Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Ontslakking/reinigingskuren; totale onzin, doe er alsjeblieft niet aan, je richt er hoogstens schade mee aan.
Darmen verzamelen geen "slakken", hebben jullie enig idee hoe snel darmepitheel zich vernieuwt?
Je lichaam wordt constant gereinigt; door je nieren en je lever, gewoon een normaal gebalanceerd dieet, en een gezonde levensstijl ondersteunen die daarbij het best, geen leipe ahornstroop citroensap kuren....
Skitter schreef:Armaris schreef:In een appel zit ook suiker hoor![]()
Sorry hoor maar ik weet echt zeker dat je ongezond bezig bent dan, je lichaam heeft suiker NODIG, door je lichaam wordt het omgezet in glucose en deze stof hebben alle organen in je lichaam nodig.
Bovendien, als je een suikertekort heb krijg je hypoglykemie en als je dan niet snel genoeg suiker binnenkrijgt val je dood. Wil je dat dan?
Sorry hoor maar ik vat dit niet, ok, teveel suikers zoals snoep,frisdrank etc is echt niet goed maar een beetje toch! In bijna ALLES zit suiker, van een appel tot fruitsap, jaja zelfs in cola light!
Ja dat snap ik dat er ook (natuurlijke)suikers in appels zitten. Zo ver was ik ook wel heur!![]()
En ook al zou je snoep, prik/sap, etc weg laten, en op veel natuurlijker manier eten over zou stappen (dus geen kant en klaar maaltijden etc) zou je als nog meer dan genoeg suiker binnen krijgen. Want je zegt het zelf in bijna alles zit suiker. Maarrrrrrrrr, natuurlijke, unprocessed suiker is een stuk minder slecht en zit er in kleinere hoeveelheden. Volgens mij is het helemaal niet zo gek als je juist al die dingen weglaat waar er extra veel suiker in verwerkt is![]()
En zoals ik al zei, en zoals jij al zei, het is bijna onmogelijk om helemaal geen suiker meer binnen te krijgen. Dus ben niet zo bang dat ik er door het aanzienlijk te verminderen zo dood bij neer val. Maar zoveel als wat menig mens dagelijks binnenkrijgt is ook zeker niet nodig. En dat wil ik gewoon niet meer.Lijkt me juist gezond!
Zoveel mensen zijn werkelijk verslaafd aan suiker, of je het nu in de gaten hebt of niet. En wat je lichaam nodig heeft is zo'n klein beetje in verhouding, je zit er zo overheen! Waar jij over praat hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Er zijn wel meer mensen die wat meer 'suiker-vrij' leven, en die hebben juist alleen positive reacties. Dat ze juist beter en fitter voelen, meer energie hebben etc etc.
Armaris schreef:Bij mij kwam het over alsof je alle suikers ging bannen.
Misschien zitten we wel over de grens heen elke dag van wat je lichaam nodig heeft maar dat zie je wel als je aankomt, dan zit je erover. Maar mijn vader krijgt een ongezonde hoeveelheid suiker binnen, snoept zoveel dat het niet meer mooi is en eet zijn avondmaal rond 23u. Hij is moddervet denk je dan? Nee, hij is graatmager en toch eet hij zoveel. Het aantal hoeveelheid suiker dat je lichaam nodig heeft hangt af van mens tot mens.
Skitter schreef:Armaris schreef:Bij mij kwam het over alsof je alle suikers ging bannen.
Misschien zitten we wel over de grens heen elke dag van wat je lichaam nodig heeft maar dat zie je wel als je aankomt, dan zit je erover. Maar mijn vader krijgt een ongezonde hoeveelheid suiker binnen, snoept zoveel dat het niet meer mooi is en eet zijn avondmaal rond 23u. Hij is moddervet denk je dan? Nee, hij is graatmager en toch eet hij zoveel. Het aantal hoeveelheid suiker dat je lichaam nodig heeft hangt af van mens tot mens.
Maar ook heeft je vader al dat suiker niet 'nodig'.
Dat hij er niet van aankomt hangt ook van z'n stofwisseling af IMO.
Net wat je zegt, hij komt er niet van aan, maar heeft hij er dan verder iets aan dan denk je? Juist als je aan wil komen moet je gezond eten. Veel granen, vlees e.d
Armaris schreef:Skitter schreef:Maar ook heeft je vader al dat suiker niet 'nodig'.
Dat hij er niet van aankomt hangt ook van z'n stofwisseling af IMO.
Net wat je zegt, hij komt er niet van aan, maar heeft hij er dan verder iets aan dan denk je? Juist als je aan wil komen moet je gezond eten. Veel granen, vlees e.d
Hij doet niets anders dan eten, hij eet veel granen,vezels en is een echte vleeshond. Toch komt hij niet aan
poes schreef:Ander voorbeeld: je eet grotendeels gezond maar wel eens wat te veel of foute dingen of foute verhoudingen. Misschien word je dik of voel je je gewoon niet lekker. Dus: ontslakken! Je lichaam krijgt 10 dagen geen voedsel meer binnen. Gevolg: je sijsvertering wordt giga traag want het wil zoveel moigelijk opslaan. Van de moment dat je weer begint te eten blijft je lichaam opslaan, en het duurt lang voor je lichaam weer door heeft dat er weer regelmatig gevoerd wordt... Daar doe je jezelf imo echt geen plezier mee. Eet gewoon zo gezond mogelijk, op vaste tijdstippen, 5 keer per dag, niet na 8u savonds, en beweeg! Bewegen bestaat uit kracht- en conditietraining. En dan heb je allerhande zaken zoals ontslakken heus niet nodig. Mijn persoonlijke mening