Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:10

Ik weet er zelf niets over, en ik geloof er ook niet echt in, maar ik moet zeggen dat alles werkt zolang je er zelf maar in gelooft... Knipoog

Zie kleine kinderen die vallen, mama geeft er een kusje op en het is over...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:13

Ik wil het best van je aannemen Arabesk, net zoals ik best van Chiqa wil aannemen dat het geen bijgeloof is maar echt werkt.
Het maakt mij niet uit hoe het werkt, áls het maar werkt.
Overigens gebruik ik nu geen stenen maar bachbloesems en ik heb nooit zo ontspannen in de auto gezeten. Hoe het komt zal me een worst wezen, ik vind het heerlijk Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:16

Loesje88 schreef:
Ik weet er zelf niets over, en ik geloof er ook niet echt in, maar ik moet zeggen dat alles werkt zolang je er zelf maar in gelooft... Knipoog

Zie kleine kinderen die vallen, mama geeft er een kusje op en het is over...

bij de kleuters werkt het heel vaak erg goed als ze gevallen zijn en huilen door te zeggen dat een glas water echt ontzettend goed helpt Extreme duivel

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:25

arno8 schreef:
moet ik in hoofdletters schrijven of zo???
Loop jij eens bij je HUISARTS naar binnen en vraag hem welke genezende steen HEM het beste lijkt.

Wat een zinnige opmerking is dit....getuigd in ieder geval van een persoon die een zeer ruime blik heeft, en niet achter vooroordelen aanloopt. Tenslotte hebben huisartsen het altijd bij het goede eind....Geen mensen, maar robots; dat zijn artsen! Daarom kunnen ze niet falen, of een bekrompen wereld en denkbeeld hebben dat ze met de opleiding ingegoten word. Natuurlijk kunnen er ook geen artsen zijn die wél verder willen kijken dan wat de westerse wetenschap ons bied. Nee....laten we het aan de huisarts vragen en vooral zelf niet teveel nadenken. Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:28

Pam wat fijn dat je zo goed reageerd op de Bach,
helaas werkt dat bij mij voor geen meter, bij mn kat des te beter.

Isis_Ywen schreef:
Nee....laten we het aan de huisarts vragen en vooral zelf niet teveel nadenken. .

Idd, ik kan oerigens mij stenen als ik wil idd bij mn huisarts halen, hij is immers erkend
alternatief genezer Knipoog
Meteen antwoord op de vraag van Arno8.

Alleen haal ik mn stenen liever bij een vrouwtje, dan weet ik namelijk waar mn stenen vandaan komen...En niet het slachtoffer zijn van een overcommerciele mijn die bruut opgeblazen is.
Maar stenen met liefde gewonnen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:31

Natuurlijk kunnen artsen ook fouten maken, net als dierenartsen.
Ik geloof zelfs dat een homeopaat veel kan oplossen wat een dierenarts niet oplost, simpelweg doordat homeopaten wel zeggen dat een paard buiten hoort te staan, terwijl een dierenarts daar vaak niet eens naar kijkt.

Maar die stenen werken gewoon niet Haha!
Anders was het wel bewezen met een onderzoek.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:33

ik gebruik ook al jaren, met positief effect, edelstenen. ook veel van mijn dieren liepen en lopen met edelsteentjes rond en heus, bij hen gaat het placebo verhaal niet op.

edelstenen zijn gewoon aards materiaal dus ik weet niet waar dat bovennatuurlijke vandaan komt?

Lachen

diverse therapeuten die ik ken staan idd gewoon open voor geneeswijzen die niet alleen maar wetenschappelijk bewezen kunnen worden. ik geloof ook niet dat je je alleen tot die stroming moet richten. je legt jezelf dan best wat beperkingen op. Ja

arno en ara, ik weet zeker dat het verspilde moeite is om hier naieve zieltjes te moeten komen redden Knipoog ik geloof ook niet dat TS daar om vroeg.

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:39

arno8 schreef:

Ja, onderzoek bied echt uitkomsten! Zo is er laatste een onderzoek geweest naar de trek van ooievaars over Denemarken en het gevolg van de geboortecijfers in de periode. Nu weet ik waar kinderen vandaan komen, dus logisch genoeg heeft het onderzoek aangetoond dat gedurende de ooievaars trek relatief meer kinderen geboren worden. Clown

Ik ben een groot voorstander van de wetenschap, omdat het licht bied op zaken die anders in het donker zouden blijven. Maar ik weet ook hoeveel er gesjoemeld word met onderzoeken, en hoe gemakkelijk een onderzoek te sturen is. Er zijn genoeg, grote, stinkend rijke instanties, die ons liever niet willen vertellen dat edelstenen ook hun nut hebben; dan gaan ze een onderzoek daarna zeker niet finaciëren.

Iets dat wel of niet bewezen is met een onderzoek zou in mijn ideale wereld door niemand meteen voor zoete koek geslikt worden. Zelfdenkende mensen; wat een verrijking zou dat zijn.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:45

de werking van homeopatische med wordt ook vaak betwijfeld, toch werkt het vaak wel simpel omdat het NATUURLIJK is, dus zo geloof ik ook dat dit met edelstenen wel zo kan zijn

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:50

Isis_Ywen schreef:
arno8 schreef:

Ja, onderzoek bied echt uitkomsten! Zo is er laatste een onderzoek geweest naar de trek van ooievaars over Denemarken en het gevolg van de geboortecijfers in de periode. Nu weet ik waar kinderen vandaan komen, dus logisch genoeg heeft het onderzoek aangetoond dat gedurende de ooievaars trek relatief meer kinderen geboren worden. Clown

Ik ben een groot voorstander van de wetenschap, omdat het licht bied op zaken die anders in het donker zouden blijven. Maar ik weet ook hoeveel er gesjoemeld word met onderzoeken, en hoe gemakkelijk een onderzoek te sturen is. Er zijn genoeg, grote, stinkend rijke instanties, die ons liever niet willen vertellen dat edelstenen ook hun nut hebben; dan gaan ze een onderzoek daarna zeker niet finaciëren.

Iets dat wel of niet bewezen is met een onderzoek zou in mijn ideale wereld door niemand meteen voor zoete koek geslikt worden. Zelfdenkende mensen; wat een verrijking zou dat zijn.

Ik weet dat wetenschappers ook vaak hun onderzoek op een rare (voor hun positieve) manier proberen uit te leggen. En ze komen vaak een heel eind. Maar als onderzoek zo makkelijk te sturen is, dan moet het toch wel heel makkelijk zijn om wetenschappelijk aan te tonen dat die stenen werken? Maar dat lukt simpelweg niet. Natuurlijk krijg je veel mensen die met scepsis naar je kijken als je hier onderzoek naar doet. Maar bijvoorbeeld de verkopers van deze stenen, die hebben er wel voordeel aan als hier onderzoek naar wordt gedaan, toch? Als het echt werkt tenminste wel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:05

trustHim schreef:
de werking van homeopatische med wordt ook vaak betwijfeld, toch werkt het vaak wel simpel omdat het NATUURLIJK is, dus zo geloof ik ook dat dit met edelstenen wel zo kan zijn

homeopathie is niet per defenitie natuurlijk, ook synthetische medicijnen worden soms verdund

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:19

arno8 schreef:
Maar als onderzoek zo makkelijk te sturen is, dan moet het toch wel heel makkelijk zijn om wetenschappelijk aan te tonen dat die stenen werken? Maar dat lukt simpelweg niet. .

Of jij wil het simpelweg niet aannemen, dat is een wereld van verschil Knipoog

Edelstenen zijn niets meer of minder dan een simpel mineraal, en mineralen hebben
al eeuwen hun werking bewezen, zonder mineralen zouden heel veel levensvormen niet kunnen bestaan.
Mineralen zijn zelfs soms noodzakelijk bij een gebrek of ziekte.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:06

Wat is dit een leuke discussie geworden!!! OK dan!

Het is gewoon belangrijk om voor jezelf uit te maken, wat voor jou zelf waarheid is!
Het maakt toch helemaal niet uit of het wel of niet bewezen is?
Wetenschap bewijst óók lang niet alles namelijk, die stuiten ook op onverklaarbare dingen en gaan dát weer onderzoeken! En of dat nuttig is, wat is dan verspilling van geld?
Een paar euro voor een steentje, waar iemand baat bij heeft of een nutteloos onderzoek waar geen antwoord op gevonden wordt?!
Alles heeft zo dus zijn voor en tegens, zo werkt de wereld! Maar veroordeel er niemand om, wat diegene ook verkiest want dán ben je erg kortzichtig!
Ieder zijn mening, ieder zijn visie en ieder zijn ervaring!!!
En om dat te delen met elkaar is alleen maar leuk, vind ik! Dat maakt het leven weer spannend en interessant! TOCH?!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:14

hebben de ongelovigen als eens een steentje aan laten meten? moet je eens doen, misschien kom je dan tot een andere conclusie Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:55

hebben de "gelovigen" (om het zo maar even te noemen) een verklaring waarom Amethist bij mij niets doet? waar kan dat aan liggen? Is mijn tweede steen (eerste kwijt geraakt) en ik draag m omdat ik hem mooi vind, maar niet omdat hij een positief effect op mijn migraine heeft...
Ik draag hem trouwens gewoon aan een zilveren ketting om mijn hals (steen hangt dus op mijn borst)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 23:00

Omdat het niet 'jouw' steen is, is het enige wat ik kan bedenken
Hoe heb je hem uitgezocht? Of alleen op basis van dat je hem mooi vond?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:03

stef schreef:
hebben de "gelovigen" (om het zo maar even te noemen) een verklaring waarom Amethist bij mij niets doet? waar kan dat aan liggen? Is mijn tweede steen (eerste kwijt geraakt) en ik draag m omdat ik hem mooi vind, maar niet omdat hij een positief effect op mijn migraine heeft...
Ik draag hem trouwens gewoon aan een zilveren ketting om mijn hals (steen hangt dus op mijn borst)

Dat kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben! Wellicht werkt je steen niet meer of is hij niet groot genoeg voor je klachten. Het kan ook zijn dat deze steen helemaal niet bij jou past!
Ga eens naar iemand toe die de stenen voor je uitmeet.
Bovendien betekent het niet meteen, als je een steen neemt ter verbetering van je klachten, alles compleet verdwijnt. Het is ter ondersteuning van!
Ik heb ook een erg boeiend boek : de sleutel tot zelfbevrijding, psychologische oorsprong van 1100 ziektes en kwaaltjes! Ga eens na waarom je migraine hebt... Tong uitsteken
Schrijfster is trouwens Christiane Beerlandt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:22

Pam schreef:
Omdat het niet 'jouw' steen is, is het enige wat ik kan bedenken
Hoe heb je hem uitgezocht? Of alleen op basis van dat je hem mooi vond?

Hier ben ik het helemaal mee eens, op wat voor manier ben je aan die steen gekomen?

Je kan namelijk niet zomaar even een testje doen op internet, je sterrenbeeld
of een klacht invullen, en dat er dan een steen uit komt rollen, zo werkt het niet.

Een edelsteen is persoonlijk, en moet afgemeten worden door een erkend iemand,
of een steen moet jóu uitkiezen, zie het verhaal wat ik noem van die barsnteentjes
eerder in dit topic.
Het is een serieuze aangelegenheid, een steen kan namelijk ook lichaamsschade veroorzaken
bij verkeerd gebruik, dus wees je er bewust van waar je mee bezig bent.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:27

Precies!!! OK dan!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:38

Chiqa schreef:
Een edelsteen is persoonlijk, en moet afgemeten worden door een erkend iemand,
of een steen moet jóu uitkiezen,

en waar vind je zo iemand?? Ik zie alleen die website op een van de eerste pagina's, maar dat is in Friesland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:54

Bonte, je kan naar een reformhuis in je buurt gaan, of zo'n new age winkeltje, daar hebben ze vast wel kaartjes liggen van iemand die met edelstenen werkt.
Je kan ook zelf stenen uitkiezen dmv een pendel, maar dan moet je je wel even verdiepen hoe dat werkt.
Echt moeilijk is het niet, je moet even weten wat ja, nee en k geef geen antwoord is.
Dit kan je ook zelf weer pendelen overigens, maar je kan dr ook even wat over lezen, dan kan je het zelf doen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:00

Oei, weer een leuke discussie!

Ik geloof wel dat iig ik 'iets' met edelstenen heb omdat:
- Ik ooit eens een turqois heb gekocht, kreeg hem mee in een zakje wat ik in mijn hand hield. De steen werd loeiheet...Ik heb hem aan mijn moeder gegeven die ook best verbaast was. Vooral omdat hij bij haar weer afkoelde!?!
- Diezelfde turqois droeg ik tijdens een rampzalige buitenrit, waarbij meer dan de helft van de mensen een of ander ongeluk kregen. Het paardje waar ik op reed ging er 'alleen maar' vandoor. sAvonds deed ik de steen af. De volgende ochtend was hij in twee stukken gebroken. Toevallig vertelde een week later iemand mij dat turqois tegen ongelukken zou beschermen (ik had alleen verteld dat ik een turqois had)
- Ik ben een keer in een edelstenenwinkel geweest in Oldeberkoop. Vol met allerlei soorten stenen en steentjes, gewoon alleen al mooi om te zien. Binnen tien minuten stonden de tranen me in de ogen, terwijl ik niet verdrietig was en ook niets in of aan mijn ogen had...
-Ook zoek ik stenen zelf uit. Er is altijd wel eentje die om de een of andere reden trekt, en altijd blijkt dan later dat die steen werkt bij net dat precies waar ik last van heb.

Hoe en wat er werkt weet ik niet, maar dat er iets gebeurt is zeker. Placebo effect gaat, denk ik in mijn geval, ook niet helemaal op omdat ik de ene steen niet meer wil loslaten en van de andere spontaan misselijk word zonder te weten hoe de steen heet of waar hij voor dient...Maar dat is natuurlijk allemaal eigen ervaringen en in hoeverre die echt relevant zijn kun je je afvragen. Misschien ben ik wel een rare malle zweefdoos Knipoog ...So be it.
Vind het even zogoed heel aparte materie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:07

Nee hoor ik vind je geen malle zweefdoos hoor!!
Dat emotionele, dat had ik nog niet verteld maar dat herken ik wel,
stenen kunnen heel veel liefde uitstralen, ik ben een keer bij
een handelaar geweest, die had een verzameling waar je U tegen zou zeggen.

Zo ontzettend mooi, een doorgeslepen steen met meerdere soorten stenen
in ontwikkeling, echt prachtig!!

Pluizebolpum schreef:
Ik ooit eens een turqois heb gekocht, kreeg hem mee in een zakje wat ik in mijn hand hield. De steen werd loeiheet...Ik heb hem aan mijn moeder gegeven die ook best verbaast was. Vooral omdat hij bij haar weer afkoelde!?!

Klopt!! Ook die ervarign herken ik. Ik heb een rookkwarts in pure ruwe vorm.
Oja even een waarschuwing, je kan beter je steen nooit even aan iemand lenen,
daar kan je ziek van worden, ej moet een steen dus ook altijd reinigen voor
je hem toeeigend aan jezelf.

Maar goed die rookkwarts, wordt de ene keer loeiheet bij me, de andere keer
is hij ijs en ijskoud.
Mijn vriend heeft hem een keer in zn handen gehad, een paar tel want toen griste ik
hem snel uti zn hand want dat wil ik niet, en dat ding was echt bloedheet, zo heet dat ik hem nauwelijks vast kon houden!
Ik heb hem dus ook goed gereinigd, het was ook mijn steen toen even niet meer.....

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 01:48

Hier ook een edelsteen liefhebber Ja

Ik heb het 'geleerd' van een zeer goede kennis. Zij is alleen veel 'verder' mee. Ook qua meditatie e.d Maar dat geeft niet.

Zij heeft een mega boek over alle edelstenen en ik keek er een keer in. Ik wou graag een steen wat bij mn sterrenbeeld past (Ik ben een stier qua geboortedatum maar ik ben ook echt een stier Koe ) maar ook een voor (zelf)liefde en gewoon iets wat rust geeft. Maar er zijn natuurlijk TIG stenen die bij die kriteria passen. En ook zij zei, het steen kiest jou uit. Je loopt naar binnen (toevallig was het de Oude Aarde in Giethoorn Haha! ) en je voelt je wel ergens naar toe getrokken. En idd. Ik liep binnen en moest en zou naar huis gaan met iets van een roze kwartz. Heb ook een paar anderen meegenomen (Jaspis, voor mn 'grond' chakra, tijgeroog;bescherming in mn'n huis Lachen en opaal(duur dat dat kreng was!:x), voor mn keel chakra)

Eenmaal thuis keek ik in het boek en Roze Kwartz was precies wat ik zocht. Maar ook echt precies he. Het is een (zelf) liefde steen en past goed bij het sterrenbeeld Stier. Het zorgt ook voor kalmte Lachen

Dus ja!!

Ik geloof er in hoor. Het helpt wel, en je moet niet alleen zelf inderdaad geloven dat het werkt maar ook voor open staan, als je het maar onzin vindt, dan merk je idd niets. Maar het is ook gen oplossing hoor, voor problemen. Het werkt als een steun, of net een extra push.

Dus ja.

Amethyst gebrik ik zelf om mee te mediteren/kalm te worden. Ja

Heb zelf inmiddels veel stenen. Jaspis, labradoriet, bergkristal, tijgeroog (bescherming) veel roze kwartz en meer. Ook veel kleinere steentjes die ik bvb aan een ketting kan dragen ofzo Ja

Mn vroegere huisje stond er ook vol mee, maar ben helaas verhuisd Verdrietig

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:45

Arabesk schreef:
als het werkelijk zo fantastisch is vraag ik me af waarom het niet wordt toegevoegd aan de studie geneeskunde, zodat huisartsen ons deze geweldige middelen ook kunnen voorschrijven Ja

Duidelijk je er dus niet in verdiept.... Knipoog
Ik heb een huisarts die met stenen en vitamines en homeopatische middelen werkt, en liever niet met de reguliere medicijnen werkt... Bloos