Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Talonius schreef:Heb beide kinderen grootgebracht met de fles, omdat de borst niet lukte, helaas...en ja het zijn 2 gezonde kinderen en nooit ziek en geen loopneuzen. Dus zo slecht hebben ze het niet gehad! Tot hoelang je BV geeft, moet ieder voor zich weten, maar wanneer ze 1,5 a 2 jaar zijn, dan moet je wel gaan opletten hoe kinderen zich gaan gedragen naar vrouwen en borsten. Een kind van een kennis van mij sprong op het strand bovenop een topless dame die lag te zonnen (was wel humor, maar moet er niet aan denken dat mijn kind het zou doen).
Daarnaast ken ik veel moeders die rond de 6 a 8 maanden ook moesten stoppen omdat er niet voldoende voeding in de melk zat, grootendeels wit water en daar krijgt een kind ook geen voldaan gevoel uit. Hoe gezellig het ook is om je kind zo dicht bij je te hebben....
Squit schreef:je heb recht op 2 uur per dag om je baby te gaan voeden onder werk tijd!!!
dat is je baas verplicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Squit schreef:ik werk op een kinderdagverblijf op een babygroep..
en daar zijn ook babytjes die borstvoeding krijgen..
maar ik vind wel dat als je kind de overgang maakt van fles met brood en daarna alleen brood dat je dan toch wel de bv kan schrappen..
want nodig hebben de kids het dan niet meer..
dan is het eigelijk alleen nog maar voor een lekker slokje mama melk![]()
en je krijgt steeds minder melk en de voeding die er in zit wordt ook steeds minder..
pmarena schreef:Squit schreef:je heb recht op 2 uur per dag om je baby te gaan voeden onder werk tijd!!!
dat is je baas verplicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is dat zoEn dan kan je baas je elke dag 2 uur cadeau gaan geven op zijn kosten ? Dat zou ik wel bizar vinden.
elinax21 schreef:<<knip>>en als je na 7 jaar nog voeding hebt..dan ga je dat verhaal met de 10 jarige zoon die snachts nog dronk ook sneller geloven
Squit schreef:maar ik vind wel dat als je bijvoorbeeld 1x per dag borstvoeding geeft dat het niet erg is..
maar dan niet tot je kind 2 jaar is..
dat vind ik zelf beetje te lang het kind heeft het dan niet echt meer nodig en kun je op gewone melk overgaan..
elinax21 schreef:urielle, lag dat niet aan de soort kolf die je had dan? bij mij gaat het een stuk sneller.
Squit schreef:alleen vind ik dat het niet nodig is om tot de 2de jaar BV te geven..
zelf zou ik stoppen met 8 maanden zoiets..
Suzanne F. schreef:Ik wilde van te voren ook zo lang niet doen maar mijn kindje vind het erg fijn en ik vind het ook zo'n mooi iets nu ik het zelf doe. Ik snap dat mensen die geen BV geven zeggen dat ze dezelfde band met hun baby krijgen met de fles als mensen die BV geven maar dat voel ik niet zo.
Je voelt je zo verbonden met je baby als je die kan voeden met je eigen lichaam en het is zo iets liefs en intiems. Dat maak je volgens mij niet mee als je de fles geeft. Maar ik zal denk ik wel wat mensen beledigen nu.. sorry dat is niet de bedoeling. Alleen als ik zelf nu weleens de fles geef mis ik zo dat lieve intieme....