wat doen jullie als je niet kunt slapen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: wat doen jullie als je niet kunt slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:06

Ik wilde al schrijven bokken, maar dat schiet niet op als je niet mag internetten. Verder proberen bewust te ontspannen, denk aan je paardje. Of een boek lezen maar dan wel liggend in bed, want anders blijf je wakker. Overdag zorgen dat je actief bent zodat je echt moet bent, maar ja jij wordt wel bezig gehouden heb ik begrepen uit je andere topic.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:30

Een warme douche helpt bij mij vaak wel, warmtetoevoer van buitenaf stimuleert de aanmaak van melatonine en dat kalmeert en maakt lekker slaperig. Melk kan mij ook wel helpen.
En alhoewel alle boeken en artikels het lijken af te raden, kan de tv mij ook wel helpen inslapen. Gewoon timer instellen dat hij uitgaat na een uurtje en dan mijn hersenen 'foppen' met het idee dat ik met oogjes dicht gewoon ga luisteren.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:58

ik ga tellen.. ben wle eens tot 1500 gekomen..

verder jah lastig

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 10:40

PaTriiCiiaa schreef:
ik heb heel lang moeite gehad met in slaap komen, of ik nou nadacht over wat er was gebeurt die dag of wat me stond te gebeuren, ik kwam niet in slaap.
je zou misschien zachtjes van die muziek op kunnen zetten (die rustmuziek) of je zou naar je ademhaling moeten luisteren en proberen dan verder nergens over na te denken, alleen luisteren.
is even moeilijk, maar werkt wel! Haha!
Succes Lachen

als ik te veel op mijn ademhaling ga letten ga ik hyperventileren, dusdat doen we maar niet. muziek heb ik altijd harp/dwarsfluit/panfluitmuziek op staan. heel rustgevend en ontspannend...

@ sonjim: nee bokken gaat idd niet. gisteraaf/vannacht wel gedaan totdat internet er uit vloof. daarna ben ik maar gaan typen en lezen en typen.(ben bezig een eigen site te maken)

@yuna: warme douche mag ik echt niet meer snachts, maar mss is het wel een idee voortaan savonds te douchen ipv sochtends? ga t eens proberen:)

@iedereen: vind t wel grappig om te lezen wat jullie allemaal doen:) zijn toch nog een hoop mensen die niet makkelijk in kunnen slapen zo te zien;)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:12

Eigenlijk heb ik dat niet meer vaak. Eerder gewoon gaan tellen...dan ben je daar met je gedachte en wordt het op een gegeven moment zo saai dat je zo weg bent Nagelbijten / Gniffelen
Of een beker warme melk wil ook nog wel eens helpen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:23

Ontspanningsoefening + ademhalingsoefening, werkt altijd bij mij! Lachen
Vooral als je veel last hebt van woelen, draaien en 'malende gedachten'.

Ga lekker liggen. Diep in en diep uit ademen, niet geforceerd maar bewust.
Denk aan het puntje van je tenen, visualiseer en voel ze. Als je uitademt, ontspan je ze. Misschien moet je een paar keer uitademen, dat kan.

Dat de rest van je tenen, visualiseer en voel. Rustig door blijven ademen, en met het uitademen ontspan je die ook. Middenvoetsbeentjes. Uitademen, ontspan. Voethak. Enkel. Kuitspier, Scheenbeen, Knie (soms meerdere keren ademen) Spieren in bovenbeen eeen voor een. Heupen, stuitje, buikspieren, onderrug, ect.
Als je ter hoogte van je middenrif bent ga je naar het topje van je vingers. Visualiseren en onspannen als je uitademt. Vingerkootje per vingerkootje zo ontspannen. Dan handen, polsen, onderarmen, elleboog, bovenarmen.
Dan kun je je schouders doen. Dat duurt bij mij altijd wat langer, omdat ik daar vaak veel spanning heb.
Dan nek, onderkaak, lippen, puntje van je neus, ogen, voorhoofd, tot je bij het puntje van je schedel bent.

Als het leukt adem je dan heel diep en voelt je hele lijf relaxt. Het kost best even tijd, masr het werkt echt super. Je bent je bewust van heel je lijf, soms tintelt alles zelfs! Misschien slaap je niet meteen, maar je bent wel helemaal ontspannen, alleen dat is al heel bevorderlijk. Ja

Ik hoop dat dit je wat helpt! Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:27

Hahahaha Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb een leraar op school. Dhr. * voor Engels. Hij heeft een ongelooflijk warme maar droge en saaie stem. Ik heb een keer in zijn les zijn verhaal opgenomen en als ik nu niet kan slapen speel ik dat af. Ik slaap geheid binnen 2 minuten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:30

Ik drink altijd warme melk dan en ga tellen tot ik in slaap val *LOL* En nee, geen schaapjes tellen Huilen van het lachen Of ik ga aan leuke dingen denken..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 11:32

ik heb al zo vaak alle stippen op het plafond geteld, maar gewoon tellen werkt ook niet... helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:33

Helpt het ook niet als je heel ontspannen gaat liggen en dan aan leuke dingen denkt ?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 11:41

nope... en geloof me maar dat ik met al die slaapmiddelen toch wel ontspannen zou moeten zijn... maar ze werken allemaal 1 of 2 dagen, en daarna niet meer... alsof mijn lichaam niet WIL slapen en er iets tegen aan maakt ofzo...

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:44

Dan ga ik liggen denken wat ik de volgende morgen moet doen. Of welke kleren ik aan moet trekken.duurt bij mij erg lang. Dan lig ik zo lang te denken dat ik van vermoeidheid in slaap val. Clown

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:49

Tv kijken werkte bij mij altijd super, zette de timer dan op 1 uur zodat de tv vanzelf uitschakelt en niet de hele nacht aanstaat. Helaas kan ik nu geen tv meer kijken in bed, alleen nog video's maar die heb ik allemaal al tig keer gezien.
De afgelopen 3 dagen voor de duizendste keer ofzo The Black Stallion nog maar eens gekeken.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:43

Lezen werkt bij mij ook wel maar heb ik niet altijd zin in..
Zelf heb ik pfeiffer maar soms komt der geen flikker uit en doe ik niks heb ik nergens zin in en lig ik lekker op bed van paps en mams de hele dag tv tekijken en met me laptop op schoot.
Maar als ik dan s avonds naar bed moet kan ik niet meer slapen. Clown
Maar meestal lees ik ff wat en val ik wel in slaap maar der zijn ook momenten dat daar echt geen zin in heb en blijf ik gewoon woelen.
Laatste tijd heb ik ook hele nare dromen zo erg dat ik gewoon angst had om te gaan slapen.
Maar na vanacht was het gelukkig weg en hoopt dat dat ook zo blijft.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:01

Ik slaap de laatste tijd ook erg slecht. Val vaak pas rond 1 uur in slaap terwijl mijn wekker weer gewoon om half 6 gaat... Vaak zijn het bij mij periodes, en gaat het vanzelf weer over. Ik kijk eigenlijk altijd tv als ik niet kan slapen, en val ik daarna vrij snel in slaap. Hoewel het ook wel is juist erg averechts werkt... Dus echt de Gouden Tip heb ik ook niet voor je...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:23

Blinnii schreef:
Ik heb een leraar op school. Dhr. * voor Engels. Hij heeft een ongelooflijk warme maar droge en saaie stem. Ik heb een keer in zijn les zijn verhaal opgenomen en als ik nu niet kan slapen speel ik dat af. Ik slaap geheid binnen 2 minuten Tong uitsteken

Deze vind ik echt geniaal Huilen van het lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:08

Seraphim schreef:
Blinnii schreef:

Deze vind ik echt geniaal Huilen van het lachen

Ooit Bob Ross geprobeert? Werkt net zo! Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:11

Ik ga idd ook lezen en anders lekker liggen en dan allemaal verhalen verzinnen.