Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_n_n_e_

Re: Onverwacht/ongepland zwanger, meer mensen deze ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:29

wel even schrikken.. gefeliciteerd ermee!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:19

Ik kan me goed voorstellen dat dit even een grote schok was!
Maar ik wil jullie natuurlijk wel een fijne zwangerschap toe wensen.
Ik hoop dat alles goed gaat!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:32

Jeetje Sanex, wat een verhaal......
Ik snap heel goed dat je er in eerste instantie van schrikt, en je zult vast nog wel tijd nodig hebben om aan het idee te wennen. Ik denk dat je toch maar op de natuur moet vertrouwen, het zal vast wel zo geregeld zijn dat je langzaam aan het idee went en steeds blijer / gewender wordt aan je zwangerschap.
In elk geval van harte gefeliciteerd en ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:07

Hai Sanex!

Allereerst gefeliciteerd met je Humpie!

Ook mijn eerste was niet gepland, maar wij wisten allebei dat we redelijk jong kinderen wilde. Ik was 18 toen ik zwanger raakte, en mijn vriend (toen, nu is het m'n man) was 23.

Allereerst bij ons de shock (vooral bij hem, ik was binnen één dag helemaal blij) en daarna toch het grote genieten.

Nu ben ik nooit echt een uitgaanstype geweest, dus ik hoefde in die zin niet veel 'op te geven'.

Voor mij was het gewoon helemaal goed. Ik ben er ondertussen van overtuigd dat het een beetje mijn 'lot' is om mama te zijn.

1,5 jaar na onze oudste werd haar zusje geboren, en nu, weer 1,5 jaar verder sta ik op het punt van bevallen van nummer 3. Haha!

Ik ben helemaal in mijn rol gegroeid, en ik vind het héérlijk om moeder te zijn. Geniet intens van de tijd die ik met ze doorbreng (en óók van de avonden nadat ik ze in bed heb gegooid, want ze zijn wel vermoeiend Knipoog )

Kom lekker meepraten op het mama-topic. Daar zitten er echt nog meer zoals jij, en kan je ook een boel tips krijgen, onder andere ook over omgaan met het wennen aan het idee Knipoog

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:22

Dat is wel even schrikken zeg! En dat is heel gewoon.
Ik wilde al 2,5 jaar zwanger worden en schrok ook toen ik zwanger bleek te zijn. Dus schrikken is denk ik een natuurlijke reactie Knipoog

Je hebt nu 8 maanden om te wennen aan het feit dat je een kindje zult krijgen.
En je blijft gewoon jezelf, alleen ben je er ook mama bij geworden.

Bij mij hebben de paarden wel wat aandacht/tijd in moeten leveren, maar dat is iets wat ik zelf wil.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:42

Hai Sanex,

Ik volg je al een hele tijd op Bokt, ik vind je verhalen altijd erg leuk om te lezen.
Wat schrikken zeg, dat je ineens zwanger bent. Ik kan je gevoel wel voorstellen.
Nu moet je er niet zoveel van weten, maar als je Humpie straks gezien hebt en gaat voelen, dan ga je er vast anders over denken.

Na lang praten en heel veel denken ben ik 1 jan gestopt met de pil. Zelf vind ik het ook allemaal doodeng. En hoewel een zwangerschap dus wel gepland is, zal ik straks ook lichtelijk in paniek schieten als het zo blijkt te zijn.

De angsten en gedachtes die je hebt, zijn heel normaal bij een zwangere vrouw (heb ik gelezen).

Heel veel succes ik hoop dat je steeds meer aan het idee gewend raakt. Hopelijk spreek ik je over een tijdje (?) ook wel op het zwangerschapstopic.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:07

Als eerste een voorzichtige gefeliciteerd!

Ook ik ben 4 jaar geleden ongepland zwanger geraakt. Kwam als een klap in mijn gezicht! Maar naarmate de dag verstreek begon ik er aan te wennen en na het zien van de echo was ik om. MIJN kindje Lovers
Pappie was minder blij, maar die trok na een hele lange tijd ook wel bij Nagelbijten / Gniffelen We waren trouwens al uit elkaar voor ik er echter kwam dat ik zwanger was Knipoog

Inmiddels is het een hoop stres kom ik achter. Ik merk nu pas dat het echt iets teveel begint te worden. Ik ga naar school 1 dag in de week, loop 3 dagen in de week stage (verschillende dagen, verschillende diensten), heb een bijbaantje en als ik dan een keer een avondje vrij heb zijn mijn vrienden en vriendje er natuurlijk ook nog.... Plus huiswerk en de nodige klusjes die blijven liggen, zoals zooi ruimen, de hokken van de dieren verschonen en dergelijk. En dan komt het schuldgevoel erbij dat ik het idee heb dat ik mijn eigen kind zo weinig zie.... Ik zie hem iedere dag dan wel overdag dan wel 's avonds, een enkele keer zie ik hem een hele dag niet maar dan bel ik hem, maar toch! Ik mis hem vreselijk als ik moet werken! Vandaar ook dat ik van plan het allemaal te gaan verandere, bye bye bijbaantje op den duur gok ik, wat ik heel jammer vind. maar Jari gaat voor Lachen

Uitgaan en dergelijk doe ik nog zo af en toe. Als ik niet hoef te werken, ga ik op stap. Mijn ouders passen dan op en 's morgens vroeg als Jari ten minste niet bij zijn papa is, sta ik tegelijk met hem op. En de volgende avond dan natuurlijk vroeg gaan slapen Knipoog

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:35

meid hier dan ff een berichtje van een troste moeder (wel gepland)

Het is idd waar dat je gebroken nachten zult hebben, maar met een beetje mazzel ben je daar met zo`n 6 weken vanaf...Verder is het gewoon een kwestie van plannen..ik rijd nog gewoon paard en heb ook nog een eigen leven naast het moederschap..als je de dingen goed inplant is een heleboel mogelijk..En idd je kuint niet zomaar meer ff weg vliegen, maar die glimlach die je krijgt wanneer je hummeltje je ziet maakt alles goed...

echt het is een geweldige gebeurtenis, waar je van genieten moet....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:43

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar; gefeliciteerd ! Knipoog
Ik kan goed begrijpen dat je leven nu even op zijn kop staat, maar ik denk dat zodra je je Humpie ziet op de echo dat je verkocht bent! En je bent niet voor niets 9 maanden zwanger, tijd om er aan te wennen.
Geniet er van!

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:59

Gefeliciteert, wat leuk! Ik hoop ook dat je ervan gaat genieten!
Ik ben er gisteravond achter gekomen dat ik zwanger ben, ongewenst/ongepland (ik wil heel graag een kind, maar op dit moment gaat dat ECHT niet) en ik moet het weg laten halen, maar ik weet nu in ieder geval dat ik kinderen KAN krijgen en zodra ik vind dat het tijd is dan komt dat wel weer Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:25