Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Mensen met ziekte van crohn of andere maag/darmproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:29

haha herkenbaar, ik heb gister bij mac donalds gegeten Boos! daar is mn buik dus echt niet blij mee.... volgens mij was dat de eerste x in 2 jaar dat ik de mac niet kon weerstaan Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:36

Litterbox schreef:
Dendie schreef:
Waar haal je die zemelen? Reform-zaak?

Kun je ook bij de supermarkt halen Ja

Inderdaad is van zonnatura onder andere en je kunt altijd vragen of ze het willen bestellen voor je Knipoog

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:31

Ik baal daar altijd zo van... Soms denk ik dat ik t voor patatjes (1x id 2 mnd) wel voor over heb die buikpijn, maar als ik t dan heb gegeten is t raak... Bah stom!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:32

Ja ik herken het!
Buikpijn, krampen en misselijk!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:22

Vreemd is dat idd, voor de ok kon ik niet eens aan frietjes ofzo ruiken dan had ik al kramp laat staan dat ik ze at, nu is het zelfs lekker en helpt het mijn ontlasting in te dikken.. Vanavond knoflooksaus met shoarma op, dan heb ik wel buiktheater heel de avond maar geen pijn of krampen. Mán wat ben ik blij dat ik die kwijt ben, ben regelmatig op het toilet onderuit gegaan van de pijn daarvan.

Hebben jullie die krampen ook zo heftig, of zijn ze nog te behappen?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:44

Bij mij is het heel wisselend. Ik het een constant (24/7) zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Het is dus nooit helemaal weg. Met de dingen die ik eet of doe kan het erger worden. Soms is het idd niet te harden. Vooral snachts is dat dan vreselijk, omdat je geen afleiding hebt, niet kan slapen enz.
Ik ben eigenlijk altijd bezig die allerergste krampen te voorkomen zeg maar...Wat ontzettend fijn dat jij weer lekker frietjes kan eten!!

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:01

Hier nog een met colitis ulcerosa. De diagnose CU is nu dik een jaar geleden gesteld, toen was ik net 24, en helaas is de darmontsteking bij mij moeilijk onder controle te krijgen. In een jaar tijd heb ik nu drie zware opvlammingen gehad met drie keer een totale ontsteking van de dikke darm.

Zware medicijnen o.a. prednison, pentasa en puri-nethol helpen bij mij niet en nu zit ik aan de Remicade via het infuus. Ook dit is nog even afwachten of het helpt. Ik ren nu de hele dag heen en weer naar de wc en op de meest vervelende momenten moet ik binnen vijf seconden een toilet hebben, handig in de supermarkt of de auto Boos! . Vooral 's nachts er steeds uit is slopend en de krampen en de moeheid niet te vergeten.

Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige op het gebied van de onderzoeken en medicijnen dus mocht je hier een vraagje over hebben staat mijn box open natuurlijk. Oh ja; moet je een keer die uber vieze darmvoorbereiding drinken voor een onderzoek dan is een tip water te vervangen voor appelsap!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:10

hier een coeliaakje al dan wel niet officieel maar na 2 jaar buikpijn en toch maar op dieet omdat t in de familli zit me eindelijk weer goed voellen en bij de second opinion in het VU werd me aangeraden gluten vrij te blijven eten omdat ik het daat perfect op doe.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 08:32

Marimba: ben jij ook meer gaan eten sinds je glutenvrij eet? Ik kon van pannenkoeken bijvoorbeeld altijd met moeite 1 zo'n ding eten, daarna misselijk en vol gevoel.
Nu met een glutenvrije pannenkoek kan ik er wel 8 op! (en ook zonder melk dan, gebruik soja- of rijstenmelk).

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:50

Ik eet nu ook glutenvrij omdat er uit een bloedonderzoek kwam dat ik allergisch ben voor tarwe, pinda en soja (onder andere).
Ik vind het wel moeilijk om lekker eten te vinden, maar moet er misschien ook gewoon nog even aan wennen.

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:51

Mijn moeder heeft ziekte van crohn. Ik kan het ook hebben! maar dat is nog niet zeker, moet over een tijdje een onderzoek doen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:24

wennie schreef:
Ik eet nu ook glutenvrij omdat er uit een bloedonderzoek kwam dat ik allergisch ben voor tarwe, pinda en soja (onder andere).
Ik vind het wel moeilijk om lekker eten te vinden, maar moet er misschien ook gewoon nog even aan wennen.

Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik merk dat ik nu best vaak soja (melk) eet of drink.. Om de ontbijtvlokken in te doen bv.
Of als toetje. Maar wat nu als ik daar ook niet tegen kan? Ik kan nl tegen best veel dingen niet zo goed (die ik soms wel eet hoor) en kan een allergie tegen soja opbouwen, het is ook een berucht allergeen. Dus als je tips hebt om soja te vervangen.. dan hoor ik het graag!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:12

Breghje schreef:
Vreemd is dat idd, voor de ok kon ik niet eens aan frietjes ofzo ruiken dan had ik al kramp laat staan dat ik ze at, nu is het zelfs lekker en helpt het mijn ontlasting in te dikken.. Vanavond knoflooksaus met shoarma op, dan heb ik wel buiktheater heel de avond maar geen pijn of krampen. Mán wat ben ik blij dat ik die kwijt ben, ben regelmatig op het toilet onderuit gegaan van de pijn daarvan.

Hebben jullie die krampen ook zo heftig, of zijn ze nog te behappen?

Die krampen ken ik. Ja Meestal zijn ze zeurderig icm veel gedoe in mn buik. (wat je zegt buiktheater Knipoog de meest vreemde geluiden..)
Ik heb ook 1x gehad dat ik van uitgaan terugkwam 's nachts, stond met mn buurjongen in de lift. Ik had nogal kramp(wist hij natk niet). Op een gegeven moment hield ik t niet meer en kwam er een heule harde AAAAAWHHH uit. Hij schrok zich kapot Knipoog Kon nog nauwelijks tot mn deur komen. Zo erg heb ik het gelukkig niet vaak, maar meestal wel erg genoeg om dubbelgevouwen op de bank te liggen... Maarja dan denk ik maar zo; er zijn ergere dingen Bloos

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:41

e_horse schreef:
Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik merk dat ik nu best vaak soja (melk) eet of drink.. Om de ontbijtvlokken in te doen bv.
Of als toetje. Maar wat nu als ik daar ook niet tegen kan? Ik kan nl tegen best veel dingen niet zo goed (die ik soms wel eet hoor) en kan een allergie tegen soja opbouwen, het is ook een berucht allergeen. Dus als je tips hebt om soja te vervangen.. dan hoor ik het graag!

Ik gebruik rijstemelk als vervanging. Is wel wat zoeter dan gewone melk en ook nog wat zoeter dan soja.
Ontbijtvlokken kun je eventueel ook met appelsap nemen.
Ik neem nu kerutabs en dan kan ik kleine porties melk verdragen Lachen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:36

Rijstmelk heb ik ook gebruikt, vind het wel minder lekker, maar het is inderdaad een idee.. Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:53

Dendie schreef:
Die krampen ken ik. Ja Meestal zijn ze zeurderig icm veel gedoe in mn buik. (wat je zegt buiktheater Knipoog de meest vreemde geluiden..)
Ik heb ook 1x gehad dat ik van uitgaan terugkwam 's nachts, stond met mn buurjongen in de lift. Ik had nogal kramp(wist hij natk niet). Op een gegeven moment hield ik t niet meer en kwam er een heule harde AAAAAWHHH uit. Hij schrok zich kapot Knipoog Kon nog nauwelijks tot mn deur komen. Zo erg heb ik het gelukkig niet vaak, maar meestal wel erg genoeg om dubbelgevouwen op de bank te liggen... Maarja dan denk ik maar zo; er zijn ergere dingen Bloos

Dat was idd een heftige kramp! Ik had meestal als ik naar het toilet ging dat het erin schoot. En dan niet meer omhoog kunnen komen of wat dan ook, alleen uitzitten...of onderuit gaan. Wat ik dan nog het ergste vond, was dat er niets hielp de pijn te verlichten. Geen warme kruik (kon niets op mijn buik verdragen) geen paracetamol (die kwamen er weer uit langs de verkeerde kant)... niets.

Ik leef met jullie mee, eerlijk waar!! Ik geniet nu van mijn leven zonder pijn, maar ik kan ze me nog net iets te goed herinneren... Sterkte meiden Ach gut !!!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:32

Het gekke bij mij is . ( ziekte van crohn ) Dat ik dus gerust friet en alles wat ongezond is kan eten .
zolang ik maar geen groentes eet of fruit vlees of iets gekruid .
dan gaat bij mij echt alles over de rooie .
Fruit uit blik groente uit pot en als ik dan gezond eet geen vlees erbij dan is het te doen .
wil ik toch vlees eten dan moet er wit brood bij dan gaat het goed .
bruin brood werkt ook niet goed .

Dus eigenlijk al met al ik moet ongezond eten wil het goed blijven gaan .
Maar goed dat ik bijna niet aankom want zou echt dichtgroeien als ik een gezonde darm had . Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:37

Dat had ik dus ook. Ongezonde levensstijl, ging niet echt geweldig.
Ongezonde levensstijl + Dusputal ging super Lachen ik had weer normale ontlasting Clown
Gezonde levensstijl/Sonja Bakker + Dusputal gaat niet zo jofel Nagelbijten / Gniffelen
Al denk ik dat mijn lijf er nog aan moet wennen Ja

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:33

Hmm soja bakker is niet altijd zo gezond hoor... al die liga's en andere foute tussendoortjes. Je kunt beter witmeel (witbrood, pasta en koek) en suiker mijden.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:36

ik weet het eigenlijk niet wat ik heb, ik ben 14 en heb de ene keer wel en de andere keer geen buikkrampen. ik heb ze nu bijvoorbeeld wel weer, zodra ik naar de wc moet (poepen dus Tong uitsteken) krijg ik echt pijn in mijn onderbuik dat ik gewoon voorover gebogen naar de wc loop :S ik heb het eigenlijk nog niet laten onderzoeken ofzo maar het is bij mij echt erg als ik stress heb ik krijg gewoon al bij de gedachte dat ik volgende maand naar de tandarts moet spontaan een gek gevoel in mijn buik (een week van te voren heb ik wel diarree) maar vaak heb ik ook hele vreemde geluiden in mijn buik alsof er een vloedgolf ofzo door een gaat, een hoop geklots. een spatische darm schijnt wel in de familie te zitten maar ik verlies geen gewicht ofzo dus ik heb niet echt een idee wat het is Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:03

e_horse schreef:
Hmm soja bakker is niet altijd zo gezond hoor... al die liga's en andere foute tussendoortjes. Je kunt beter witmeel (witbrood, pasta en koek) en suiker mijden.

Liga's etc mag je niet dagelijks
Ik heb geen glutenallergie dus ik zie geen rede waarom ik dat niet zo kunnen pakken. Niet iedere darmpatient reageert op dezelfde stoffen Knipoog
Ik heb enkel last van pasta en veel vet, maar sinds ik SB doe, zijn de plotselinge aanvallen en krampen wel grotendeels weg! Witbrood mag je geeneens van sonja evenals koek! ( enkel speculaas maar ik heb helemaal geen koek in huis ).

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:10

Het is idd heel verschillend. Ik heb altijd het gevoel dat veel vezels bij mij meer pijn veroorzaken. Terwijl sommige mensen echt meer baat hebben bij het eten van meer vezels. Het is bij mij ook heel wisselend. De ene maand kan ik bv pasta en pizza eten en de volgende maand kan ik beiden niet verdragen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:45

Ik moet ook niet al teveel vezels hebben, heb eens van die vezelzakjes gehad en daar hield ik een darmontstekingen aan over, AU! Boos!
Zoals het nu gaat, gaat het redelijk. En mocht ik ergens heen moeten en bang zijn dat ik het niet ga redden, neem ik Norit in Ja

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:53

Citaat:

dat buiktheater komt me zo bekend voor
ook mijn darmen zijn een ster in geluiden maken Nagelbijten / Gniffelen
bij mij is ong 4 jaar geleden vastgesteld dat ik PDS heb, ik heb momenten dat ik er weinig tot geen last van heb, maar de laatste tijd is het weer raak Boos!
normaal is het nog wel uit te houden, maar heb nu vaak genoeg dat ik amper kan lopen, zitten gaat ook gewoon niet Verdrietig
gister ondanks de last van me darmen toch maar even naar de sportschool geweest, leek wel zwanger Bloos! zo opgezet was me buik Boos!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:15

Ja en dan zeggen ze bij al die vitalinea en yakult- reclames :
"ook zo'n last van een opgeblazen gevoel tijdens de feestdagen, ?? (hebben ZIJ ff mazzel dat t alleen dan is Bloos ) Dit helpt!!"
Nou echt niet... Niets helpt Ik betwijfel al die Probiotica echt (al slik ik t ook hoor als probeersel). Ik draag gewoon het liefste hele dag een jogging-broek Haha!