Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bienotje schreef:Ik snap de frustraties wel als je ziek bent, dat je er moeilijker mee rond komt.. Maar ik deel die mening niet zoals hier eerder bot is genoemd, maar eerlijk gezegd krijg ik nu wel het gevoel dat ik een hoekje in wordt geduwd.. Het hoekje; ´jij hebt weinig recht van spreke want jij bent niet ziek´
Nannes schreef:http://www.trosradar.nl/index.php?id=396
hier kan je zo'n test doen, dit onderwerp werd laatst ook besproken bij Tros Radar.
Bienotje schreef:En toch is zo´n test vast een goede richtlijn.. Maar gewoon bij lange na niet voldoende om goed te zitten, mijn specifieke eisen kan ik er namelijk niet invullen.. Het zijn slechts enkele onderwerpen waarop je een richting op kunt selecteren..
Cyntje schreef:@katiavl: we zijn verplicht om verzekerd te zijn
miep1979 schreef:De premies van ziektekostenverzekering zijn zo giga duur geworden, dat het zometeen als luxe beschouwd mag worden dat je het financieel kunt opbrengen om verzekerd te zijn.
erleyne schreef:Cyntje schreef:@katiavl: we zijn verplicht om verzekerd te zijn
Toch komen er steeds meer mensen die de verzekering niet kunnen betalen, en dus onverzekerd rondlopen. Het mag wel niet, maar ja, als je het niet kan betalen. En bovendien geldt het alleen voor de basisverzekering.
In ziekenhuizen in de Randstad wordt nu steeds vaker eerst je verzekering gecheckt, voordat je ze helpen. Dat was van de week op het nieuws. Dat gaat dus steeds meer naar het Amerikaanse systeem. Ik heb van de week de docu van Michael Moore nog gezien, Sicko. Echt angstig wordt ik daarvan.
Overigens krijg ik ook niks terug via die regeling voor chronisch zieken. Ik ben namelijk niet echt ziek volgens de wet. Maar gezien mijn hartklachten, kom ik dus ook nergens door de keuring, en ben ik verplicht om bij mijn huidige verzekeraar te blijven. In mijn geval is dat niet zo erg, maar vrije keuze heb ik dus niet meer.
erleyne schreef:Dat is idd duur? Kan je niet overstappen?
Ik zit bij het IZA, de basisverzekering is normaal 90,15, maar omdat ik ambtenaar ben, heb ik ruim 8 euro korting. Het loont wel om uit te zoeken of je nergens bij een collectief hoort ( bijvoorbeeld via de KNHS kan dat ook ).