gister ook nog even gevraagt over eventueel me kruisband.. ze gaan met de kijkoperatie kijken hoe instabiel mijn kruisband is (hij zei het erg leuk... ja dan trekken we der gewoon ff aan... heel fijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lorvxy schreef:Met mij gaat het goedWas vandaag voor de laatste keer bij de fysio
Rijden gaat echt super, eigenlijk nergens meer last van!
Ik heb voor de operatie eigenlijk geen specifieke oefeningen gedaan. Het is denk ik wel handig als je bovenbeen spieren goed sterk zijn. Deze krijgen echt een klap van de operatie, die van mij waren echt gehalveerd!
Heel veel succes! Laat je weten hoe alles is gegaan?
MandyR schreef:Ik meld mij ook aan bij dit topic
Ik heb in januari een nieuwe kruisband gehad en ben nu nog steeds vrolijk aan het revalideren.
Heb vorige week voor het eerst weer een dagje gewerkt om te kijken hoe dat beviel. Het viel best wel tegen en zit dus nog steeds voor 100% in de ziektewet.
Heb nu wel lekker de tijd voor mijn paard.
MandyR schreef:Ik ga nog steeds 2x per week een uur naar de fysio.
Mis nog heel veel kracht in mijn dijspier. Mijn bovenbeen is nog steeds erg "mager" in vergelijking met de andere kant.
Als ik kracht op mijn knie uit oefen, zoals trap lopen (op en af) of recht op staan, door je knieen zakken en weer terug gaan staan, verga ik van de pijn.
Ik schijn nog steeds een beetje scheef te lopen. Dit kan ik zelf niet merken (op mijn goede dagen) maar, is dus wel te zien door andere. Dit komt doordat ik mijn been nog niet helemaal kan strekken met behulp van mijn spieren. Als ik op mijn rug ga liggen en de zwaartekracht zijn gang laat gaan, lukt het na een paar minuten wel. Zolang ik mijn spieren maar niet span.
Bij het wakker worden ben ik enorm stijf in mijn knie en doet het ook pijn om in beweging te komen. Moet echt even opwarmen zeg maar. Soms is dit 5 minuten en soms een half uur voordat ik uit bed kom en vrijwel zonder pijn kan gaan lopen.
lorvxy schreef:Wat grappig, mij is altijd vertelt dat ze de kniepees methode juist niet meer zo vaak toepassen omdat het herstel langer zou duren.
Wel fijn dat je alles gewoon weer kan doen. Heb je nooit meer last van je knie gehad?