zoveel rijden dat je schaafplekken krijgt op je bil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

POLLO

Re: zoveel rijden dat je schaafplekken krijgt op je bil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:48

Oo daar kan ik over mee praten. Zit nu ook niet lekker achter de pc.
Eergister een buitenrit gemaakt en ja hoor binnen 5 min stappen begint het. Heb het altijd al gehad. Heb gewone onderbroeken aan en een goed passend zadel. Had echt gehoopt dat ik eelt zou kweken maar nee hoor dat gebeurd niet. Een seetsever dat werk bij mij wel heel goed.
Heb ook wel eens gehoort om voordat je vertrekt wat vaseline te smeren , maar dat heb nog niet geprobeerd. Heb het alleen op buitenrit wanneer ik me paard lekker door laat stappen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:37

zo, ik heb fijn van een bokker een schaap (zo'n bontje voor OVER je zadel) gekocht. ik zal even laten weten of het werkt.
heb zo'n keihard, maar oerdegelijk, duits springzadel. niet fijn voor mijn (toch stevig formaat, dus dáár ligt het niet aan! Tong uitsteken ) achterwerk...

I'll keep you posted! Haha!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:25

Dat niet..wel goeie spierpijn na 3 dagen 2 paarden rijden, en les. Clown

Maar een bontje helpt echt goed! een kennis van mij had daar ook vreselijke last van, maar sinds dat bontje gaat t super en heeft ze ritten gemaakt van 6 uur!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 18:15

haha, nooit last van spierpijn en rij toch wel elke dag Tong uitsteken

Heb me bontje ook maar op me zadel gelaten. Heb er nog geen last van gehad en het zit nog lekker warm ook met die kou Haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:43

Verschrikkelijk. Vroeger had ik 't inderdaad ook alleen nadat ik zonder zadel gereden had. Tot een paar jaar terug, toen kreeg ik het ook wel eens (dus niet altijd) na het rijden met zadel. Wat nou het wezenlijke verschil was tussen de keren wel en niet weet ik niet. Ik rijd sindsdien in ieder geval alleen nog met wedstrijd met string. Onderfloppen zijn weer heilig!

-edit-
Ik heb trouwens ook het vermoeden dat het met warmte te maken heeft. Zweet gaat schuren, of iets dergelijks.