserse wetenschappers. De methode is gebaseerd op algemeen aanvaarde principes uit de fysiotherapie, sportgeneeskunde en voedingsleer. Doordat de oefeningen liggend in een verwarmde cabine worden uitgevoerd, worden rug en gewrichten ontzien."
zie: beautybodybalance.nl

Bij ons in de buurt heten deze bodybalance, bodystyling en ladyline! Dus ik denk dat wij iets heel anders bedoelen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:38

Bloos dat is iets heel anders ja... Sorry, dacht echt dat je het over de sport had...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:55

Hallo,
ik sluit me ook even aan.
ik ben 35, 1.70m, maatje 44/46. 1 januari was mn gewicht 95+... ik ben sinds afgelopen maandag weer met Sonjabakkeren begonnen, vorig jaar heb ik dat namelijk ook een tijdje gedaan, en toen was ik 10 kilo kwijt na 9 weken.
Helaas zijn die 10 kilo er geleidelijk aan weer bijgekomen, en nog een beetje meer. Dus vandaar dat ik weer hard aan de slag ben.
ik ben inmiddels 2,5 kg kwijt. En ik zou uiteindelijk wel weer onder de 80kg willen uitkomen.

Voorheen heb ik ook een tijdje Atkins gedaan, dat werkte ook wel (zolang je het volhoudt). Maar het fenomeen jojo-en is mij helaas wel bekend.

Ik heb een paardje (e-pony) en daar rijd ik gemiddeld 4 keer in de week op. Ik wil ook weer wedstrijdjes gaan starten, dus dat is nog een extra stok achter de deur om er wat beter uit te zien.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:05

maar nu ga je toch weer preccies hetzelfde doen?
Je zegt met sonja afgevallen te zijn daarna kwam je nog meer aan. En nu ga je weer met sonja afvallen als je weer stopt kom je weer aan. In feite schiet je er dus weinig mee op.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:12

delerium schreef:
We hadden het ook nog over een worteltjesdieet (niets eten behalve worteltjes op veel manieren) waarvan zij een variant had die ik zelf nog weer wat heb aangepast: ik eet door de weeks supergezond. Niet te weinig, maar vooral groenten en fruit. Ben ik te lui of heb ik geen tijd om iets te maken; dan eet ik wortels. Gewoon uit het knuistje. Vult als een hooiberg, zit voldoende in om je lang actief van te voelen.
:Y

Sorry maar een worteltjesdieet is NIET gezond.

Groente en fruit zijn natuurlijk heel erg gezond maar als je alleen maar groente en fruit eet dan krijg je een tekort aan allerlei voedingstoffen. Dus als je wel gezonde dingen eet maar heel eenzijdig alleen groente en fruit krijg je alsnog allerlei te korten en ben je dus alsnog ONGEZOND bezig.

Om maar een voorbeeld te noemen eiwitten bijvoorbeeld. Die heb je ook echt nodig.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:24

Hohoho, een worteltjesdieet is NIET gezond, zeker niet! Daarom heb ik het ook aangepast! Ik eet alleen worteltjes als ik om welke reden dan ook geen gewone gezonde maaltijd neem. Dus puur ipv "dan maar een patatje" "dan maar een pizza" "dan maar een zak chips".
Mooi dat het een goede stok achter de deur is, de keuze tussen koken en wortels. Ik heb nog nooit zo gezond gekookt!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:36

Ik wil je niet demotiveren, maar ik heb toevallig net gelezen dat het niets uitmaakt of je water drinkt of niet, het helpt in ieder geval niet bij het afvoeren van afvalstoffen en bij het afslanken. Clown Dat vond ik nog best schokkend. Was er echt van overtuigd.

Hier moet ik even bijvoegen dat ik niet denk dat het zou helpen als je een dieet zou volgen. Veel varianten zijn niet eens gezond en bij de rest kom je gewoon weer aan als je stopt. Je kan het natuurlijk wel als opstapje gebruiken, maar het gaat er echt uiteindelijk om dat jij je eetpatroon veranderd. Probeer elke dag dingen te doen te hebben, zodat je niet gaat eten uit verveling. Ga niet naar de supermarkt terwijl je honger hebt EN sport(bij voorkeur met iemand anders).

Ik weet niet of je deze dingen al wist, maar ik wens je in ieder geval succes Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:38

Eén ding wat je NIET moet gaan doen, is gaan 'crashdieten'. Je kunt wel één of andere 'school' gaan volgen (Montignac, Atkins en hoe het ook allemaal mag heten), maar die zijn erop gebaseerd dat je structureel véél te weinig binnenkrijgt. Surprise, daar val je van af. Ook een bepaalde voedingsstof niet of nauwelijks meer eten werkt alleen maar tegen je. En óók Sonja Bakker: natuurlijk werkt het, want als je optelt wat je op een dag binnenkrijgt met haar weekprogramma's, kom je uit op 1000-1200 caloriën. Een volwassen vrouw die gemiddeld sport (een halfuur/drie kwartier fietsen per dag, dacht ik) heeft gemiddeld zo'n 2000 caloriën per dag nodig. Ik zeg niet dat het niet werkt, sterker nog, het werkt snel én heel effectief, maar je gaat écht niet de rest van je leven een bepaald dieet volgen, je wil dat het daarna zo blijft. Sonja Bakker is zo'n beetje de enige die daar ook boeken over heeft geschreven, maar al haar weekmenu's e.d. zijn over de hele linie genomen gewoon te weinig: geen wonder dat je dan afvalt. Hierboven hebben al mensen gepost die inderdaad zijn gaan jo-jo'en na het Sonjabakkeren of Atkins of wat dan ook. Tenzij je besluit de rest van je leven 1000 caloriën per dag te eten en dus je hele leven je lichaam een beetje uithongert, heeft het weinig nut een dieet te volgen.

Als je wilt afvallen dan helpt helaas maar één ding: gezond en gevarieerd eten, zorgen dat je van alles een beetje binnenkrijgt. Pindakaas mag heus af en toe op je brood, magere kipfilet is ook niet alles: als je het maar niet elke dag doet! Chips, nootjes e.d. zijn dingen die je absoluut niet nodig hebt om te overleven (al geef ik toe dat ze héél goed voor je humeur zijn Vork ) en dát zijn de dingen die eruit moeten, niet de koolhydraten of de onverzadigde vetten. Ook friet enz.: het mag best een keer, maar probeer die dingen zoveel mogelijk te minderen. En bewegen, bewegen, bewegen. Neem de trap, ga inderdaad lopen met de paarden of honden, als fitness je niet ligt, zoek misschien een andere hobby die je wél leuk vindt. Stel jezelf een doel, dat helpt vaak goed, en bijvoorbeeld een beloning: als ik zo-en-zoveel weegt, krijg ik ... van mezelf.

Je moet niet éven dieten, je moet je levensstijl veranderen. Niet ineens van de ene op de andere dag, niet een halfslachtige poging: spreek met jezelf af wat je gaat doen, schrijf het op of bespreek het met iemand anders. Als je écht wilt afvallen, dan lukt het je heus. Ook als je van nature geen doorzetter bent kan het best, maar je moet dan toch ietsjes meer je best ervoor doen. Blijf genieten van het leven, ontzet je niet meteen alle pleziertjes. Af en toe chips o.i.d. mag heus, maar alles met mate en denk goed na voordat je zoiets eet. Eet alleen als je trek hebt, niet uit verveling of 'omdat iedereen het doet': als jij trek hebt, eet je wat. Water drinken schijnt ook goed te helpen, hoewel anderen inderdaad weer zeggen dat het goed is, maar niet om af te vallen te helpen. In ieder geval, water stilt ook hongergevoel én het is altijd beter dan frisdranken e.d.
Succes!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:44

Smartiej schreef:
Ik wil je niet demotiveren, maar ik heb toevallig net gelezen dat het niets uitmaakt of je water drinkt of niet, het helpt in ieder geval niet bij het afvoeren van afvalstoffen en bij het afslanken. Clown

dit is niet waar. Wanneer je niet genoeg water drinkt,verliest je lichaam , door natuurlijke functies zoals zweten en wateren, ongeveer 2,5 liter vocht per dag. Als je dit verlies niet aanvult zal je al snel uitgedroogd geraken, en je metabolisme valt stil als je metabolisme stil valt verbrand je ook geen vet. Zonder vet verbranding zal je niet afvallen.

Ik kan nog zo goed op mijn eten letten en sporten als ik niet genoeg drink op een dag val ik geen gram af.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:55

Ik snap ook wel dat je genoeg moet drinken en je hebt ook wel gelijk. Maar ik denk dat het er mee te maken heeft dat het, wat dat betreft, niet uitmaakt of je water of ander 'vocht' tot je neemt. (natuurlijk is het wel weer beter voor je gebit:) )

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:02

Ik vind het altijd zo zonde als ik van die jonge meiden zie, 18+ die dan echt veel te zwaar zijn.
Maar het is echt een kwestie van niet meer in je mondje stoppen dan wat je verbrand.En als je nou echt zo graag eet, ga dan meer sporten maar goed alles wat ik nu vertel weten jullie ook wel. Ik heb echter een collegaatje die ook te dik was, die is bij een slankclub gegaan en nu zit ze de hele dag te eten, om het uur of een boterham of een stuk fruit of peperkoek of weet ik veel wat ze allemaal wel niet wegwerkt maar die wordt met de week dunner. Kortom zij at te weinig en werd daar dikker van. Tipje: zoek ook een slankclub op en wees voortaan weer trots op jezelf. Ooit woog ik ook veel te veel met als dieptepunt 85 kilo, dat was toen ik ook rond de 18 was, ik ben rond mijn 25e gaan opletten en viel langzaam af tot 63 kilo, nu 13 jaar later weeg ik nog steeds 63 kilo. Nee het gaat niet vanzelf maar met de nodige zelfbeheersing en achterlijk veel sporten is het vol te houden. Dus succes dames, jullie kunnen het !!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:09

Ik ben ook een jonge meid van 18+ en ik ben ook veel te zwaar. Ik heb veel meegemaakt waardoor ik snel ging eten i.p.v iets anders te doen. Ook heb ik een beroep waardoor ik niet echt regelmaat heb met eten. Maar sins een paar maanden probeer ik wel echt op te letten wat ik eet en meer bewegen en meer regelmaat. Ik ben nu al 15 kg kwijt en het blijft er ook af omdat ik geen crash dieet volg maar me levenstijl probeer te veranderen. Maar ik stoor me vaak aan meiden(ook mannen) die dan veel te zwaar zijn en dan ze eigen gelijk zo laten verslonzen. Ik bedoel als je dik bent kun je nog best een leuk make-upje op doen en je haren mooi doen ook is het tegenwoordig niet zo lastig meer om leuke kleren te kopen als je een grote maat hebt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:13

een spijkerbroe, houthakkersbloes of dikke trui en kisten vallen daar niet onder zeker...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:17

Ik meld me ook even.....

Wat me opvalt aan alle opmerkingen is dat je niet je toevlucht moet nemen tot dieeten a la sonja en atkins omdat je daarna weer gaat aankomen.
Nu mijn theorie: Haha!

Ik ken een aantal mensen die hun hele leven lang al véél te zwaar zijn geweest(120,150 kl)en die zijn met verschillende dieeten tussen de 30 en 40 kl afgevallen in een half jaar tijd.
Wat er toen begeurde.....enorme trots en euforie omdat ze nooit maar dan ook nooit slank waren geweest.
Dit heeft er toen voor gezorgd dat ze hun eetpatroon gingen bijstellen(deels natuurlijk al gebeurt door de dieeten)met maar één reden: nooit meer dik worden.
Opzich denk ik dat hier wel iets in zit, als ik eenmaal weet hoe het voelt om een maat 38 uit het rek te pakken ipv 44 denk ik dat ik de 1e x in tranen uitbarst.
Opzich is zo'n dieet dus een goede manier om snel resultaat te bereiken(snel ivm zakkende motivatie) om vervolgens proberen door te gaan.
denk ik..... Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:05

Hanmar schreef:
En óók Sonja Bakker: natuurlijk werkt het, want als je optelt wat je op een dag binnenkrijgt met haar weekprogramma's, kom je uit op 1000-1200 caloriën. Een volwassen vrouw die gemiddeld sport (een halfuur/drie kwartier fietsen per dag, dacht ik) heeft gemiddeld zo'n 2000 caloriën per dag nodig. Ik zeg niet dat het niet werkt, sterker nog, het werkt snel én heel effectief, maar je gaat écht niet de rest van je leven een bepaald dieet volgen, je wil dat het daarna zo blijft. Sonja Bakker is zo'n beetje de enige die daar ook boeken over heeft geschreven, maar al haar weekmenu's e.d. zijn over de hele linie genomen gewoon te weinig: geen wonder dat je dan afvalt. Hierboven hebben al mensen gepost die inderdaad zijn gaan jo-jo'en na het Sonjabakkeren of Atkins of wat dan ook. Tenzij je besluit de rest van je leven 1000 caloriën per dag te eten en dus je hele leven je lichaam een beetje uithongert, heeft het weinig nut een dieet te volgen.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens
Er zijn voldoende dagen waarbij je wel meer calorieen binnen krijgt Knipoog
Ik ben nu te zwaar om goed te kunnen sporten etc. Dus mocht ik dadelijk bijvoorbeeld weer een 70 kilo wegen dan kan ik ook veel meer sporten etc en ook heus langzaamaan weer meer calorieen eten Knipoog
Niet hetgeen wat ik het gedaan, maar wel gewoon gezond en op zijn tijd wat lekkers Ja

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:09

kasparonda schreef:
Mijn man is ook wat dikker en die moest toen voor dienst wat kilos kwijt en die is toen naar een dietiste en die mocht bijna niks meer eten en alles zonder saus of iets dus droge sla en dat vind ik dus niet lekker.
Ik eet graag groenten en sla maar over sla moet toch echt een beetje dressing en hij had na een tijdje veel kilos kwijt maar hij had steeds honger en hij had steeds meer zin in iets lekkers want alles wat hij mocht eten was supersmaakloos.
Verder kook ik iedere dag, niet te vet en prober overal rekening mee te houden.

Je kunt een magere slasaus maken van magere yoghurt en kruiden/ een beetje curry. Heb je toch dressing, maar geen vette.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:14

Ik ben 18 jaar bijna 19 rond de 1.74 en weeg zoon 82 kg ben stevig, maar vind mezelf te dik ben over de 90 geweest, wil er nog 8 kg af, sonja bakker bevalt me trouwens goed:)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:17

Mij ook enorm, ik wil niet eens anders meer Ja
Voel me nu zoveel beter!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:43

Het is gewoon erg moeilijk om jezelf ertoe te zetten om meer te sporten en een beetje rekening houden met wat je allemaal naar binnen werkt.
Want dat is idd ook hetgeen waar ik zo bang voor ben dat ik ga lijnen en op ga letten en het niet volhoud en dat ik dan nog meer aankom.
Want dat wil ik helemaal niet.
Ik moet toch gaan proberen wat te gaan sporten en die luie kont van me in beweging gaan zetten.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:09

Ik ben niet te dik maar heb wel een ziekelijke neiging om te eten. En dan bedoel ik dus echt ziekelijk. Elke dag neem ik me weer voor om er mee te stoppen, klaar, genoeg geweest...maar het lukt nooit Boos!. Ik volg dit dus voor de broodnodige motivatie!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:30

Dit was ik in 2001:

Afbeelding

Dit was ik in 2003:

Afbeelding

En dit ben ik nu (deze is van juli 2007)

Afbeelding

Ik heb me jarenlang voorgehouden dat ik niet kon afvallen en ik wilde het misschien ook niet genoeg. Januari 2003 ben ik gestopt met roken en omdat ik al zo zwaar was (toch wel 120+) wilde ik niet zwaarder worden. Ik ben toen ook begonnen met gezonder eten en meer bewegen. En zo langzamerhand gingen de kilo's er af. Ik heb geen speciaal dieet gevolgd, vulde wel dagelijk op becel.nl de voedingsmeter in om te kijken wat ik binnen had gekregen en om er achter te komen dat sommige dingen die gezond lijken misschien niet zo gezond zijn en vice versa. Ik ben begonnen met lopen, lopen, lopen en lopen. Toen ik nog zo zwaar was waren het korte wandelingetjes want mijn conditie was natuurlijk ook niet zo geweldig. Maar later werd het beter en liep ik bijna elke avond drie kwartier in een redelijk stevig tempo (niet hardlopen, stevig doorlopen)
Ik let nog steeds op mijn voedingspatroon. Natuurlijk snoep ik ook wel en een patatje lust ik ook graag. Maar dan de volgende dag wel meer bewegen en/of wat minder eten. Het heeft heel wat discipline gekost en ik ben niet snel afgevallen, maar het is uiteindelijk gelukt....volhouden, volhouden, volhouden!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:34

WAUW wat een verschil, je zou je bijna niet herkennen! Is het waar, voel je je nu veel fitter?