Groot eetprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Groot eetprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:27

@ xDramaQueen : Ik ben 15. Maar met me 12e begon het pas ongeveer. Vroeger at ik borden vol !

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:29

dan heeft t te maken met je pubertijd, dit gaat echt ophouden , me zusje vrat een jaar geleden nog alles, nu zet ze alles weg en gaat ze ijs eten. zo heb ik dat ook gehad!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:31

WAAROM eet je niet? Daar moet je achter komen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:40

omdat haar hormonen veranderen, is doodnormaal dat je bijna niets eet tussen de 12 en 19. en als het daarna is dan is het vaak angst

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:16

xDramaQueen schreef:
omdat haar hormonen veranderen, is doodnormaal dat je bijna niets eet tussen de 12 en 19. en als het daarna is dan is het vaak angst

Normaal zou ik het niet willen noemen, niet in deze mate. Eetgewoontes en je smaak kan inderdaad veranderen. Maar noem niet normaal dat ik net als Booooo vroeger normaal of juist veel at en nu opeens bijna niets.
Ben nu 18jaar dus ik hoor en nu nu wel eens beter te gaan eten *LOL* , klopt wel engids maar zoals vroeger dat ik echt veel at? Nee dat niet.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:08

Ik denk dat sommige mensen die dingen niet lusten gewoon het moeten leren eten. Kijk als je van de geur al misselijk word en het niet kan aanraken etc ja dan ligt het anders denk ik. Ikzelf lusste eerst ook zoveel dingen niet .. ik heb die dingen steeds vaker gegeten en nu een paar jaar laten lust ik echt alles! ja slakken ofzo daar ebgin ik niet aan maar ik lust vis mosselen alle groentes denk ik wel.. bij mij komt dat echt omdat ik ouder werd en meer soorten smaken kreeg voorgeschoteld. maarja miss ligt het niet bij iedereen zo makkelijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:09

ik ben nu 22 en lust nog net zo weinig als in mijn pubertijd hoor Knipoog dus klakkeloos zeggen dat het door de pubertijd komt gaat niet op

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 16:10

Ik weet niet of het met pubertijd te maken heeft. Anders hoop ik dat tie héél snel voorbij is want het is echt geen pretje

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:43

En toch blijf ik erbij dat de meesten er gewoon vanaf komen met een beetje doorzetting. Echt waar.

Ja er zijn uitzondering, maar die hoeven hier niet meteen te komen schreeuwen: 'lees het topic door'. Want nog niet eens de helft van wat ik hier lees, vallen onder die uitzonderingen.

Hoeveel van bovenstaande personen zijn boven de 25? Ik heb niet alle profielen bekeken maar ik vermoed niet veel. Dus ik geloof ook wel dat de leeftijd er iets mee te maken heeft.

Maar sommigen geven het ook zelf al aan dat ze iets anders krijgen of gaan kopen als het hen niet zint wat op tafel komt.

Ik leef al 7 jaar samen met zo iemand en geloof me, die eet nu bijna alles: mijn dochter smeekt om spruitjes klaar te maken. Papa ziet dit niet goed zitten, maar volgende week heeft hij prijs en hij zal zeker proeven.

Het 'verplichten' om een gans bord kokhalzend leeg te eten vind ik ook averechts werken. Maar proeven kan zeker positief bijdragen.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:04

Ik heb dit ook wel ..
Luste volgens mij ouders eerst alles..en nu vind ik alles vies (nouja niet alles Tong uitsteken)

Bloemkool en broccoli vind ik me toch zoooo vies ! moet ik echt van kokhalzen.
Mijn moeder wordt gek van mijn gezeur ! maar moet het toch eten. .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:10

Evelli schreef:
ik ben nu 22 en lust nog net zo weinig als in mijn pubertijd hoor Knipoog dus klakkeloos zeggen dat het door de pubertijd komt gaat niet op

maar daarvoor at ze heel veel en goed Ja soms komt t terug soms niet.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 00:03

Ik hoop echt dat het terug komt, want ik vind het zelf helemaal niet leuk !

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:25

Ik was tot ik ging studeren ook een vreselijk slechte eter. Ik lustte vrijwel geen groente en aardappelen en at eigenlijk alleen maar pasta/rijst gerechten met smaak. Maar sinds ik op kamers woon en veel samen met anderen eet, die andere eetgewoonten hebben en andere manieren om dingen klaar te maken, begint mijn smaak langzaam te veranderen. Zo langzamerhand kan ik een bord groente steeds meer waarderen. Ik lust steeds meer en trek mijn neus niet meer op voor 'vreemde' dingen. Mijn moeder is dan ook meestal weer erg verbaasd als ik eens thuis eet en ze ziet wat ik klaar maak:-P

Maar zo extreem als de meeste mensen hier in het topic heb ik het nooit gehad. Bij mij is het echt een kwestie geweeest van 'gewoon doen' en 'leren eten'.
Lijkt me lastig hoor, voor jullie, als je er zoveel problemen mee hebt. Het lijkt me dan ook een goed idee om echt hulp te zoeken, want als je eenmaal 'vastgeroest' bent, kom je er niet snel vanzelf uit.. succes!