m'n knie gebroken, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: m'n knie gebroken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:52

Ja een soort van rietje..

Ik ben heel verkeerd van een groot paard afgestapt die een sprongentje opzij maakte.. en toen zakte ik door mij knie.. heel raar was dat.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:08

auw, dat lijkt me ook wel pijnlijk!

maar wat hebben ze dan verkeerd aan die draine gedaan dat je daardoor nog langere revalidatie hebt?

ik ben niet nieuwsgierig hoor Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:49

Ehm.. ze hebben hem veel te diep erin gedaan waardoor mijn kapsel geirriteerd is geraakt en ze hem er niet uit kregen.. ( lees; heel hard trekken en heel veel gillen toen was hij er uit Haha! )

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:53

Dat is behoorlijk vervelend! Je moet ook niet vallen Bloos Ach gut
Maar zo zie je weer, een ongeluk zit in een klein hoekje!

Je kunt van alles doen om de tijd te doden:
- boeken lezen
- tekenen
- films kijken
- zelf verhalen schrijven

Niet dat dat leuk is als je zo met je knie zit, want dan wil je juist van alles doen! Ik ben inmiddels al 3 keer geopeerd aan mijn voet waarvan ik 2 keer 4 weken gips had en 1 keer zowat 3 maanden, das was echt zooo irritant!

Ik wens je veel sterkte toe met het uitzitten en revalideren Ach gut

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 20:51

Nessah schreef:
Ehm.. ze hebben hem veel te diep erin gedaan waardoor mijn kapsel geirriteerd is geraakt en ze hem er niet uit kregen.. ( lees; heel hard trekken en heel veel gillen toen was hij er uit Haha! )

nou, lekker foutje zeg, moet je nog langer revalideren door zoiets Ach gut maar je hebt nu nog wel een drain of helemaal niet meer?

@imposantje:
bedankt voor je reactie Lachen
wat is er met jouw voet dan allemaal aan de hand zeg?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:56

Nee heb geen drian meer nu.

Maar hoe gaat het nu met jou knie?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:01

ja gaat wel goed, alleen het lijkt wel of die pennen erin steeds meer gaan uitsteken ofzo, want als ik m'n been optil drukt m'n gips ertegen en dat doet zoo'n zeer. had er voorheen geen last van, maar toen zat heel m'n knie vol met vocht. nu slinkt het steeds meer en komen die pennen weer meer aan de oppervlakte. ik stap echt in de meest rare manieren m'n bed in zodat het gips niet tegen de boven van m'n knie drukt Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:25

Ik heb ook pennen ( en een plaatje) in mijn elleboog gehad ( verbrijzeld) en het klopt dat je er last van gaat krijgen had ik ook. bij mij gingen ze er na 6 weken uit en bij jou?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:31

als ik er geen last van heb mogen ze blijven zitten, als ik er wel last van heb mogen ze eruit. Nog even afwachten hoe het dus straks gaat als het gips eraf is Lachen

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:25

@ Nannes,
Ik had Hallux valgus, typ maar eens in op google.
Is een behoorlijk vervelende en pijnlijke aangelegenheid.
Bij mij is de 1e operatie goed gegaan.
De 2e operatie wel, maar de pin die je dan in je voet krijgt, zat tegen een zenuw aan, behoorlijk pijnlijk dus...
De 3e keer ging het gelukkig ook goed.
Het zijn wel erg pijnlijke operaties met redelijk lange gipstijd/revalidatie daarna...maar goed, nu gaat alles gelukkig weer zoals het hoort, met mijn voetje teminste.

Beterschap!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:56

hey, dat heeft m'n moeder ook. ook zo'n grote knobbel aan de binnenkant van der voet. ze loopt ook veel te tobben bij de uuh voetendokter Pling ik weet de juiste naam ervoor even niet voor zo'n dokter Bloos en ze heeft er ook nog eens hamertenen bij
http://www.cibliga.com/gfx/hamer.gif
eigenlijk moesten al haar tenen operatief gebroken worden en weer recht aangroeien, maar dat ziet ze voorlopig nog niet zo zitten.
ik ben bang dat ik dat later ook krijg, mijn grote teen staat ook wat meer naar buiten dan normaal. mijn oma had het ook, mijn moeder dus ook en de dokter is bang dat het erfelijk is!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 15:21

hoi hoi Doei!

vandaag is m'n gips eraf gegaan en zijn er nog foto's gemaakt, dat was allemaal goed. dinsdag ga ik beginnen met fysiotherapie in het ziekenhuis!
maar ik moet waarschijnlijk toch nog een keer geopereerd worden. 1 van de pinnen zit zo aan de oppervlakte dat hij er op een gegeven toch doorheen komt steken. volgende week moet ik daarvoor terugkomen om te kijken hoe het dat gaat, als dat stukje huid al eerder gaat irriteren of al gewoon rood word, dan moet ik meteen terugkomen.

heb even wat foto's gemaakt:
Afbeelding
ik kan zo bij schiphol gaan solliciteren voor extra landingsbaan Clown

Afbeelding
hier zie je duidelijk aan de linkerkant van het lidteken dat uitsteeksel

Afbeelding
hier zie je hem ook best duidelijk!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:02

Eindelijk je gips er af.
Hoe voelt dat nou?
Ik vind de foto's wel meevallen, bij mij zag het er iets anders ui.
Je huid is lekker droog zeker? (bodylotion helpt)
Je litteken is ook netjes aan t genezen zo te zien.
Dat puntje wat er uit steekt zou ik doodeng vinden, ik zou bij elke beweging bang zijn dat ie er doorheen zou prikken.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:32

het voelt heel zwabberig. heel eng! m'n huid is idd erg droog, heb nu ookmaar een pot uiercreme naast me staan Haha! ja die pin vind ik ook heel eng, ik hoop dat die er ook zo snel mogelijk uit kan.
hoe zag jouw been er ongeveer uit?

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:36

Ik heb wat foto's gemaakt om uit te leggen hoe het er uit zag (zijn dus foto's van nu).
Allereerst is jouw been bruiner dan de mijne ooit zijn geweest. Haha!
Daarnaast is mijn litteken anders van vorm, dat zie je hier.
Het dikke gedeelte daarvan, links op de foto, was open en etterde.
De rest zag er ongeveer zo uit als bij jou.
Mijn knie was/is dikker en anders van vorm, dat is toen wel een heel eind weg getrokken, maar nooit helemaal.
Op deze (gemaakt vanaf de buiten/zijkant) en deze foto (gemaakt als ik zit en er van bovenaf naar kijk, links is mijn goede knie, rechts was gebroken) kun je dat nog een beetje zien.
Maar ik had gelukkig geen enge pinnetjes die er uit staken.
Mijn pinnetjes zijn er overigens na 14 maanden uit gehaald.
Droge huid had ik ook, ik heb de eerste week de hele dag door lopen smeren en toen was ie weer normaal.
Heb je niet zo'n kous gekregen tegen vocht in je knie?
Ik moest na mijn gips nog 2 maanden zo'n kous om.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:44

Ik heb ook zo'n s-vorm litteken. Alleen ik heb er sowieso al 3 littekens en ook een 4e, maar die zit op het grote litteken. Zal er binnenkort ook eens fotos van maken. haha Haha!

Die pin had ik ook zo, stak zelfs nog verder uit, vond het ook in het begin erg eng! Maar je went er na een tijdje wel aan. Bij mij zijn ook alle pinnen en draad er uit gehaald op 1 pin na.
De draad die om mijn knieschijf heen zat wordt onder aan je knieschijf bij elkaar gedraaid, die ging bij mij ook uitsteken naar maten mijn knie verder krom kon, die vond ik wel errug eng!

Andere pin kon je voelen maar niet zien en de pin die er nu nog in zit, zit helemaal in mijn knieschijf, steekt ook nergens uit.

Owja, ze zeggen dat metaal poortjes er niet opreageren! Maar ga dan maar niet naar Berlijn en dan naar Reichstag of de Synagoche!! Die reageren er wel degelijk op, andere poortjes (nog) niet..

Raar he, zo net uit het gips? Je hebt wel een heel smal litteken, dat van mij is 1cm breed behalve aan de randen. Maar zal snel eens een keer foto;s er van maken Tong uitsteken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 16:00

wat vreemd zo'n S-lidteken. hebben jullie daar geen last van gehad? mij werd namelijk verteld dat er bijna nooit horizontaal in de knie word gesneden omdat er dan meer kracht op het lidteken staat (bij het buigen)

hihi, m'n benen zijn nu al weer een stuk witter hoor, was denk ik gewoon een laagje dode huidcellen Haha!

@ quir: na hoeveel tijd is bij jouw die pin eruit gehaald die er doorheen ging steken?

dat draadje voel ik volgens mij ook zitten. er zitten nog 2 harde bobbeltje onder m'n huid vlak naast dat uitsteeksel van die pin.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 01:19

Dat S-litteken hebben ze bij mij gedaan omdat er al een stuk open wond was door het ongeluk (het dikke deel), vanuit daar heeft de chirurg verder gesneden.
Als hij dat niet had gedaan had ik 2 littekens gehad.
Ik heb er geen last van dat het zo is gedaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:51

De s vorm, omdat ze zo een kleiner litteken hoefde te maken om een toch een groot deel bloot te leggen. Mijn hele knie schijf was verbrijzeld dus ze hebben naar stukjes moeten zoeken Tong uitsteken

Die pin hebben ze er na 3 maanden geloof ik er uit gehaald.

En de rest ruim een jaar na het ongeluk. (Op één pin dus na)

Even crea Tong uitsteken :
Afbeelding

Zo ziet mijn knie ervan voor er nu dus ong uit qua littekens.

De grote S is van de eerste operatie, de andere direct naast de S is van de 2e operatie toen alles er uit ging. De kleine boven is van de ene pin er uit halen (is alleen meer een kruisje door de hechting geworden) En de onderste brede is van het paard, die is ook heel lelijk genezen, zit vast aan mijn pees en zo.

Bij mij zat het uiteinde van het draadje recht onder mijn knieschijf en de pin die uit stak boven (waar dus het kleine litteken zit Tong uitsteken ) De andere pin die er uit gehaald is zat er zeg maar 90 graden op de uitstekende pin, als een kruis en de pin die er nu nog in zit zit van schuin boven naar onder maar wel vrij verticaal. Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:00

oow, dus als ze die pin eruit gaan halen hoeven ze maar een klein sneetje te maken?
anders hoop ik maar dat ie over het oude lidteken heen gaat Tong uitsteken
haha, je bent wel creatief geweest Clown
is bij jouw de draad ook verwijderd of mocht die gewoon blijven zitten?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:03

Nannes schreef:
oow, dus als ze die pin eruit gaan halen hoeven ze maar een klein sneetje te maken?
anders hoop ik maar dat ie over het oude lidteken heen gaat Tong uitsteken
haha, je bent wel creatief geweest Clown
is bij jouw de draad ook verwijderd of mocht die gewoon blijven zitten?

Ze hadden inderdaad maar een klein sneetje gemaakt, precies op de plek waar de pin uitsteekt. Wordt ook met plaatselijke verdoving gedaan.

Nee de draad is verwijderd, alleen de pin die alles bij elkaar houd zit er nog in. Dus als ik m eens hard stoot (wat er niet één, twee, drie zal gebeuren, want dát doet pijn Ach gut ) valt die niet direct uit elkaar Haha!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:15

Bij mij hebben ze alles er uit gehaald, pinnen en ijzerdraad.
Ik moest hiervoor wel onder narcose, vond ik opzich wel fijn omdat ik panisch word voor prikken.
Bij mij hebben ze toen een snee gemaakt over het oude litteken heen.
Wel een stuk kleiner dan het hele litteken, ongeveer de helft.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 21:28

pfoe, ik ben nou wel benieuwd wanneer die eruit mag. en ook hoe ze het gaan doen! en of dat die andere pin er dan ook uit gaat. maarja, ik hoor het vrijdag allemaal wel Lachen
Ik wilde eigenlijk ook onder narcose, omdat ik bang was dat het fout zou gaan bij de ruggenprik. maar ze zaten zo op me in te praten dat een ruggenprik zoveel meer voordelen had enz. Dan toch maar ruggenprik Clown

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:29

Bij mij hebben ze het nooit over ruggenprik gehad.
Ik ging gewoon beide keren onder narcose, misschien heeft t met mijn leeftijd te maken (ik was 14/15).
Een paar maanden voordat alles er uit moest zei een kennis tegen mij dat ze dat soort dingen met een ruggenprik doen, en ik liep me maanden druk te maken.
Achteraf voor niks, maar ik ben echt panisch voor alles wat met prikken te maken heeft, van een simpele injectie (bv griepprik) tot het prikken van een infuus.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 15:41

zou misschien best met de leeftijd te maken gehad kunnen hebben. toen ik nl van de OK werd gereden door 2 verpleegsters zeiden die tegen elkaar: vreemd dat ze bijn zo'n jong meisje een ruggenprik hebben gebruikt. nou, ik ben 18 dus dat vinden ze dan al jong daarvoor.
gelukkig heb ik van die ruggenprik niet veel meegemaakt. ik kreeg een roesje, dat voelde heel vaag, ik werd voorover geduwd en het was al gebeurd.