Ziektenkosten 2008 is er ook een maatschappi zonder eigen ri

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

Re: Ziektenkosten 2008 is er ook een maatschappi zonder eigen ri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:48

oh, gelukkig. anders zou het een duur jaartje worden geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:54

Dus dit is eigenlijk meer naar het amerikaans systeem aan het gaan bij jullie binnenkort geen zorgverzekering?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:54

Tja, het blijft een regel waardoor veel mensen buiten de boot vallen. Ikzelf heb dus nu het geluk dat ik mijn astmamedicijnen en andere medicijnen heb, want mijn andere problemen tellen inderdaad ook niet mee. Maar hoop dat ik toch sommige mensen blij kan maken door ze op de hoogte te brengen van deze regel, als is het voor andere ook weer balen.

En inderdaad, naast die 150 eigen risico zitten er aan chronisch ziek zijn nog veel meer kosten (bijvoorbeeld hulp in de huishouding, om maar een zijstraat te noemen) en zijn onze inkomen veel lager en zullen dat ook altijd blijven.
Dus degene die zeurde dat ze nou haar noclaim van 250 niet meer terug krijgt omdat het afgeschaft is, en dan nu misschien ook nog 150 moet gaan betalen mocht ze onverhoopt ziek worden, en dan ook nog baalt dat ze geen zorgtoeslag krijgt omdat haar vriend teveel verdient: Als je mijn (en die van andere chronische zieken) inkomsten naast die van jou legt, heb jij op financieel gebied nog altijd weinig te klagen. Zelfs nu je geen 250 terugkrijgt en zonder zorgtoeslag, zelfs als je die 150 moet gaan betalen (overigens, die zorgtoeslag: Ik ben bijna 60 euro meer gaan betalen, en krijg 35 euro aan zorgtoeslag....). En daarnaast ben je dan nog gezond ook!!! En dat je die 250 niet terug krijgt: Ooit bij stilgestaan dat ik (en vele andere met mij) die nog nooit terug gekregen hebben?? Dus dat jij eigenlijk geld hebt gekregen omdat je het geluk (ja, geluk!!!) hebt gezond te zijn??? Daarnaast heb jij nog vrijheid van verzkeringskeuze. Ik zal wel moeten blijven waar ik zit, want als ik weer volledig aanvullend verzekerd wil worden, moet ik gekeurd worden, en door die keuring kom ik toch echt niet!! Waardoor ik óf niet voldoende meer verzekerd ben, óf zo'n gigantisch extra bedrag meot gaan betalen dat het niet meer op te brengen is.

Sorry voor het lange verhaal, emoties lopen hier nog weleens wat op als het over dit soort dingen gaat Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:58

Ja die opmerking vond ik ook erg ongepast,... maarja Scheve mond
@katiavl: we zijn verplicht om verzekerd te zijn Knipoog

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:59

je hoeft toch niet voor iedere zorgverzekeraar gekeurd te worden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:04

Voor de basisverzekering hoef (en mag) je niet gekeurd te worden, maar ik heb nog geen verzekereaar gevonden die voor het hoogst aanvullende pakket geen keuring oid verplicht stelt, maar misschien dat ik ze net gemist heb......

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:04

Ik snap de frustraties wel als je ziek bent, dat je er moeilijker mee rond komt.. Maar ik deel die mening niet zoals hier eerder bot is genoemd, maar eerlijk gezegd krijg ik nu wel het gevoel dat ik een hoekje in wordt geduwd.. Het hoekje; ´jij hebt weinig recht van spreke want jij bent niet ziek´ Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:07

Bienotje schreef:
Ik snap de frustraties wel als je ziek bent, dat je er moeilijker mee rond komt.. Maar ik deel die mening niet zoals hier eerder bot is genoemd, maar eerlijk gezegd krijg ik nu wel het gevoel dat ik een hoekje in wordt geduwd.. Het hoekje; ´jij hebt weinig recht van spreke want jij bent niet ziek´ Knipoog

Oh nee hoor,.. ieder zijn eigen mening Knipoog
Maar voordat mensen gaan roepen dat die hoge premies etc aan chronisch zieken te danken zijn,.. sorry hoor maar dan mag iemand wel ff 1,2,3 nadenken vind ik!
Buiten dat alles duurder is geld dit voor iedereen!!! Chronisch ziek of niet,... alleen hebben wij de sores van ziekenhuis in en uit ( benzine, evt vrij nemen etc etc )

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:11

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:23

Nannes schreef:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=396
hier kan je zo'n test doen, dit onderwerp werd laatst ook besproken bij Tros Radar.

Ik heb die test eens even gedaan maar ik kan me niet echt vinden in de uitslag hoor. Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:26

het belangrijkste van die test vond ik bij welke ziektekosten verzekering ik op dit moment gewoon zonder medische keuring aangenomen kon worden, hoeveel die kost en hoeveel fysio ik vergoed krijg.
vind ik toch wel duidelijk Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:34

Knipoog Ik heb ook nog een partner en twee kinderen die iets andere eisen aan een ziektekosten verzekering stellen. Dat vond ik in deze test niet duidelijk naar voren komen. Het werd alleen toegespitst op de astma van mijn man.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:40

maar ze vragen toch of je met z'n allen in dat zelfde pakket zit? Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:39

En toch is zo´n test vast een goede richtlijn.. Maar gewoon bij lange na niet voldoende om goed te zitten, mijn specifieke eisen kan ik er namelijk niet invullen.. Het zijn slechts enkele onderwerpen waarop je een richting op kunt selecteren..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:44

Bienotje schreef:
En toch is zo´n test vast een goede richtlijn.. Maar gewoon bij lange na niet voldoende om goed te zitten, mijn specifieke eisen kan ik er namelijk niet invullen.. Het zijn slechts enkele onderwerpen waarop je een richting op kunt selecteren..

ja dat vind ik ook wel zo. want ze vragen alleen of je chronisch ziek bent of niet. maar ik ben tijdelijk ziek zeg maar (knieschijf gebroken, geopereert, 7 weken gips en straks fysio en misschien nog een operatie) maar dan vraag ik me af of ik dan nu ook over kan stappen of dat ze gaan zeggen: wacht maar tot je weer kan lopen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:45

Cyntje schreef:

Toch komen er steeds meer mensen die de verzekering niet kunnen betalen, en dus onverzekerd rondlopen. Het mag wel niet, maar ja, als je het niet kan betalen. En bovendien geldt het alleen voor de basisverzekering.
In ziekenhuizen in de Randstad wordt nu steeds vaker eerst je verzekering gecheckt, voordat je ze helpen. Dat was van de week op het nieuws. Dat gaat dus steeds meer naar het Amerikaanse systeem. Ik heb van de week de docu van Michael Moore nog gezien, Sicko. Echt angstig wordt ik daarvan.

Overigens krijg ik ook niks terug via die regeling voor chronisch zieken. Ik ben namelijk niet echt ziek volgens de wet. Maar gezien mijn hartklachten, kom ik dus ook nergens door de keuring, en ben ik verplicht om bij mijn huidige verzekeraar te blijven. In mijn geval is dat niet zo erg, maar vrije keuze heb ik dus niet meer.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:11

De premies van ziektekostenverzekering zijn zo giga duur geworden, dat het zometeen als luxe beschouwd mag worden dat je het financieel kunt opbrengen om verzekerd te zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:12

miep1979 schreef:
De premies van ziektekostenverzekering zijn zo giga duur geworden, dat het zometeen als luxe beschouwd mag worden dat je het financieel kunt opbrengen om verzekerd te zijn.

Tja maar er staan wel boetes op als je niet verzekerd bent ook zo krom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:18

Ik denk ook dat het uiteindelijk richting Amerika gaat.
Ik heb pas ook die docu gezien die hier eerder aangehaald is. Echt te gek voor woorden, wel verzekerd, maar beenmerg transplantatie, nee sorry, kijk de kleine lettertjes maar, dat krijgt u maar voor een deel. De rest moet u zelf betalen... Gaat dan ff om vlot 50.000 dollar
Mensen die hun huis moesten verkopen om beter te worden...Of zich diep in de schulden steken

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:21

Het is toch ronduit belachelijk, mijn basis verzekering komt volgend jaar op ruim 93 eur, dus zeg maar rond de 94 euro, daar heb je nog niets voor, omgerekend is dit ruim 207 keiharde guldens!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:44

Dat is idd duur? Kan je niet overstappen?
Ik zit bij het IZA, de basisverzekering is normaal 90,15, maar omdat ik ambtenaar ben, heb ik ruim 8 euro korting. Het loont wel om uit te zoeken of je nergens bij een collectief hoort ( bijvoorbeeld via de KNHS kan dat ook ).

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:45

erleyne schreef:
Cyntje schreef:

Toch komen er steeds meer mensen die de verzekering niet kunnen betalen, en dus onverzekerd rondlopen. Het mag wel niet, maar ja, als je het niet kan betalen. En bovendien geldt het alleen voor de basisverzekering.
In ziekenhuizen in de Randstad wordt nu steeds vaker eerst je verzekering gecheckt, voordat je ze helpen. Dat was van de week op het nieuws. Dat gaat dus steeds meer naar het Amerikaanse systeem. Ik heb van de week de docu van Michael Moore nog gezien, Sicko. Echt angstig wordt ik daarvan.

Overigens krijg ik ook niks terug via die regeling voor chronisch zieken. Ik ben namelijk niet echt ziek volgens de wet. Maar gezien mijn hartklachten, kom ik dus ook nergens door de keuring, en ben ik verplicht om bij mijn huidige verzekeraar te blijven. In mijn geval is dat niet zo erg, maar vrije keuze heb ik dus niet meer.

Sommige maatschappijen hanteren alleen een vragenlijst mbt fysiotherapie om in aanmerking te komen voor het hoogste pakket. Daar zou je dus wel terecht kunnen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:47

erleyne schreef:
Dat is idd duur? Kan je niet overstappen?
Ik zit bij het IZA, de basisverzekering is normaal 90,15, maar omdat ik ambtenaar ben, heb ik ruim 8 euro korting. Het loont wel om uit te zoeken of je nergens bij een collectief hoort ( bijvoorbeeld via de KNHS kan dat ook ).

En als je geen sportpas hebt is er altijd nog www.club-metro.nl
Gratis lidmaatschap en recht op collectiviteitskorting. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:47

Ik vind het zo jammer dat mensen er geen hulp bij kunnen krijgen. Je ziet door de bomen het bos niet meer! Ik zit ook nog eens met het probleem van de verzekering van mijn dochter. Zij staat bij mijn ex op de verzekering. Maar die hampel betaald zijn rekeningen de helft van de tijd niet. Ik kan haar dus niet bij mij op de verzekering krijgen want of hij moet daar toestemming voor geven, of ik moet een geldige reden hebben. Zou het dmv overstappen wel gaan lukken? Iemand enig idee?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:53

Mistral: Kinderen van de ene naar de andere partner overschrijven kan bij mijn baas iig alleen als dat schriftelijk wordt gedaan. Overigens betaal je voor kinderen tot 18 jaar doorgaans geen premie dus kan hij voor haar geen premieachterstand hebben gelukkig.