meer mensen die zich niet warm kunnen houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meer mensen die zich niet warm kunnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:08

Is echt zo hoor *LOL* ! Met werkweek vorig jaar werd geadviseerd zo'n eskimo-achtige-slaapzak mee te nemen, zodat je minder warmte via je hoofd zou verliezen. Alsnog bevroren daar, maar okee.
En elk voordeel heb zn nadeel Tong uitsteken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:41

Dit probleem heb ik dus ook. Ik krijg mijn bovenlichaam gewoon niet warm, al trek ik een thermoshirt aan met daarover een tshirt en een fleecetrui + dikke jas dan sta ik vaak nog te klappertanden. Onder de douche vandaan nogsteeds rillingen (ik douche op 40/45 graden) en dan snel in een huispak van fleece onder de deken. En jahoor; weer rillingen... De rest van mijn lichaam is wel warm, vooral mijn benen heb ik helemaal geen last van.

Ik slaap altijd in eva kostuum, maar dan drijf ik juist weer mijn bed uit (slaap onder donzen dekbed op een kille zolder) Scheve mond

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:24

pem schreef:
eet je wel goed??

Was ook mijn gedachte. Je moet je "kacheltje" laten branden. Sinds ik meer eet over de gehele dag heb ik het al een stuk minder koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:44

dat van die nagels...
interessant!

Op sommige vingers heb ik echt bijna geen nagel meer zitten... Ik bijt echt tot bloedens aan toe Bloos

En heb het idd altijd koud... Heb over 't algemeen altijd een longsleeve met een shirt aan, en dan als ik thuis zit vaak nog een trui en 2 vesten Bloos

Moet echt maar eens kappen met dat nagelbijten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:55

Ik zit de hele dag maar te trillen, loop met een sjaal om. Nagelbijten / Gniffelen
Loop op stal al met thermolaarzen, 2 jassen over elkaar.
Echt hoe moet dat als het nog kouder word? Scheve mond

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:56

Helaas kan me ook aan melden.

Mijn bloedvaten zijn niet toegangelijk genoeg...ik heb het heel snel koud en ik blijf koud...een paard in de winter is een kwelling voor mij.

advies van het ziekenhuis was, emigreren naar warm land Haha!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:01

marieke84 schreef:
...en om te rijden heb ik laatst iets super gevonden want ik heb altijd ijskoud aan mijn benen (ben wandelruiter): een nieuwe rijbroek van cavallo met fleece vanbinnen en wind en waterafstotend langs buiten, een echte aanrader! en als het echt heel koud is nog eens een thermische onderbroek eronder Haha! ....

Hier meldt zich nog een koukleum brrrr. En dan ook nog eentje die les geeft in een buitenbak Gestoord Ik ben geheel bevroren als ik thuis kom. Het duurt uren voordat ik weer een beetje warm ben...

Dus zo'n cavallo rijbroek lijkt me wel wat Haha! Heeft iemand al gevonden waar die te koop is? Of een vergelijkbare broek? Ik heb wel gedacht aan zo'n thermorijbroek, maar die zitten niet lekker in of over thermorijlaarzen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 18-11-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:03

Ik ga binnenkort naar de winkel voor een soort termo bivakmuts staat best stom maar het is zo warm.

Mensen die bergen beklimmen en naar noordpool gaan gebruiken die dingen ook.
nou ik rij toevallig buiten paard Bloos

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:03

ik heb er last van als ik moe ben. En ik ben nu al een poosje aldoor moe, dus ik heb het nu dus ook aldoor koud, erg vervelend want meer slapen helpt ook niet om mn vermoeidheid te verminderen...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:14

Hier meld zich nog een kouwkleum.
Ik heb het ook altijd koud en ben niet warm te krijgen. Ik slaap onder 2 dekbedden Bloos en dan heb ik het soms nog koud. Met paardrijden heb ik vooral enorm koude benen. Soms rijd ik met zo'n thermo-rijbroek maar die vind ik helemaal niet lekker zitten. Maar ja, soms moet je wat.
Zo'n cavallo rijbroek lijkt me wel ideaal. Ga er ook maar eens naar op zoek!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:27

Hier meld zich ook een koukleum.
Altijd koud, net zoals nu. Zit op een koude zolder, heb geen verwarming wel een kacheltje maar daar word ik absoluut niet warm van, in bed heb ik áltijd koude voeten. Brrrrr.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:28

ik heb een donzendekbed van 1000gram dat is echt warm *LOL*

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:39

Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar een muts doet echt wonderen..

Edit: ik zie dat het al gezegd is. Het is misschien niet altijd even mooi, maar het werkt echt. Verder werkt heel veel kleding aantrekken 's nachts juist averechts. Je pakt jezelf namelijk dik in maar je isoleert zo eigenlijk de kou die tussen jou en je kleding inzit. Dan blijf je het koud hebben. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat je warm je bed ingaat (dan maar heel belachelijk eerst rondjes rennen of springen of situps doen of weet ik veel, maar het scheelt heel veel), lekker warme sokken aan, niet teveel kleding (een flanellen pyjama moet genoeg zijn), muts op de kop en een kruik in bed. Die extra kleding helpt namelijk echt he-le-maal niks als je al koud bent.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:41

Eerst douchen dan het bed in. Dat is voor mij de beste oplossing.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:56

Oh hier nog iemand die het echt ALTIJD koud heeft.

Snachts is het ook een ramp, gelukkig is mijn vriend net een kacheltje als ik tegen hem aan lig ofzo dan heb ik het zo warm.

Maar zoals nu achter de computer Brrrr koud

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:15

Jennyxx schreef:
Hier meldt zich nog een koukleum brrrr. En dan ook nog eentje die les geeft in een buitenbak Gestoord Ik ben geheel bevroren als ik thuis kom. Het duurt uren voordat ik weer een beetje warm ben...

Als je alleen lesgeeft, en dus niet op een paard hoeft te gaan zitten is een skiebroek over je rijbroek heen ideaal! Kun je ook over je thermolaarzen heen aantrekken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:30

voor de koukleumen: neem eens een sauna-kuurtje: paar keer in de maand naar de sauna. Je lichaam laten bepalen wanneer je t zo warm krijgt dat je eruit moet en dan vooral: KOELEN. na verloop van tijd wordt je wat "harder". Ook: warme sokken aan, je voeten zijn de temperatuurmeter van je lijf. Zelf heb ik t smorgens nooit koud, savonds wel wat makkelijker maja ik ben dan ook een ochtendmens.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:08

Ik heb het de laatste weken ook altijd koud. Hoe ik vorig jaar op wintersport nog in een t-shirtje door de sneeuw liep, heb ik het nu altijd, alleen maar koud en ik ril als een rietje.

Bij mij komt het waarschijnlijk door slaapgebrek, slecht eten en veel stress.
Maar dit moet wel veranderen, want ik word er gek van.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:04

frankiej schreef:
voor de koukleumen: neem eens een sauna-kuurtje: paar keer in de maand naar de sauna. Je lichaam laten bepalen wanneer je t zo warm krijgt dat je eruit moet en dan vooral: KOELEN. na verloop van tijd wordt je wat "harder". Ook: warme sokken aan, je voeten zijn de temperatuurmeter van je lijf. Zelf heb ik t smorgens nooit koud, savonds wel wat makkelijker maja ik ben dan ook een ochtendmens.

Ik ga nou toch al een tijdje echt regelmatig naar de sauna, maar helaas. Overdag gewoon nog steeds koud.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:38

Ik heb het ook echt altijd koud. Zelfs deze zomer in Turkije trok ik 's avonds een vest aan omdat ik het koud had.
Maar wat ik altijd doe als ik thuis kom is mijn badjas over me gewone kleren aantrekken. Lekker warm Haha!